Kumpi on Kolmiynteisen mieleen, Vl, vai Israel

Anonyymi

Kumpi on Pyhempi usko, juutalaisuus/- Israelin usko, vai lestadiolaisuus?

Lestadiolaiset omaavat itse jumalien valtakunnan, tuntematta Jaakobin ja Israelin Jumalaa, siksi Jumala antoi Israelille majoriteetin, 1 Moos 12; 1 Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus.
3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Siis Israel saa kantaa Jumalan siunausta, joka tulee myös pakanoiden päälle, uskomalla Jeesus luvatuksi Messiaaksi.

Mutta toisaalta, mitä jos kiroaa Israelin? Käy kuten Briteille -46/7, kun panivat kampoihin Israelilaisten muutolle luvattuun maahansa?

He hallitsivat silloin lähes kolmannesta maailman sivistyneistä valtioista, mutta kun nousivat Jumalaa ja Israelia vastaan, mitä heille jäi? Vuosikymmenen sisällä britit hallitsivat vain yhtä vajavaa saarta Euroopan länsipuolella, kirous tuli heti merkittävän voimakkaasti. Saman kohtalon koki moni muistakin kansoista.

Taas lestadiolaisten osalle on odotettavissa ihmisoppineen ns. "kylmää kyytiä", kun eskatologinen aika tulee.

Israelille Jumala taas lupaa paljon, Hän ottaa peitteen pois heidän päältään, ja Pave kertoo sen seuraavassa. Room. 11:26

Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.

Kirjoitetaanko SRK;sta Raamatussa juuri mitään?

Tulee mieleen, että kannattaako hakeutua proselyytti- kaste israelilaiseksi, vois olla paremmat mahikset?

Eli, kumpi "lahko on enemmän Kolmiyhteisen Jumalan mieleen.

r

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osoitat vaan tyhmyytesi noilla jutuillasi. Hallelujaa.....

      • Anonyymi

        Mihin Halleluujan vastaus jäi?
        Mielestäni SRK on vain pieni lahko, Israel Jumalan silmäterä, josta kaikki pelastuu.
        Yritä pysyä kysymyksessä, se on sinun tyhmyyttä, kun et pysty vastaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin Halleluujan vastaus jäi?
        Mielestäni SRK on vain pieni lahko, Israel Jumalan silmäterä, josta kaikki pelastuu.
        Yritä pysyä kysymyksessä, se on sinun tyhmyyttä, kun et pysty vastaamaan.

        Yliannostuksen valheellista jeesusta saaneet saalemit jankuttaa toistuvasti samoja tarujaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliannostuksen valheellista jeesusta saaneet saalemit jankuttaa toistuvasti samoja tarujaan.

        Panettelu on saatanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panettelu on saatanasta.

        Se on aivan sama, jos sinä panet ,paneskelet tai panettelet.


    • Anonyymi

      Aloittaja lienee puoli- tai varttijuutalainen ja sattumasukeltaja. Käyttää Raamattua toisten mollaamiseen.

      • Anonyymi

        Onko SRK;n raamatussa vartit ja puolet? Tarkoittaako se älyänne, kun ette pysty kommentoimaan aloitusta?


    • Anonyymi

      R kuin saaleminpastoriko.

    • Anonyymi

      Kannattaa tutkia mitä Jeesus sanoo Matt. 21. 42-43. Moni rukoilee luonnollisen Israelin eli maallisen ja poliittisen valtion puolesta.
      Kannattaa myös tutkia Gal. 3. 27-29.
      Silloin ymmärrätte Jumalan lopullisen tarkoituksen.
      w.

      • Anonyymi

        Eipä puhuttu lestadiolaisista mitään?


      • Anonyymi

        r.w.saaleminpastoriko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      271
      3037
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2554
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      129
      1811
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1773
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      100
      1522
    6. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      25
      1362
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1340
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1093
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1083
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      1038
    Aihe