Auttakaa! Mahaoireet eivät lopu.

Anonyymi

Alkaa olla aika epätoivoinen olo. Lääkäreiltä en ole juurikaan apua saanut.
Maha on koko ajan kipeä. Vääntelyä ja sellaista ripulia enteilevää tunnetta, vaikka mitään ripulia ei tulekaan. Myös etovaa ja oksettavaa oloa, vaikka mitään oksentelua ei tapahdukaan.
Pari vuotta sitten kärsin osittain samanlaisista oireista (jatkuva närästys oli silloin mukana) Tuolloin kävin vatsalaukun tähystyksessä, eikä mitään löytynyt. Paksusuolen tähystykseen en päässyt, vaikka sitä kahdelle eri lääkärille ehdotinkin.
Nyt oireet ovat tosiaan jatkuneet pari kuukautta. Noin 4 viikkoa sitten vaihdoin gluteenittomaan ruokaan, vaikka keliakiaa ei olekaan löytynyt. Myös Fodmap mallin mukaan syön. Lisäksi ostin Colonmint kapseleita ja aloitin myös närästyslääke kuurin. Hetken tuntui vähän helpottavan, mutta oireet palasivat taas.
Mitähän tässä oikein tekisi...
Itsensä kipeäksi maksamalla voisi päästä peräpuolen tähystykseen, mutta tonni on minulle iso raha :(
Onko muita kohtalotovereita ja mistä olette mahdollisesti saaneet apua? Olen n.50v. En tupakoi. En juo kahvia ja alkoa menee hyvin maltillisesti (viime aikoina ei juuri lainkaan)

4

5346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sähän kirjoitat joka paikkaan??
      Just vastasin toiseen samanlaiseen aloitukseen.
      Käy lukemassa siellä.

• Anonyymi

Älä viisastele, jos sulla ei ole parempaa tietoa

• Anonyymi

Pyydä lääkäriltä Asacol resepti se auttaa ainakin jonkin verran koska hoitaa niin ripulia kuin ummetustakin. Myös nesteytyspore tapletti kerran päivässä ja tarpeeksi vettä auttaa vähän. Nämä on omien kokemuksien mukaan vähän auttaneet kun on diagnosoitu IBS.

• Anonyymi

Maha vaivoja on menen apteeki Henkilö kunta neuvovat ja opastavat mitä tehdä.En ymmärrä miksi ihmiset eivät kysy terveyteen liittyviä asioita ilmaiseksi apteekista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      911
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60