Purjevene 28 jalkainen

Anonyymi

Hei!
Ajatuksena oli hankkia uusi 28 jalkainen purjevene,mutta löytyykö sen mittaista enää minkään valmistajan tuotannosta?Saman kokoluokan moottorivene( Nord Star) on kallis huh???205 000 euroa!Ja purjeveneilyä pidetään kalliina!Jos löytäisin uuden 28 jalkaisen purjeveneen noin 80 000 eurolla ,olisin valmis tekemään kaupat!Onko sivuston lukijoilla tietoa kyseisen kokoisista purjeveneistä?Esimerkiksi Dheler valmistaa purjeveneitä alkaen 34 jalkaa!Baltic voisi olla hyvä vaihtoehto,mutta he eivät taida rakentaa veneitä ,kuin erikseen tilattuna ja omavaltaisesti hinnoiteltuna?Miten Bavaria tai joku muu valmustaja?Onko tietoa?

23

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Delphia 28

    • Anonyymi

      Dehler 29:iä tehdään edelleen. Vanha malli, mutta hyvä vene se on ellei Hanse optimoinneillaan pilannut. 80 000 varusteltuna on aika haastava uuden veneen budjetti, jos ei tyydy halvempiin merkkeihin. Dehlerin lähtöhinta 75 tonnia ALV Saksassa. Menee siis selvästi yli 100 tonnin, kun varustelee.
      https://www.westyachting.de/wp-content/uploads/2020/07/Dehler-29-Spezifikation-Preisliste-ab-01.07.2020.pdf


      Kaikki "laatumerkit" ovat siirtyneet isompiin veneisiin, jotka saa paremmin kannattavaksi ilman suuria sarjoja tai hapoja tuntihintoja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikös näitä Habereita ole nähty Hesan messuillakin? Nyt ei voi käydä koputtelemassa laminaattia, kun messut peruttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös näitä Habereita ole nähty Hesan messuillakin? Nyt ei voi käydä koputtelemassa laminaattia, kun messut peruttu.

        On niitä ollut näytillä, itse törmäsin Naantalissa parivuotta sitten.

        Noita habereita saa joitain malleja jopa CE-A sertillä, minusta hinta laatu oli kohfallaan ja kivoja yksityiskohtia.

        Ajattelin hankkia uuden haberin eläke veneeksi, kun down siftaan kymmenen vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä ollut näytillä, itse törmäsin Naantalissa parivuotta sitten.

        Noita habereita saa joitain malleja jopa CE-A sertillä, minusta hinta laatu oli kohfallaan ja kivoja yksityiskohtia.

        Ajattelin hankkia uuden haberin eläke veneeksi, kun down siftaan kymmenen vuoden päästä.

        Haberit eivät näytä purkkarilta, enemmänkin moottoripurrelta typerine koirankoppeineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haberit eivät näytä purkkarilta, enemmänkin moottoripurrelta typerine koirankoppeineen.

        Käytännöllisyys ennen kaikkea, jos et itse pidä ulkonäöstä, se on ok, jos sinä pidät luolamaisista purjeveneistä.

        Kovasti kehuvat haberia englantilaisissa practical sailor lehdessä, ei se tietysti suomalais venelehtien tasolla ole☻


    • Anonyymi

      Oceanis 30.1. Vähän pidempi, mutta ihan uusi malli. Hinta on kai jotain 100 k€.

    • Anonyymi

      Oceanis 30.1 minkäänlaisilla varusteilla purjeineen Suomeen tuotuna 120 tuhatta.

      Eli se siitä

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalta sivulta muuten löytyi First 27, joka näyttisi olevan n 80-90 t€

        https://ajolayachts.fi/kauppa/First-27-p141039150

        Kannattaa kuitenkin katsoa millainen vene tuo First eli omaa sukuaan Seascape 27 on ja millainen on perusvarustus. Aika kaukana siitä, mihin Firsteissä on totuttu. Mahtaakohan tuo toimia järkevästi sisäkoneella ja alumiinimastolla? Ei oikein sovi veneen filosofiaan.

        Jo tuo hiilikuitumastoinen sisäkoneeton versio näyttää lihonneen. Seascape 27 painoi 1250 ja tuo 1400 kg. Tuollaiseen runkomuotoon ja konseptiin ei oikein sovi ylimääräinen paino eikä siis myöskään perheen varusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin katsoa millainen vene tuo First eli omaa sukuaan Seascape 27 on ja millainen on perusvarustus. Aika kaukana siitä, mihin Firsteissä on totuttu. Mahtaakohan tuo toimia järkevästi sisäkoneella ja alumiinimastolla? Ei oikein sovi veneen filosofiaan.

        Jo tuo hiilikuitumastoinen sisäkoneeton versio näyttää lihonneen. Seascape 27 painoi 1250 ja tuo 1400 kg. Tuollaiseen runkomuotoon ja konseptiin ei oikein sovi ylimääräinen paino eikä siis myöskään perheen varusteet.

        Ei noissa leikkaussaliksi riisutuissa uusissa Firsteissä ole sisäkoneeseen edes mahdollisuutta.
        Moottorina on istumalaatikon lattiaan piilotettu perämoottori (!!!), eli aivan järkyttävä viritys tiukan paikan tullen.
        Monihan ei ota tuota ollenkaan, tosipurjehtija ainakaan.

        Nuo pikku-Firstit ovat tosiaan Seascapeja Beneteaun nimellä ja sisustalla.
        Varmasti todella raaserimaista venettä kaipaavalle jees, retkiveneenä tai perhekäyttöön en osaa kuvitella.
        Asuttavuus nolla, yksinpurjehdus todella hankalaa ellei mahdotonta. Kulkee kyllä niin että varmasti riittää.

        Firstejä harrastaneena täytyy tunnustaa, että olen hämmästynyt ja jopa pettynyt, mikäli tämä linja First-mallistossa jatkuu tulevaisuudessakin.

        Sporttinen vene on se, millaisesta olen kiinnostunut, hiilikuituraaserit ja kelluvat kesämökit eivät kiinnosta niinkään.

        No, ehkä asia muuttuu tulevaisuudessa - tai sitten ei. Oceanis ei tule kysymykseenkään - takastaagittomat ja/tai rullamastot ovat ehdoton no no ainakin itselleni, enkä kaipaa olohuoneen tiloja veneeseen. Ripeä(hkö) avomerikelpoinen vene on se, mikä kiinnostaa. Ehkä olen vanhanaikainen.

        Näillä eväillä nykyiset Beneteaun mallit valitettavasti jäävät omalta kohdaltani ostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tossa maahantuojan sivuilla ole hinnat? n. 98 tonnia on perusvene Suomeen toimitettuna. Kyllä mun ymmärtääkseni tossa on kone, purjeet yms mukana.

        https://ajolayachts.fi/kauppa/Oceanis-30-1-p140175851

        Mutta se "perusvene" ei sisällä oikeastaan mitään elektroniikkaa, lämppäriä, lämmintä vettä, katsastusvarusteita jne.

        Toki perusveneelläkin vesille pääsee, mutta aika lyhyeksi ja ankeaksi jää kausi ilman keittomahdollisuutta, autopilottia, lämmintä vettä, mittaristoja, spinnuvarustusta, lämppäriä, pinnaohjauksella....

        Kun vähän katsot, mitä perusvarusteisiin sisältyy ja katsot niitä veneeseen tarjottavia "Packeja", huomaat, että ilman lisävarustepakettia veneellä ei tee mitään. Jälkiasennus Suomessa se vasta maksaakin, joten tehtaalta ne kannattaa ottaa.....

        Kunnon varusteilla yli 130 000 menee niin että heilahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noissa leikkaussaliksi riisutuissa uusissa Firsteissä ole sisäkoneeseen edes mahdollisuutta.
        Moottorina on istumalaatikon lattiaan piilotettu perämoottori (!!!), eli aivan järkyttävä viritys tiukan paikan tullen.
        Monihan ei ota tuota ollenkaan, tosipurjehtija ainakaan.

        Nuo pikku-Firstit ovat tosiaan Seascapeja Beneteaun nimellä ja sisustalla.
        Varmasti todella raaserimaista venettä kaipaavalle jees, retkiveneenä tai perhekäyttöön en osaa kuvitella.
        Asuttavuus nolla, yksinpurjehdus todella hankalaa ellei mahdotonta. Kulkee kyllä niin että varmasti riittää.

        Firstejä harrastaneena täytyy tunnustaa, että olen hämmästynyt ja jopa pettynyt, mikäli tämä linja First-mallistossa jatkuu tulevaisuudessakin.

        Sporttinen vene on se, millaisesta olen kiinnostunut, hiilikuituraaserit ja kelluvat kesämökit eivät kiinnosta niinkään.

        No, ehkä asia muuttuu tulevaisuudessa - tai sitten ei. Oceanis ei tule kysymykseenkään - takastaagittomat ja/tai rullamastot ovat ehdoton no no ainakin itselleni, enkä kaipaa olohuoneen tiloja veneeseen. Ripeä(hkö) avomerikelpoinen vene on se, mikä kiinnostaa. Ehkä olen vanhanaikainen.

        Näillä eväillä nykyiset Beneteaun mallit valitettavasti jäävät omalta kohdaltani ostamatta.

        27:n saa alumiinimastoisena 10hp Yanmarilla ja akselivedolla. Tähän kokoonpanoon ei saa hiilikuitumastoa eikä nostoköliä.
        Kiinteällä kölillä syväys on 1,7m.

        Varustelu on lievästi sanottuna "riisuttua mallia".

        Muutaman Airex-patjan tunkeminen kajuuttaan ei kyllä viihtyvyyteen vaikuta.
        Suoraan sanottuna tulee huono olo turkoosista patjoilla sisustetusta kopperosta.
        Kisakäyttöön SE-versioon kuuluu hiilikuitumasto ja ilman moottoria ja patjastoja tuon varmaan saa hyvin kilpailukykyiseksi. Retki- tai lomaveneeksi tuosta ei ole - ellei satu olemaan pahimman luokan masokisti.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kallista on. Aivan liian kallista, vaikka talot ja autot on maksettu ja perheen vuositulot yli satatonnia netto.

      Kuka mistäkin tykkää, mutta minusta 150 tuhannella pitäisi jo irrota jotain todella hienoa lastulevyn ja lujitemuovin sijasta.

      Toisekseen, korreloiko välineen hinta nautinnon kanssa, vai onko taustalla se vanha näyttämisen halu?

      Onneksi käytettyjen markkinoilla veneitä riittää.....

      • Anonyymi

        No jos olet velaton ja saatte nettona yli 100 tonnia vuodessa, niin olet kyllä todella hyvätuloinen ja jos sinulla ei ole varaa ostaa sadan tonnin pikkuvenettä niin kellä sitten? Eihän tuo ole tuloihisi verrattuna ollenkaan kallis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos olet velaton ja saatte nettona yli 100 tonnia vuodessa, niin olet kyllä todella hyvätuloinen ja jos sinulla ei ole varaa ostaa sadan tonnin pikkuvenettä niin kellä sitten? Eihän tuo ole tuloihisi verrattuna ollenkaan kallis.

        No perheen yhteenlaskettu netto on yli satatonnia, mutta muijan rahat eivät ole minun, pentuja on kolme, kiinteistöjä pari, autot, moottoripyörät ja elämisen kulut.

        Ei siitä niin vain sataatonnia lohkaista uuteen veneeseen :)


    • Anonyymi

      Mielestäni ei ole mitään järkeä ostaa uutta, uudehko ja hyvin varusteltu on parempi ja varmempi hankinta, voi todeta itse, että kaikki toimii ja lapsuudet on korjattu mitä ihan ujdessa voi olla ja takuj ei lämmitä, jos vene seisoo korjauksessa kaudella vaikka kesälomalla.

      Lisäksi hinta on aina huomattavasti halvempi toteutuneessa kauppahinnassa, pyynnit ovat mitä ovat ja ero voi olla käsittämättömän suuri, jos osaa kaupankäynnin, eikä sössi sitä liialla innokkuudella.

      Olen hankkinut useita käytettyjä, monesta maasta vuosien varrella...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe