Lukeeko kukaan dekkareita?

Palstalla on monta kaunokirjallisuudesta kiinnostunutta ja kaunon asiantuntijaa. Nyt kun Finlandia-palkinnot on jaettu ja joulupukin konttiin on toivottu palkittuja teoksia kysyisin onko muita jotka harrastavat kepeämpää kirjallisuutta, vaikka iltalukemisiksi.
Minä olen tykästynyt Leena Lehtolaisen puoliksi dekkari/ puoliksi hömppään. Sopivan nopeasti etenevää, ei turhan syvällistä, nokkelaa kerrontaa, aivot lepää ja löytää alfaan ilmanvaikeuksia ja unet ovat keveitä kuin lampaanvilla.

179

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, kirjastollisen olen dekkareita lukenut, viihdettä ovat minulle.

    • Kuuntelen paljon dekkareita. Juha Numminen on tämän hetkinen suosikkini.
      Stieg Larsson tietysti, ja Jo Nesbö.
      Seppo Jokisen dekkari on kuunneltavana nyt jo toiseen kertaan. Olen lukenut tai kuunnellut näiden kaikki kirjat, lisäksi lukemattomia muita Reijo Mäkeä myöten. Hän on hyvää unilääkettä.
      On hyviä ruotsalaisia nais dekkaristeja, en nyt muista kaikkien nimiä.
      Agatha Cristien kaikki kirjat ovat tuttuja.
      Leena Lehtolaisen kirjat ovat tuttuja mutta hänen tyyliinsä en ole tykästynyt.
      Ei ole dekkari, mutta kuutelin päivällä virkatessani uudelleen "Kissani Jugoslavia", kun siihen syventyy niin on aika vaikuttava, kertoo hyvin maahanmuuttajan näkökulmaa Suomesta. Myös homoseksuaalien elämästä jotenkin eri tavalla. On ladattuna tabletille kun ostin.
      Tämäkin kirja jäi vähän huonolle kuuntelemiselle eka kerralla, laitan yleensä päälle nukkumaan ruvetessa niin tahtoo jotain jäädä väliin. Kuuntelen nyt uudelleen virkatessani.

      • Pitäisiköhän minunkin lukea tuo "Kissani Jugoslavia" jätin sen kesken jo heti alussa. Tuo maahanmuuttajan näkökulma Suomesta kiinnostaa kyllä.
        Ruotsalaisista naisdekkaristeista olen lukenut vain Lisa Marklundia ja hänen kirjojaan minulla on hyllyllinen kesähuoneessa, myös äänikirjoja. Camilla Läckbergin kirjat ovat myös aivan kohtalaisen hyviä, vähän sarjatuotannon oloisia.
        Äänikirjoja kuuntelin paljon silloin vielä kun kävin töissä ja ajoin lähes tunnin yhteen suuntaan joka aamu ja ilta, äänikirja sai matkan taittumaan mukavasti.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Pitäisiköhän minunkin lukea tuo "Kissani Jugoslavia" jätin sen kesken jo heti alussa. Tuo maahanmuuttajan näkökulma Suomesta kiinnostaa kyllä.
        Ruotsalaisista naisdekkaristeista olen lukenut vain Lisa Marklundia ja hänen kirjojaan minulla on hyllyllinen kesähuoneessa, myös äänikirjoja. Camilla Läckbergin kirjat ovat myös aivan kohtalaisen hyviä, vähän sarjatuotannon oloisia.
        Äänikirjoja kuuntelin paljon silloin vielä kun kävin töissä ja ajoin lähes tunnin yhteen suuntaan joka aamu ja ilta, äänikirja sai matkan taittumaan mukavasti.

        En ole kiinnostunut homoseksuaalisuudesta sen enempää kuin "normaalistakaan" kuin ihan normaalin 70 mummelin näkökulmasta.
        Ehkä alussa aika rajut kohtaukset panivat miettimään että onko tämä kokonaan tällaista.
        Kissani Jugoslavia on paljon muutakin. Kirja on monelta suunnalta polveileva, Islamin opin mukaisesta elämästä, naisen asemasta... ym. Ei ihme että en ensimmäisellä kerralla päässyt mukaan, en kyllä joka kohdasta vieläkään.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Pitäisiköhän minunkin lukea tuo "Kissani Jugoslavia" jätin sen kesken jo heti alussa. Tuo maahanmuuttajan näkökulma Suomesta kiinnostaa kyllä.
        Ruotsalaisista naisdekkaristeista olen lukenut vain Lisa Marklundia ja hänen kirjojaan minulla on hyllyllinen kesähuoneessa, myös äänikirjoja. Camilla Läckbergin kirjat ovat myös aivan kohtalaisen hyviä, vähän sarjatuotannon oloisia.
        Äänikirjoja kuuntelin paljon silloin vielä kun kävin töissä ja ajoin lähes tunnin yhteen suuntaan joka aamu ja ilta, äänikirja sai matkan taittumaan mukavasti.

        Hirveää luonnontuhoautoilua


    • Anonyymi

      Noita John Grishamin kirjoja olen lukenut. Mihin kategoriaan ne sit kuuluu? Rikos, jännitys....

    • Anonyymi

      Odotan sinun ilmestymässä olevaa rikosparodiaasi, josta kerroit tänään 80 :ssa.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät toivo sen ilmestyvän. Kaikki palstoilla kirjoittavat eivät toivo päätyvänsä "pahiksiksi" jonkun kirjaan. Henkilökavalkadi tulee aloittajan kertoman mukaan olevan
        mm. 60 ja 70 ikäryhmien tyyppejä, jotka ovat kirjan pahiksia paria lukuunottamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät toivo sen ilmestyvän. Kaikki palstoilla kirjoittavat eivät toivo päätyvänsä "pahiksiksi" jonkun kirjaan. Henkilökavalkadi tulee aloittajan kertoman mukaan olevan
        mm. 60 ja 70 ikäryhmien tyyppejä, jotka ovat kirjan pahiksia paria lukuunottamatta.

        Kirjan alkuosassa kerron nettivihasta ja netivainosta ja olen saanut ideoita ja inspiraation näiltä keskustelupalstoilta. Kukaan nimimerkillä varustettu ei ole tunnistettavissa ja anonyymeistäkin olen poiminut vain klisheitä ja stereotyyppejä, jotka ei edusta tai karakterisoi ketään tiettyä henkilöä.
        Kirja tulee olemaan kolmiosainen ja osat ovat lähes itsenäisiä novelleja jotka liittyvät vain löyhästi toisiinsa.
        Ketään ei osoitella sormella.
        Ainoastaan "Myrkynkeittäjien vuosikokouksessa" on mukana henkilöhahmoja jotka ovat tämän kreskustelufoorumin inspiroimia. Toiset osat taas jatkavat tarinaa, mutta henkilöt ovat muualta haettuja.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kirjan alkuosassa kerron nettivihasta ja netivainosta ja olen saanut ideoita ja inspiraation näiltä keskustelupalstoilta. Kukaan nimimerkillä varustettu ei ole tunnistettavissa ja anonyymeistäkin olen poiminut vain klisheitä ja stereotyyppejä, jotka ei edusta tai karakterisoi ketään tiettyä henkilöä.
        Kirja tulee olemaan kolmiosainen ja osat ovat lähes itsenäisiä novelleja jotka liittyvät vain löyhästi toisiinsa.
        Ketään ei osoitella sormella.
        Ainoastaan "Myrkynkeittäjien vuosikokouksessa" on mukana henkilöhahmoja jotka ovat tämän kreskustelufoorumin inspiroimia. Toiset osat taas jatkavat tarinaa, mutta henkilöt ovat muualta haettuja.

        Aiot kirjoittaa tämän palstan kirjoittajista oikein nimimerkillä ?
        Mitähän mieltä nimimerkit ovat siitä ? Ylitätkö laillisuuden rajat ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiot kirjoittaa tämän palstan kirjoittajista oikein nimimerkillä ?
        Mitähän mieltä nimimerkit ovat siitä ? Ylitätkö laillisuuden rajat ?

        Sanoinhan jo että mitään täällä esiintyvää nimimerkkiä ei ole kirjassa ja kukaan henkilö ei ole sinänsä mukana tunnistettavassa hahmossa, vaan että henkilöt ovat lainanneet tiettyjä piirteitä palstalle kirjoittavista.
        Naurettavaa puhua laillisuudesta jos lainaa piirteitä anonyymien stalkkaajien kirjoituksista.
        Kanteen voisin nostaa itse kunnianloukkauksesta ja nettivainosta.
        Ketkä nimimerkit? Anonyymi?
        Minä en tunnista ainoatakaan nimimerkkiä kenenkään henkilöhahmon takana, ainoastaan mahdollisesti jotain yhtäläisyyksiä Korpikirjailijan ja itseni kanssa.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Sanoinhan jo että mitään täällä esiintyvää nimimerkkiä ei ole kirjassa ja kukaan henkilö ei ole sinänsä mukana tunnistettavassa hahmossa, vaan että henkilöt ovat lainanneet tiettyjä piirteitä palstalle kirjoittavista.
        Naurettavaa puhua laillisuudesta jos lainaa piirteitä anonyymien stalkkaajien kirjoituksista.
        Kanteen voisin nostaa itse kunnianloukkauksesta ja nettivainosta.
        Ketkä nimimerkit? Anonyymi?
        Minä en tunnista ainoatakaan nimimerkkiä kenenkään henkilöhahmon takana, ainoastaan mahdollisesti jotain yhtäläisyyksiä Korpikirjailijan ja itseni kanssa.

        No siinä olet oikeassa elementissäsi, lempiaiheesi parissa.

        Eikö vielä ole riittänyt pelkkä ikuinen palstoilla märmättäminen sinuun kohdistuvasta nettivihasta, stalkkaamisesta, vainoamisesta ... Kunnianloukkauskin nyt vielä tullut mukaan kuvaan? Heh! Luinkohan oikein?
        Että oikeinko kirjaksi präntättävä alemmuudentuntosi.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        No siinä olet oikeassa elementissäsi, lempiaiheesi parissa.

        Eikö vielä ole riittänyt pelkkä ikuinen palstoilla märmättäminen sinuun kohdistuvasta nettivihasta, stalkkaamisesta, vainoamisesta ... Kunnianloukkauskin nyt vielä tullut mukaan kuvaan? Heh! Luinkohan oikein?
        Että oikeinko kirjaksi präntättävä alemmuudentuntosi.

        Olet kateellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kateellinen.

        Tälleen tylsänä realistina, niin saattaisinpa pikkusen ollakin kateellinen hänen vilkkaasta mielikuvituksestaan.
        Auttaisikohan se, jos lukisin minäkin enemmän dekkareita, niin voisinkohan alkaa kuvittelemaan, että minuakin nettivihattaisiin, vainottaisiin ja stalkattaisiin, kunniaanikin loukattaisiin.

        Toisi se pikkusen varmaan väriä tähän muuten niin yksitoikkoiseen karanteenielämääni.


    • Anonyymi

      Klisee siis kirjoittaa "kliseistä" kirjan ?

    • Anonyymi

      Saamme siis lukea kirjassa meitä vuosikausia vainonneesta tyypistä.

      • Ei todellakaan, koska tätä vainoa esiintyy ainoastaan mielikuvituksessasi.
        Minä kirjoitan nettivainosta ja stalkkauksesta jonka uhriksi olen joutunut itse ja myös muutamat muut rekisteröitynä kirjoittavat. Anonyymien taholta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei todellakaan, koska tätä vainoa esiintyy ainoastaan mielikuvituksessasi.
        Minä kirjoitan nettivainosta ja stalkkauksesta jonka uhriksi olen joutunut itse ja myös muutamat muut rekisteröitynä kirjoittavat. Anonyymien taholta.

        Oletko varma, että te olette uhreja ? Suurimmalla osalla on aivan toinen näkemys.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ei todellakaan, koska tätä vainoa esiintyy ainoastaan mielikuvituksessasi.
        Minä kirjoitan nettivainosta ja stalkkauksesta jonka uhriksi olen joutunut itse ja myös muutamat muut rekisteröitynä kirjoittavat. Anonyymien taholta.

        Aiot siis julkaista avoimesti omat vainoharhasi?
        Joku psykologi voisi kiinnostua kirjastasi ja löytää sinusta asiakkaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Aiot siis julkaista avoimesti omat vainoharhasi?
        Joku psykologi voisi kiinnostua kirjastasi ja löytää sinusta asiakkaan.

        Sinähän siellä jo olet asiakkaana!


    • Anonyymi

      80 :ssa on kaksi ketjua, jossa toisessa teet "hullundiagnooseja" kirjoittajista
      ja toisessa mietitään nostaa ryhmäkanne sinua vastaan, jos kopioit
      kirjoittajia kirjoihisi.
      Pyydän ylläpitoakin ystävällisesti kiinnittämään huomiota, kun ihmiseltä häviää
      korrektius.

      • Korrektius on hävinnyt ihmiseltä/ihmisiltä jotka ovat vuosikausia jahdanneet, nimitelleet ja pilkanneet minua ja korpikirjailijaa. Olen jo ottanut yhteyttä ylläpitoon asiasta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Korrektius on hävinnyt ihmiseltä/ihmisiltä jotka ovat vuosikausia jahdanneet, nimitelleet ja pilkanneet minua ja korpikirjailijaa. Olen jo ottanut yhteyttä ylläpitoon asiasta.

        ja taasko sinä haluat että tämä kirjoitukset kääntyy korpikirjailijaan?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Korrektius on hävinnyt ihmiseltä/ihmisiltä jotka ovat vuosikausia jahdanneet, nimitelleet ja pilkanneet minua ja korpikirjailijaa. Olen jo ottanut yhteyttä ylläpitoon asiasta.

        Kysy itseltäsi, kuka täällä yrittää nitistää kirjoittajia:
        "Minä manipuloin tätä palstaa. Itkekää ja rukoilkaa armoa, minä jatkan jyräämistäni taukoamatta"

        Sattuisko olemaan s i n u n ystäväsi ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Korrektius on hävinnyt ihmiseltä/ihmisiltä jotka ovat vuosikausia jahdanneet, nimitelleet ja pilkanneet minua ja korpikirjailijaa. Olen jo ottanut yhteyttä ylläpitoon asiasta.

        Eikö ole koskaan tullut mieleen, mistä nuo asiat johtuvat?
        Eivät ainakaan mistään kateudesta, vaikka siitä jaksat jatkuvasti jauhaa.
        Taitaa olla teidän kahden huomionkipeys ja pätemisen tarve, mikä saa kirjoittajat takajaloilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy itseltäsi, kuka täällä yrittää nitistää kirjoittajia:
        "Minä manipuloin tätä palstaa. Itkekää ja rukoilkaa armoa, minä jatkan jyräämistäni taukoamatta"

        Sattuisko olemaan s i n u n ystäväsi ?

        Minä en tiedä. Kuka noin kirjoittanut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja taasko sinä haluat että tämä kirjoitukset kääntyy korpikirjailijaan?

        Itsehän sinä sen vedät esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä. Kuka noin kirjoittanut ?

        Ploma jo vastasikin kysymyksee, kuka on jyrääjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en tiedä. Kuka noin kirjoittanut ?

        Jyräämisen aloittaneet ruikuttavat nyt kuin kanat jyrän alla.

        Ylläpidon huomioon !


      • Anonyymi

        Kana heräsi kotkottamaan ?


    • Anonyymi

      ISIS on tappanut tuhansittain ihmisiä. Kirjoittajalla ei taida olla hajuakaan
      maailmanmenosta. Hän kertoo kirioittavansa rikos p a r o d i a n ISIS:stä,
      risteilylaivasta ja 60 ja 70 palstan kirjoittajista.
      Noin sekopäiseen kirjaan tuskin kukaan täältä haluaa nimimerkillään
      mukaan.

      • Kirjan ensimmäinen osa, jossa nämä virtuaalihahmot esiintyvät on lähinnä surkuhupainen ja tragikoominen. Siksi sitä voi kutsua parodiaksi. Se parodioi kevyesti trollien kirjoituksia esim. näillä palstoilla.
        Toinen ja kolmas osa, jotka eivät ole parodiaa käsittelevät mitä seurauksia ja mihin nettiviha voi johtaa.


      • Anonyymi

        Varmaan jotain patriarkoista, haistan kaukaa.


    • Anonyymi

      "Pitkä ja Pätkä" onkin poistattaneet koko 80 ketjun,
      jossa Pätkä" solvasi muita kirjoittajia (solvaus ei ole kai liioittelua ?)
      että "kirjoittajilla on reikiä päässä, jossa kulkee aikamatoja eestaas ristiin rastiin.
      Korona, alkoholi ja eristyneisyys on tehnyt kirjoittajille
      aivorappeuman. Alkoholin käyttö, perheväkivalta ja elämästä vieraantuminen
      on aiheuttanut harhoja, kuvitteluja ja pakkomielteitä.
      Sitten romahti moraali"

      Kiitos kirjoittajalle ! Jos lukijoilla oli oli jotain harhakuvitelmia sinusta,
      poistit ne kirjoituksellasi.

      • Anonyymi

        Minua surettaa kovasti, että on "neliskulmaiset silmät viidennen seinän tuijottelusta", niin sanottiin.

        Piti vanhoilla päivillä tuollaista pilkkaa kokea.


      • Anonyymi

        Noilla ala-arvoisilla paloma hankki itselleen uskottavuutensa menetyksen täysin.
        Uskottavuus on kuin maine, sen voi menettää vain kerran, sitä ei saa takaisin.
        Kaverinsa on hankkinut uskottavuutensa menetyksen jo vuosia sitten. Omasta ansiostaan hänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla ala-arvoisilla paloma hankki itselleen uskottavuutensa menetyksen täysin.
        Uskottavuus on kuin maine, sen voi menettää vain kerran, sitä ei saa takaisin.
        Kaverinsa on hankkinut uskottavuutensa menetyksen jo vuosia sitten. Omasta ansiostaan hänkin.

        Olet vain kateellinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua surettaa kovasti, että on "neliskulmaiset silmät viidennen seinän tuijottelusta", niin sanottiin.

        Piti vanhoilla päivillä tuollaista pilkkaa kokea.

        Ja minua on joskus syytetty tosikoksi!
        Ilmaisu on lähinnä kevyttä itseironiaa, pilkaksi sitä ei saa mitenkään vääntämällä. Paitsi jos on joutunut ostamaan neliskanttiset silmälasit koronan vaurioittamille silmille.
        :) :) :)


    • Anonyymi

      Minäkin luin ihmeissäni tuon kirjoituksen, jota seurasi toinen kirjoitus,
      jossa "epäilit", että ehkä on joku sairaus, joka on aiheuttanut tuon kaiken rappion,
      ja koska se oli niin rumasti kirjoitettu, ettei kukaan ole täällä kirjoittanut,
      kysynkin sinulta, tuliko mieleesi sen kirjoitettuasi, onko sinulla kaikki kunnossa ?

      • Anonyymi

        Kysymys on osoitettu noitten herjausten kirjoittajalle eli Palomalle.


    • Anonyymi

      Myös juntti odottaa vastausta ihmiseltä, joka esittää sivistynyttä.

    • Anonyymi

      En ole tiennytkään, että meillä myös "pyörii porukkaa päässä".
      Muutakin kuin niitä matoja pään rei'issä vai ?

      • Anonyymi

        Herne siellä pyörii!


    • Enhän minä ole epäillyt kenenkään muun mielenterveyttä kuin tämän yhden stalkkaajan joka jahtaa vuodesta vuoteen kesästä uuteen kevääseen samaa mantraa jauhaen että hänestä on sanottu silleen ja tälleen. Voi olla että heitä on kaksi tai sitten yksi ainoa, joka ei pääse irti pakkomielteestään tai harhoistaan.
      Ei mitään uutta että hän kirjoittaa itsestään käyttäen "me", "enemmistö" ja "palstalaiset" sanoja, kun kuitenkin on kyse vain joko yhdestä tai korkeintaan kahdesta trollista.

      • Anonyymi

        Te raukat, näette monen yhtenä. Sohitte loukkauksianne umpimähkään
        sinne tänne, minne sattuu, kenelle sattuu, sivullisena niitä on tullut minullekin,
        koska te vainoharhaisena näette vihollisia joka puolella
        ja itserakkaasti kuvittelette lisäksi, että teistä puhutaan aina,
        että te olette aina keskipisteensä ja että teitä kadehditaan.

        Eilisen ja toissapäiväisten kommenttiesi jälkeen teidän tulevaisuutenne tällä palstalla
        ei tule olemaan sellainen kuin toivotte, ei sen parempi kuin ennenkään.
        Neuvoisin etsimään muita areenoja, jollette halua hakata otsaanne seinään
        edelleenkin. Syyttäkää sitten itseänne, älkääkä muita, niinkuin tähän asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te raukat, näette monen yhtenä. Sohitte loukkauksianne umpimähkään
        sinne tänne, minne sattuu, kenelle sattuu, sivullisena niitä on tullut minullekin,
        koska te vainoharhaisena näette vihollisia joka puolella
        ja itserakkaasti kuvittelette lisäksi, että teistä puhutaan aina,
        että te olette aina keskipisteensä ja että teitä kadehditaan.

        Eilisen ja toissapäiväisten kommenttiesi jälkeen teidän tulevaisuutenne tällä palstalla
        ei tule olemaan sellainen kuin toivotte, ei sen parempi kuin ennenkään.
        Neuvoisin etsimään muita areenoja, jollette halua hakata otsaanne seinään
        edelleenkin. Syyttäkää sitten itseänne, älkääkä muita, niinkuin tähän asti.

        Erotan aika hyvin eri anonyymit kirjoittajat toisistaan. Ihminen, joka pitää itseään kirjailijana, sanan ja tyylin taiturina, ei pysty erottamaan eri kirjoittajia toisistaan ?

        Lukihäiriöiselle, joka ei ole sanan ja tyylin taituri, se on vielä vaikeampaa.
        Lukihäiriö ei tietenkään ole mikään synti, sitä ei voine parantaa, mutta pitäisi ottaa
        se huomioon tähdätessään henkistä väkivaltaansa
        (=jyräämistään) milloin kehenkin.


    • Anonyymi

      Jos joutuisin elinkautiselle tiilenpääopistoon; sitten lukisin parhaita maailman dekkareita alkuperäiskielellä.
      Mutta: Taitaa koronavirus muuttaa näitä suunnitelmia.
      Niin niin mutta krematoriossa vaan kirkastutaan. Sitten näytetään.

    • Anonyymi

      Minä luen dekkareita. Lähes yksinomaan ulkomaalaista tuotantoa. Se sopii parhaiten silloin kun on stressaantunut.

    • Anonyymi

      Uskottavuus...se uskottavuus... se häipyi päälleliimatun sivistyksen mukana.

    • Anonyymi

      Elisan E-kirjasta etsinyt tässä viime päivinä laatu lukemista, ei oikein löydy tai oikeesti kun rahalla ostaa on satuttava kerralla mieleiden.

      Perikki

      • Pari harhaostoa olen tehnyt E-kirjoissa, toinen äänikirja, jota en jaksanut kuunnella.
        Nykyisin olen käynyt kirjaston E-kirjojen valikoimissa etsimässä ja testaamassa onko kirja ostamisen arvoinen.


      • Luukkis kirjoitti:

        Pari harhaostoa olen tehnyt E-kirjoissa, toinen äänikirja, jota en jaksanut kuunnella.
        Nykyisin olen käynyt kirjaston E-kirjojen valikoimissa etsimässä ja testaamassa onko kirja ostamisen arvoinen.

        Lähikirjastomme lopetti toimintamme kun pääkirjasto on sen verran kaukana etten käy sielläpäin muutenkaan.
        Elisan E-kirjassa on muutamia mieli kirjailijoita myynnissä olevat oon lukenut, näiden kirjailijoiden kirjoja on muilla kielillä muttei suomennettuna. Tuntemattomien kirjailijoiden kirjat arvuuttaa. Nuorempana kävin kirjastossa kun otti kasan kirjoja kotiin niin aina löytyi luettavaa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Lähikirjastomme lopetti toimintamme kun pääkirjasto on sen verran kaukana etten käy sielläpäin muutenkaan.
        Elisan E-kirjassa on muutamia mieli kirjailijoita myynnissä olevat oon lukenut, näiden kirjailijoiden kirjoja on muilla kielillä muttei suomennettuna. Tuntemattomien kirjailijoiden kirjat arvuuttaa. Nuorempana kävin kirjastossa kun otti kasan kirjoja kotiin niin aina löytyi luettavaa.

        Netin kautta olen kirjastosta omilla tunnuksillani lainannut, se on helppoa, lainattu materiaali palautuu automaattisesti kirjastoon. Ei haittaa vaikka kirjastoa ei ihan lähellä olisikaan.
        Voi valita joko vuorokauden tai kahden viikon laina-ajan.


      • Luukkis kirjoitti:

        Netin kautta olen kirjastosta omilla tunnuksillani lainannut, se on helppoa, lainattu materiaali palautuu automaattisesti kirjastoon. Ei haittaa vaikka kirjastoa ei ihan lähellä olisikaan.
        Voi valita joko vuorokauden tai kahden viikon laina-ajan.

        Joo tsekkasin aikoinaan netti lainaamista mut oli silloin lapsen kengissä, uskon että nykyään hyvin toimiva. Täytyy tutustua, mulla oli välivaihe kymmenen vuotta etten lukenut juuri ollenkaan kirjoja.


      • Pertikki kirjoitti:

        Joo tsekkasin aikoinaan netti lainaamista mut oli silloin lapsen kengissä, uskon että nykyään hyvin toimiva. Täytyy tutustua, mulla oli välivaihe kymmenen vuotta etten lukenut juuri ollenkaan kirjoja.

        Käy tosiaan tutustumassa, nettilainaaminen on lisääntynyt kovasti, huomaa siitä miten paljon E-kirjoja on varattuina, kun valikoimaa selaa.


    • Anonyymi

      Uskottavuuden viimeisetkin rippeet menivät eilen 80 palstalla olleen ketjun myötä.
      Niin iljettävää diagnosointia kanssakirjoittajista en ole palstalla nähnyt.
      Pieniä otteita sanomistaan on näemmä tässä ketjussa.

      Samoinko Ploma on tarhalapsille kuiskinut työssä ollessaan. Pahoin pelkään, että Ruotsissa kulkee nyt pelokkaita entisiä tarhalapsia.

    • Anonyymi

      Suomessa INTIMITEETTISUOJALAKI suojaa ihmistä.

      Vain Seiskapäivää voi retostella ihmisten elämää julkisesti,
      koska ko. henkilöt ovat tehneet sopimuksen Seiskan kanssa
      ja heille maksetaan palkkio, että heistä saa kirjoittaa.

      Kirjoihin tuskin saa ottaa ilman lupaa tunnistettavaa "satakuntalaista kulttuuritoimijaa, joka eläkkeellä hoitaa puutarhaa Kokemäenjoella" tai tunnistettavaa "omaishoitajaa susirajan takana
      Saimaan takana, joka "vihdoin" pääsi vapaaksi".
      Näin sinä kirjoitat paloma-profiilisivullasi k a i k k i e n luettavaksi !!!

      Onkohan sekään laillista ???

      Tulevaan kirjaasi aiot ottaa muitakin hahmoja palstalta.

      Ota juristiltasi etukäteen selvää, mitä saa kirjoittaa.
      INTIMITEETTISUOJALAIN rikkomisesta voi olla juridisia seurauksia,
      yleensä lain rikkomisesta tulee rangaistus.

      • Anonyymi

        Paloma, profiilisi kirjaesittelyn yhteydessä kerrot mm., että sinä ja ystäväsi muodostatte
        keskusteluklikin keskustelupalstalla. ja että "Muut palstalla kadehtivat meitä"
        Samaa jauhaa varsinkin klikkiystäväsi palstalla.

        Voisitteko kertoa, mitä kadehdittavaa teissä on ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paloma, profiilisi kirjaesittelyn yhteydessä kerrot mm., että sinä ja ystäväsi muodostatte
        keskusteluklikin keskustelupalstalla. ja että "Muut palstalla kadehtivat meitä"
        Samaa jauhaa varsinkin klikkiystäväsi palstalla.

        Voisitteko kertoa, mitä kadehdittavaa teissä on ?

        Asiallinen kysymys, yritän vastata.
        Eilinen Don Quixotemainen tuulimyllyjä vastaan taisteluni, joka ei tuottanut mitään tulosta (olin perinpohjin kyllästynyt jatkuviin "ad hominem" hyökkäyksiin ja nimittelyihin)
        sai minut miettimään miten moni palstalainen mahdollisesti kuvittelee tunnistavansa itsensä henkilögalleriassani. Koko ajatus lähti syytöksistä joita on esitetty vuosikausia ns. "sisäpiiristä" palstalla, jota tietenkään ei ole olemassakaan ja klikki on täysin mielikuvitukseni tuotetta, eli siis fiktio, sepitys. Siltä pohjalta lähdin liikkeelle elikkä "muut palstalaiset kadehtivat" on myös fiktiivinen olettamus. Se on tarpeellinen kirjan juonelle,
        ***
        Minun pienessä ja vaatimattomassa elämässäni ei ole mitään kadehdittavaa. Ei mitään hävettävää myöskään. Täällä istun majassani ja taistelen trolleja vastaan vaikka tiedän miten turhauttavaa se on.
        ***
        Olen poistanut kirjaesittelyni profiilistani. Se herätti paljon epäilyjä siitä että olisin mukamas rikkonut intimiteettisuojakynnyksen, vaikka se olikin fiktiivinen eikä perustunut mihinkään tiettyyn yksittäiseen palstalle kirjoittavaan henkilöön. Henkilögalleriahan oli, kuten olin sanonut "komposiitti" elikkä suomeksi palasista koottu, itse keksitty ja vain todella hyvällä ja hedelmällisellä mielikuvituksella varustettu voi kuvitella olen kirjoittanut juuri hänestä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Asiallinen kysymys, yritän vastata.
        Eilinen Don Quixotemainen tuulimyllyjä vastaan taisteluni, joka ei tuottanut mitään tulosta (olin perinpohjin kyllästynyt jatkuviin "ad hominem" hyökkäyksiin ja nimittelyihin)
        sai minut miettimään miten moni palstalainen mahdollisesti kuvittelee tunnistavansa itsensä henkilögalleriassani. Koko ajatus lähti syytöksistä joita on esitetty vuosikausia ns. "sisäpiiristä" palstalla, jota tietenkään ei ole olemassakaan ja klikki on täysin mielikuvitukseni tuotetta, eli siis fiktio, sepitys. Siltä pohjalta lähdin liikkeelle elikkä "muut palstalaiset kadehtivat" on myös fiktiivinen olettamus. Se on tarpeellinen kirjan juonelle,
        ***
        Minun pienessä ja vaatimattomassa elämässäni ei ole mitään kadehdittavaa. Ei mitään hävettävää myöskään. Täällä istun majassani ja taistelen trolleja vastaan vaikka tiedän miten turhauttavaa se on.
        ***
        Olen poistanut kirjaesittelyni profiilistani. Se herätti paljon epäilyjä siitä että olisin mukamas rikkonut intimiteettisuojakynnyksen, vaikka se olikin fiktiivinen eikä perustunut mihinkään tiettyyn yksittäiseen palstalle kirjoittavaan henkilöön. Henkilögalleriahan oli, kuten olin sanonut "komposiitti" elikkä suomeksi palasista koottu, itse keksitty ja vain todella hyvällä ja hedelmällisellä mielikuvituksella varustettu voi kuvitella olen kirjoittanut juuri hänestä.

        Se, kaikki mitä olette kirjoittaneet ei ole fiktiota,
        vaikka kaikki muu yht'äkkiä kääntyikin vain fiktioksi.

        Klikkiystäväsi odotan myös kertovan, mitä kadehtimista hänessä on.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Asiallinen kysymys, yritän vastata.
        Eilinen Don Quixotemainen tuulimyllyjä vastaan taisteluni, joka ei tuottanut mitään tulosta (olin perinpohjin kyllästynyt jatkuviin "ad hominem" hyökkäyksiin ja nimittelyihin)
        sai minut miettimään miten moni palstalainen mahdollisesti kuvittelee tunnistavansa itsensä henkilögalleriassani. Koko ajatus lähti syytöksistä joita on esitetty vuosikausia ns. "sisäpiiristä" palstalla, jota tietenkään ei ole olemassakaan ja klikki on täysin mielikuvitukseni tuotetta, eli siis fiktio, sepitys. Siltä pohjalta lähdin liikkeelle elikkä "muut palstalaiset kadehtivat" on myös fiktiivinen olettamus. Se on tarpeellinen kirjan juonelle,
        ***
        Minun pienessä ja vaatimattomassa elämässäni ei ole mitään kadehdittavaa. Ei mitään hävettävää myöskään. Täällä istun majassani ja taistelen trolleja vastaan vaikka tiedän miten turhauttavaa se on.
        ***
        Olen poistanut kirjaesittelyni profiilistani. Se herätti paljon epäilyjä siitä että olisin mukamas rikkonut intimiteettisuojakynnyksen, vaikka se olikin fiktiivinen eikä perustunut mihinkään tiettyyn yksittäiseen palstalle kirjoittavaan henkilöön. Henkilögalleriahan oli, kuten olin sanonut "komposiitti" elikkä suomeksi palasista koottu, itse keksitty ja vain todella hyvällä ja hedelmällisellä mielikuvituksella varustettu voi kuvitella olen kirjoittanut juuri hänestä.

        Tuskin nyt kukaan sinun elämääsi kadehtii. Kuten itse kirjoitit, istut majassasi jja siinä se sitten elämäsi onkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, kaikki mitä olette kirjoittaneet ei ole fiktiota,
        vaikka kaikki muu yht'äkkiä kääntyikin vain fiktioksi.

        Klikkiystäväsi odotan myös kertovan, mitä kadehtimista hänessä on.

        Suo nyt kuitenkin minulle oikeus tietää itse mitä olen kirjoittanut.
        Oletko koskaan lukenut jonkun kirjan ensimmäisellä sivulla ns. syyntakeentomuspykälän, jossa sanotaan että kertomuksen henkilöt ovat fiktiivisiä ja mikä tahansa yhteensattuvuus jonkun tietyn henkilön kanssa on täysin tahatonta (tai jotain sinnepäin) (disclaimer).

        Minulla ei ole mitään klikkejä eikä "klikkiystäviä": Tärkeää erottaa faktat fiktiosta.


      • Anonyymi

        Korppis varmaan itse vastaa mitä kadehdittavaa hänessä on.


      • Korppiksella ei ole mitään osuutta eiliseen romahtamiseeni. Hän ei tietääkseni ollut edes linjoilla.


      • Anonyymi

        "klikkiystäväsi"


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Suo nyt kuitenkin minulle oikeus tietää itse mitä olen kirjoittanut.
        Oletko koskaan lukenut jonkun kirjan ensimmäisellä sivulla ns. syyntakeentomuspykälän, jossa sanotaan että kertomuksen henkilöt ovat fiktiivisiä ja mikä tahansa yhteensattuvuus jonkun tietyn henkilön kanssa on täysin tahatonta (tai jotain sinnepäin) (disclaimer).

        Minulla ei ole mitään klikkejä eikä "klikkiystäviä": Tärkeää erottaa faktat fiktiosta.

        Näinkö pian unohdit, mitä poistamallasi profiilisivulla olet kirjoittanut ?
        Fiktiota tietenkin kaikki....


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Korppiksella ei ole mitään osuutta eiliseen romahtamiseeni. Hän ei tietääkseni ollut edes linjoilla.

        Koska sinä et ole vastuussa aikuisesta ihmisestä, korppiksesta,
        ei sinun tarvitse puolustaa häntä.

        Ei ole pelkästään eilisestä kysymys vaan pitkään jatkuneesta henkisestä
        väkivallasta (=jyräämisestä ja manipuloimisesta) josta hän antanut jopa
        uhkauksen ja lupauksen meille:

        "Minä manipuloin tätä palstaa. Siinähän itkette ja rukoilette armoa,
        minä jatkan jyräämistäni taukoamatta".


        Ylläpidon tietoon !

        Hän saa tilaisuuden vastata nyt tai milloin vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinkö pian unohdit, mitä poistamallasi profiilisivulla olet kirjoittanut ?
        Fiktiota tietenkin kaikki....

        Poistin otteen tulevan kirjani ensimmäisestä luvusta.
        Siis fiktiota tietenkin kaikki.
        Eiköhän se tullut selvästi ilmi lainausmerkeistä ja siitäkin että olin kertonut sen olevan esikatseluotos rikosromaanista.
        Onko tuo nyt niin vaikeaselitteistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt kukaan sinun elämääsi kadehtii. Kuten itse kirjoitit, istut majassasi jja siinä se sitten elämäsi onkin.

        Taisit juuri kuvata itsesi. Homehdu köyhään majaasi!


    • Anonyymi

      En minä ainakaan tiedä kenestä palstalaisesta olisi mahdollisesti kysymys. Vielä vaikeampaa tunnistaa kuin palstatrollin jokapäiväiset hyasintit ja kalkkarot.

      • Anonyymi

        Ainakin he itse tunnistavat itsensä kirjassakin. Haluavatko olla kirjassa, joka ei tule olemaan
        laaturomaani ensimmäisestä päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin he itse tunnistavat itsensä kirjassakin. Haluavatko olla kirjassa, joka ei tule olemaan
        laaturomaani ensimmäisestä päätellen.

        No eipä ole laatua niissä nimimerkeissäkään!


    • Ketjussa on mainittu monta hyvää dekkarikirjailijaa, itse pidän Outi Pakkasen dekkareista. Niissä pysytellään pääasiassa Helsingin keskustassa, joskus poiketaan Lauttasaaressa.

    • Anonyymi

      Mainostaminen kannattaa, vanha totuus ja totta tässäkin yhteydessä.
      (lienee turha kertoa kenen kirjaa tässä ketjussa mainostetaan)

      • Anonyymi

        Aivan!


    • Anonyymi

      NYT menee liian pitkälle,
      joka ketjussa kirjaa mainostetaan,
      paloma asialla omaansa törkyteosta tyrkyttää joka ketjussa,
      eikö mene kaupaksi,
      kukaan ei osta kun noin pitää tyrkuttää vanhusten keskustelupalstoillaki,
      sitäpaitsi kirjastosta saa kaiken tarpeellisen ilman tyrkytystäki,
      tympii kaikki kysely tyrkytys kirja- mainokset

      • Mainostamisesta pitävät toiset huolta.
        Minä olen ainoastaan kritikoinut "Hyasintin", "Kalkkaron" jne. nimitysten käyttäjää ja vuosikausia palstalla riekkuneen stalkkaajan alinomaiseen häirintää.
        En ole tyrkyttänyt mitään ja vaikka info on ollut profiilissani tekeillä olevista kirjoistani jne. jo kuukausia niin SE EN EDELLEENKÄÄN OLLUT MINÄ joka toin sen keskusteluun. Kiittäkää trollintekelettä jos kirjani, joka ei ole edes vielä valmis, in saanut ilmaista mainosta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Mainostamisesta pitävät toiset huolta.
        Minä olen ainoastaan kritikoinut "Hyasintin", "Kalkkaron" jne. nimitysten käyttäjää ja vuosikausia palstalla riekkuneen stalkkaajan alinomaiseen häirintää.
        En ole tyrkyttänyt mitään ja vaikka info on ollut profiilissani tekeillä olevista kirjoistani jne. jo kuukausia niin SE EN EDELLEENKÄÄN OLLUT MINÄ joka toin sen keskusteluun. Kiittäkää trollintekelettä jos kirjani, joka ei ole edes vielä valmis, in saanut ilmaista mainosta.

        Sinähän sen kirjoitit ? Eikö se luettavaksi ollut ja teitähän imartelee suunnattomasti
        kun teistä kirjoitetaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Mainostamisesta pitävät toiset huolta.
        Minä olen ainoastaan kritikoinut "Hyasintin", "Kalkkaron" jne. nimitysten käyttäjää ja vuosikausia palstalla riekkuneen stalkkaajan alinomaiseen häirintää.
        En ole tyrkyttänyt mitään ja vaikka info on ollut profiilissani tekeillä olevista kirjoistani jne. jo kuukausia niin SE EN EDELLEENKÄÄN OLLUT MINÄ joka toin sen keskusteluun. Kiittäkää trollintekelettä jos kirjani, joka ei ole edes vielä valmis, in saanut ilmaista mainosta.

        Autan sinua, kun olet hakoteillä. Useat eri kirjoittajat ovat viitanneet sekä kalkkaroon että hyasinttiin. Ei se ole kukaan yksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Autan sinua, kun olet hakoteillä. Useat eri kirjoittajat ovat viitanneet sekä kalkkaroon että hyasinttiin. Ei se ole kukaan yksi.

        Siitä ei ole mitään näyttöä.
        Anonyymi riitapukari vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän sen kirjoitit ? Eikö se luettavaksi ollut ja teitähän imartelee suunnattomasti
        kun teistä kirjoitetaan.

        En tuonut sitä keskusteluun.
        Minulle samantekevää mitä minusta kirjoitetaan.
        Muista en tiedä koska en ole "ME" niinkui te trollit.


    • Anonyymi

      4 kommenttia poistettu.

      • Anonyymi

        5. poistettiin salamana, kun siinä esitettiin fiktiot faktoina. Muunmuassa eräs omaishoidettava jota "klikkiystävä" kutsui zombieksi. Jo edesmennyt, kuten tekeleessä mainittiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5. poistettiin salamana, kun siinä esitettiin fiktiot faktoina. Muunmuassa eräs omaishoidettava jota "klikkiystävä" kutsui zombieksi. Jo edesmennyt, kuten tekeleessä mainittiin.

        Surullista myös, että mahdollinen kolmas "klikkiystävä" levitteli etäästä omaishoidettavasta kuvia facebookissa lupaa kysymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5. poistettiin salamana, kun siinä esitettiin fiktiot faktoina. Muunmuassa eräs omaishoidettava jota "klikkiystävä" kutsui zombieksi. Jo edesmennyt, kuten tekeleessä mainittiin.

        Suhina käy klikkiporukassa !! Onko mikään ihme jos joku saa "hellittelynimen"
        "kalkkaro"???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suhina käy klikkiporukassa !! Onko mikään ihme jos joku saa "hellittelynimen"
        "kalkkaro"???

        Minulla ei ole mitään tekemistä tämänpäivisten poistojen kanssa.
        Eilisen ketjun pyysin poistoon. Tänään en mitään enkä ole ollut yhteydessä keneenkään. Suhinaa taitaa olla korvissasi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhina käy klikkiporukassa !! Onko mikään ihme jos joku saa "hellittelynimen"
        "kalkkaro"???

        Aika luonnollista. Ihmiset saavat usein lisänimiä ulkonäön tai luonteenpiirteen tai käytöksen takia. Jos se on negatiivinen, älykäs ihminen tajuaa tietenkin heti
        esim. muuttaa käytöstään.


    • Anonyymi

      Onko sinulla itselläsi mitään käsitystä, miksi sinua vastaan hyökätään?

      • Ei mitään realistista kuvaa, ellei se sitten johdu siitä että olen kiitollinen uhri, koska vedän näkyvää profiilia ja olen kertonut avoimesti elämästäni ja asioistani.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei mitään realistista kuvaa, ellei se sitten johdu siitä että olen kiitollinen uhri, koska vedän näkyvää profiilia ja olen kertonut avoimesti elämästäni ja asioistani.

        Etkö ole vuosien varrella havainnut mitään outoa klikkiystäväsi kirjoittelussa ?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei mitään realistista kuvaa, ellei se sitten johdu siitä että olen kiitollinen uhri, koska vedän näkyvää profiilia ja olen kertonut avoimesti elämästäni ja asioistani.

        Pidätkö korppiksen kirjoittelua ihan normaalina vai oletteko kenties yhdessä päättäneet nitistää palstan kirjoittajat ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole vuosien varrella havainnut mitään outoa klikkiystäväsi kirjoittelussa ?

        Ensinnäkin, tämä on viimeinen kerta kun vastaan kenellekään joka puhuu klikkiystävästä. Klikki on fiktiota ja nyt ollaan asiassa.
        Jos tarkoitat korpikirjailijaa/korppista, niin hänen kirjoittamisestaan on vain hän itse vastuussa ja hän osaa itse puolustaa itseään, ei tarvitse apua. Suorasanainen, sanavalmis, ei kovinkaan diplomaattinen ja hänen näppäimiltään tulee hänennäköistään tekstiä. Ei sen pahempaa, mutta kukaan ei ole kultaraha joka kilahtaisi kauniisti kaikkien kukkarossa. Jos vain yrittäisimme tulla toimeen ja antaa jokaisen olla se mikä on, se kuka on, ilman ainaisia moitiskeluja, nimittelyjä, skismaa.

        Outoa on mielestäni tämän kaiken jo sanotun ja keskustellun jankuttaminen ja jauhaminen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tämä on viimeinen kerta kun vastaan kenellekään joka puhuu klikkiystävästä. Klikki on fiktiota ja nyt ollaan asiassa.
        Jos tarkoitat korpikirjailijaa/korppista, niin hänen kirjoittamisestaan on vain hän itse vastuussa ja hän osaa itse puolustaa itseään, ei tarvitse apua. Suorasanainen, sanavalmis, ei kovinkaan diplomaattinen ja hänen näppäimiltään tulee hänennäköistään tekstiä. Ei sen pahempaa, mutta kukaan ei ole kultaraha joka kilahtaisi kauniisti kaikkien kukkarossa. Jos vain yrittäisimme tulla toimeen ja antaa jokaisen olla se mikä on, se kuka on, ilman ainaisia moitiskeluja, nimittelyjä, skismaa.

        Outoa on mielestäni tämän kaiken jo sanotun ja keskustellun jankuttaminen ja jauhaminen.

        Niin rasismi kuin henkinen väkivalta on r i k o s.
        Niitä EI tarvitse sietää.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tämä on viimeinen kerta kun vastaan kenellekään joka puhuu klikkiystävästä. Klikki on fiktiota ja nyt ollaan asiassa.
        Jos tarkoitat korpikirjailijaa/korppista, niin hänen kirjoittamisestaan on vain hän itse vastuussa ja hän osaa itse puolustaa itseään, ei tarvitse apua. Suorasanainen, sanavalmis, ei kovinkaan diplomaattinen ja hänen näppäimiltään tulee hänennäköistään tekstiä. Ei sen pahempaa, mutta kukaan ei ole kultaraha joka kilahtaisi kauniisti kaikkien kukkarossa. Jos vain yrittäisimme tulla toimeen ja antaa jokaisen olla se mikä on, se kuka on, ilman ainaisia moitiskeluja, nimittelyjä, skismaa.

        Outoa on mielestäni tämän kaiken jo sanotun ja keskustellun jankuttaminen ja jauhaminen.

        Korppis saa luvan muuttua (jos pystyy) ja yrittää tulla toimeen meidän kanssa.
        Meidän ei tarvitse henkiseen väkivaltaan alistua eikä mukautua.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei mitään realistista kuvaa, ellei se sitten johdu siitä että olen kiitollinen uhri, koska vedän näkyvää profiilia ja olen kertonut avoimesti elämästäni ja asioistani.

        Pystytkö asettumaan muiden kirjoittajien asemaan? Miltä heistä mahtaa tuntua, kun sinä vuodesta toiseen arvostelet heidän kirjoituksiaan ja ketjujen aloituksia.
        Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista minulta, mutta ole solidaarinen muita kirjoittajia kohtaan ja tuo sinun tyylisi arvostella on kuvottavaa.
        Hyvä esim. On taas tuolla naapuripalstalla tuossa Napoli-ketjussa

        Palsta on avoin kaikille ja täällä voi kirjoittaa mitä vaan. Eikä kukaan ole toista parempi arvostelemaan.



        Kerrot avoimesti elämästäsi ja asioistasi. Eikö ne ole juuri niitä asioita, josta sinut oppii tuntemaan, mutta silti väität, ettei sinua tunneta.

        Ps. Ja muistathan, kun mittasit suosiotasi n. 3-vuotta sitten. Miten siinä kävikään?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tämä on viimeinen kerta kun vastaan kenellekään joka puhuu klikkiystävästä. Klikki on fiktiota ja nyt ollaan asiassa.
        Jos tarkoitat korpikirjailijaa/korppista, niin hänen kirjoittamisestaan on vain hän itse vastuussa ja hän osaa itse puolustaa itseään, ei tarvitse apua. Suorasanainen, sanavalmis, ei kovinkaan diplomaattinen ja hänen näppäimiltään tulee hänennäköistään tekstiä. Ei sen pahempaa, mutta kukaan ei ole kultaraha joka kilahtaisi kauniisti kaikkien kukkarossa. Jos vain yrittäisimme tulla toimeen ja antaa jokaisen olla se mikä on, se kuka on, ilman ainaisia moitiskeluja, nimittelyjä, skismaa.

        Outoa on mielestäni tämän kaiken jo sanotun ja keskustellun jankuttaminen ja jauhaminen.

        "....ei kovinkaan diplomaattinen, ei sen pahempaa".

        Niinkö todella ? Sekö on aito käsityksesi ystäväsi kirjoittelusta ?

        Ja sinä haukuit toissapäivänä muita "moraalin rappiosta" !


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, tämä on viimeinen kerta kun vastaan kenellekään joka puhuu klikkiystävästä. Klikki on fiktiota ja nyt ollaan asiassa.
        Jos tarkoitat korpikirjailijaa/korppista, niin hänen kirjoittamisestaan on vain hän itse vastuussa ja hän osaa itse puolustaa itseään, ei tarvitse apua. Suorasanainen, sanavalmis, ei kovinkaan diplomaattinen ja hänen näppäimiltään tulee hänennäköistään tekstiä. Ei sen pahempaa, mutta kukaan ei ole kultaraha joka kilahtaisi kauniisti kaikkien kukkarossa. Jos vain yrittäisimme tulla toimeen ja antaa jokaisen olla se mikä on, se kuka on, ilman ainaisia moitiskeluja, nimittelyjä, skismaa.

        Outoa on mielestäni tämän kaiken jo sanotun ja keskustellun jankuttaminen ja jauhaminen.

        Ei ole yhtään outoa, kun jyrääjän käytös ei muutu. Hän jatkaa jyräämistään.
        Ei ota opikseen, niinkuin älykäs ihminen tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö asettumaan muiden kirjoittajien asemaan? Miltä heistä mahtaa tuntua, kun sinä vuodesta toiseen arvostelet heidän kirjoituksiaan ja ketjujen aloituksia.
        Tämä ei ole mitenkään henkilökohtaista minulta, mutta ole solidaarinen muita kirjoittajia kohtaan ja tuo sinun tyylisi arvostella on kuvottavaa.
        Hyvä esim. On taas tuolla naapuripalstalla tuossa Napoli-ketjussa

        Palsta on avoin kaikille ja täällä voi kirjoittaa mitä vaan. Eikä kukaan ole toista parempi arvostelemaan.



        Kerrot avoimesti elämästäsi ja asioistasi. Eikö ne ole juuri niitä asioita, josta sinut oppii tuntemaan, mutta silti väität, ettei sinua tunneta.

        Ps. Ja muistathan, kun mittasit suosiotasi n. 3-vuotta sitten. Miten siinä kävikään?

        Aika loukkaavaa oli Napoli-ketjun vastaaminenkin,. Ei tilannetajua eikä huomaavaisuutta.
        Oma tietämisen korostamista kaiken aikaa.


    • Mutta jos palataan ketjun aiheeseen:
      dekkarikirjallisuus.
      Sain edellisen Lehtolaisen loppuun ja aloitin samantien uuden, hänen uusimman Maria Kallionsa. Pidän hänen nopeasti päivittyvästä aiheiden ja juonien käsittelystä, aina juuri nyt ja tässä.
      Ensimmäiset Maria Kalliot olivat kuitenkin jotenkin niin hellyttäviä, niistä heijastui läpi kirjailijan pikkukaupunkilaisidentiteetti ja nuori ikä. Raikas tuulahdus Pohjois-Karjalaa,

      • Anonyymi

        Sen jälkeen mitä olet kirjoitellut uskottavuutesi menettäen, oletatko
        että kiinnostus keskustella kirjoista kanssasi on kasvanut ?


      • Anonyymi

        PYH

        parsa loikata kaikkien dekkari kylely ja mainos alotukset yli
        lukematta ja komentoimatta ainoatakaan alotusta,

        pyh kurkkua myöten täynnä näitä dekkari-kyselyjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PYH

        parsa loikata kaikkien dekkari kylely ja mainos alotukset yli
        lukematta ja komentoimatta ainoatakaan alotusta,

        pyh kurkkua myöten täynnä näitä dekkari-kyselyjä

        Olisit loikannut.


    • Anonyymi

      Te olette itse "pedannut maaperän" sellaiseksi, että voisi kysyä,
      olettaako koko klikkinne, että juuri ketään kiinnostaa "keskustella"
      kanssanne ?

      • Anonyymi

        Klikki ja klikki. Sulla on paha pakkomielle. Onko psykoosit tulilla?


    • Anonyymi

      Korppis vastasi äskettäin saamaansa kritiikkiin:
      "Jos tykkäätte olla jyrän alla kuin kanat, niin siinähän olette,
      minä en alistuisi !

      E m m e m e k ä ä n.

    • Anonyymi

      Korppis on myös vastannut saamaansa kritiikkkiin:

      "Kylläpä olette k o v a päisiä, mutta kyllä m i n ä jaksan k o u l u t t a a
      t e i t ä" (eli yrittää nujertaa - taukoamatta...)

    • Anonyymi

      Paloma, käsi sydämellä, miten sinä suhtautuisit jos sinä olisit jyrättävänä
      ja saisit noita korppiksen vastauksia ?

    • Anonyymi

      Kuka se siellä napilla taas onkaan ? 6 poistettu.

    • Anonyymi

      Kannattaa valita ystävänsä paremmin.

    • Anonyymi

      En ole lukenut ketjua juurikaan mutta näen että Ploma on juuttunut kinaamiseen

      Ploma, muutapa sitä kirjan nimeä vaihda sanojen järjestystä tms vähintään, Still waters McGrery on Gummeruksen julkaisemana käännrtty samalla alkusanalla

      Kolumbia-kirjassa olet kevyesti vahvoilla, kokemus, kulttuuri, kielitaito ...

      Mieti oleko nettikiusaamis-käsittelyssä, kannataa ehkä olla varovaisempi

      • Anonyymi

        Uhrit täällä vain yrittää puolustaa itseään nettikiusaamiselta.
        Ylläpidollekin tiedoksi.


      • Kirjahan on vasta hoimisvaiheessa ja siitä puuttuu osia yhteen sitova loppu.
        Nimikin on vielä työnimenä.
        Olet todennäköisesti oikeassa viimeisessä virkkeessäsi esitetystä näkökulmasta.
        Jos ja kun kirjani saa koskaan päivänvalon niin nimikin voi olla aivan eri.
        Kuolema Tuhannen nuolen lahdella on editointivaiheessa ja tulee painosta ensi.
        Kiitos asiallisista neuvoistasi.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kirjahan on vasta hoimisvaiheessa ja siitä puuttuu osia yhteen sitova loppu.
        Nimikin on vielä työnimenä.
        Olet todennäköisesti oikeassa viimeisessä virkkeessäsi esitetystä näkökulmasta.
        Jos ja kun kirjani saa koskaan päivänvalon niin nimikin voi olla aivan eri.
        Kuolema Tuhannen nuolen lahdella on editointivaiheessa ja tulee painosta ensi.
        Kiitos asiallisista neuvoistasi.

        Jospa minä laitan taas Palomalle pari kirjavinkkiä: :)

        Alku:

        Tunsin voimakasta hämmästystä, sekä sekavia tunteita lueskellessani Palstaa ensi-kerran.
        Yksi kirjoittajista oli uskomaton.
        Ihan alusta olin tietävinäni että hän on mies.
        Ilman isoa ämmää.
        .
        .
        .
        Loppu-tiivistys:
        Minä kaipaan tuota miestä nyt.
        Tunnen että hän tuntee naiset hyvin, minutkin.
        Vaikka en ole häntä koskaan tavannutkaan.
        Luulisin.
        On Taivaallista että yksi mies saa minut kestämään kaiken.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Jospa minä laitan taas Palomalle pari kirjavinkkiä: :)

        Alku:

        Tunsin voimakasta hämmästystä, sekä sekavia tunteita lueskellessani Palstaa ensi-kerran.
        Yksi kirjoittajista oli uskomaton.
        Ihan alusta olin tietävinäni että hän on mies.
        Ilman isoa ämmää.
        .
        .
        .
        Loppu-tiivistys:
        Minä kaipaan tuota miestä nyt.
        Tunnen että hän tuntee naiset hyvin, minutkin.
        Vaikka en ole häntä koskaan tavannutkaan.
        Luulisin.
        On Taivaallista että yksi mies saa minut kestämään kaiken.

        H.

        Pointsit huruskaiselle!
        Tuo tekstisi taitaa olla hyvinkin paikkansa pitävä.
        Muistaakseni sait bikinikuvankin kirjailijattarelta taannoin. Miksiköhän ?
        Märkiä uniasi varten ?


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Jospa minä laitan taas Palomalle pari kirjavinkkiä: :)

        Alku:

        Tunsin voimakasta hämmästystä, sekä sekavia tunteita lueskellessani Palstaa ensi-kerran.
        Yksi kirjoittajista oli uskomaton.
        Ihan alusta olin tietävinäni että hän on mies.
        Ilman isoa ämmää.
        .
        .
        .
        Loppu-tiivistys:
        Minä kaipaan tuota miestä nyt.
        Tunnen että hän tuntee naiset hyvin, minutkin.
        Vaikka en ole häntä koskaan tavannutkaan.
        Luulisin.
        On Taivaallista että yksi mies saa minut kestämään kaiken.

        H.

        Tämä Ylermi Yli-Leveän teksti sopii Mary Ferrantesin kirjaan tosi hyvin.


    • Siitä on aikaa, kun olen viimeksi dekkareita lukenut. Ei niin, että niitä mitenkään hylkisin, vaan niin, etten oikein tahdo löytää aikaa sellaiseen pitkään istuntoon, mitä dekkarit ainakin minulta vaativat -eihän jännää kirjaa voi kesken jättää..))
      Vai olisiko sittenkin kyse prioriteeteistä: mitä asettaa etusijalle ?

      Viimeksi taisin lukea Tess Gerritsenin kirjan "Lapsen sydän". Aiheena oli elinkauppa. Näin Gerritsenin kirjoja on kuvattu: "Sairaalatrillereissä henkeäsalpaavaan juoneen yhdistyvät ajankohtaiset kysymykset lääketieteen etiikasta ja ihmisen moraalista". Niitä myös lukijan on pakko pohtia kirjoja lukiessaan.

      Omasta kirjahankkeestasi Paloma: aihe on tietysti tärkeä ja ajankohtainen, mutta voiko sitä käsitellä viihteen keinoin ? Tutkimuksellinen ote olisi sellainen mitä itse kaipaisin. No. Keskeneräistä työtä ei pidä arvioida, mutta tuo ote, minkä kirjasta julkaisit, sai hämmästelemään, että siitäkin paistoi täältä tuttu asenne: meidän jengi, sisäpiiri, jota ei ole..)) - on toista maata. Meillä on "oikea" tieto, "oikea" näkemys. Muita pitää opettaa ja ojentaa, kovalla kädellä, ellei muu auta.

      Onkohan tuo oikein hyvä lähtökohta ? Kun kirjalta - viihteelliseltäkin - on tapana odottaa tiettyä objektiivisuutta, sitä että kirjailija ottaa etäisyyttä aiheeseen ja
      kuvaamiinsa henkilöhahmoihin, hyväksyy heidät, rakastaa heitä. Ellei siihen pysty tulee sellainen ikävä fiilis, että kirjailija on kostoretkellä, ja kyllähän tuolla avoimesti myönnätkin, että tunnet tulleesi täällä väärin kohdelluksi. Tahdotko nyt sitten kirjan avulla lopullisesti osoittaa että muut ovat olleet väärässä, kohdelleet sinua huonosti eikä itselläsi ole siihen osaa eikä arpaa ?

      No. Kuten sanottu, keskeneräistä työtä ei kannata arvioida, mutta ei tainnut olla kovin viisasta ottaa hanketta puheeksi täällä juuri nyt, kun tunteet käyvät kuumina ja vastakkainasettelu: te kaksi, korppis ja sinä vastaan muut, on kärjistynyt.

      Huumorilla, mitä kerroit käyttäväsi, voi tietysti pelastaa paljon. Sen tulisi mielestäni kuitenkin tavoittaa lukijat - muuten siitä tulee pelkkää ivailua - ja siihen tarvitaan juuri tuota muiden, erimielistenkin, hyväksymistä. Uskotko pystyväsi siihen ?

      Onnea hankkeellesi kuitenkin. Sitkeä olet ja taitava sanankäyttäjä. Joskus vain siitäkin tulee itsetarkoitus: esimerkkinä vaikka Jari Tervo, joka tahtoo hukuttaa aiheensa nokkelaan sanailuun, hakea itselleen ihailua enemmän kuin aiheensa syventämistä...

      • Anonyymi

        Suosittelen tutustumaan Timo Sandbergin kirjoihin, jotka ovat dekkarin ja rikosromaanin sisältöisiä Lahteen ja ympäristöön sijoittuvia kirjoja.


      • Anonyymi

        demeter1
        Osuvasti kirjoitettu. Kiitos!
        Miksi Paloma nyt julkaisee jopa kirjan meistä palstalaisista, kun "korppis" jo blogissaan vuosia sitten siteerasi meitä luopioita, kopioiden useiden kirjoituksia, mutta on ilmeisesti poistanut nuo kirjoituksensa. Olikohan hän peloissaan, että joku voi muistaa nuo ivailut.

        Olen varma, että vaikka kuinka salaisesti yrittäisi häivyttää tunnetut nimmarit, niin "Tellukka" siellä on.

        Onhan "korppiskin" kirjoittanut useitakin tarinoita meistä palstalaisista, joissa miehet on ihania, mutta me naiset hieman ,...no, joo!!

        Jokatapauksessa aloitus oli nauruhermoja hyväilevä kirjoitus näihin koronan aikaisiin murheisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        demeter1
        Osuvasti kirjoitettu. Kiitos!
        Miksi Paloma nyt julkaisee jopa kirjan meistä palstalaisista, kun "korppis" jo blogissaan vuosia sitten siteerasi meitä luopioita, kopioiden useiden kirjoituksia, mutta on ilmeisesti poistanut nuo kirjoituksensa. Olikohan hän peloissaan, että joku voi muistaa nuo ivailut.

        Olen varma, että vaikka kuinka salaisesti yrittäisi häivyttää tunnetut nimmarit, niin "Tellukka" siellä on.

        Onhan "korppiskin" kirjoittanut useitakin tarinoita meistä palstalaisista, joissa miehet on ihania, mutta me naiset hieman ,...no, joo!!

        Jokatapauksessa aloitus oli nauruhermoja hyväilevä kirjoitus näihin koronan aikaisiin murheisiin.

        Mitä?
        Onko hän minusta kirjoittanut oikein kirjan?
        No sehän on hyvä, jos se auttaa häntä pääsemään katkeruudestaan ja alemmuudentunnostaan ja kohottaa hänen itsetuntoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        demeter1
        Osuvasti kirjoitettu. Kiitos!
        Miksi Paloma nyt julkaisee jopa kirjan meistä palstalaisista, kun "korppis" jo blogissaan vuosia sitten siteerasi meitä luopioita, kopioiden useiden kirjoituksia, mutta on ilmeisesti poistanut nuo kirjoituksensa. Olikohan hän peloissaan, että joku voi muistaa nuo ivailut.

        Olen varma, että vaikka kuinka salaisesti yrittäisi häivyttää tunnetut nimmarit, niin "Tellukka" siellä on.

        Onhan "korppiskin" kirjoittanut useitakin tarinoita meistä palstalaisista, joissa miehet on ihania, mutta me naiset hieman ,...no, joo!!

        Jokatapauksessa aloitus oli nauruhermoja hyväilevä kirjoitus näihin koronan aikaisiin murheisiin.

        Tellukan purevia kommentteja on vaikea häivyttää, niin nasevan teräviä ne ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        demeter1
        Osuvasti kirjoitettu. Kiitos!
        Miksi Paloma nyt julkaisee jopa kirjan meistä palstalaisista, kun "korppis" jo blogissaan vuosia sitten siteerasi meitä luopioita, kopioiden useiden kirjoituksia, mutta on ilmeisesti poistanut nuo kirjoituksensa. Olikohan hän peloissaan, että joku voi muistaa nuo ivailut.

        Olen varma, että vaikka kuinka salaisesti yrittäisi häivyttää tunnetut nimmarit, niin "Tellukka" siellä on.

        Onhan "korppiskin" kirjoittanut useitakin tarinoita meistä palstalaisista, joissa miehet on ihania, mutta me naiset hieman ,...no, joo!!

        Jokatapauksessa aloitus oli nauruhermoja hyväilevä kirjoitus näihin koronan aikaisiin murheisiin.

        Mikä aloitus oli nauruhermoja hyväilevä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä aloitus oli nauruhermoja hyväilevä?

        80 :lla oli toinen fantasiakertomus, Ano 16.53, mikä oli minusta osuva ja "nauruhermoja hyväilevä". Siinä sitten viittasin tähän Paloman fantasiakertomushankkeeseen, mikä on, kuten saimme lukea, vasta työn alla. En siis verrannut niitä kahta kuin siinä mielessä, että molemmat kirjoittajat pitivät palstakirjoittajia innoituksensa lähteinä, enkä usko, että kumpikaan kirjoittaisi/olisi kirjoittanut suoraan heistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        demeter1
        Osuvasti kirjoitettu. Kiitos!
        Miksi Paloma nyt julkaisee jopa kirjan meistä palstalaisista, kun "korppis" jo blogissaan vuosia sitten siteerasi meitä luopioita, kopioiden useiden kirjoituksia, mutta on ilmeisesti poistanut nuo kirjoituksensa. Olikohan hän peloissaan, että joku voi muistaa nuo ivailut.

        Olen varma, että vaikka kuinka salaisesti yrittäisi häivyttää tunnetut nimmarit, niin "Tellukka" siellä on.

        Onhan "korppiskin" kirjoittanut useitakin tarinoita meistä palstalaisista, joissa miehet on ihania, mutta me naiset hieman ,...no, joo!!

        Jokatapauksessa aloitus oli nauruhermoja hyväilevä kirjoitus näihin koronan aikaisiin murheisiin.

        Minä en lue blogeja, Ano 16.07 ja Korppiksen muistan kirjoittaneen palstalaisista vain pari tarinaa, juuri tuon tyyppisiä kuin tuo 80 :lla oleva fantasiakertomus. Eli hauskoja tarinoita Suomelan väestä. Ilkeyttä niissäkään ei mielestäni ollut. Minäkin, luontoaktivisti, siinä hikoilin täydessä bussissa, johdattaessani eläkeläisryhmää Lappiin, vai minne se nyt oli ?..))
        Onneksi en tiedä muusta kirjoittelusta..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Minä en lue blogeja, Ano 16.07 ja Korppiksen muistan kirjoittaneen palstalaisista vain pari tarinaa, juuri tuon tyyppisiä kuin tuo 80 :lla oleva fantasiakertomus. Eli hauskoja tarinoita Suomelan väestä. Ilkeyttä niissäkään ei mielestäni ollut. Minäkin, luontoaktivisti, siinä hikoilin täydessä bussissa, johdattaessani eläkeläisryhmää Lappiin, vai minne se nyt oli ?..))
        Onneksi en tiedä muusta kirjoittelusta..))

        Korppiksen kyhäelmät eivät ole lähelläkään sitä tasoa, mitä se fantasiakertomus on.


      • Demeter1;
        teksti joka oli profiilissani (olen poistanut sen nyt) on kirjoitettu pari vuotta sitten ja sen tarkoituksena silloin oli pohjustaa kirjan keskeisiä teemoja, parodioiden keskustelupalstoilla esiintyvää vainoharhaisuutta. Se oli ollut profiilissani jo monta viikkoa enkä ollut koskaan maininnut sitä, mutta joku sen löysi eilen kesken kiivasta peitsentaittoa ja käytti sitä aseena minua vastaan. En siis ITSE viitannut tuohon tekstiin millään tapaa.
        Kysymys ei todellakaan ollut mistään kostoretkestä: halusin vain kirjoittaa rikosromaanin siitä mihin vihapuheet voivat johtaa ja miten palstalla spontaaninisti muodostunut ystävyys voidaan kokea uhkaavana ja vastenmielisenä.
        Olen seuraillut Suomi24 erätauko-keskustelua nettikeskusteluista ja niissä käytetystä kielestä, vastuusta ja rajoista ja miten on aika yleistä että juuri anonyymeinä kirjoittavat kokevat kaiken sensuurin ilmaisunvapauden rajoittamisena.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä?
        Onko hän minusta kirjoittanut oikein kirjan?
        No sehän on hyvä, jos se auttaa häntä pääsemään katkeruudestaan ja alemmuudentunnostaan ja kohottaa hänen itsetuntoaan.

        Sori, et ole ylittänyt julkaisukynnystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppiksen kyhäelmät eivät ole lähelläkään sitä tasoa, mitä se fantasiakertomus on.

        Fantasiakertomus oli lapsellinen tekele jossa yritettiin kömpelösti pilkata palstalle kirjoittavia rekattuja. Tekijä ei todennäköisesti kuulu näihin ikäluokkiin vaan on jostain alle kaksikymppisitä tänne karannut trollirassukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fantasiakertomus oli lapsellinen tekele jossa yritettiin kömpelösti pilkata palstalle kirjoittavia rekattuja. Tekijä ei todennäköisesti kuulu näihin ikäluokkiin vaan on jostain alle kaksikymppisitä tänne karannut trollirassukka.

        Et voisi pahemmin erehtyä.
        Osuiko kenties omaan nilkkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukan purevia kommentteja on vaikea häivyttää, niin nasevan teräviä ne ovat.

        Tellukka kykenee erottelemaan jyvät akanoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukka kykenee erottelemaan jyvät akanoista.

        Höpöhöpö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et voisi pahemmin erehtyä.
        Osuiko kenties omaan nilkkaan?

        Ei minulla ole nilkkaa, olen ANONYYMI.
        Jos erehdyin kirjoittajan iästä niin en paljon ampunut harhaan jos arvioin hänen henkisen ikänsä.
        Ei tuollainen huonosti naamioitu ivailu ole koskaan huumoria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, et ole ylittänyt julkaisukynnystä

        Eikö kelvannut edes omakustanteeksi?


      • Paloma01 kirjoitti:

        Demeter1;
        teksti joka oli profiilissani (olen poistanut sen nyt) on kirjoitettu pari vuotta sitten ja sen tarkoituksena silloin oli pohjustaa kirjan keskeisiä teemoja, parodioiden keskustelupalstoilla esiintyvää vainoharhaisuutta. Se oli ollut profiilissani jo monta viikkoa enkä ollut koskaan maininnut sitä, mutta joku sen löysi eilen kesken kiivasta peitsentaittoa ja käytti sitä aseena minua vastaan. En siis ITSE viitannut tuohon tekstiin millään tapaa.
        Kysymys ei todellakaan ollut mistään kostoretkestä: halusin vain kirjoittaa rikosromaanin siitä mihin vihapuheet voivat johtaa ja miten palstalla spontaaninisti muodostunut ystävyys voidaan kokea uhkaavana ja vastenmielisenä.
        Olen seuraillut Suomi24 erätauko-keskustelua nettikeskusteluista ja niissä käytetystä kielestä, vastuusta ja rajoista ja miten on aika yleistä että juuri anonyymeinä kirjoittavat kokevat kaiken sensuurin ilmaisunvapauden rajoittamisena.

        Hyvä kun tarkensit, Paloma. Hankalia aiheita: vihapuhe ja palstaystävyys kun kummankaan sisällöstä ei taida olla yleispätevää tulkintaa...


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Demeter1;
        teksti joka oli profiilissani (olen poistanut sen nyt) on kirjoitettu pari vuotta sitten ja sen tarkoituksena silloin oli pohjustaa kirjan keskeisiä teemoja, parodioiden keskustelupalstoilla esiintyvää vainoharhaisuutta. Se oli ollut profiilissani jo monta viikkoa enkä ollut koskaan maininnut sitä, mutta joku sen löysi eilen kesken kiivasta peitsentaittoa ja käytti sitä aseena minua vastaan. En siis ITSE viitannut tuohon tekstiin millään tapaa.
        Kysymys ei todellakaan ollut mistään kostoretkestä: halusin vain kirjoittaa rikosromaanin siitä mihin vihapuheet voivat johtaa ja miten palstalla spontaaninisti muodostunut ystävyys voidaan kokea uhkaavana ja vastenmielisenä.
        Olen seuraillut Suomi24 erätauko-keskustelua nettikeskusteluista ja niissä käytetystä kielestä, vastuusta ja rajoista ja miten on aika yleistä että juuri anonyymeinä kirjoittavat kokevat kaiken sensuurin ilmaisunvapauden rajoittamisena.

        Olen seuraillut Suomi24 erätauko-keskustelua nettikeskusteluista ja niissä käytetystä kielestä, vastuusta ja rajoista ja miten on aika yleistä että juuri anonyymeinä kirjoittavat kokevat kaiken sensuurin ilmaisunvapauden rajoittamisena."

        Otanta tuohon on taas todella pieni. Muutama viesti ja niistäkin osa varmaan samoilta kirjoittajilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen seuraillut Suomi24 erätauko-keskustelua nettikeskusteluista ja niissä käytetystä kielestä, vastuusta ja rajoista ja miten on aika yleistä että juuri anonyymeinä kirjoittavat kokevat kaiken sensuurin ilmaisunvapauden rajoittamisena."

        Otanta tuohon on taas todella pieni. Muutama viesti ja niistäkin osa varmaan samoilta kirjoittajilta.

        Otanta on minimaalinen, mutta keskustelut jatkuvat. Olisi hyvä kun kaikki kiinnostuneet osallistuisivat mielipiteillää, myös vanhemmat kirjoittajat. Kippari kertoi mm. että myös anonyymit saadaan kyllä vastuuseen ja heidän kirjoittamistaan viesteistä voi tehdä poliisille ilmoituksen esim. kunnianloukkauksesta. Vihapuheen rajat ja käsite ovat laissa hyvin epäselvät ja tällä hetkellä vihapuheesta saa saada syytteen lähinnä jos on on kirjoittanut rasistisia tai homofobisia viestejä. Yksityishenkilöä koskevat vihapuheet käsitellään kunnianloukkauksina tai jos ne voi ilmoittaa poliisille, etenkin jos niihin liittyy uhkakuvaa. Anonyymius ei sinänsä suojaa kirjoittajaa vastuusta.l


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otanta on minimaalinen, mutta keskustelut jatkuvat. Olisi hyvä kun kaikki kiinnostuneet osallistuisivat mielipiteillää, myös vanhemmat kirjoittajat. Kippari kertoi mm. että myös anonyymit saadaan kyllä vastuuseen ja heidän kirjoittamistaan viesteistä voi tehdä poliisille ilmoituksen esim. kunnianloukkauksesta. Vihapuheen rajat ja käsite ovat laissa hyvin epäselvät ja tällä hetkellä vihapuheesta saa saada syytteen lähinnä jos on on kirjoittanut rasistisia tai homofobisia viestejä. Yksityishenkilöä koskevat vihapuheet käsitellään kunnianloukkauksina tai jos ne voi ilmoittaa poliisille, etenkin jos niihin liittyy uhkakuvaa. Anonyymius ei sinänsä suojaa kirjoittajaa vastuusta.l

        En minä ainakaan osallistu tuollaiseen, koska tämä nettimaailma ei ole minulle niin tärkeää.

        En muuten nähnyt sinuakaan siellä.

        Miten saada anonyymi vastuuseen, jos hän kirjoittelee esim. joltain yhteispalvelun koneelta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan osallistu tuollaiseen, koska tämä nettimaailma ei ole minulle niin tärkeää.

        En muuten nähnyt sinuakaan siellä.

        Miten saada anonyymi vastuuseen, jos hän kirjoittelee esim. joltain yhteispalvelun koneelta?

        Kävin lukemassa vain, en osallistunut keskusteluun.
        Samaa ihmettelin minäkin, mutta periaatteessa, ainakin ikäryhmässämme, useimmat kirjoittavat kotoaan omasta laitteestaan. Vaihtuva IP-osoite vaikeuttaa varmasti hyvin suuresti anonyymien viestien jäljittämistä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Kävin lukemassa vain, en osallistunut keskusteluun.
        Samaa ihmettelin minäkin, mutta periaatteessa, ainakin ikäryhmässämme, useimmat kirjoittavat kotoaan omasta laitteestaan. Vaihtuva IP-osoite vaikeuttaa varmasti hyvin suuresti anonyymien viestien jäljittämistä.

        Lopeta hyvä ihminen muitten vainoaminen ja uhkailu.
        Sinä itse kuulutat vapautta kirjoittaa mistä haluaa, mutta jos ei ole samaa meiltä kanssasi
        tai kritisoi, alkaa sinulta sataa uhkauksia.
        Aika lapsellista:
        Miksi kohtelet ikäisiä 70 ihmisiä kuin lapsia ?
        Opettele hyväksymään muittenkin ihmisten mielipiteitä.
        Uhkailusi ja muitten kontrolloiminen ei ole sopivaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Otanta on minimaalinen, mutta keskustelut jatkuvat. Olisi hyvä kun kaikki kiinnostuneet osallistuisivat mielipiteillää, myös vanhemmat kirjoittajat. Kippari kertoi mm. että myös anonyymit saadaan kyllä vastuuseen ja heidän kirjoittamistaan viesteistä voi tehdä poliisille ilmoituksen esim. kunnianloukkauksesta. Vihapuheen rajat ja käsite ovat laissa hyvin epäselvät ja tällä hetkellä vihapuheesta saa saada syytteen lähinnä jos on on kirjoittanut rasistisia tai homofobisia viestejä. Yksityishenkilöä koskevat vihapuheet käsitellään kunnianloukkauksina tai jos ne voi ilmoittaa poliisille, etenkin jos niihin liittyy uhkakuvaa. Anonyymius ei sinänsä suojaa kirjoittajaa vastuusta.l

        Mikä on sitten kunnianloukkaus esim tälläkin palstalla?

        Itse en ole sellaista vielä nähnyt, mistä poliisille pitäisi ilmoittaa. Olen kyllä nähnyt tekstiä, että raastuvassa tavataan. :)

        Arvostan suuresti yhtä kirjoittajaa täällä, jolla on se oikea asenne, mitä tälläinen palsta edellyttää kirjoittajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten kunnianloukkaus esim tälläkin palstalla?

        Itse en ole sellaista vielä nähnyt, mistä poliisille pitäisi ilmoittaa. Olen kyllä nähnyt tekstiä, että raastuvassa tavataan. :)

        Arvostan suuresti yhtä kirjoittajaa täällä, jolla on se oikea asenne, mitä tälläinen palsta edellyttää kirjoittajalta.

        Jotkut meistä pienistä muurahaisista tällä maapallolla tekevät kaikesta suurta draamaa.
        Paljon melua tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut meistä pienistä muurahaisista tällä maapallolla tekevät kaikesta suurta draamaa.
        Paljon melua tyhjästä.

        Suhteellisuudentaju on hyvä säilyttää, ettei tämäkin pieni muurahaiskeko kasva kellekään
        'maailmankaikkeudeksi'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitten kunnianloukkaus esim tälläkin palstalla?

        Itse en ole sellaista vielä nähnyt, mistä poliisille pitäisi ilmoittaa. Olen kyllä nähnyt tekstiä, että raastuvassa tavataan. :)

        Arvostan suuresti yhtä kirjoittajaa täällä, jolla on se oikea asenne, mitä tälläinen palsta edellyttää kirjoittajalta.

        Ihmisen isolla iillä ei tarvitse "kunniansa" perää huudella. Ei sitä voi kukaan riistää.
        Pienet ihmiset, pikkusielut, huutelevat "kunniansa" perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen isolla iillä ei tarvitse "kunniansa" perää huudella. Ei sitä voi kukaan riistää.
        Pienet ihmiset, pikkusielut, huutelevat "kunniansa" perään.

        Pikkusieluisen "kunnia" on niin suuri, että sille tarvitsee toinen hautakin kaivaa.
        Suom. sananalasku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta hyvä ihminen muitten vainoaminen ja uhkailu.
        Sinä itse kuulutat vapautta kirjoittaa mistä haluaa, mutta jos ei ole samaa meiltä kanssasi
        tai kritisoi, alkaa sinulta sataa uhkauksia.
        Aika lapsellista:
        Miksi kohtelet ikäisiä 70 ihmisiä kuin lapsia ?
        Opettele hyväksymään muittenkin ihmisten mielipiteitä.
        Uhkailusi ja muitten kontrolloiminen ei ole sopivaa.

        Kuvaat hyvin itseäsi, olet itse vainoaja ja uhkailija, mieleltään nyrjähtänyt stalkkeri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaat hyvin itseäsi, olet itse vainoaja ja uhkailija, mieleltään nyrjähtänyt stalkkeri!

        Jyrääjäkö se sieltä jyränsä alta kotkottaa . . ...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukan purevia kommentteja on vaikea häivyttää, niin nasevan teräviä ne ovat.

        Mauttomia ja typeriä lähinnä.


    • Nuoruudessa tuli luettua enemmänkin dekkaireita, nykyään harvoin.
      Lisa Marklundia viimeksi.
      Tykkään historiallisista romaaneista. Myötäilevät todellisia tapahtumia ja vaikka tarina sinällään olisi fiktiota, taustat ovat kohdallaan, joiden vuoksi on tarvinnut tehdä paljon taustatyötä.
      Kyllä myös kaikenlaisia muitakin kirjoja silloin tällöin, aiheita vaihdellen.
      Elämäkerrat myös kiinnostavat.
      Eilen sain juuri loppuun Teemu Keskisarjan Hulttio, joka kertoo Mannerheimin nuoruusvuosista.
      Huomenissa menen kirjastoon. Lainaus onnistuu, muut toiminnot ovat koronatauolla.

      • Anonyymi

        Joo. Et myöskään koskaan kuule A. Einsteinin AE heikosta väitöskirjasta
        Minkä voi pitää mielessä on että ollenkaan kaikista hulttioista ei tule huippuja kuten AE ja M eli epätasaista on


      • Anonyymi

        Mannerheimin elämästä on mielenkiintoista lukea. Sehän ei ole ollenkaan sellaista
        mikä mielikuva koulussa jäi. Jatka ihmeessä seuraaviin Mannerheim-kirjoihin,
        muutkin kuin Keskisarja kirjoittavat hyvin ja Mannerheimin elämä käy
        mielenkiintoisemmaksi, mitä pitemmälle sitä lukee. Se on kyllä urakka lukea,
        mutta palkitseva.
        Tulee tietämään niin laajasti muutakin ja kiinnostus senkun kasvaa.


    • Puhdasverisiä dekkareita en ole lukenut aikoihin, enkä koskaan ole niihin erityisemmin koukuttunut - ehkä en valinnut tarpeeksi jännittäviä ja yllätyksellisiä. Toimintaan keskittyvä kuvaus ei jaksa pitää kiinnostusta yllä, pitää olla uskottavia, tuntevia ihmisiä ja miljöön kuvausta. Suomalaisista dekkaristeista minäkin olen lukenut Outi Pakkaselta muutaman, hän on ikätoveri ja hänen maailmankuvassaan on tuttua. Leena Lehtolainen ei ole sytyttänyt, muutaman kirjan olen häneltä lukenut, yhden ihan sen takia, että tapahtumapaikka saaristossa oli tuttu. Varmaankin hänen Maria Kallionsa on aito persoona , en vain ole tutustunut. Lehtolainen palkitaan tänä itsenäisyyspäivänä Pro Finlandia -mitalilla, joten hänet on ansioituneeksi ja uutteraksi todettu.

      Aikanaan luin tietysti Donna Leonit, joissa italialainen elämänmeno kuvattiin eloisasti, juonen kuljetuskin sujui. Risto Isomäen kirjat ovat ympäristökysymyksiin kantaa ottavia, hänen lajiaan voisi kutsua ekotrilleriksi. Kirjapiirissäkin oli käsiteltävänä Sarasvatin hiekkaa. Sairaalatrillereitä on joskus mukaan tarttunut kirjastosta, tuo Demeterin mainitsema kuulostaa tutulta. Robin Cook on lääkäri-kirjailija, hänen tuotantoaan olen nähnyt nimitettävän faktioniksi. Cookin kirjoja luin yhteen alkuun sitä mukaa niitä ilmestyi, sitten tuli kiintiö täyteen.

      Meidänkin kirjastossa on tuolit piilotettu, nopeasti vain suojautuneina pistäydytään itselainauslaitteella. Nappasin mukaani Paula Havasteen kirjan Morsiusmalja. Se on viimeisin osa Vilja-sarjaa, joka sijoittuu Neuvosto-Viron aikaiselle Saarenmaalle. Se osoittaa huolellista historiallista taustatyötä ja on selkeää kerrontaa , kolmaskin osa jaksaa kiinnostaa. Havasteelta olen lukenut myös Vihat-sarjan, 1100-luvulle sijoittuvan Kerten tarinan. Minusta sekin sarja on hienosti kirjoitettu ja vangitseva, olen viihtynyt niitä sivuja lukiessani.

      • Minä myös olen lukenut Havasteen kirjoja ja tykännyt niistä.


    • Anonyymi

      alotukseen :
      Paloma lukee ja tekee alotuksia omista kirjoista,
      muuten eivät mene kaupaksi,
      kiva !

      • No, jos Paloma "mainostaa" kirjaansa se ei ainakaan minua haittaa. Huomattavasti enemmän haittaavat nuo puolensivun mainokset, jotka hyppäävät silmille heti kun palstalle tulee ja vielä kesken kirjoittelunkin. Niille "tarttis tehrä jotain"....


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No, jos Paloma "mainostaa" kirjaansa se ei ainakaan minua haittaa. Huomattavasti enemmän haittaavat nuo puolensivun mainokset, jotka hyppäävät silmille heti kun palstalle tulee ja vielä kesken kirjoittelunkin. Niille "tarttis tehrä jotain"....

        On se taas niin vaikeaa!
        Ota se AdBlock Plus käyttöösi ja mainokset pysyvät poissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se taas niin vaikeaa!
        Ota se AdBlock Plus käyttöösi ja mainokset pysyvät poissa.

        Kiitos neuvosta, tuota tietoa olenkin kaivannut...


    • Anonyymi

      Ostin kirjan Ruska siksi kun sijoittui pohjoiseen. Aika tyhjänpäiväinen, petyin.

    • Anonyymi

      Kasikymppisten fantasiasta tunnistin sananvaihdon ykkös-koronan ajalta, joka lähetti meikan päiväksi jäähylle.

      Männeet ovat menneitä.

    • Anonyymi

      Suomi24:ssä ei ennen saanut mainostaa eikä markkinoida.
      Ovatko säännöt muuttuneet ?

      • Anonyymi

        Ovat.


    • Anonyymi

      Intti-ajat tulee mieleen. Täällä huru-akka pataljoona yrittää simputtaa kuin
      armeijan vääpeli.
      Jos ei kuriin suostu, rangaistus on kommenttien poisto tai uhkaus ylläpidolla.

      • Anonyymi

        Ei kahdesta vielä pataljoonaa synny.


      • Anonyymi

        Nykyään ei tartte mennä henkilöön, riittää parille kiilusilmälle kritiikki, heidän poveensa kätketyille aiheille, joita munahaukan lailla vaanivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kahdesta vielä pataljoonaa synny.

        "Huru-akka-pataljoona". Kielikuva. Mielikuva. Vertaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kahdesta vielä pataljoonaa synny.

        Kaksi on taistelijapari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi on taistelijapari.

        Simputtajat tuntuvat haluavan nuijia "astalolla" (kuvitellut) alamaisensa maan sisään.
        Todella itsepäisiä ihmisiä. Pakkomielteinen kontrollinhalu.
        Se juontaa usein essistentiaalisesta ahdistuksesta. Opettelisivat ottamaan rennommin.
        Ei olisi niin kireä ja totinen tunnelma täällä. Täällä ei huumori kuki.
        Tämän palsta on kuin hautausmaan odotushuone.
        Ei kai ihan jokainen sentään niin tosikko voi olla ?


    • Anonyymi

      Ehkä sitä joskus pääsee niin onnelliseen aikaan, että on aikaa ja kiinnostusta lukea laatudekkareita suomenkielisenä.

      Molemmista silmistäni on näköä haittaava kaihitekijä jo vuosia sitten operoitu pois.
      Tälläkertaa vielä paikallislehtien lisäksi HS ottaa oman aikansa päivärutiineista.

      Kysynkin itseltäni; moniko innokas lukija antaa piutpaut lehtimedian tuoteryhmälle?

      • Anonyymi

        En kuluta aikaa
        Noin 7 vuotta ilman Hesaria huono talouslehti ja jotain köyhiä kom toimittajina, kasäteellisia ja vähätyhmiä


    • Anonyymi

      Kulttuuri maastamuuttajilla. Porvoolais-sukuiselle suomensyöjälle Olof Palmelle pystytetään muistomerkki Chilen Santiagoon, koska hän päästi heitä sinne silloin la Sala del Senado aprueba y despacha a Ley el proyecto que autoriza la construcción de un monumento en homenaje al ex primer ministro de Suecia

      Palmedemarit pitivät tiukasti huolta etteivät ruosut, pääosin sossuja, saa erityiskohtelua Ruotsissa. Voimistuneen kansainvälisen kritiikin demarit ratkaisivat kätevästi jakamalla suomen murteisiin nimittällä niitä meänkieleksi  jolla ei ole edes kielioppia. Ruosuille oli/on tärkeää absolutvodka ja volvo eikä heitä kiinnostanut kulttuuri, mitä välii

      • " ruosut, pääosin sossuja"

        nyt lisääntyvässä määrässä siirtymässä ruotsidemokraatteihin, harhakuvitelmassaan että tämä puolue jotenkin edustaisi työväen ja pienyrittäjien intressejä. Ymmärrän miksi entisiä sossuja siirtyy sekä vasemmalle että etenkin äärioikealle, koska sossut ovat pettäneet pahasti perinteellisen työväenluokan ja siirtyneet oikeiston hanslankareiksi, mutta sen enempää populistit kuin äärivasemmisto eivät ole ratkaisu sosialidemokratian kriisiin.


      • Paloma01 kirjoitti:

        " ruosut, pääosin sossuja"

        nyt lisääntyvässä määrässä siirtymässä ruotsidemokraatteihin, harhakuvitelmassaan että tämä puolue jotenkin edustaisi työväen ja pienyrittäjien intressejä. Ymmärrän miksi entisiä sossuja siirtyy sekä vasemmalle että etenkin äärioikealle, koska sossut ovat pettäneet pahasti perinteellisen työväenluokan ja siirtyneet oikeiston hanslankareiksi, mutta sen enempää populistit kuin äärivasemmisto eivät ole ratkaisu sosialidemokratian kriisiin.

        "Paloma01"

        Nyt ei ole kyse pien-tai vähä-vara intresseistä.
        On kyse Koti-maastamme ja sen jatkuvuudesta omin voimin.
        Omin osaamisin.
        -
        Sosiaali-Demokratiasta olet oikeassa.
        Demokratian siirtyminen Sos-Diktatuuriin on tuhonnut paljon maatamme ja yhteis-kuntaamme.
        Juuri tuon asian vuoksi minä olen Perus-Suomalainen.
        Kanta-Suomalainen, vielä eläkkeestänikin luusereille Verojeni-maksaja.

        H.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        " ruosut, pääosin sossuja"

        nyt lisääntyvässä määrässä siirtymässä ruotsidemokraatteihin, harhakuvitelmassaan että tämä puolue jotenkin edustaisi työväen ja pienyrittäjien intressejä. Ymmärrän miksi entisiä sossuja siirtyy sekä vasemmalle että etenkin äärioikealle, koska sossut ovat pettäneet pahasti perinteellisen työväenluokan ja siirtyneet oikeiston hanslankareiksi, mutta sen enempää populistit kuin äärivasemmisto eivät ole ratkaisu sosialidemokratian kriisiin.

        Mikä olisi ruosudemarille oikea suunta?
        Paloma on kai ruoko, kun hylkäsi laps Suomen tuntee ehkä vetoa miljö .


      • Paloma01 kirjoitti:

        " ruosut, pääosin sossuja"

        nyt lisääntyvässä määrässä siirtymässä ruotsidemokraatteihin, harhakuvitelmassaan että tämä puolue jotenkin edustaisi työväen ja pienyrittäjien intressejä. Ymmärrän miksi entisiä sossuja siirtyy sekä vasemmalle että etenkin äärioikealle, koska sossut ovat pettäneet pahasti perinteellisen työväenluokan ja siirtyneet oikeiston hanslankareiksi, mutta sen enempää populistit kuin äärivasemmisto eivät ole ratkaisu sosialidemokratian kriisiin.

        """nyt lisääntyvässä määrässä siirtymässä ruotsidemokraatteihin, harhakuvitelmassaan että tämä puolue jotenkin edustaisi työväen ja pienyrittäjien intressejä."""

        Suurin osa meistä ensimmäisen polven ruosuista on jo eläkeläisiä.
        Ei meitä enää hetkauta työväen ja pienyrittäjien intressit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi ruosudemarille oikea suunta?
        Paloma on kai ruoko, kun hylkäsi laps Suomen tuntee ehkä vetoa miljö .

        En minä vain tiedä.
        Minun sydämeni on aina sykkinyt sosialidemokratialle ja sen arvomaailmalle. Mutta puhdas porvarikin ilman populismin tahraa on rehellinen ja ansaitsee että häntä kuunnellaan vaikka väärässä onkin.
        Sosialidemokratia tarvitsee ideologisen selkärangan ja lopettaa tuon ollaan kaikille mieliksi-politiikan. Palmen seuraajaa ei ole löytynyt eikä ehkä tule löytymäänkään. Olisiko mahdollista vasemmistoliitosta (sen oikeasta reunasta )ja sosialidemokratian oikeaoppisesta ryhmästä löytää tarpeeksi kannatusta että ruosujenkin silmät avautuisivat populismin vaarasta?


    • Anonyymi

      Kyllä on hyvää tämä sienikeitto ...kultaseni. Mistä sait reseptin ....

      Salapoliisiromaanista ....rakkaani..
      mimmimum-..mi

    • Dekkareista piti puhua eikä palstan kirjoittajista. Mutta ketjun aiheeseen.

      Teini-iässä luin paljon dekkareita, mutta nyt vanhana vähemmän. Aiemmassa ketjussa sanoin, että olen lukenut yhden Matti Rönkän ja tuttavani Timo Sandbergin komisario Heittolan saavutuksista. Enemmän olen nyt lukenut tosikertomuksia.

      Yrittäjänä ollessani pohjoismaiden urheiluliitto kauppasi minulle teoksensa "Pohjolan poliisi kertoo". Ostin sen joka vuosi vuosina 1983-2014, joten niitä on minulle kertynyt 32 kappaletta. Kirjasta saadut tulot mahdollistivat Suomen Poliisin Urheiluliiton toiminnan sekä osallistumisen kansainvälisiin urheilukilpailuihin. Ostaisin kirjan yksityishenkilönä vieläkin, mutta lopettivat sen julkaisemisen.

      Kirja on varsin laaja, melkein 500 lähes A4-kokoista sivua. Kirjassa kerrotaan eri rikosten tapahtumat, poliisin selvitystyön sekä rikoksentekijän saadut rangaistukset. Kirjoittajina ovat yleensä tapahtumien tutkinnanjohtajat.

      Kun joskus muutan palvelukotiin voin kirjat myydä halvalla tai lahjoitta jollekin niistä kiinnostuneelle. Yksittäisistä kappaleista voisin luopua jo nyt, koska kirjassa on niin pientä tekstiä, että nykyisillä silmälaseilla on vaikea lukea.

      • Anonyymi

        Koronataudin väistely ja tautitilanteen päivittäinen seuranta Yle-radio uutisista täyttää dekkarien lukemistarpeen. HS ilmoittaa joka päivä sivuillaan ne numerot, joita maat antavat.
        Niitä voi monien maiden tahoilta epäillä liian lieviksi. Todellinen tilanne voi olla jopa moninkertainen määrä sairastuneista.


      • Anonyymi

        Olen rikosseurannan suurkuluttaja. Se on hyvin antoisaa ja kehittävää psykologisesti. En kuitenkaan voi lukea suomalaisista rikoksista kun niissä tekijöitä pimitetään joten motiivia ei voi itse arvioida ja kuvaukset jäävät tekniseksi poliisityöksi, mikä on vähemmän kiinnostavaa. Mutta eniten oksennuttaa mitättömät tuomiot joita jaellaan, ne ovat pöyristyttävän pieniä ja pilkkaavat uhreja

        Rikollisten hyysääminen johtuu demloista
        Googlaa
        Mikä on demla homma


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen rikosseurannan suurkuluttaja. Se on hyvin antoisaa ja kehittävää psykologisesti. En kuitenkaan voi lukea suomalaisista rikoksista kun niissä tekijöitä pimitetään joten motiivia ei voi itse arvioida ja kuvaukset jäävät tekniseksi poliisityöksi, mikä on vähemmän kiinnostavaa. Mutta eniten oksennuttaa mitättömät tuomiot joita jaellaan, ne ovat pöyristyttävän pieniä ja pilkkaavat uhreja

        Rikollisten hyysääminen johtuu demloista
        Googlaa
        Mikä on demla homma

        Niin se kai on. Fiktiivinen tarina on kiinnostavampi kuin reaalinen.


      • Anonyymi
        Kantomäki kirjoitti:

        Niin se kai on. Fiktiivinen tarina on kiinnostavampi kuin reaalinen.

        Poikkeusellisesti kuitenkin kuuntelin IinaAhosen haastattelun pitkä
        Aarnio-vyyhdin avaintodistaja paljasti KRP:n ja HS:n ’sänkysuhteen’


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe