Oppia ikä kaikki

Anonyymi

Päädyin soittamaan kriisipuhelimeen. Kohtelu oli hyvä ja rehellisyyteen pyrkivä.
Keskustelimme meidän kaikkien tietämättömyydestä kahden henkilön kanssa, kuinka usein väärien toimintatapojen takana on tietämättömyys ja kuinka välillä erehdyksiään on vaikea myöntää ja toisaalta mikä soppa siitä voi syntyä kun niitä ei myönnä.

Hieman hullunkurisesti jälkimmäinen puhelu päättyi minua lohduttavaan perusteluun ja tyytyväiseen puhelun päätökseen, kunnes pian puhelun päätyttyä perusteluosuus osoittautui ilmeisesti paikkansapitämättömäksi. Eli jälleen saimme oppia ihmisen erehtyväisyydestä.

Hieman jäin miettimään onko mitään hyötyä keskustella vaikeuksistaan kenellekään toiselle, kun parhainkin pyrkimyksin liikkeellä oleva erehtyy, ja jos sitä ei huomaa ajatus voi kulkeutua siltä osin harhateille, eli sellaisiin käsityksiin asioista, jotka eivät välttämättä pidä paikkansa.

"poiujhhhghh"

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on ongelma ihnisten kanssa keskustelussa. Jos keskustelee vaika kymmenen henkilön kanssa ja jokainen erehtyy jossakin kohtaa ja yhdistää päässään heidän erehtyksensä loogiseksi päättelyketjuksi olettaen niiden olevan faktoja, niin siitä sitä sitten ollaankin aivan pihalla. ..ja sitten kaikki erehtyneet voi kummastella kuinka tyyppi niin pihalle on päätynyt.


      "pouyhhghgh"

      • Anonyymi

        Minun soitteluni syy alusta loppuun on ollut huolestuneisuuteni mahdollisesta erehtyväisyydestäni etenkin neurologisten vaurioiden aikana.
        Mielenkiintoisesti suurin osa puhelimen vastaajista ei ole lainkaan huolestunut siitä, että itsekin saattaisivat olla erehtyväisiä lukuunottamatta joitakin ilmiöstä tietoisia poikkeuksellisia vastaajia.

        Jotkut vastaajat olisivat hoitaneet huolestuneisuutta erehtyväisyydesytäni minulle mahdollisesti lisää neurologisia vammoja aiheuttavalla lääkityksellä, jolloin todellinen riski siihen, että tekisin vakavia virheitä kasvaisi huomattavasti. Sellaiset vastaajat ovat saaneet minulle aikaan kauhua, koska olen tietoinen riskejä aiheuttavista virheistä logiikassaan.

        "pojhhhhhhjh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun soitteluni syy alusta loppuun on ollut huolestuneisuuteni mahdollisesta erehtyväisyydestäni etenkin neurologisten vaurioiden aikana.
        Mielenkiintoisesti suurin osa puhelimen vastaajista ei ole lainkaan huolestunut siitä, että itsekin saattaisivat olla erehtyväisiä lukuunottamatta joitakin ilmiöstä tietoisia poikkeuksellisia vastaajia.

        Jotkut vastaajat olisivat hoitaneet huolestuneisuutta erehtyväisyydesytäni minulle mahdollisesti lisää neurologisia vammoja aiheuttavalla lääkityksellä, jolloin todellinen riski siihen, että tekisin vakavia virheitä kasvaisi huomattavasti. Sellaiset vastaajat ovat saaneet minulle aikaan kauhua, koska olen tietoinen riskejä aiheuttavista virheistä logiikassaan.

        "pojhhhhhhjh"

        Tarkoitusko olisi luoda minulle valheellinen käsitys omasta erehtymättömyydestä jollakin päätä pökerryttävällä lääkityksellä, jotta itsevarmasti tekisin kaikkea vahingollistakin ?

        "ppoijjhjhjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitusko olisi luoda minulle valheellinen käsitys omasta erehtymättömyydestä jollakin päätä pökerryttävällä lääkityksellä, jotta itsevarmasti tekisin kaikkea vahingollistakin ?

        "ppoijjhjhjhj"

        Tosin tuota ratkaisua on onneksi neuvonut vain hyvin pieni prosentti vastaajista, mutta se on ollut riittävästi luomaan kauhua neuvon mahdollisista seurauksista teoreettisesti ajatellen. Ennakoin ajattelussani tuon verran.

        "ppoiuuhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tuota ratkaisua on onneksi neuvonut vain hyvin pieni prosentti vastaajista, mutta se on ollut riittävästi luomaan kauhua neuvon mahdollisista seurauksista teoreettisesti ajatellen. Ennakoin ajattelussani tuon verran.

        "ppoiuuhhhhh"

        Että neurologisista vaurioista aiheutunutta epävarmuutta hoidettaisiin sillä että aiheutettaisiin neurologisia vaurioita niin vakavasti, ettei tajuaisi enää olla edes epävarma?

        "ppoiuhyhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että neurologisista vaurioista aiheutunutta epävarmuutta hoidettaisiin sillä että aiheutettaisiin neurologisia vaurioita niin vakavasti, ettei tajuaisi enää olla edes epävarma?

        "ppoiuhyhhh"

        Silloinhan voisi tapahtua ihanmitä vain varsinkin jos samalla olisi yksin joukon epäluotettavia manipuloijia kohteena. Osaan tuon verran ennakoida ajattelussani.


        "ppoiuuyhhyhgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan voisi tapahtua ihanmitä vain varsinkin jos samalla olisi yksin joukon epäluotettavia manipuloijia kohteena. Osaan tuon verran ennakoida ajattelussani.


        "ppoiuuyhhyhgh"

        Ja täältä näkyy että osaan.


        "ppiiuhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja täältä näkyy että osaan.


        "ppiiuhhhh"

        Neurologian ammattilaiset tietävät neurologisten vaurioiden voivan aiheuttaa epävarmuuden tunnetta luonnollisestikin. Kummallisesti muut ihmiset eivät sitä ymmärrä.


        "ppoiuiuuyh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neurologian ammattilaiset tietävät neurologisten vaurioiden voivan aiheuttaa epävarmuuden tunnetta luonnollisestikin. Kummallisesti muut ihmiset eivät sitä ymmärrä.


        "ppoiuiuuyh"

        Siksi kriisipuhelin ei soveltunut minulle koska ei tehnyt lainkaan hyvää tuon epävarmuuden tunteen monimutkainen psykologistaminen . Ei siinä ole mitään sen kummenpaa psykologiaa kuin se, että jos jossain kohtaa yhtäkkiä aivo ei toimi ja kokee semmoisen epäselvän hetken, niin huolestuu, että onko se toiminut riittävästi niin että kaikki on kunnossa. Ei tuossa ole mitään kummallista,

        "ppouuyyhhghg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kriisipuhelin ei soveltunut minulle koska ei tehnyt lainkaan hyvää tuon epävarmuuden tunteen monimutkainen psykologistaminen . Ei siinä ole mitään sen kummenpaa psykologiaa kuin se, että jos jossain kohtaa yhtäkkiä aivo ei toimi ja kokee semmoisen epäselvän hetken, niin huolestuu, että onko se toiminut riittävästi niin että kaikki on kunnossa. Ei tuossa ole mitään kummallista,

        "ppouuyyhhghg"

        Minä kun en ole koskaan juopotellutkaan, ja minua kammottaa epäselvät hetket.

        "ppoiiuyhhyhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun en ole koskaan juopotellutkaan, ja minua kammottaa epäselvät hetket.

        "ppoiiuyhhyhh"

        Niitä tulee esim. pitkässä rasituksessa ja stressauksessa enempi

        "ppiujhhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tulee esim. pitkässä rasituksessa ja stressauksessa enempi

        "ppiujhhhhh"

        Ja jos minut samalla puhutaan manipuloivasti pää pyörälle, niin silloin tulee vielä enempi, jos alan pelätä että keskustelujen älytön sisältö olisi totta,


        "ppiuiuyyy"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos minut samalla puhutaan manipuloivasti pää pyörälle, niin silloin tulee vielä enempi, jos alan pelätä että keskustelujen älytön sisältö olisi totta,


        "ppiuiuyyy"

        Minussa on se ero että minua pelottaa älyttömät keskustelut, kun taas eräänkin puhelimen vastaajan mielestä nimenomaan keskustelun älytön sisältö tekee siitä vaarattoman.


        "ppiuyhhgghhghh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minussa on se ero että minua pelottaa älyttömät keskustelut, kun taas eräänkin puhelimen vastaajan mielestä nimenomaan keskustelun älytön sisältö tekee siitä vaarattoman.


        "ppiuyhhgghhghh"

        Minä tunnen kauhua päätymisestäni älyttömiin keskusteluihin hermostovauriostani lähtien.
        Mun koko keho voi pahoin älyttömässä keskustelussa,

        "ppiiujhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen kauhua päätymisestäni älyttömiin keskusteluihin hermostovauriostani lähtien.
        Mun koko keho voi pahoin älyttömässä keskustelussa,

        "ppiiujhhh"

        Aina kaikki mulle aiheutettu vahinko elämässä on ollut muka vitsiä. Ei se ole vitsiä jos se tuhoaa hyviä asioita elämästäni.

        "ppoiiuujhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kaikki mulle aiheutettu vahinko elämässä on ollut muka vitsiä. Ei se ole vitsiä jos se tuhoaa hyviä asioita elämästäni.

        "ppoiiuujhh"

        Jos vitsit tuottaa mulle pelkotilan, huumori on kyllä sitten niin heikkolaatuista että sietää roskakoriin.

        "ppiuhyhggh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vitsit tuottaa mulle pelkotilan, huumori on kyllä sitten niin heikkolaatuista että sietää roskakoriin.

        "ppiuhyhggh"

        Mä voin nyt kertoa pari vuosikymmentä jälkikäteen, että jopa sosiaalialan viranomainen on vitsaillut minun tappamisaiheella äitini kuullen. Olikos hyväkin vitsi ?

        "ppoiuuhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin nyt kertoa pari vuosikymmentä jälkikäteen, että jopa sosiaalialan viranomainen on vitsaillut minun tappamisaiheella äitini kuullen. Olikos hyväkin vitsi ?

        "ppoiuuhhhh"

        Nää mua ei naurattavat vitsit ovat aina olleet jollakin tavoin tappamisaiheita.
        Mulla ei ole huumorintajua tappamiselle. Huonoko huumorintaju?


        "ppoiuyhhyhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nää mua ei naurattavat vitsit ovat aina olleet jollakin tavoin tappamisaiheita.
        Mulla ei ole huumorintajua tappamiselle. Huonoko huumorintaju?


        "ppoiuyhhyhh"

        Jäin vielä miettimään sellaista että kun kriisipuhelimessa on ihmetelty sitä että tunnen samalla tavalla tunteita vieraita kuin tuttuja ihmisiä kohtaan (poikkeuksena aivan läheiset), niin sehän selittäisi sen, että koen kriisipuhelinvastaajat kolkoiksi jos he eivät tunne samalla tavalla tunteita vieraita soittajia kohtaan kuin tuttujaan kohtaan.


        "ppiygggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäin vielä miettimään sellaista että kun kriisipuhelimessa on ihmetelty sitä että tunnen samalla tavalla tunteita vieraita kuin tuttuja ihmisiä kohtaan (poikkeuksena aivan läheiset), niin sehän selittäisi sen, että koen kriisipuhelinvastaajat kolkoiksi jos he eivät tunne samalla tavalla tunteita vieraita soittajia kohtaan kuin tuttujaan kohtaan.


        "ppiygggg"

        Ja kun he korostaa että puhelimensa perustuu vain ihmisyyteen, niin on sen kanssa ristiriidassa tuntea eri tavoin tunteita tuttuja ja vieraita kohtaan, kun ihmisyys yhdistää molempia.


        "pouyggg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun he korostaa että puhelimensa perustuu vain ihmisyyteen, niin on sen kanssa ristiriidassa tuntea eri tavoin tunteita tuttuja ja vieraita kohtaan, kun ihmisyys yhdistää molempia.


        "pouyggg"

        Mä ahistun kun mun vanhemmat tai kriisipuhelinvastaajat sanoo mulle näin:
        "Ei oo sun murhees vieras ihminen".
        Mä en osaa käyttää aivojani tollasella ajatuksella.

        "ppouiyhhh"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe