Otsikon kehoituksen olen kuullut useampaan kertaan ja eri muodoissaan parilta läheiseltäni 20 vuoden aikana. Viimeksi terapeuttini uteli, otathan varmasti lääkkeesi. Kun asiaa ajattelee, niin toivotus on tavallaan itsekäs, leimaava ja sillä on ikävä kaiku. Kehoittajan, jota asia ei kosketa ja joka ei itse ole koskaan käyttänyt mielialalääkkeitä saati kokenut niiden haittavaikutuksia, on helppo huudella.
Mielialalääkitys ja sen haitat eivät koske MINUA, mutta SINUN pitää joka tapauksessa lääke ottaa, koska olet jollakin tapaa viallinen?
t. "vaikeasti masentunut"
"Muista ottaa lääkkeesi"
10
193
Vastaukset
- Anonyymi
Et kai käy terapeutilla, joka kannattaa lääkkeidenkäyttöäsi, vaikka olet monta kertaa täällä kirjoittanut, mitä kaikkia haittoja niistä on...?
- Anonyymi
Terapeuttini oli ainoa, jolle onnistuin pääsemään. Ei ole mikään lääkefanaatikko onneksi kyseessä. Asiallinen ja ymmärtäväinen kaveri. Ei kiistä mielialalääkkeiden haittavaikutuksia kun ne puheeksi otan.
Kokeilin ostopalveluterapeuttihakua. Ainoa löytämäni heti uusia asiakkaita ottava terapeutti olisi sopinut parhaiten pakonomaista liikuntaa ja urheilua harjoittavalle.
Lasketaankohan sellaiseksi myös akatisia, jota minäkin joudun.. harjoittamaan?
t. AP - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terapeuttini oli ainoa, jolle onnistuin pääsemään. Ei ole mikään lääkefanaatikko onneksi kyseessä. Asiallinen ja ymmärtäväinen kaveri. Ei kiistä mielialalääkkeiden haittavaikutuksia kun ne puheeksi otan.
Kokeilin ostopalveluterapeuttihakua. Ainoa löytämäni heti uusia asiakkaita ottava terapeutti olisi sopinut parhaiten pakonomaista liikuntaa ja urheilua harjoittavalle.
t. APHeh, akatisiahan se vasta liikuntaa onkin, ei jää sohvaperunaksi:) ... no, jos terapeuttisi tuntuu muuten asialliselta, ja hyväksyy kantasi lääkkeisiin, niin ehkä sen asian ohi voi katsoa ja sopia että "olemme samaa mieltä siitä että olemme eri mieltä" ja antaa sen kohdan olla. Hyvä että sinulla on terapeutti jonka kanssa tulee toimeen.
Muuten olen yleisesti sitä mieltä, että sopivaa terapeuttia kannattaa vaikka odotella, jos tutustumiskäynnillä vaikuttaa hyvältä mutta hänellä ei juuri silloin ole aikaa. Suosituimmat terapeutit ovat myös varatuimpia. He saattavat silti voida järjestää tutustumiskäynnin ja ottaa jonotuslistalle, joten terapeuttiluetteloa läpikäydessä ei kannata katsoa vain siihen, onko hänellä nyt juuri aikaa ottaa uusia. Kärsivällisyys terapeutin hakemisessa on hankalaa, kun tarve olisi nopeammin, mutta se kannattaa mieluummin kuin ottaa sellaisen jonka kanssa ei toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
t. APAp. Sinähän onnistuit turhauttamaan jopa palvelevan puhelimen työntekijätkin. Että mitenkä?
Alkasit neuvomaan heitä miten heitin pitäisi duuninsa hoitaa; keskustella "älykkäästi" ; niin että pojot valuisivat hinkaloosi.
Mahdoton tehtävä, koska olet iänikuinen samaa asiaa jankkaava läpitraumatisoitunut ikäkansalainen.
( ei pirilaakson nuuskapeikko)
- Anonyymi
Jos lääkkeet ei sovi, niitä ei sitten kannata napsia. Sitten saa kestää sitä että huolestuneet läheiset kyselee onko lääkitys kohdillaan. Valintojen maailma.
- Anonyymi
Entä jos ei ole läheisiä lainkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos ei ole läheisiä lainkaan?
Kuka muu kuin läheiset kyselee onko lääkkeet otettu? Postikusti, kaupan kassa, pizzakuski...?
- Anonyymi
Ei ne sinun lääkkeet, lääkkeiden käyttö tai käyttämättömyys kuulu kenellekään. Sinä päätät itse, otatko lääkkeitä vai etkö ota ja tarvitsetko lääkkeitä vai etkö tarvitse. Sinä päätät myös itse, jos haluat lopettaa lääkityksesi. Kaikkea hyvää sinulle!
- Anonyymi
erinalainen toimintatapa tuo erilaisen lopputuloksen.
lääkkeetön elämä on aitoa tunteiden kohtaamista ja siis aitoa elämää.
masentunut ihminen elää menneisyydessä.
ahdistunut ihminen elää tulevaisuudessa.
onnelliset tässä hetkessä. - Anonyymi
Minä haen lääkkeet apteekista, mutta jätän syömättä. Hoitavalle taholle sanon että syön niin kuin pitää. Säästyn turhalta tupputtamiselta. Lääkäri kuvittelee että oloni pn parantunut lääkkeen avulla, vaikka tämä on tapahtunut aivan muista syistä. Olisi kiva sanoa tämä lääkärille mutta annan hänen olla lääkeuskossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101651- 1711598
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681506Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231298Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146953- 92851
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759