Olen opettelemassa ihan uutta asiaa.
Renkaanvaihtoa vanhoilla päivillä. Tai oikeastaan vain että miten saan renkaan ylös, kun kaikki ilma on häipynyt pois takarenkaasta. Auto seisoo vielä talven tallissa, vuosimallia -78, mutta kun ei ole ilmaa, niin on hyvä nostaa kuitenkin ylös. Keväällä vasta liikenteeseen.
Netiltä löysin ohjeet: https://www.youtube.com/watch?v=0oieJnUqqKQ.
Onhan se ihan hyvä oppia uusia asioita.
Nostan sen sellaisella vanhanaikaisella tunkilla ylös, huomenna päiväsaikaan.
Ensimmäistä kertaa renkaan vaihto
41
70
Vastaukset
Jokunen aika sitten ajelin erään yhtiön pihalle.
Yhtiössä on varastoituna autoni renkaat kausittain.
Vuotuinen kustannus on 280€.
Tänä-Syksynäkin, kun menin konttoriinsa, maksoin kortillani 140€.
Otin "ilmaiset" Kahvit Sokerilla.
Avasin kännykästäni jonkun uutis-sivun.
Nautin uutisista ja kahvista vain hetkisen.
Niin jo huudettiin rekkarini numeroa.
Suljin uutiset, jätin loput Kahvit pöydälle.
Otin vastaan autoni avaimet, sekä selvityksen renkaitteni kunnosta.
Astuin ulos, ja kävelin autolleni.
Avasin ovet, istahdin kuskin-pukille.
Käynnistin autoni moottorin ja aloin peruuttaa.
Kääntäessäni etu-renkaat ulos-meno porttiin päin.
Kuulin Korvissani mukavan, luotettavan rapinan SF Nokian Nasta-Renkaistani.
H.- Anonyymi
Ootpa itsekäs kun tulwet heti tänne itsestäsi kertomaan.
Hyi!
Täällä aloittaja kertoo, että on eka kertaa vaihtamassa!
Miten sinä voitkin tulla omine juttuinesi aina tänne!
Hyi, hyi!
Jos olisit edes pikkasen fiksu, niin voisit onnitella aloittajaa, joka yrittää!
Mutta et ole.
Koko ajan ihteäsi leuhkimassa olet.
Ole hiljaa joskus sinä röykeä itserakas!
Aloita niitä omia palstojasi, mutta elä tuu toisten aloituksiin itseäsi kehumaan!
Kukaan ei oo kiinnostunut sinun stoorista!
Hyi! Anonyymi kirjoitti:
Ootpa itsekäs kun tulwet heti tänne itsestäsi kertomaan.
Hyi!
Täällä aloittaja kertoo, että on eka kertaa vaihtamassa!
Miten sinä voitkin tulla omine juttuinesi aina tänne!
Hyi, hyi!
Jos olisit edes pikkasen fiksu, niin voisit onnitella aloittajaa, joka yrittää!
Mutta et ole.
Koko ajan ihteäsi leuhkimassa olet.
Ole hiljaa joskus sinä röykeä itserakas!
Aloita niitä omia palstojasi, mutta elä tuu toisten aloituksiin itseäsi kehumaan!
Kukaan ei oo kiinnostunut sinun stoorista!
Hyi!"Anonyymi"
Aloitus alkaa sanoilla Olen opettelemassa...
Siksi minäkin kirjoitin minusta.
Kirjoituksessasi on häpeällisiä virheitä.
Alahan keskittyä Suomen-kieleen.
H."Anonyymi"
Voisihan sitä toimia noinkin...
Mutta.
Tämä on keskustelu-palsta.
Ei kirjallisuus- tai kertoma-palsta.
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Aloitus alkaa sanoilla Olen opettelemassa...
Siksi minäkin kirjoitin minusta.
Kirjoituksessasi on häpeällisiä virheitä.
Alahan keskittyä Suomen-kieleen.
H.Neuvopa muitakin kirjoittamaan oikein.
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Voisihan sitä toimia noinkin...
Mutta.
Tämä on keskustelu-palsta.
Ei kirjallisuus- tai kertoma-palsta.
H.Sano vaikka sana päivässä, mutta älä änkytä!
- Anonyymi
Kallista on rullatuolisi ylileveiden renkaiden säilytys.
- Anonyymi
Täällä sinulle aloittaja toinen linkki:
Onnea matkaan!
https://www.youtube.com/watch?v=CLhwPcy0OzA Anonyymi kirjoitti:
Kallista on rullatuolisi ylileveiden renkaiden säilytys.
"Anonyymi"
Jaa, niinku kenelle?
H.- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Jaa, niinku kenelle?
H.Ja taas!
Uskomatonta miten mäntti tyyppi tää huru!
Täysin uskomatonta!
Katsotaanpa taas mikä mäntti laukaus tulee seuraavaksi...! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas!
Uskomatonta miten mäntti tyyppi tää huru!
Täysin uskomatonta!
Katsotaanpa taas mikä mäntti laukaus tulee seuraavaksi...!Olin odottanut että olisin saanut vaikka edes pientä kannustusta ja ehkä neuvoja (kiitos sinulle 16.14!), mutta aloitukseni meni sen Hurukzin omaksi ylistykseksi.
Olen tosiaan pettynyt tähän kerskailevaan mieheen, joka ei osoita hienotunteisuutta muille eikä anna muiden kertoa omista asioistaan, vaan tulee koko ajan päsmäröimään.
Turha tänne on tulla ja kertoa omista - on se minulle iso asia vaihtaa rengas, kun olen jo yli 70 ja epätekninen -.
Tuli niin paha mieli.
Tuntuuko hyvälle sinusta huruksz?
En aio tulla tänne enää pahoittamaan mieltäni ja lukemaan tuon itseään täynnä olevan hurukszin itsekehua. - Anonyymi
Sinulla kävi hyvä tuuri, kun "Yhtiössä on varastoituna autoni renkaat kausittain."
Naapurilla oli joku vuosi sitten huonompi tuuri, kun varastoituna olikin auton renkaat (var)kau(k)sittain. Rengasliikkeeseen murtauduttiin, ja alumiinivanteiset renkaat vietiin. Oli varmaan tilaustyö, jonka jälkeen rapinaa kyseisistä renkaista ei kuultu ainakaan lähitienoilla. - Anonyymi
Onpa ihanan kallista tuo renkaiden säilytys. Tuolla rahalla jo lähes ostaa uudet joka vuodelle..
Mutta Renaulttia on niin hyvänä pidetty, korjattukin jo lähestulkoonsa uuden auton hinnan edestä, eihän siihen voi mitään halpaa...
Hienoa opetella uutta asiaa.
Olen aina ollut sitäö mieltä, että ihminen kyllä oppii ja pystyy vanhempanakin, kun vaan ryhtyy ja alkaa.
Jos autosi seisoo talven, mikset sitä jo laita käyttökuntoon kevääksi.
Itse joskus kun renkaita vaihtelin niin ja käytin ristikkoavainta, tarvitsin sellaisen putken pätkän lisävivuksi, jos oikein kireellä oli, sai vaikka jalalla painettua.
Joskus pultit oli niin jämähtänyt, että piti crc:llä liotella, että sai auki.
Hallitunkki on kätevämpi, kun ne mitä autoissa on. Nykyäänhän ei olekaan enää edes vararenkaita.
Jos ajattelit tunkin varaan sen talveksi jättää, kannattaisi melkeimpä laittaa vaikka joku pölli alle mieluummin.- Anonyymi
Oikeassa olet Eliaana. Vaihdan vielä itse renkaat. Parin tunnin tunarointi. En jättäisi autoa tunkin varaan. Tunkki nojaa auton peltiin, en usko että hyvä. Jos aloittaja miettii sitä ettei ehkä aja enää ensi keväänä, niin silloin ihan sama. Jos toiveita ajamisesta on, hän tai joku toinen, niin laittattaisin renkaan kuntoon ja alle. Auto on tietenkin tunkin varassa sen aikaa kun rengas on paikattavana ja pitää kuljettaa korjaamoon. Eikö löydy naapuri- tai ystäväapua.
- Anonyymi
Se oli auton renkaitten itevaihon lopun alkua. No. Sain kolme renkasta pusatuksi paikoilleen.
Neljänteen ei enää puhti riittänyt. Naapurissa asuu roteva mies. Nillitin hänelle, että tapahtus nolo tapaus.
Niin se tuli ja nosti renkaan pulteilleen.
Niettä nyt vielä laiskempana en ees yritä. Puhuin tutulle kamulle. Se sanos, että senkun soitat, mutta kuivana päivänä.Mulla kun oli joskus sellainen Chevy Van ja itse vaihdoin renkaat siihen. Oli siinä punnerrusta sihdata ne pulteille, yksi rengas painoi vissiin kaks kertaa henkilöautonrenkaan verran.
Nykyään olen renkaitten vaihdon ulkoistanut pojalle, korkeintaan niitä pyörittelen ja pesen.
Polvet ei oikein enää hyvää tykkää siitä hommasta.
- Anonyymi
En viitsi enää ruveta moiseen urakkaan, melkoista kahvinsa etenkin kun ei ole edes autotallia, ulkona pitäisi operoida, räntäsateessa.
- Anonyymi
Ikävin osa pultit irti ? No kun satsaa akkukäyttöisen pulttipyssy (hinta alle 70€ akku hinnat 20 - 35€ Ostin Lidlistä on hyvä! ) niin ei ole ikävä homma ja nestetunkkeja on myös myynnissä.
Itselläni kun on 3500kg painava auto, niin sellaisessa jo rengaskin painaa muutanan kilon ja vehkeet pitää olla sen mukaiset aina mukana.
Siinä hommassa on muuten hyvä olla puutarhatuoli että saa istua tuolissa ja nostaa jaloilla toisen renkaan niin että saa pultin tai pari paikalle. Eikä tuu hiki.- Anonyymi
Niin tuo akkukäyttöinen pulttikone löytyy Youtubesta nimella "PARKSIDE PASSK-20-LIA1"
Hintä oli näemmä 64,99€ Ei paha, akku ja laturi tuli tuohon mukaan, eli niitä ei tarvinnut ostaa erikseen kuten ensin muistelin.
https://www.youtube.com/watch?v=dEW4lByvUVc - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tuo akkukäyttöinen pulttikone löytyy Youtubesta nimella "PARKSIDE PASSK-20-LIA1"
Hintä oli näemmä 64,99€ Ei paha, akku ja laturi tuli tuohon mukaan, eli niitä ei tarvinnut ostaa erikseen kuten ensin muistelin.
https://www.youtube.com/watch?v=dEW4lByvUVcpitää olla yli 400 nmt jos meinaa renkaan pultit irroittaa
nj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pitää olla yli 400 nmt jos meinaa renkaan pultit irroittaa
njNormi auton pultit katkeavat jo silloin, niin kyllä vanteisa olevat mutteri kartiot myös leviää liian kireälle väänetyista muttereista jos pultti ei ole sitä ennen katkennut!
Näin kolmen autokorjamon pitäjä opastaa sinua nyt!
- Anonyymi
Eihän renkaasta koskaan mene kaikki ilma. Vain alhaalta se painuu kasaan kun ilma katoaa! Oletkos huomannut, niin se on pyyäränkuminkin kanssa. Alhaalla vanne painuu tiehen!
Mukavaa perjantaita poppoolle, Hurukxista huolimatta!- Anonyymi
Poikkesin sitten kuitenkin tälle palstalle.
Kiitti kaikille teille ihanat ihmiset neuvoista!
Tänään oli niin kiirettä että en ehtinyt, mutta huomenna rupean hommiin.
Pyydän naapuria auttamaan.
Keväällä rupean ajelemaan sillä, Toyota Corolla -78.
On ilo ajella, on ihan toisenlainen tunne kun sillä ajelee.
Serkkupoika maalasi auton, ja on oikea "kaunotar".
Huristelin Tojollani jokunen vuosi sitten Etelä-Ranskaan, ihmettelivät että vanha leidi ajeli ja telttaili yksin. Nyt saa ootella, että pääseekö tässä vielä miten liikkeelle.
Muuten hyvä auto, mutta ei meinaa löytyä enää varaosia. Jos se rengas vioittui, niin pitää jostain yrittää hankkia toinen.
Kaasuttaja pitäisi myös vaihtaa, kaipa jostain löytyy.
Jos huristelen kesällä vastaan tiellä, niin töötätkää!
Hyvää viikonloppua!
Osta pieni hallitunkki, se ei paljon maksa ja saat koko takapään ylös yhdellä kertaa, mutta kannattaa löysätä pultit ennen kuin nostat. Se "vanhanaikainen" auton oma tunkki (?) on hankala käyttää ja voi olla vaarallinenkin. Jos on alumiinivanteet, kannattaa käyttää momenttiavainta.
- Anonyymi
Vähän asian vierestä, mutta jostain syystä (minusta johtuvasta) jäi taannoin vähän kesken meidän keskustelumme, Kantomäki.
Sain sinulta (ja muiltakin kyllä) oikein asiallisia kommentteja ja erilaisia näkökulmia 'nastat vai kitkat' mietiskelyyni.
Päädyin kitkoihin, pääkaupunkiseudulla kun asun ja pääasiassa täällä ajan. Nyt on kitkat olleet alla jo monta viikkoa. Mukavilta tuntuvat. Kesärenkaisiin verrattuina ovat paikoin aika äänekkäät ja se melkein säikäytti ensi ajamisilla. Sellainen korkeahko 'ujeltava' ääni, alussa en edes tajunnut sen tulevan renkaista. Nyt olen jo tottunut, heti kohta pihakadulta isommalle tielle päästyäni tulee ylämäki ja kun pysähdyksistä siihen lähden niin ei ihan pintakaasulla mene ylös ja silloin alkaa ujellus.
Mutta, olen tyytyväinen valintaani (ja täältä saamiini neuvoihin).
Olen käyttänyt samaa rengasyritystä jo yli 12 vuotta, uskollisesti ja hintoja pahemmin kysylemättä. Nyt kuitenkin pyysin Auto Jerryn kautta tarjouksia kun aikaa ja tekemisen puutetta oli. Täsmälleen samoissa (testivoittaja) renkaissa paikoilleen laittamisineen oli suuriakin hintaeroja, suurin muistaakseni 130 euroa. Ehdin saada 6 tarjousta. Omalta rengasfirmaltani ei tarjousta tullut, mutta olin lopulta niin viitseliäs että pyysin heiltäkin tarjouksen. Se oli 35 euroa kalliimpi kuin edullisin saamistani tarjouksista, mutta koska vanhat renkaani vanteineen olivat siellä säilytyksessä niin en noin pienen hintaeron takia muualle mennyt. Sitä parhaan tarjouksen tehnyttä yritystä ei muuten firman nimen takia heti mieltänyt (myös) rengasyritykseksi.
Bessie Anonyymi kirjoitti:
Vähän asian vierestä, mutta jostain syystä (minusta johtuvasta) jäi taannoin vähän kesken meidän keskustelumme, Kantomäki.
Sain sinulta (ja muiltakin kyllä) oikein asiallisia kommentteja ja erilaisia näkökulmia 'nastat vai kitkat' mietiskelyyni.
Päädyin kitkoihin, pääkaupunkiseudulla kun asun ja pääasiassa täällä ajan. Nyt on kitkat olleet alla jo monta viikkoa. Mukavilta tuntuvat. Kesärenkaisiin verrattuina ovat paikoin aika äänekkäät ja se melkein säikäytti ensi ajamisilla. Sellainen korkeahko 'ujeltava' ääni, alussa en edes tajunnut sen tulevan renkaista. Nyt olen jo tottunut, heti kohta pihakadulta isommalle tielle päästyäni tulee ylämäki ja kun pysähdyksistä siihen lähden niin ei ihan pintakaasulla mene ylös ja silloin alkaa ujellus.
Mutta, olen tyytyväinen valintaani (ja täältä saamiini neuvoihin).
Olen käyttänyt samaa rengasyritystä jo yli 12 vuotta, uskollisesti ja hintoja pahemmin kysylemättä. Nyt kuitenkin pyysin Auto Jerryn kautta tarjouksia kun aikaa ja tekemisen puutetta oli. Täsmälleen samoissa (testivoittaja) renkaissa paikoilleen laittamisineen oli suuriakin hintaeroja, suurin muistaakseni 130 euroa. Ehdin saada 6 tarjousta. Omalta rengasfirmaltani ei tarjousta tullut, mutta olin lopulta niin viitseliäs että pyysin heiltäkin tarjouksen. Se oli 35 euroa kalliimpi kuin edullisin saamistani tarjouksista, mutta koska vanhat renkaani vanteineen olivat siellä säilytyksessä niin en noin pienen hintaeron takia muualle mennyt. Sitä parhaan tarjouksen tehnyttä yritystä ei muuten firman nimen takia heti mieltänyt (myös) rengasyritykseksi.
BessieHyvä että olet tyytyväinen rengasvalintaasi. En väheksy kitkarenkaita vaikka itse ajan nastoilla. Kitkarengas voi olla hyvä valinta pääkaupunkiseudulla ja taajamissa joissa tiet aurataan, hiekoitetaan ja suolataan, mutta syvemmällä maaseudulla ovat tiet joskus todella liukkaat. Autossani on kaikki varusteet, mm. neliveto ja alamäkihidastin, mutta nastoilla voi ajaa mutkissa vähän reippaammin.
Kaikessa minäkin maksan mieluummin vähän enemmän tutulle ja luotettavalle yritykselle, kuin että hakisin tarjouksia yrityksiltä joiden luotettavuudesta en mitään tiedä.
Kerron vielä aiheeseen liittyvän tapahtuman.
Jos kehno tunkki pettää on vaikea nostaa uudelleen, mutta missään tapauksessa ei itse pidä mennä auton alle, kun auto on tunkin varassa. Setäni teki niin, tunkki petti, auto putosi häneen päälleen ja mies kuoli. Ei tiedetä, kuinka kauan hän siellä joutui kitumaan vai menehtyikö heti. Vasta tunteja myöhemmin hänen poikansa löysi isänsä auton alla kuolleena.- Anonyymi
osta pumppu, ja pumppaa rengas täyteen, helppo homma
njj- Anonyymi
ja lisäksi renkaapaikkaus aerosolipullo tukkii vuodot, kun olet tyhjännyt renkaanpaikkaus aineen renkaaseen sillä autolaa pitäisi ajaa joku kilometri että aine levittyisi hyvin, ei tietysti välttämätöntä.
hyvällä pumpulla pumpatessa menee pari minuuttia kun rengas on tynnä
njj Anonyymi kirjoitti:
ja lisäksi renkaapaikkaus aerosolipullo tukkii vuodot, kun olet tyhjännyt renkaanpaikkaus aineen renkaaseen sillä autolaa pitäisi ajaa joku kilometri että aine levittyisi hyvin, ei tietysti välttämätöntä.
hyvällä pumpulla pumpatessa menee pari minuuttia kun rengas on tynnä
njjMulla oli joskus noin 15 vuotta sitten sellainen pumppu, jonka voi kytkeä verkkovirtaan.
Kun vaihtoi renkaat, oli sillä hyvä tarkastaa ja täydentää rengas.
Se sitten vanhuuttaan hajosi, sellaisia ei enää löytynyt.
Sanottiin, että kaikki ovat vaan akkukäyttöisiä. No onhan se matkalla hyvä, jos vajenee, että pääsee tieltä pois.
On sellainen käsipelipumppu.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Mulla oli joskus noin 15 vuotta sitten sellainen pumppu, jonka voi kytkeä verkkovirtaan.
Kun vaihtoi renkaat, oli sillä hyvä tarkastaa ja täydentää rengas.
Se sitten vanhuuttaan hajosi, sellaisia ei enää löytynyt.
Sanottiin, että kaikki ovat vaan akkukäyttöisiä. No onhan se matkalla hyvä, jos vajenee, että pääsee tieltä pois.
On sellainen käsipelipumppu.ihan tavallisella käsi tai jalkapumpulla onnistuu, ovat tehokkaita nykyään
nj Anonyymi kirjoitti:
ihan tavallisella käsi tai jalkapumpulla onnistuu, ovat tehokkaita nykyään
njMulla on käsillä painettava, jossa ´´läppien´´ päällä seisotaan. Siinä on kaksi päätä. Toisella saa laitettua kotti- ja maitokärryyn.
Tuollaisia jalkapumppujakin on ollut noilla meidän miehillä, kun anon linkissä.
Mutteivat ole olleet kovin kestäviä.
- Anonyymi
tällä saa autonrenkaan täyteen alta aikayksikön
https://www.biltema.fi/redirect/article/3/fi/271954
nj- Anonyymi
Olipa hyvä tieto!
Ostin jotain 10-15 vuotta sitten just tuollaisen, että saisi pumpattua ilmaa ilmapatjaan.
Mutta en ole käyttänyt sitä vielä yhtään kertaa.
Olin jo miettinyt että veiskö sen kierrätykseen, kun ei ole ollut käyttöä. Mutta nytpä tuli!
Vieläköhän lienee ilmat sisällä?
No senpä nään, kun meen pumppaamaan.
Ei tarttekkaan opetella tunkin käyttöä.
Kiitti kaikille, - nyt rupes "Lyyti kirjottamaan, kun osoitteen löysi"! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa hyvä tieto!
Ostin jotain 10-15 vuotta sitten just tuollaisen, että saisi pumpattua ilmaa ilmapatjaan.
Mutta en ole käyttänyt sitä vielä yhtään kertaa.
Olin jo miettinyt että veiskö sen kierrätykseen, kun ei ole ollut käyttöä. Mutta nytpä tuli!
Vieläköhän lienee ilmat sisällä?
No senpä nään, kun meen pumppaamaan.
Ei tarttekkaan opetella tunkin käyttöä.
Kiitti kaikille, - nyt rupes "Lyyti kirjottamaan, kun osoitteen löysi"!Kerronpa vielä, että miten sitten kävi.
Menin autotalliin sen pumpun kanssa, ja pumppasin. Ei tapahtunut mitään.
Huomasin sitten että se pumppu vuoti, oli rikki.
Naapuri sattui olemaan ulkona ja huikkasin että auttaisko.
Hänellä oli sellainen auton ilmapumppu, ja pumppasi sillä ilmat.
Kysyi että paljonko piti olla ilmaa. Sanoin että 280, vaikka piti sanoa 180.
Siihen taisi siis tulla liikaa ilmaa.
Onkohan se vaarallista? En viitsinyt sitten pyytää uudelleen tarkistamaan.
Nostettiin se sitten tunkilla ylöspäin.
Voiko se olla tunkilla talven yli?
Kävin vetämässä korkin pois siitä renkaasta, että vähenisi ilma.
Mitenkähän pitkään kannattaa antaa olla se korkki poissa?
Hyvä kuitenkin, että sai ilmaa.
Huolettaa kyllä että jos menee rengas pilalle, kun tuli liikaa ilmaa.
Loppu hyvin, kaikki hyvin!
Ostan sellaisen punpun keväällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerronpa vielä, että miten sitten kävi.
Menin autotalliin sen pumpun kanssa, ja pumppasin. Ei tapahtunut mitään.
Huomasin sitten että se pumppu vuoti, oli rikki.
Naapuri sattui olemaan ulkona ja huikkasin että auttaisko.
Hänellä oli sellainen auton ilmapumppu, ja pumppasi sillä ilmat.
Kysyi että paljonko piti olla ilmaa. Sanoin että 280, vaikka piti sanoa 180.
Siihen taisi siis tulla liikaa ilmaa.
Onkohan se vaarallista? En viitsinyt sitten pyytää uudelleen tarkistamaan.
Nostettiin se sitten tunkilla ylöspäin.
Voiko se olla tunkilla talven yli?
Kävin vetämässä korkin pois siitä renkaasta, että vähenisi ilma.
Mitenkähän pitkään kannattaa antaa olla se korkki poissa?
Hyvä kuitenkin, että sai ilmaa.
Huolettaa kyllä että jos menee rengas pilalle, kun tuli liikaa ilmaa.
Loppu hyvin, kaikki hyvin!
Ostan sellaisen punpun keväällä.Ei hätää, tuikkaat vain naskalilla renkaan kylkeen, niin liiat ilmat tulevat kyllä ulos.
- Anonyymi
Mie vaihdoin vanhan Volvoni alle vanhat Michelinin nastarenkaat pojan autotallissa.-
Ens kerralla suapi nuoremmat vaihtaa :(
Gubbe 71 - Anonyymi
Nykyinen kotitarvepumppu on sellainen akkuporakoneen näköinen kapistus, joka kyllä olisi hyvä. Itsellä kuitenkin kompressori tallissa ja paineilmaa milloin haluan.
- Anonyymi
Ei haittaa liika ilma, jos ei aja.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607134- 1243761
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.263100- 212698
- 272363
- 181980
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3681909- 251900
- 321808
- 451792