Viestejä tuonpuoleisesta

Anonyymi

Outoja asioita tapahtuu.
Olen aina uskonut siihen, että kuoleman jälkeen on vielä jotakin.
Eihän siinä ole mitään järkeä, että ihmisen elinaikana hankittu tieto ja kokemukset olisivat pelkkää kertakäyttökamaa, joka häviää henkilön kuollessa.

Kuoleman jälkeinen elämä, jälleensyntyminen ja henkimaailman yhteydenotot ovat olleet kiinnostavia juttuja pienestä pitäen.
Muutama päivä sitten tapahtui sellaista, joka pisti tosissaan puntaroimaan näitä asioita.

Molemmat tyttäremme, täysi-ikäisiä ja täysipäisiä kumpikin, saivat tilaisuuden osallistua meedion istuntoon.
Tämä tietäjä kertoi heidän elämästään melko tarkkoja tapahtumia.
Ehkä osa niistä oli pelkkää arvailua ja päättelyä.
Meedio kertoi tytöille, että kaksi heidän kuollutta sukulaistaan oli yhteydessä häneen ja nämä olivat läsnä tässä istunnossa.

Ja istunnon lopussa meedio piirsi näistä sukulaisista kasvokuvat.
Lyijykynällä hahmotellut henkilöt ovat jotenkin oudon tuttuja ja kuvista pystyy aistimaan kuin sota-ajan ilmapiirin, koska piirrokset ovat samaa tyyliä.
Hyvin voisivat olla meidän sukulaisiamme ajan takaa, sillä piirrosten silmät tuovat mieleen vanhoissa valokuvissa olleita ihmisiä.

Tytöt saaivat neuvon, että kuvia ei saa laittaa kaappiin tai mihinkään laatikkoon.
Ne täytyy pitää avoimesti esillä.
Hiukan pisti ajattelemaan, että taitaa olla pelkkää huuhaa-touhua koko istunto.
Mutta:

Kun meedio istunnon aikana sai yhteyden näihin kahteen piirroshahmoon, niin toinen heistä lähetti minulle terveisiä, käyttäen etunimeäni!
Ennen istuntoa ei käyty läpi mitään tietoja tai henkilöiden nimiä.
Tytöt olivat täysin vieraita ja istunnonkaan aikana ei mitään nimiä mainittu.

Nyt jäi mieltä askarruttamaan eräs asia.
Jos aikaisemmin kuollut ihminen lähettelee terveisiä, mainiten jopa nimesi, niin tarkoittaako se sitä, että kohta on oma vuoro lähteä?
Kai näillä yhteydenotoilla jokin tarkoitus on pakko olla.

97

3400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asioitten yhteys on se, että olette hyväuskoisia hölmöjä ja meedio on huijannut teitä kaikkia.

      • Anonyymi

        Ja sinua on Sanna Marin viilannut pahasti linssiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinua on Sanna Marin viilannut pahasti linssiin!

        Kas, persuhan sieltä paljastui alta aikayksikön !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, persuhan sieltä paljastui alta aikayksikön !

        Aloituskin on jonkun pölhörasistipersun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituskin on jonkun pölhörasistipersun.

        Hehee...muista illalla kurkata sängyn alle...ettei ole edesmenneitä sukulaisia sinua väijymässä...BUU!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, persuhan sieltä paljastui alta aikayksikön !

        Jahas!
        Sitäkö on jo pesässä herätty ja huonolla tuulella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituskin on jonkun pölhörasistipersun.

        Todennäköisesti. Jos uskoo Halla-ahon huijauksiin, uskoo meedioittenkin huijauksiin.

        Aloituksen takana on todennäköisesti "Rosalinda" Ahlgren, jonka numero paljastuu
        kohta ja siitä voi tilata ajan meediolle.
        Puhelu maksaa 30 € plus pppm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti. Jos uskoo Halla-ahon huijauksiin, uskoo meedioittenkin huijauksiin.

        Aloituksen takana on todennäköisesti "Rosalinda" Ahlgren, jonka numero paljastuu
        kohta ja siitä voi tilata ajan meediolle.
        Puhelu maksaa 30 € plus pppm.

        Tarkoitus on kalastaa asiakkaita/rahaa.
        Moni hoopo jos etsii meedion numeroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti. Jos uskoo Halla-ahon huijauksiin, uskoo meedioittenkin huijauksiin.

        Aloituksen takana on todennäköisesti "Rosalinda" Ahlgren, jonka numero paljastuu
        kohta ja siitä voi tilata ajan meediolle.
        Puhelu maksaa 30 € plus pppm.

        Etkö huomaa vastauksesi ristiriitaisuutta:
        Sinä et usko meedion taitoihin, mutta itse näet aloituksen tehneen henkilöllisyyden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti. Jos uskoo Halla-ahon huijauksiin, uskoo meedioittenkin huijauksiin.

        Aloituksen takana on todennäköisesti "Rosalinda" Ahlgren, jonka numero paljastuu
        kohta ja siitä voi tilata ajan meediolle.
        Puhelu maksaa 30 € plus pppm.

        Jussi Halla-ahon tähtihetki oli edustaa Suomea Ruotsin prinsessan seurassa.
        Tästä oli Hesarissa lehtikuvia.


    • Aikoinaan juttelin Jessen kanssa paljon.
      Suunnittelimme silloin maailman elämää ja tulevaisuutta.
      Mahdollinen menneisyyskin käytiin läpi.
      Hyvinkin selvästi Jesse sanoi.
      - Faija ja minä emme sitten tule puuttumaan jokaiseen asiaan.
      - Sinä olet kanssani, koska olet hyvä tyyppi.
      - Mutta myös siksi, että kertoisit ihmisille.

      H.

      • Anonyymi

        Aikoinaan juttelin Jessen kanssa paljon.

        Miksi valehtelet?
        Oletko tyytyväinen,kun valehtelet ja paskaa puhut?


    • En kaipaa kuolleitten yhteydenottoja, eläviltä niitä tulee liiankin paljon, en ehdi kaikkiin saman päivän aikana vastaamaan.

    • Anonyymi

      Romanit hoitavat yhteyksiä tuonpuoleisiin. Ne on tarvittaessa povareita ja meedioita kaikki.

      • Anonyymi

        Romanit hoitavat yhteyksiä tuonpuoleisiin. Ne on tarvittaessa povareita ja meedioita kaikki.
        Ja hoitavat katalysaattorit tuon puoleiseen..


      • Anonyymi

        Romanit hoitavat yhteyksiä tuonpuoleisiin. Ne on tarvittaessa povareita ja meedioita kaikki.

        Vai muka hoitavat,olen erimieltä.
        Eivät kunnioita edes RAAMATTUA!
        Ovat vale uskovaisia..
        perkele !


      • Anonyymi

        Romanit hoitavat yhteyksiä tuonpuoleisiin.

        No just joo..en usko heihon yhtään.se on vanhaa 1700 petkustusta,kuten heidän kaikki jutut on.
        He olevinaan näkevät ja kokevat sekä kiroavat..mutta näin on Isän vihollisilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romanit hoitavat yhteyksiä tuonpuoleisiin. Ne on tarvittaessa povareita ja meedioita kaikki.
        Ja hoitavat katalysaattorit tuon puoleiseen..

        Ja hoitavat katalysaattorit tuon puoleiseen..

        Pastori Teuvo ja urkuharmonisti Raikku Oy.


    • Mitä kuoleman jälkeen tapahtuu en tiedä, mutta ei taida tietää kukaan muukaan. Eri uskonnoissa on erilaisia arvailuja, mutta faktaa ei tiedä kukaan.
      Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, mutta luulen, että kuollessaan ihminen muuttuu mullaksi ja sielukin jää samaan hautaan.
      Mutta missä on Jumalan valtakunta, onko taivaassa? Kun taivaassa (avaruudessa) on tuhansia tähtiä (planeettoja), osa hyvinkin kaukana, niin täytyy Jumalan taivas olla
      avaruudessa vielä kauempana, tai tähtien seassa. Ei myöskään ole kukaan osannut kertoa missä Helvetti on.

      • Anonyymi

        Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, mutta luulen, että kuollessaan ihminen muuttuu mullaksi ja sielukin jää samaan hautaan.

        Ei todellakaan jää samaan hautaa sielu!!!
        Etkö tunne itseäsi,mikä voima sinulla on tai energia?


    • Anonyymi

      En etsi valtaa loistoa , mutta nuorempana sain kultaa :-*

    • Anonyymi

      Tämä ketju, poislukien aloitus, on varsin oiva esimerkki tavallisten ihmisten käsityskyvystä, tietomäärästä, henkisen kapasiteetin koosta ja avarakatseisuudesta, jota ilman ei näe elämän eikä maailman kaikkia asioita ja aiheita. - Nm. Ollenkaan eikä lainkaan

    • Anonyymi

      Pöpit päättelee jotain näistä.

      • Anonyymi

        Ja vielä pöpimmät kieltävät sen, mikä ei mahdu omaan, tyhjään päähän. - Nm. Revi siitä


    • Näen joskus selkounia edesmenneistä läheisistäni.
      En usko mihinkään yliluonnolliseen, jos jotain on, sitä ei ole pystytty todistamaan.
      Eräs uni oli aika outo. Sukumme on asunut Etelä-Pohjanmaalla samalla paikalla vuosisatoja, isäni työn perässä muutimme Pohjois-Karjalaan sieltä.
      Olen aina ikävöinyt synnyinseudulle, kotitalommekin on vieraan hallussa.
      Unessa olin kuitenkin siellä, Avasin suuren tuvan oven, siinä oli pitkä pöytä jonka ääressä istui ainakin kymmenen körttitukkaista miestä. Kun kurkistin sisään niin kaikkien päät kääntyivät katsomaan minua.
      Jotain tuttua oli kaikkien piirteissä. Sukumme on ollut uskonnollista.
      Yleensä unet unohtuvat nopeasti, tämä jäi mieleeni.
      Olin ollut yhteydessä niihin aikoihin sukututkimusta tekevään sukulaiseeni, ehkä alitajunta toi siitä syystä unen.

      • Anonyymi

        Uni kertoo no. sinusta ja siitä, mitä alitajuntasi piiloon olet päiviesi ja elämäsi aikana painanut. Siksi uni yleensä selviää omia juttujaan ja asioitaan miettimällä ja muistelemalla. - Nm. Kertomus sinusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uni kertoo no. sinusta ja siitä, mitä alitajuntasi piiloon olet päiviesi ja elämäsi aikana painanut. Siksi uni yleensä selviää omia juttujaan ja asioitaan miettimällä ja muistelemalla. - Nm. Kertomus sinusta

        Juuri ennen nukahtamista näen useiden ihmisten kasvoja. Ei mitään "kauhukasvoja", vaan ihan fiksun näköisten ihmisten kasvoja. Ovatko ne jotain hypnoottisia kuvia, vai mitä?

        Sitten näen hienoja maisemia, taloja, metsiä, jokia.
        Ikäänkuin "lentelisin" ja katselisin alaspäin.
        Silloin tiedän että kohta nukahdan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ennen nukahtamista näen useiden ihmisten kasvoja. Ei mitään "kauhukasvoja", vaan ihan fiksun näköisten ihmisten kasvoja. Ovatko ne jotain hypnoottisia kuvia, vai mitä?

        Sitten näen hienoja maisemia, taloja, metsiä, jokia.
        Ikäänkuin "lentelisin" ja katselisin alaspäin.
        Silloin tiedän että kohta nukahdan.

        Valveunista en osaa sanoa mistä ne tulevat. Ehkä sinä unelmoit. - Nm. Haavekuvia


    • Anonyymi

      Vanhempi veljeni kuoli Brasiliassa oudoissa tapahtumissa. Kuolemansa jälkeen hän alkoi unissani valvomaan menemisiäni. Tämä jatkui vuosia En pitänyt sitä pahana.

    • Anonyymi

      Edesmennyt äitimme seurasi meitä päiväkausia ollessamme veljeni kanssa risusavotassa suvun mailla.
      Ja ihan päivätajunnassaa.
      Nuorempi veljeni järkyttyi pahanpäiväisesti kun kerroin, että äiti seurasi hyväntuulisena meitä mäenpäällä.
      Hän oli noin 45 v ikäisen ja onnellisen oloinen. Hänellä oli seuraakin. kaikki poisnukkuneita.

      • Anonyymi

        Miten tunsit tai näit?

        Itselläni on usein tunne, että äitini käy tervehtimässä.
        Elinaikanaan meillä oli paljon riitaa, mutta nyt on hyvät välit.
        Kun oli tapahtunut minulle eräs vääryys, niin äiti tuli ihan selvään kertomaan että se pitää saada kuntoon.
        Kuollut isäni on auttanut monta kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tunsit tai näit?

        Itselläni on usein tunne, että äitini käy tervehtimässä.
        Elinaikanaan meillä oli paljon riitaa, mutta nyt on hyvät välit.
        Kun oli tapahtunut minulle eräs vääryys, niin äiti tuli ihan selvään kertomaan että se pitää saada kuntoon.
        Kuollut isäni on auttanut monta kertaa.

        Isän tai muun miespuolisen, poisnukkeneen unessa näkeminen tuottaa aina meikälle huonoa tuuria, jopa sairautta.
        Äidin tai siskon näkeminen taas hyvää. Täysin uskomatonta, että näen äitini yhä nuorekkaan ja onnellisen näköisenä mielessäni tuolla lähes erämaamaastossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tunsit tai näit?

        Itselläni on usein tunne, että äitini käy tervehtimässä.
        Elinaikanaan meillä oli paljon riitaa, mutta nyt on hyvät välit.
        Kun oli tapahtunut minulle eräs vääryys, niin äiti tuli ihan selvään kertomaan että se pitää saada kuntoon.
        Kuollut isäni on auttanut monta kertaa.

        Voihan sitä kuvitella vaikka mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isän tai muun miespuolisen, poisnukkeneen unessa näkeminen tuottaa aina meikälle huonoa tuuria, jopa sairautta.
        Äidin tai siskon näkeminen taas hyvää. Täysin uskomatonta, että näen äitini yhä nuorekkaan ja onnellisen näköisenä mielessäni tuolla lähes erämaamaastossa.

        Täyttä puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä puppua.

        Sinulle, mutta ei hänelle. - Nm. Eri asiat


      • Anonyymi

        Niin varmaa kannattas mennä tutkituttaa pää


      • Anonyymi

        Edesmennyt äitimme seurasi meitä päiväkausia ollessamme veljeni kanssa risusavotassa suvun mailla.
        Ja ihan päivätajunnassaa.
        Nuorempi veljeni järkyttyi pahanpäiväisesti kun kerroin, että äiti seurasi hyväntuulisena meitä mäenpäällä.
        Hän oli noin 45 v ikäisen ja onnellisen oloinen. Hänellä oli seuraakin. kaikki poisnukkuneita.

        Jos haluat,rukoile ja pyydä mene >VALOON !
        Kaikkien on mentävä valoon,tänne ei tarvitse jäädä!
        Ei ole oikein,että heidän kaipuu on tänne teidän perään niin suuri,kuin mennä kotiin valoon.
        Usko minua,rukoile sano heille asiat ihan omin sanoin,että on aikasi jatkaa matkaa,me pärjäämme.Isän nimeen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tunsit tai näit?

        Itselläni on usein tunne, että äitini käy tervehtimässä.
        Elinaikanaan meillä oli paljon riitaa, mutta nyt on hyvät välit.
        Kun oli tapahtunut minulle eräs vääryys, niin äiti tuli ihan selvään kertomaan että se pitää saada kuntoon.
        Kuollut isäni on auttanut monta kertaa.

        Rukoile Isän nimeen,kerro asiat..ja pyydä menemään valoon lopullisesti ja että näette vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edesmennyt äitimme seurasi meitä päiväkausia ollessamme veljeni kanssa risusavotassa suvun mailla.
        Ja ihan päivätajunnassaa.
        Nuorempi veljeni järkyttyi pahanpäiväisesti kun kerroin, että äiti seurasi hyväntuulisena meitä mäenpäällä.
        Hän oli noin 45 v ikäisen ja onnellisen oloinen. Hänellä oli seuraakin. kaikki poisnukkuneita.

        Jos haluat,rukoile ja pyydä mene >VALOON !
        Kaikkien on mentävä valoon,tänne ei tarvitse jäädä!
        Ei ole oikein,että heidän kaipuu on tänne teidän perään niin suuri,kuin mennä kotiin valoon.
        Usko minua,rukoile sano heille asiat ihan omin sanoin,että on aikasi jatkaa matkaa,me pärjäämme.Isän nimeen !

        Spelvärlden itse suggessio loska kaipaa jotan kuollutta , ei ne ketään seuraa mitenkään sina vaan sills ajatuksella laitat kaipauksesi mielikuvituksiin paeten
        Jos se sinus elämääsi jotenkin helpottaa niin mitäs siitä , Mutta ne ovat ainoastaan toive ajatuksia kaipaamastasi henkilöistä ei mitään muuta .


    • Anonyymi

      Lemniskaatan muotoiselle radalle, maailmankaikkeuteen, ihmishenki lähtee fyysisen elämän jätettyään. Tulee sitten taas.....armosta, takaisin.

      Kol.Kot.

    • Anonyymi

      Kyllä mä edesmenneitä sukulaisiani usein näen unissani.
      Lienee kai normaalia?

      • Anonyymi

        Kyllä mä edesmenneitä sukulaisiani usein näen unissani.
        Lienee kai normaalia?

        On normaalia !
        Hyvin moni näkee.


    • Anonyymi

      Ja höpön höpön
      Satujen kerronta palsta on muualla
      Tämä on 70 70 palsta tai ainakin oli

      • Anonyymi

        Sellainen tyyppi vasta "höpön höpön" onkin, joka omaa ahtauttaan ja tietämättömyyttään ja / tai kokemattomuuttaan ei kunnioita ja usko toisten näkemisiä ja kokemisia. Olivat ne sitten maanpäällisiä, taivaallisia tai siltä väliltä jotain yliluonnollista ja vierasta. - Nm. Avarru


    • Anonyymi

      ”Horatio, taivaassa ja maass' on paljon, Jot' ei voi uneksia tietoviisaat.”.

      Kolavan Kotka.

    • Anonyymi

      Erityisherkkiä ihmisiä on aina ollut keskuudessamme ja tulee olemaan niin kauan kuin ihmisiä on olemassa.
      Tämä ominaisuus ilmenee sukupuolista riippumatta.
      Olen yksi heistä, jo iäkäs mieshenkilö.

      Edesmenneet, unissa ja näy'issä esiintyneet henkilöt eivät ole olleet elämässään kivisentien kulkijoita, mutta henkinen kantti näyttää jatkuvan heillä myös atomi/kvanttitodellisuudessa.
      Niin se vaan on, karusti todettuna.

      • Anonyymi

        Tapahtuuko siis kehitystä vai taantumusta heidän kohdallaan?
        Pitävätkö yhteyttä sinuun?


    • Anonyymi

      Minulla on kuollut useita läheisiä ihmisiä. Aina juuri kuoleman jälkeen ilmestyy jokin metsäneläin lähelle aivan pihamaalle tai sitten joku tulee jopa koskettamaan. Nämä eläimet eivät ole tavanomaisia pihamaan kävijöitä. En kerro tarkemmin kun en halua tulla esiin.

      • Anonyymi

        Näin tosiaan tapahtuu, sielu ottaa eläimen muodon. Se on hyvin lohdullista. Kun läheiseni kuoli, mustarastas valvoi pitkään tekemisiäni. Tuli metsästä pihalleni, seurasi oksistossa kävelylenkkiäni.


    • Anonyymi

      Vanha merimieskaverini kuoli aikoinaan ja viikonverran sen jälkeen valtavan iso albatrossi leijaili kesämökkini yllä täällä Kymenlaaksossa. En ole sellaista otusta koskaan ennen edes nähnyt mutta eräs tuttavani yliopiston lehtori sen tunnisti.
      Sen jälkeen olen miettinyt asioita ihan toiselta kantilta.

      • Anonyymi

        Kun on ollut tehtävänä vaikeita päätöksiä, niin tuonpuoleisiin siirtynyt isäni on auttanut jollain vinkillä.
        Kyllä minä luulen, että omaisemme seuraavat meitä ja neuvovat sieltä "pilven reunalta".

        Isäni oli aikoinaan ollut poliisi, ja on ihan selvään auttanut minua "täpärissä tilanteissa", isälläni oli hyvä huumorintaju. Tulen hyvin juttuun poliisien kanssa.


      • Anonyymi

        Usin näihin mielikuvituksiin yhdistetään juuri linnut, jotka sattuvat lentelemään ämiettinyt usein että eikö ihmistetrikseen jotka uskovat näihin juttuihin koskaan mieti miksi mikäkin asia voisi olla jotenkin loogista . Minun mieheni kuoli myös ja lintuja lenteli kotipuissa viserrellen kuten aina ennenkin siihen vuoden aikaan, yksi lensi ikkunaan rikkoen sen. Mutta ei olisi tullut edes mieleenkään että se olisi ollut mieheni mitenkään , siksi toiseksi jos olisi ollut ei olisi rikkonut ikkunaa ainakaan. Joten ihmisen halu uskoa johonkin on suuri etekkin silloin kun menettää rakkaan ihmisen ja silloin nähdään symbolisia juttuja ympärillä ja ,tulkkaillaan niitä kukin tavallaan . Elämä on elettävä maan päällä , kuolleet ovat poissa


    • Anonyymi

      Erityisherkät näkee harhoja. Kuvittelevat ne todeksi, mutta jos se auttaa henkisiä olotiloja, ei kai se haittaa. Joskus harhat kuuluvat geriatrisiin sairauksiin.
      Tuttuni näkee harhoja. Vainajia ja ihan muutakin.

      • Anonyymi

        Huomaa että et ole herkkä, ja et huomaa mitään. Sitä tosikko tylsää tyyppiä, joka on sementoitunut.

        Kun sinä et nää mitään, niin pidät selviönä' että sinä vain "tiedät".

        Anna muitten kertoa kokemuksistaan, joita sinä et koe.


      • Anonyymi

        Erityisherkät näkee harhoja. Kuvittelevat ne todeksi, mutta jos se auttaa henkisiä olotiloja, ei kai se haittaa. Joskus harhat kuuluvat geriatrisiin sairauksiin.
        Tuttuni näkee harhoja. Vainajia ja ihan muutakin.

        En tiedä olenko herkkä,minä näen asioita ja itselleni on ollut vaikea selittää.Olen jopa kuvannut orb enkeleitä ja kovin mystisen hahmon joka meni lävitseni.(noin 50-90cm valkea hahmo,käpäliä ja mitä vain mutta sainkuvan..
        Se oli kysymieni mukaaan Fheylian ,eläinten enkeli.
        (on eläimiä ja rakastan heitä paljon).
        Näen toki muutakin mutta kuvaan olen saanut vain (yökamera)..henki ihmisen.
        Aina yritän todistaa kuvalla vaikka koen todella paljon enemmän.


      • Anonyymi

        Paykoosissahan usein nähdään asioita millä ei ole mitään todellista pohjaa


    • Anonyymi

      Sisaselleni oli yöllä ilmestynyt veljen pihalle äitimme, valkoiset vaatteet ja siivet, sekä kihara valkea tukka äidillämme oli ollut ;samana aamuina veljen tyttö oli kuollut autoonnettomuudessa, mummi kävi Emman.
      Pire

      • Anonyymi

        Rakkautta Emmalle ja Jumalan,Kristuksen siunausta !
        Yleensä näin käy,jokin lähimmäinen tulee vastaan,että tie on turvattu ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Kommentoijat ovat irti oikeasta tunne elämästä.
      Mikä siinä on vaikea uskoa,että me emme kuole vaikka ruumimme kuolee?
      Elämä jatkuu ihan varmasti !
      Jokainen toki saa uskoa mihin haluaa, mutta on se vain ihme,että minä näen poismenneitä. But so what,siistii ne Rakastaa minua !
      En minäkään aikoinani uskonut mutta Isreli ja pyhät paikat muutti minut,kun olin sotilaana siellä.
      Israel on meidän Rakkauden lähtömaa..! Kristus eli siellä ja kuoli.

      • Anonyymi

        Ihan 'todella' tuntuu ja kuulostaa "rakkauden lähtömaalta" niitten uutisten ja viestien perusteella, joita siitä maasta tulee ja kerrotaan. - Nm. Hah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan 'todella' tuntuu ja kuulostaa "rakkauden lähtömaalta" niitten uutisten ja viestien perusteella, joita siitä maasta tulee ja kerrotaan. - Nm. Hah

        Olisit joskus hiljaa Nm Hah!
        Kunnioita toisten kertomuksia, ja älä aina ole niin ivallinen muille!
        Sinä ET ole kaikkitietävä- Olet pelkästään tekopyhä tärkeilevä kelju tyyppi.
        Siinä sinusta analysointi. Ottaisit opiksesi jos olisit viisas, mutta nähtävästi et, vaan jatkat leukailemista.

        Anna toisten kertoa kokemuksistaan, eivät he tule tänne valehtelemaan, vaan kertovat mitä heille on oikeasti sattunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit joskus hiljaa Nm Hah!
        Kunnioita toisten kertomuksia, ja älä aina ole niin ivallinen muille!
        Sinä ET ole kaikkitietävä- Olet pelkästään tekopyhä tärkeilevä kelju tyyppi.
        Siinä sinusta analysointi. Ottaisit opiksesi jos olisit viisas, mutta nähtävästi et, vaan jatkat leukailemista.

        Anna toisten kertoa kokemuksistaan, eivät he tule tänne valehtelemaan, vaan kertovat mitä heille on oikeasti sattunut.

        Uskallatko analysoida itsesi? - Nm. Seko


    • Vaikka olenkin kokenut yliluonnollieksi luokiteltavia asioita, en silti usko niihin.
      Luulisin että ovat kokemuksia unen ja valveen rajamailta.
      Ihmisen aivot ovat monimutkaisemmat kun uskomekaan.

      • Anonyymi

        No, olet kuitenkin kaivellut vanhan ketjun ja katsonut tarpeelliseksi kertoa että "et usko".
        Ihmisen aivot ovat monimutkaisemmat kun uskomekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olet kuitenkin kaivellut vanhan ketjun ja katsonut tarpeelliseksi kertoa että "et usko".
        Ihmisen aivot ovat monimutkaisemmat kun uskomekaan?

        Häntä ennen joku on "kaivellut" jo viime yönä, jotta mitä muliset? - Nm. Tarkista toope


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häntä ennen joku on "kaivellut" jo viime yönä, jotta mitä muliset? - Nm. Tarkista toope

        En edes katsonut minkä ikäinen ketju on.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En edes katsonut minkä ikäinen ketju on.

        Aha, mutta jo kerroit aikaisemmin että et usko.

        Ei oo toope eikä mulise, jos ihmettelee.
        Annettaiskos olla nimittelyt.

        On niin että yliluonnollista on ihan selvästi olemassa.

        Olisi kiva tietää mitä se pappi kertoi.
        Ja onhan kirjoja vaikka minkä verran.
        Ei tartte Liekkon uskoa, mutta moni uskoo.
        Itelleni on sattunut paljonkin asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aha, mutta jo kerroit aikaisemmin että et usko.

        Ei oo toope eikä mulise, jos ihmettelee.
        Annettaiskos olla nimittelyt.

        On niin että yliluonnollista on ihan selvästi olemassa.

        Olisi kiva tietää mitä se pappi kertoi.
        Ja onhan kirjoja vaikka minkä verran.
        Ei tartte Liekkon uskoa, mutta moni uskoo.
        Itelleni on sattunut paljonkin asioita.

        Nyt vasta huomasin että olin vastannut ketjuun aikaisemminkin.
        Sinä saat uskoa, se on oikeutesi.
        Sain yliluonnollisista asioista tarpeekseni lapsuudessani. Helluntailaisen kotini tunnelma oli painostava "henkivaltoineen".
        Nukuin lapsena huonosti kun aikuisten jutut yliluonnollisista asioista pelottivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häntä ennen joku on "kaivellut" jo viime yönä, jotta mitä muliset? - Nm. Tarkista toope

        Olet itse toope Nm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olet kuitenkin kaivellut vanhan ketjun ja katsonut tarpeelliseksi kertoa että "et usko".
        Ihmisen aivot ovat monimutkaisemmat kun uskomekaan?

        Aivojen tuotantoa tuokin luulottelu missä meedio saa ihmiset uskomaan asioita erikoisina joita tapahtuu joka joka ihmisen elämässä .
        Jos on helposti vaikutuksen alainen ihminen niin se maksaa hänelle paljon kuukaudessa kun soittelee näille ns meedioille.
        Kamala katsoa erään tuttavan soittelua meedioille ja koko eläke menee niihin . Eikö nyky ihmisen jo pitäisi olla enemmän tietoinen asioista se kun laittaa uskonsa hölynpöly juttuihin
        Mustana vielä tekevät enneustuksiaan hyvä uskoisten kustannuksella


    • Anonyymi

      Yliluonnolisuus on olemassa, puhuin tästä kerran papin knssa ja hän oli samaa mieltä.

      • Anonyymi

        No miten se pappi olisi voinut mitään muutakaan mieltä olla, perustuuhan hänen leipätyönsä erityisen yliluonnollisella asialla pelaamiseen. Leipähän siinä leipäpapilta loppuisi jos alkaisi muuta mieltä olla!


      • Anonyymi

        Yliluonnolisuus on olemassa, puhuin tästä kerran papin knssa ja hän oli samaa mieltä.

        Pappi on oikeassa,minä tiedän ilman pappia,olen nähnyt.
        Olen kokenut.
        Pahankin niin perkelemoisen pahan..(uni)
        Tuli niin monesti..Rukokous Isä meidän auttaa,kun uskot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliluonnolisuus on olemassa, puhuin tästä kerran papin knssa ja hän oli samaa mieltä.

        Pappi on oikeassa,minä tiedän ilman pappia,olen nähnyt.
        Olen kokenut.
        Pahankin niin perkelemoisen pahan..(uni)
        Tuli niin monesti..Rukokous Isä meidän auttaa,kun uskot!

        Niin auttaa.
        Ja Jeesuksen nimessä pahan pois ajaminen.
        Kerron tapauksen: kävin tuttavani luona psykiatrisella osastolla.
        Samana yönä tuli kauhea olo. Oletan että pahat henget osastolla tarttuivat.
        Jeesuksen nimessä ajoin ne pois. Ne pahat oikein ujelsivat! Kuulin!

        Tiedän että tulee vastaväitteitä, mutta niille joille sattuu tällaista on hyvä tietää.
        Jeesuksen nimessä ajakaa pois paha!
        Olisi monta muuta kertomusta,


    • Anonyymi

      Niinpä puhelimella varasit ajan meediolle ja hän tarkasti numerosi niin sieltähän se nimesi löytyi.

    • Anonyymi

      Kai näillä yhteydenotoilla jokin tarkoitus on pakko olla.

      Väärä henki valehtelee aina ja luo hyvää.
      Kysy srv on meesio yms henki Jumalasta !
      Se on oikeasti tärkeätä !

      • Anonyymi

        Niin.

        Pienestä pitäen minulle on tullut öisin paljon "sanomia"
        Usein tuli jotain, että "näin on", ja aamulla en muistanut että mitä.

        Elämääni on johdettu ylhäältä käsin.
        Unissa nään, että missä mennään.

        Uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
        Kun on vaikea paikka, niin Jeesus auttaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin.

        Pienestä pitäen minulle on tullut öisin paljon "sanomia"
        Usein tuli jotain, että "näin on", ja aamulla en muistanut että mitä.

        Elämääni on johdettu ylhäältä käsin.
        Unissa nään, että missä mennään.

        Uskon Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
        Kun on vaikea paikka, niin Jeesus auttaa aina.

        Minä usein ihmettelen näitä "vänkääjiä".
        Monelle meistä on tapahtunut yliluonnollista, ja olisi kiva jutella ja jakaa muillekin kokemuksia.
        Miksi täällä eivät jotkut salli, että kirjoitetaan ja keskustellaan?
        Että ei voida kunnioittaa toisten kertomuksia, ja että mitä on oikeasti tapahtunut?

        Jos heille itselleen ei ole tapahtunut mitään, . niin miksi kommentoisa ja arvostella muita?
        Mitä kertoo siitä ihmisestä, että buuaa täällä?
        Kertoo paljonkin.

        Onhan paljon muita palstoja, jonne voivat heittää ivailunsa.
        Voisivat jopa aloittaa oman palstan; "emme usko mitään, pelkkää hölynpölyä" ja siellä sauhuta.
        Esim tämä - Nm voisi aloittaa ihan oman palstansa.
        Turhaa nälviä aina muita.
        Vapaa ehdotus.

        Kertokaa muut edelleen kokemuksistanne!

        Oma viimeisin kokemukseni oli, että sänkyni vierellä oli valkea hevonen.
        Mitä se tarkoitti?
        Oli hyvin todellinen, ei tietenkään "oikeasti".
        Mutta jotain se merkitsi?
        Sitä olen pohtinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä usein ihmettelen näitä "vänkääjiä".
        Monelle meistä on tapahtunut yliluonnollista, ja olisi kiva jutella ja jakaa muillekin kokemuksia.
        Miksi täällä eivät jotkut salli, että kirjoitetaan ja keskustellaan?
        Että ei voida kunnioittaa toisten kertomuksia, ja että mitä on oikeasti tapahtunut?

        Jos heille itselleen ei ole tapahtunut mitään, . niin miksi kommentoisa ja arvostella muita?
        Mitä kertoo siitä ihmisestä, että buuaa täällä?
        Kertoo paljonkin.

        Onhan paljon muita palstoja, jonne voivat heittää ivailunsa.
        Voisivat jopa aloittaa oman palstan; "emme usko mitään, pelkkää hölynpölyä" ja siellä sauhuta.
        Esim tämä - Nm voisi aloittaa ihan oman palstansa.
        Turhaa nälviä aina muita.
        Vapaa ehdotus.

        Kertokaa muut edelleen kokemuksistanne!

        Oma viimeisin kokemukseni oli, että sänkyni vierellä oli valkea hevonen.
        Mitä se tarkoitti?
        Oli hyvin todellinen, ei tietenkään "oikeasti".
        Mutta jotain se merkitsi?
        Sitä olen pohtinut.

        "Monelle meistä on tapahtunut yliluonnollista"
        Määrittele mikä on yliluonnollista ? Sattuma ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä usein ihmettelen näitä "vänkääjiä".
        Monelle meistä on tapahtunut yliluonnollista, ja olisi kiva jutella ja jakaa muillekin kokemuksia.
        Miksi täällä eivät jotkut salli, että kirjoitetaan ja keskustellaan?
        Että ei voida kunnioittaa toisten kertomuksia, ja että mitä on oikeasti tapahtunut?

        Jos heille itselleen ei ole tapahtunut mitään, . niin miksi kommentoisa ja arvostella muita?
        Mitä kertoo siitä ihmisestä, että buuaa täällä?
        Kertoo paljonkin.

        Onhan paljon muita palstoja, jonne voivat heittää ivailunsa.
        Voisivat jopa aloittaa oman palstan; "emme usko mitään, pelkkää hölynpölyä" ja siellä sauhuta.
        Esim tämä - Nm voisi aloittaa ihan oman palstansa.
        Turhaa nälviä aina muita.
        Vapaa ehdotus.

        Kertokaa muut edelleen kokemuksistanne!

        Oma viimeisin kokemukseni oli, että sänkyni vierellä oli valkea hevonen.
        Mitä se tarkoitti?
        Oli hyvin todellinen, ei tietenkään "oikeasti".
        Mutta jotain se merkitsi?
        Sitä olen pohtinut.

        """Oma viimeisin kokemukseni oli, että sänkyni vierellä oli valkea hevonen.
        Mitä se tarkoitti?"""

        Ei se tarkoittanut muuta kuin, että sinulla oli pikkuinen unen ja valveillaolon välinen hallusinaatio.
        Niitä sängyn vierellä kävijöitä on nähnyt yksi ja toinen. Minä en vielä, mutta olisihan se kokemus sekin. Saat olla hyvilläsi, että se oli vain valkoinen hevonen. Jotkut ovat nähneet kaikenlaista mörköä, jopa rikille haisevan paholaisenkin siinä.

        Siihen sellaiseen on olemassa ihan luonnollinen selitys.
        Oletko kuullut sellaisesta kuin unihalvaus?

        https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01317


    • Anonyymi

      Olin läsnä vanhuksen kanssa lähes päivtäin kun sukua tavallaan sikoni mies ja sisko ei itse jaksanut vanhuutta. Kun vanhus kuoli kevät 2018 joulukuu vida katsoin halpoja joulukortteja lähetettäväksi postitse. Kun en ole some F.B ja kortini lähtee postitse. Kortti nippu käsissä ,vaitsin nitä.Aina tuli esille pinosta.Vanha jo rusketunut kuva. Oli kuin taikaa. Mietein kuka nyt korttia ostaisi edes? Koko ajan tuli tyrkylle. Känsin kortin tausta luki:Koiviston Kirkko!Tuli tunne se oli siskoni mieheltä jonka kanssa kuljin matkaa alzmeri tauti ja hänen kuolemaan asti tauti.Aivan kuin kortin välityksellä sanonut hyvää Joulua. Hän oli Koivoston kylästä karjalasta evakon joutunut ja tullut tänne äitinsä kanssa pienenä poikana.Joulun 2019. Olin muualla. taas yksin kotini 2020 Joulun alus viikolla löysin maasta heijastimen. Ensin ajatelin nostan puun oksalle? Laitoinkin.Kun palasin takaisin. Heijastimen sisällä oli piirros tikku mies.Ja Nimi. Sikoni miehen kutsuma nimi.Otin sen itselleni.jouluni 2021 olin muaalla. Tämä joulu taas 2022 yksin itä- Helsinki.Läydänkö joulu viikolla jotain taas merkkiä tuon puoleiseta?

      • Anonyymi

        Sinulle on sattunut erikoisia tapauksia.

        Outoja juttuja tapahtuu, joille ei ole järjellistä selitystä.
        En ole taikauskoinen ja enkä oikein usko yliluonnollisiin asioihin,
        ne kuulostavat vähän pelottavilta
        ja haluaisin oikeastaan tietää miten määritellään "yliluonnollinen" ?

        Näin pari yötä sitten "kuuluisan" unen, jossa minulta lähti hammas.
        Se oli kauhean iso ja unessa totesin, että eihän tämä olekaan minun hampaani
        mutta laitoin sen takaisin paikalleen ja uni loppui siihen.
        Miten sitä pitäisi tulkita ?
        Sanokaapa meediot, mitä pahaa on odotettavissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on sattunut erikoisia tapauksia.

        Outoja juttuja tapahtuu, joille ei ole järjellistä selitystä.
        En ole taikauskoinen ja enkä oikein usko yliluonnollisiin asioihin,
        ne kuulostavat vähän pelottavilta
        ja haluaisin oikeastaan tietää miten määritellään "yliluonnollinen" ?

        Näin pari yötä sitten "kuuluisan" unen, jossa minulta lähti hammas.
        Se oli kauhean iso ja unessa totesin, että eihän tämä olekaan minun hampaani
        mutta laitoin sen takaisin paikalleen ja uni loppui siihen.
        Miten sitä pitäisi tulkita ?
        Sanokaapa meediot, mitä pahaa on odotettavissa ?

        Ei olla meedioita,
        Tulkitse omalla tavallasi tai katso unikirjasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olla meedioita,
        Tulkitse omalla tavallasi tai katso unikirjasta.

        Onko unikirjassa jokaisen unet ?


    • Anonyymi

      En tiedä onko tuonpuoleista, mutta menetin mun kihlattuni puoltoista kuukautta sitten nukkui pois vain 28-vuotiaana. Jotenkin sen jälkeen oon halunnut uskoa johonkin. Että jotain vielä olisi ja voisin vielä nähdä mun rakkaan uudestaan, kun oma aika koittaa. Vein mun puolison siskon puhumaan mun enolle, joka on entinen rovasti ja kun puhuivat sitten keskenään niin oli kuulemma kaapin päältä pudonnut valkoinen kukka. Mitkään ovet tai ikkunat ei olleet auki eikä kukaan liikkunut niin sisko uskoi sen olevan viesti veljeltään ja haluun myös uskoa näin. He olivat ihan paita ja perse koko elämänsä ajan. En oo nähnyt ikinä noin läheistä suhdetta sisarilla.

      Itse taas kun kävin viimeisiä kertoja meidän yhteisellä asunnolla ja itkin meidän sängyssä sanoin ääneen hänelle, että mä rakastan suo aina. Halasin tämän jälkeen hänen farkkuja jotka oli hänen päällään viimeisenä päivänään. Kun katsoin vähän ajan päästä farkkuihin niin siinä oli yksi ainut jälki mun kyynelistä ja se oli sydän. Otin vielä kuvan että en kai oo tulossa hulluksi mutta iha selvä sydän se oli. Haluun myös uskoa että se oli vastaus mulle että hänkin rakastaa muo. Jokainen saa uskoa mihin haluaa ja mä todella haluan uskoa, että nää oli jotain viestejä ja että näemme vielä uudestaan.

    • Anonyymi

      Sen mukaan kaikilla elävillä olisi tuonpuoleista elämää.

      • Anonyymi

        Kuvittele mikä määrä kaikkia ötököitä siellä tuonpuoleisessa. Niitten maanpäälinen elämä kun ei kovin pitkä ole ja ovat kovia sikiämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvittele mikä määrä kaikkia ötököitä siellä tuonpuoleisessa. Niitten maanpäälinen elämä kun ei kovin pitkä ole ja ovat kovia sikiämään.

        Paljon siellä leijuu sieluja, jo ihmistenkin saati kun kaikki eläimet huomioidaan. Tosin joskus oli niin viisaita uskovaisia että tiesivät että vain ihmisillä on sielu...
        Ihmisiä arvioidaan eläneen 130- 140 miljardia, sielut kolkkaavat jossain jo yhteen...


    • Anonyymi

      Tälläkin palstalla viesteistä suurin osa näyttää tulevan sieltä.

    • Anonyymi

      Meidänkin paikkakunnalla yksikin siivooja muka meni meedio koulutusta hakemaan. Ja nyt on kuulemma oikein ammatti meedio.
      Ja ennustelee asioita. Ja ihmiset uskoo.
      Sanovat sekin asioita mitä jokaisen ihmisen elämässä tapahtuu ja netistä,otetaan avustaja; kanssa esitiedot etukäteen ja sitten uskotellaan ettei muka mitään tietoja ole etukäteen saatu mistään . Mitä ihmiset oikein hakevat tälläisestä touhusta , mitä ailloin puuttuu elämästä kun aletaan vatvomaan medioitten kanssa asiaoita.
      Olisi se meidän paikkakunnan meedio vaan jatkanut siivoushommiansa rättiensä kanssa niin tekisi enemmän hyötyä yhteiskunnassa .
      Ihmisiä narrataan kaikenmaailman satu olennnoilla , yksikin tuttu se kovasti juttelee kuolleiden kanssa harva se päivä ihan totisella naamalla .
      Ei tieteellisessä maailmassa kehitys edisty näillä mielikuvitus jutuilla , hieman enemmän sitä, odottaa aikuisilta ihmisiltä

    • Anonyymi

      Jos ihminen syntyy uudesti niin tekee sen lapsiensa kautta sillä he perivät meidän geenit
      Mitään muunlaista uudesti syntymistä ei ole olemassa.
      Tottakai ihminen haluaa uskoa ikuiseen elämään ja siksi muodostaa siitä eri tyylisiä
      Mielikuvituksia että jaksaa sen tietoisuuden että kuollessamme Ole-Kristians vaan plussa ikuisesti. Se ei Ole mitenkään Mikaela ajatus mutta ihan vaan fakta juttu.
      Siis kaiken m.

    • Anonyymi

      Manne Rosalinda-meediot ottaa etukäteen selvää asioista.

    • Anonyymi

      Mistäpä me tiedämme onko tässä kaikki ?
      Ihmistä ainakin lohduttaa usko siihen,
      että voisi rakkaitaan vielä nähdä.
      Se on suuri lohtu läheisensä menettäneelle.

    • Anonyymi

      Ei kai unissa saada viestejä "rajan tuolta puolen".
      Joku aamuyöllä nähty uni jää mieleen niin että unen voisi kirjoittaa paperille.

      Ihan selvää, että edellisen päivän tapahtumat ovat muistettavien unien lähteenä.

      • Anonyymi

        Uni voi tietysti tulla edellisestäkin päivästä, mutta se voi tulla myös vaikka mistä kohtaa elämääsi niistä asioista ja / tai aiheista, jotka ovat painuneet alitajuntaasi.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe