Jumalaa ei voi keksiä, jumalia kylläkin

Anonyymi

Jumala on aina ollut. Häntä ei voi keksiä, mutta löytää kyllä voi omaan elämäänsä mm. pelastajaksi, armahtajaksi, johdattajaksi ja varjelijaksi.
Epäjumalia on paljonkin, jumalia, joita ihminen keksii korvikkeeksi, kun ei ole vielä löytänyt todellista Jumalaa.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkähän takia rajattomat resurssit omaava Jumala on tuossa kuviossa täysin passiivinen?

      • Anonyymi

        Luuletko ihan oikeasti kuvittelevasi käsittää Jumalan suunnitelmat ja aivoitukset?


      • Anonyymi

        Kirjoittiko aloittaja jotain passiivisesta? Ei kirjoittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittiko aloittaja jotain passiivisesta? Ei kirjoittanut.

        Millä tavalla Jumala siis on tuossa kuviossa aktiivinen?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Millä tavalla Jumala siis on tuossa kuviossa aktiivinen?

        Et pysty, en minäkään, luotaamaan Jumalan ajatuksia ja tekoja.

        ”Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.”
        Jes 55:8,9


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et pysty, en minäkään, luotaamaan Jumalan ajatuksia ja tekoja.

        ”Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.”
        Jes 55:8,9

        Mutta millä tavalla Jumala oli esitetyssä kuviossa aktiivinen?


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Mutta millä tavalla Jumala oli esitetyssä kuviossa aktiivinen?

        Jumala on aktiivinen mm. ilmoittamalla sen sanoman mikä Raamatusta löytyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on aktiivinen mm. ilmoittamalla sen sanoman mikä Raamatusta löytyy.

        Miten Hän sen ilmoittaa? Tietääkseni Raamatun lukeminen onnistuu vain ihmisen aktiivisuudella, jolloin tilanne on täysin sama kuin kaikkien muidenkin kirjojen kohdalla.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Miten Hän sen ilmoittaa? Tietääkseni Raamatun lukeminen onnistuu vain ihmisen aktiivisuudella, jolloin tilanne on täysin sama kuin kaikkien muidenkin kirjojen kohdalla.

        Jo se, että ihminen alkaa lukea Raamattua ( ei pilkaten ) on Jumalan teko, Jumalan Hengen vaikutusta. Sinäkin olet Jumalan kutsun kohteena, vaikka et sitä itse niin tiedosta ja ymmärrä. Hän ei kuitenkaan pakota sinua yhteyteensä. Hän jättää lopullisen valinnan sinulle.

        ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
        Joh 6:37

        ”Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?”
        Room 2:4


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jo se, että ihminen alkaa lukea Raamattua ( ei pilkaten ) on Jumalan teko, Jumalan Hengen vaikutusta. Sinäkin olet Jumalan kutsun kohteena, vaikka et sitä itse niin tiedosta ja ymmärrä. Hän ei kuitenkaan pakota sinua yhteyteensä. Hän jättää lopullisen valinnan sinulle.

        ”Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.”
        Joh 6:37

        ”Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?”
        Room 2:4

        >Sinäkin olet Jumalan kutsun kohteena, vaikka et sitä itse niin tiedosta ja ymmärrä. Hän ei kuitenkaan pakota sinua yhteyteensä. Hän jättää lopullisen valinnan sinulle.

        Ei todellakaan pakota, kun ei tee yhtään mitään. Jostain sentään olemme yhtä mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on aktiivinen mm. ilmoittamalla sen sanoman mikä Raamatusta löytyy.

        Hänellä ei siis ole ollut pariin tuhanteen vuoteen mitään päivitettävää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä ei siis ole ollut pariin tuhanteen vuoteen mitään päivitettävää?

        Sanoma pysyy samana. Se on riittävä, jotta ihminen voisi pelastua.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        >Sinäkin olet Jumalan kutsun kohteena, vaikka et sitä itse niin tiedosta ja ymmärrä. Hän ei kuitenkaan pakota sinua yhteyteensä. Hän jättää lopullisen valinnan sinulle.

        Ei todellakaan pakota, kun ei tee yhtään mitään. Jostain sentään olemme yhtä mieltä.

        Jumala on ollut aktiivinen, valmistamalla pelastumismahdollisuuden ja on edelleen aktiivinen, vetämällä ihmisiä pelastukseen. Kukaan ei voi pelastua, ellei Jumala vedä puoleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ollut aktiivinen, valmistamalla pelastumismahdollisuuden ja on edelleen aktiivinen, vetämällä ihmisiä pelastukseen. Kukaan ei voi pelastua, ellei Jumala vedä puoleensa.

        Niinpä. Hengellinen herääminenkin on Jumalan aktiivista työtä. Ns. herätys on aina Jumalan vaikutusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on ollut aktiivinen, valmistamalla pelastumismahdollisuuden ja on edelleen aktiivinen, vetämällä ihmisiä pelastukseen. Kukaan ei voi pelastua, ellei Jumala vedä puoleensa.

        Jumala ei siis halua minun pelastuvan, mutta haluaa pelastaa erityisesti yksinkertaisia ja kouluttamattomia ihmisiä, joita Hän voi vetää voimakkaasti puoleensa.

        Taivaanne suurin asukasryhmä ovat alkioina pelastetut, jotka eivät tiedä ihmisen elämästä mitään, ja toiseksi suurin hyvin rajalliset älynlahjat omaavat aikuisina kuolleet. Pitäisikö tämän houkuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on aktiivinen mm. ilmoittamalla sen sanoman mikä Raamatusta löytyy.

        Juurikin noin. Hengellisesti sokeat eivät voi nähdä hengellisiä.


    • Anonyymi

      Mitään jumalaa ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan. Viekää pois, ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Mutta kun jollekkin epäumalana on raha, ja se jolla sitä on, myös käyttää ja palvoo sitä


    • Anonyymi

      Jumala ja Allah tappelivat, Kumpi voitti?

      • Anonyymi

        Taruolentojen tappeluun en ota kantaa, mutta se on vääjäämätön tosiasia, että Islamin usko tulee päihittämään Kristinuskon tulevaisuudessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taruolentojen tappeluun en ota kantaa, mutta se on vääjäämätön tosiasia, että Islamin usko tulee päihittämään Kristinuskon tulevaisuudessa.

        Maallinen valta lopettaa näiden taikauskojen levittämisen helposti sivistämällä kansalaisia.


      • Anonyymi

        onko jumalasi piru vaiko polkupyrän satula? kumpi, kerro ensin, vaiko joku muu jippo? minulla on varmaankin eri Jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taruolentojen tappeluun en ota kantaa, mutta se on vääjäämätön tosiasia, että Islamin usko tulee päihittämään Kristinuskon tulevaisuudessa.

        Jos e tota kantaa, miksi sitten tässä lukee tekstiä, ainakin näkyy tähän minun koneelleni?


    • Anonyymi

      Armoa ei voi varastaa. https://mixlr.com/messias-on-tulossa/
      Ilmestyskirja: 1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen

      • Anonyymi

        Niin se on se Mahdi joka sieltä tulee vai...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on se Mahdi joka sieltä tulee vai...?

        Tulee... mistä...? vai uhraatko itsellesi ja luulet olevasi se?


      • >kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa.

        Pysyisi siis kotonaan, emme tarvitse lisää ongelmia vaan ratkaisuja.

        Toki pysyykin. Asiasta ei vallitse mitään epäselvyyttä.


    • Anonyymi

      Tieteen mukaan maailman eri kulttuureilla on käytössä 11-miljoonaa jumalaa. Ja joissakin Aasian kulttureissa syntyy uusia.
      Yhteistä niille kaikille jumalille on, ettei niitä voida osoittaa maailman kaikkeuta luoneeksi vaikka heillä on oppinsa.

      • Anonyymi

        Kyllä kai. Kristittyjen ja muslimien jumalat ovat kuitenkin suurimmat ja ainoat oikeat kannattajiensa mielestä.
        Allahilla on kuitenkin enempi kannattajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai. Kristittyjen ja muslimien jumalat ovat kuitenkin suurimmat ja ainoat oikeat kannattajiensa mielestä.
        Allahilla on kuitenkin enempi kannattajia.

        Allahilla on myös suurempi.
        Meidän tulisikin koko Suomen kansan palata islamiin, ainoaan oikeaan uskoon.
        Sen jälkeen voisimme lähetellä itsemurhapommittajia milloin minnekin. Se olisi oikeaa elämää.
        Perse pystyssä kumarreltas Mekkaa kohti ja sitten juotais teetä konjakin sijaan.
        Allah on suuri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allahilla on myös suurempi.
        Meidän tulisikin koko Suomen kansan palata islamiin, ainoaan oikeaan uskoon.
        Sen jälkeen voisimme lähetellä itsemurhapommittajia milloin minnekin. Se olisi oikeaa elämää.
        Perse pystyssä kumarreltas Mekkaa kohti ja sitten juotais teetä konjakin sijaan.
        Allah on suuri!

        Niin juuri, kaikki ihmiset ovat syntyessään muslimeita mutta kieroutuneet olosuhteet jossa he joutuvat elämään on saanut osan ihmiskunnasta vieraantumaan islamista. Tilapäisesti.


    • Anonyymi

      On sanottu, että jokaisella on oma subjektiivinen todellisuus, jossa se jokin, idea ,aate, tms. muodostaa ihmiselle"jumalan."
      Erilaiset aatteet ja jumaluudet koettelee aika. Hyvät asiat pysyy ja paranee, huonot vanhenee. Krisinuskon mukaan Jeesuksen jumaluus on (todellinen) totuus. Koetellakseen asian pitäisi kysyä mitä tarkoitetaan hänen edustamalla uskolla ja aatteella. Onko sillä arvoa vai ei. Jos on, miksi on , jos ei, miksi ei.

    • Anonyymi

      Jos kuitenkin tutkitaan havaintoja uskonnollisuudesta niin huomataan että Jumala on kulttuuriin liittyvä käsite.
      Uskonnon ajatellaan olevan meemi joka tarttuu ihmiaestä toiseen. Uskonto on kuin virus joka tarvitsee ihmiset leviämiasvälineekseen.
      Jos ei kontaktia ole, niin uskonto ja kyseisen uskonnon jumalkuva ei leviä.

      Uskontojen levimisestä on selviä merkkejä. Esimerkiksi helluntailaisuus syntyi 1900 luvun alussa. Helluntailaisuus syntyi muistaakseni metodismista. Metodismi pietismintä ja hernhuutilaiauudesta jne.
      Eli uskonto ja uskovaisten jumalkuvat muuttuvat hitaasti meemien tarunnan mukana.
      Onko se muutos sitten Jumalasta vai uskovaisista lähtien?

      Ja onhan se sekin selvää, että jos syntyy vahvasti Islamilaiseen maahan, niin siinä ympäristössä on epätodennäköistä ryhtyä kristityksi.

      Minusta noin on havaittavissa uskovaisen Jumalassa muutoksia ajan myötä ja näin ollen ihmisen "keksinnön" jälkiä.

      Ja kun mennään ajassa taksepäin niin huomataan Kristinuskon olevan loppujen lopuksi kirjava ja sekava kehitelmä perusajatuksiltaan hyvin monesta eri uskonnoista.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe