Ollut useamman kuukauden. En saa rennoksi vaan puristaa niin että henkeä ahdistaa ja kramppi leviää koko kroppaan..
Olen yrittänyt jumpata moneen malliin, venytellä ja kiertää yms mutten saa selkäö auki.
Tulin nyt siihen tulokseen, että keskiselän nikamat on lukossa.
Nujamien ympäriltä n 10 cm matkalla lihakset kuin kiveä. Ei jousta, ei liiku. Joissain jumpoa-asennoissa nikamien väliin pistää.
Vetää jalat ja kädet jotenkin veteliksi ja kroppa väsyy hetkessä.
Paras asento on selälleen maaten. Jumppaan, makaan, jumpoaan, makaan, jumppaan,,,
Ei aukea ei.
Olisiko kellään hyväö vinkkiä miten saan nikamalukot itse auki?
ST
Lapaluiden väli jumittaa
83
3557
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdotan, että ihan ensialkuun menet jollekin hyvälle hierojalle ja sitten tilaat itsellesi viikon loman johonkin kylpylään, jossa hierontaa, saunontaa, uimista, ohjattua voimistelua, rauhoittumista, ym.
Itse olen kerran viettänyt pitkän kylpyläloman ja kyllä se hieronta tekikin hyvää!
~
Noita hieronta-asentoja voit löytää netistäkin. Yksi liikehän on, jos se onnistuu:
*Nostat rauhallisesti toisen käden samanpuolisen olkapääsi yli ja vastapuolen käsivarren alakautta selän taa ja yrität saada sormesi yhteen! Pidä hetki yhdessä. Hitaasti palaudu. Sitten vaihdat puolta. Et ehkä vielä saa sormiasi yhteen, mutta yritä sitä, ennenpitkää se onnistuu.
*Istu selkä suorana: laita molemmat kätesi yhteen, kädet "ristiin", nostat ne päänpäälle, takaraivolle, levität kyynärpäät sivuille ja sitten hitaasti, käsien tullessa vierelle, käsien omalla painolla, annat leukasi laskeutua. Näin, millään tavoin venyttämättä, anna hartialihaksesi venyä käsiesi painolla. Hitaasti palaudu takaisin: kyynärpäät ulos ja pään hidas nosto. Tätä voit hitaasti toistaa, muutaman kerran.
*Istu tuolilla. Kallista hitaasti päätäsi sivulle, esim. oikealle. Se ei ehkä paljon taivu, mutta taivuta rennosti sen verran kuin taipuu. Sitten vedä vasemman käden sormiasi alaspäin, niin, että kaulalihas "venyy". Pidä hetki. Lopeta käden veto, rentouta se, mutta anna sen vielä hetki vapaasti roikkua ja nosta pääsi rauhallisesti ylös. Tee sama toiselle puolelle. Tätä toista.
Muista tehdä liikkeet hitaasti, palautua hitaasti, ettei lihas revähdä.
~- Anonyymi
Kiitos vastauksesta
Oken jumpannut ikäni niin minulla on paljon tiedossa voimisteluliikkeiitä.
Nyt todelkakin vaikuttaa, että lapaluiden väliset, yläselän nukamat on lukossa.
Mietin millä konstilla saan fasettilukot itse auki.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta
STLöysin youtubesta tennispallo rullauksen. Hain jaupasta varta vasten tennispalloja, äsken tulin kauppareissulta.
Elikkä 2 tennispalloa laitetaan sukkaan. Mennään selinmakuulle. Sukka tennispalloineen asetetaan lapaluiden alle niin että selkärranka jää tennispalliojen väliin.
Jne...
Youtubessa ohjeet.
Yritän huomenna tuolla metodilla saada nikamat auki.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta
STAlaselän nikamiin venytys vielä auttaa, mutta yläselkä on hankalampi juttu. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja nikamat. Alaselkä usein jumissa. Kokeilin kerran kiropraktikkoa ja koinkin "ihmeparantumisen". Mutta noin 10 minuutin kuluttua kotimatkalla nikamat liikahtivatkin itsestään lapaluiden välissä, jossa ei koskaan ennen oiretta ollut. Kipu oli vieläkin kauheampi kuin alaselän välilevyn pullistumassa. Yliliikkuva selkä on kuin rikkinäinen vetoketju. Kun alhaalta saa jengat paikalleen, niin ylhäältä poksahtaa. Selkärankaan pitää saada venytys, jotta pullistuma pääsee palautumaan. Se tapahtuu eteenpäin "köyristelemällä." Yläselässä kieltämättä vaikeaa. Päättelin joka tapauksessa tuosta kokemuksestani, että minulle ei selän manipulaatio sovi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alaselän nikamiin venytys vielä auttaa, mutta yläselkä on hankalampi juttu. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja nikamat. Alaselkä usein jumissa. Kokeilin kerran kiropraktikkoa ja koinkin "ihmeparantumisen". Mutta noin 10 minuutin kuluttua kotimatkalla nikamat liikahtivatkin itsestään lapaluiden välissä, jossa ei koskaan ennen oiretta ollut. Kipu oli vieläkin kauheampi kuin alaselän välilevyn pullistumassa. Yliliikkuva selkä on kuin rikkinäinen vetoketju. Kun alhaalta saa jengat paikalleen, niin ylhäältä poksahtaa. Selkärankaan pitää saada venytys, jotta pullistuma pääsee palautumaan. Se tapahtuu eteenpäin "köyristelemällä." Yläselässä kieltämättä vaikeaa. Päättelin joka tapauksessa tuosta kokemuksestani, että minulle ei selän manipulaatio sovi.
Karmeaa. 😶
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alaselän nikamiin venytys vielä auttaa, mutta yläselkä on hankalampi juttu. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja nikamat. Alaselkä usein jumissa. Kokeilin kerran kiropraktikkoa ja koinkin "ihmeparantumisen". Mutta noin 10 minuutin kuluttua kotimatkalla nikamat liikahtivatkin itsestään lapaluiden välissä, jossa ei koskaan ennen oiretta ollut. Kipu oli vieläkin kauheampi kuin alaselän välilevyn pullistumassa. Yliliikkuva selkä on kuin rikkinäinen vetoketju. Kun alhaalta saa jengat paikalleen, niin ylhäältä poksahtaa. Selkärankaan pitää saada venytys, jotta pullistuma pääsee palautumaan. Se tapahtuu eteenpäin "köyristelemällä." Yläselässä kieltämättä vaikeaa. Päättelin joka tapauksessa tuosta kokemuksestani, että minulle ei selän manipulaatio sovi.
Taivaan Isä! Pyhä Jumala! Jeesus Kristus, Pyhä Henki!
Rukoilen / rukoilemme siskomme ST:n puolesta!
Auta häntä! ✨
Hänellä on kovia kipuja, paranna hänet, ainakin siten, että kivut nyt heti lähtevät ja hän kykenee elämään normaalia elämää!
Johdata hänet mahd. myös oikealle (ihmis-) lääkärille, joka ottaa hänen sairautensa tosissaan. Johdata oikeanlaiseen tutkimukseen, hoitoon ja paranemiseen! Varjele, Herra, puoskareilta!
Jumala, paranna hänet!
Sinun, Herra Sebaot, Taivasten Jumalan: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen! Aamen.
~✨ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan kaikki sovi kaikille. Varmaankin vahva tukikorsetti on sinun tapauksessasi hyvä?
Minulle taas venuttely ei oikein sovi vaan saan sillä nikamat siirtymään.
Perinteiset nuskan sivulke taivutukset eivät tule ollenkaan kysymykseen.
Paras minun lihaksille on ollutmonipuolinen liikunta joka on nyt jäänyt tosi vähiin ja sijsi kait jumissa oonkin.
Ihmisiä monenlaisia. Touselke sopii toinen ja toiselle toinen.
Noilla tennispalloilla yläselän nikamat aujesivat tänään. Lähti se verisuonipullotus paine olokin päästä pois 😄
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaankaan kaikki sovi kaikille. Varmaankin vahva tukikorsetti on sinun tapauksessasi hyvä?
Minulle taas venuttely ei oikein sovi vaan saan sillä nikamat siirtymään.
Perinteiset nuskan sivulke taivutukset eivät tule ollenkaan kysymykseen.
Paras minun lihaksille on ollutmonipuolinen liikunta joka on nyt jäänyt tosi vähiin ja sijsi kait jumissa oonkin.
Ihmisiä monenlaisia. Touselke sopii toinen ja toiselle toinen.
Noilla tennispalloilla yläselän nikamat aujesivat tänään. Lähti se verisuonipullotus paine olokin päästä pois 😄
STMutta kirjoutusvirheisiin nikaman aujenemisista ei apua ollut 🤔
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaan Isä! Pyhä Jumala! Jeesus Kristus, Pyhä Henki!
Rukoilen / rukoilemme siskomme ST:n puolesta!
Auta häntä! ✨
Hänellä on kovia kipuja, paranna hänet, ainakin siten, että kivut nyt heti lähtevät ja hän kykenee elämään normaalia elämää!
Johdata hänet mahd. myös oikealle (ihmis-) lääkärille, joka ottaa hänen sairautensa tosissaan. Johdata oikeanlaiseen tutkimukseen, hoitoon ja paranemiseen! Varjele, Herra, puoskareilta!
Jumala, paranna hänet!
Sinun, Herra Sebaot, Taivasten Jumalan: Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen! Aamen.
~✨Hyvä rukous. Se kannattaa aina. Mutta myös fysioterapeutille kannattaa ehkä hakeutua. Se on myös lahjaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta
STSinulla on fasetit jumissa.
Itselläni oli aikoinaan sama homma paitsi
että fasetit säteilivät mun sydämen
kohdalle.
Rintalasta kuvattiin eikä mitään löytynyt.
Työterveys lääkäri kirjoitti minulle
lähetteen fysioterapeutille joka myös hieroi
ensin mun selän ja sitten käänsi mut selälleen ja
otti kapulan käteensä.
Sen jälkeen se käänsi mut kyljelleen ja laittoi kapulakätensä
mun vasemmanpuoleisen selkärangan alle ja painoi selkärankani
alas kättään vasten ja toisti sen 3 kertaa.
Kuului kolme rusahtvaa ääntä kun nikamani menivät paikoilleen.
Sen jälkeen tuli tunne: Minä elän ja hengitän.
- Anonyymi
Taitaa olla hyvän ammattilaisen apu välttämätön valtuutettu fysioterapeutti/hieroja ja lääkäri.
Ei kannata pitkittää hoitoon menoa.- Anonyymi
Kävin jo lääkärillä enkä saanut. Käski jumpata.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin jo lääkärillä enkä saanut. Käski jumpata.
STSaanut siis apua 😄 Jumpattu on nyt mutta nikamat rutussa vaikka luhakset aljaa olemaan jo rennot tämän jatkuvan jumppaamisen ansiosta.
Kiitos vastauksista 😍 jospa yllä mainitsemani tennispallo rullaus auttaa 😊
ST - Anonyymi
Näin minäkin ajattelen. Mulla itselläni on kaksikin hieromalaitetta: shiatsu-tyyny, jossa "tennispallot" tekevät 8-(kahdeksikko) kuviota.
Ostin (Klingeliltä) myös oikein sellaisen, esim. tuoliin laitettavan sähkö-hieromamaton. Mulla se on tuolloin sängyn päällä, hieroo samalla niskaa ja ristiselkää, tekee erilaisia ohjelmakuvioita. Hieronta on sellaisia "sähköpulsseja", pyörivää tai naputtelevaa "hierontaa". Ihan kohtalaisen hyvä vekotin. Katselen telkkaria ja samalla laite hieroo.
Mutta ST:n tapauksessa ihan ammattiapu olisi tarpeen. Terv.asemalta esim. lähete kunnalliselle fysioterapeutille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin minäkin ajattelen. Mulla itselläni on kaksikin hieromalaitetta: shiatsu-tyyny, jossa "tennispallot" tekevät 8-(kahdeksikko) kuviota.
Ostin (Klingeliltä) myös oikein sellaisen, esim. tuoliin laitettavan sähkö-hieromamaton. Mulla se on tuolloin sängyn päällä, hieroo samalla niskaa ja ristiselkää, tekee erilaisia ohjelmakuvioita. Hieronta on sellaisia "sähköpulsseja", pyörivää tai naputtelevaa "hierontaa". Ihan kohtalaisen hyvä vekotin. Katselen telkkaria ja samalla laite hieroo.
Mutta ST:n tapauksessa ihan ammattiapu olisi tarpeen. Terv.asemalta esim. lähete kunnalliselle fysioterapeutille.Onko auttanut tuo shiatsu laite?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko auttanut tuo shiatsu laite?
STTai tyhmä kysymys minulta.. Kirjoititkin että kohtalaisen hyvä laite.
ST - Anonyymi
Kipulääkkeet poislukien en ole apua ammattilaisilta selkääni saanut. Paras apu on ollut USA:sta aikanaan hankkimani jumppalaite, jossa selkään saa sellaisen venytyksen, että nikamat aukeavat. Hankin sen 2000-luvun alussa tv-shopista.:) Sen oli kehittänyt joku fitness-tyyppi auto-onnettomuuden jälkeen omaan kuntoutukseensa. Vie rohjo tilaa, mutta en ole raskinut luopua. Sen päälle aina könyän, kun välilevy pullistuu. Iän mukana selkä on onneksi jäykistynyt sen verran, ettei sitä kovin usein enää tapahdu. Praise be...
- Anonyymi
Refluksi. Onko ruokatorvi tulehtunut? Mahahappo 2%, on väkevää. Se selviää vaan pH mittauksella. Eivät helpolla asenna mittaria. Käytä kokeeksi somac tai muita. Yksi mahdollisuus on tämä.
- Anonyymi
Uskoisin että on. !! Jatkuva kipu tuossa pallean oikealla puolella ja painaa jatkuvasti. Tuota on ollut nyt ihan jatkuvana.
Närästystä ei ole mutta nousee jostain käänkuin limaa kurkkuun vähän väliä.
Aamulla kun herään niin röyhtäyttää ja pyörryttää kovasti muttei päivisin röyhtäytä. Samalla tulee sydämen muljahduksia.
Otatin b12 vitamiinin vasta itsemaksavana asiakkaana labrassa niin oli alle viiterajojen.
Muutkaan vitskut ei imeydy. Anemiaa ja D vitamiini naurettavan matalat.
Lääkärin mielestä en syö monipuolisesti.
Epäilen itse refluksia.
Niin outoja oireita 🤔
Päässä saattaa olla ihan outo olo ja kun röyhtäisen niin olo menee ohi ja tuntuu että veri taas kiertaa päähän asti 😂
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin että on. !! Jatkuva kipu tuossa pallean oikealla puolella ja painaa jatkuvasti. Tuota on ollut nyt ihan jatkuvana.
Aamulla kun herään niin röyhtäyttää ja pyörryttää kovasti muttei päivisin röyhtäytä. Samalla tulee sydämen muljahduksia.
Otatin b12 vitamiinin vasta itsemaksavana asiakkaana labrassa niin oli alle viiterajojen.
Epäilen itse refluksia.
Niin outoja oireita 🤔
Päässä saattaa olla ihan outo olo ja kun röyhtäisen niin olo menee ohi ja tuntuu että veri taas kiertaa päähän asti 😂
STSyön monipuolisesti. Lusäksi purkista D vitamiinia ja nyt b12 vitskua.
Rautaa söin vuosia mutta lopetin kun ylävatsa ei tykännyt.
ST - Anonyymi
Ja lisäksi juoksun jouduin lopettamaan kun se alkoi kummallisesti röyhtäyttämään ja painamaan palleaan n. 2 km jälkeen.
Osa jumppaliikkeistäkin tekee saman reaktion.
Röyhtäilyä ei ole kun vältän juttuja jotka sitä aiheuttaa.
Kun palleaseutua enemmän painaa, korvissa herkästi sydän humpsuttaa ja happi ei niinkuin kulkisi 🤔
ST - Anonyymi
Jokainen välilevyn pullistuman kerran kokenut erottaa sen refluksista.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen itse refluksia.
Niin outoja oireita 🤔
STMyös jotkut lääkkeet löysyttävät mahaporttia, ja aiheuttavat refluksia. Sille ei voi mitään, on vain syötävä happosalpaajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syön monipuolisesti. Lusäksi purkista D vitamiinia ja nyt b12 vitskua.
Rautaa söin vuosia mutta lopetin kun ylävatsa ei tykännyt.
STMinä haen raudat sairaalasta infuusiona ja punasolut tiputuksella. Ruokavaliokin on fosfaattien, kaliumin ja kalsiumin vahtimisen vuoksi varsin rajattu. Labroista joutuu katsomaan mitä seuraavalla parin kuukauden jaksolla voi syödä. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen raudat sairaalasta infuusiona ja punasolut tiputuksella. Ruokavaliokin on fosfaattien, kaliumin ja kalsiumin vahtimisen vuoksi varsin rajattu. Labroista joutuu katsomaan mitä seuraavalla parin kuukauden jaksolla voi syödä. :)
No, jopas on sulla tauti... 😶
Onko se... ehkä... leukemia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäilen itse refluksia.
Niin outoja oireita 🤔
STHei, jospa sulla on sama kuin itselläni: pallean kiertymä, joka pitäisi oikaista. Itselläni se onnistui tähystysleikkauksella. Neljä pientä arpea jäi.
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä haen raudat sairaalasta infuusiona ja punasolut tiputuksella. Ruokavaliokin on fosfaattien, kaliumin ja kalsiumin vahtimisen vuoksi varsin rajattu. Labroista joutuu katsomaan mitä seuraavalla parin kuukauden jaksolla voi syödä. :)
Jep. Minäkin sain rautaa suoneen 7 v sitten kun hemppa ei lähtenyt yli 70 nousemaan tabuilla.
4 kertaa poliklinisesti kävin tiputuksessa.
Tuon jälkeen en oke saanut infuysiona koska kuitenkin hemoglobiini pysynyt yli100.
Kalium myös alle viitearvojen sekä natrium, mutta vain sen verran ettei niihin puuttunut lääkäri.
Onko sinulla munuaisissa häikkää?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös jotkut lääkkeet löysyttävät mahaporttia, ja aiheuttavat refluksia. Sille ei voi mitään, on vain syötävä happosalpaajia.
Ei ole mitään lääkitystä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, jospa sulla on sama kuin itselläni: pallean kiertymä, joka pitäisi oikaista. Itselläni se onnistui tähystysleikkauksella. Neljä pientä arpea jäi.
~Joku kova möykky tuntuu ylävatsassa ja lääkärikin sitä ihmetteli kädellä painellen.
Kävin lääkörin ohjeistamana ultrassa tarkistuttamassa ettei ollut aneurysma, ei ollut.
Ultrassa möykyn syy jäi tuntemattomaksi mutta aina on sellainen tunne, ettei tiedä miten hengittää kun painaa palleaan. Makuulla oiretta ei tunnu mutra heti kun nousen pystyyn.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, jospa sulla on sama kuin itselläni: pallean kiertymä, joka pitäisi oikaista. Itselläni se onnistui tähystysleikkauksella. Neljä pientä arpea jäi.
~Saitko leikkauksesta avun ja mitä oireita sinulle aiheutui kiertymästä?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko leikkauksesta avun ja mitä oireita sinulle aiheutui kiertymästä?
STNo, ensinnäkin oli se närästys. Ensimmäisenä sain helikobakteeri-häädön. Meillä suomalaisilla on ehkäpä jo lapsuudesta asti, sen ajan lehmänmaidoista saatuna helikobakteeri, joka myöhemmällä iällä alkaa aiheuttaa näitä närästyksiä. Muist. sain tähän ensin antibiootteja (tästä on n. 25 vuotta aikaa).
Sitten tähystysleikkauksella oikaistiin pallea. Jos laitat esim. oik. kätesi nyrkkiin ja käännät sen nyrkissä toisinpäin, ylösalaisin, tilanne oli jokseenkin sama. Pallea siis käännettiin oikeaan asentoonsa.
Sitten siellä oli jokin ruokatorven läppävika, josta syystä ruoka mahalaukusta nousi ylös ruokatorveen, eli närästi. Tähän määrättiin eri lääkkeitä, yksi erittäin kallis, muist. Nexium nimeltään. Se vaihdettiin sittemmin halpaan Zoltiin. Tuo päivittäinen lääke luo jonkinlaisen "kalvon" läppien viereen, joka estää mahanesteiden ylöspääsyn.
Tämä on auttanut. Joskus iltaisin, jos ruokatorvea "polttaa", juon hitaasti kylmää maitoa. Se mulla ikäänkuin "sammuttaa palon".
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ensinnäkin oli se närästys. Ensimmäisenä sain helikobakteeri-häädön. Meillä suomalaisilla on ehkäpä jo lapsuudesta asti, sen ajan lehmänmaidoista saatuna helikobakteeri, joka myöhemmällä iällä alkaa aiheuttaa näitä närästyksiä. Muist. sain tähän ensin antibiootteja (tästä on n. 25 vuotta aikaa).
Sitten tähystysleikkauksella oikaistiin pallea. Jos laitat esim. oik. kätesi nyrkkiin ja käännät sen nyrkissä toisinpäin, ylösalaisin, tilanne oli jokseenkin sama. Pallea siis käännettiin oikeaan asentoonsa.
Sitten siellä oli jokin ruokatorven läppävika, josta syystä ruoka mahalaukusta nousi ylös ruokatorveen, eli närästi. Tähän määrättiin eri lääkkeitä, yksi erittäin kallis, muist. Nexium nimeltään. Se vaihdettiin sittemmin halpaan Zoltiin. Tuo päivittäinen lääke luo jonkinlaisen "kalvon" läppien viereen, joka estää mahanesteiden ylöspääsyn.
Tämä on auttanut. Joskus iltaisin, jos ruokatorvea "polttaa", juon hitaasti kylmää maitoa. Se mulla ikäänkuin "sammuttaa palon".
~Muistaakseni zolt on happosalpaaja eli vaikuttaa suoraan happojen tuotantoon jos oikein muistan.
Nexiumia olen joskus syönytkin.
Hyvä että sait leikkauksesta apua.
Sama eli helikobakteeri häätö tehty mulkekkin. Siuhen aikaan iki kolmoisteho lääkitys siihen elu antibiootti, vismuuttivalmiste ja happosalpaaja päivittäin kuurina. 11 tablettia kaijen kaikkuaan päuvässä. Tuohin loppui silloin ne älyttömät rytmihäiriöt. Heti ensimmäisen päuvän jälkeen kun aloutin lääkkeet, ei enään sydän hakannut eikä ollut ihan jäässä enää eikä pyörryttänyt kaupassa. Ihan outoja oireita voi aiheuttaa tukehtunut ja haavainen vatsalaukku ja ruokatorvi.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Minäkin sain rautaa suoneen 7 v sitten kun hemppa ei lähtenyt yli 70 nousemaan tabuilla.
4 kertaa poliklinisesti kävin tiputuksessa.
Tuon jälkeen en oke saanut infuysiona koska kuitenkin hemoglobiini pysynyt yli100.
Kalium myös alle viitearvojen sekä natrium, mutta vain sen verran ettei niihin puuttunut lääkäri.
Onko sinulla munuaisissa häikkää?
ST"Onko sinulla munuaisissa häikkää?"
Vetelevät viimeisiään. Toisilla immuunijärjestelmä hyökkää taudinaiheuttajia vastaan, minulla munuaisia vastaan. Tekisi saman myös siirtoelimelle. Tässä vaiheessa ei sytostaateistakaan ole enää suurta hyötyä. Eikä loppuelämän sytostaattilääkitys myöskään innosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Onko sinulla munuaisissa häikkää?"
Vetelevät viimeisiään. Toisilla immuunijärjestelmä hyökkää taudinaiheuttajia vastaan, minulla munuaisia vastaan. Tekisi saman myös siirtoelimelle. Tässä vaiheessa ei sytostaateistakaan ole enää suurta hyötyä. Eikä loppuelämän sytostaattilääkitys myöskään innosta.Kuulostaa tosi raskaalta. Millä mielin olet nyt?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa tosi raskaalta. Millä mielin olet nyt?
STOnhan se raskasta. Mutta kaikkeen tottuu. Päivä ja hetki kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se raskasta. Mutta kaikkeen tottuu. Päivä ja hetki kerrallaan.
Ei varmaan ole paljon vaihtoehtoja.
ST
- Anonyymi
Ei niitä saa itse auki. Mene osteopaatille tai naprapaatille.
- Anonyymi
Niin kai se häätyy jos ei noilla tennispalloilla aukea. Youtubessa oli kyllä lupaavan näköistä rullausta.
Mitähän se tuollainen naprispaatti maksaa? Oletko itse käynyt?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kai se häätyy jos ei noilla tennispalloilla aukea. Youtubessa oli kyllä lupaavan näköistä rullausta.
STOtinkin äsken esiin tuon shiatsu-lämpöhieromatyynyn, kyllä se on parempi kuin ei mitään.
Mullakin on refluxitauti. 1990-luvulla leikkauksella oikaistiin kiertynyt palleatyrä. Syön Zolt-nimistä, edullista lääkettä, 1 kapseli aamuisin.
~ Niin, uskomushoidoista on aina apua, samalla tavalla kuin rukoilemisestakin. Ei mitään, nada.
Oireet muuten voivat viitata keuhkosyöpään, joka on levinnyt selkärankaan.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Niin, uskomushoidoista on aina apua, samalla tavalla kuin rukoilemisestakin. Ei mitään, nada.
Oireet muuten voivat viitata keuhkosyöpään, joka on levinnyt selkärankaan.Tuskinpa. Ennemminkn kuolemaan johtava lihasrappeumatauti joka lopulta johtaa tukehtumiseen.
ST Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa. Ennemminkn kuolemaan johtava lihasrappeumatauti joka lopulta johtaa tukehtumiseen.
STAgressiivinen keuhkosyöpä tekee selvää jälkeä puolessa vuodessa, lihasrappeuma on paljon hitaampi.
Kumpikaan muuten ei rukoilemalla parane.- Anonyymi
he-ma kirjoitti:
Agressiivinen keuhkosyöpä tekee selvää jälkeä puolessa vuodessa, lihasrappeuma on paljon hitaampi.
Kumpikaan muuten ei rukoilemalla parane.Kiitän Jumalaa, ettei ole kumpaakaan noista.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOlen käynyt naprapaatilla. Maksaa 40-60 euroa per kerta. Käyntejä tarvitaan yleisimmillään 1-3. Jos naprapaatti sattuu olemaan myös fysioterapeutti, lääkärin lähetteellä saa KELAsta palautusta.
- Anonyymi
Kuinkas ST:n lapaluut nyt jakselevat? 🙂
Ihanaa! Arvatkaa, mitä! Stadissapa sataa lunta! Täällä sataa lunta! ❄ ❄ ☃
~- Anonyymi
Ne on paremmat kiitos kysymästä. Ilmeisesti tennispallot auttoivat. Mutta vasen hartia ja niska pasmissa. Päätä kääntäessä kaikauttaa huoneen ympäri. Uskon että niskatkin on lukossa. Olen jumpannut moneen kertaan tänään.
Yritän väkisin vaikka huimaa.
Mitä sinun päivääsi?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on paremmat kiitos kysymästä. Ilmeisesti tennispallot auttoivat. Mutta vasen hartia ja niska pasmissa. Päätä kääntäessä kaikauttaa huoneen ympäri. Uskon että niskatkin on lukossa. Olen jumpannut moneen kertaan tänään.
Yritän väkisin vaikka huimaa.
Mitä sinun päivääsi?
STOlen tässä kirjoitellut ja koristellut muutamia joulukortteja. Tämä homma on nyt tehty. Yhden serkun osoitetta mulla ei ole, pitää jostain etsiä... Sitten enää vain postitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tässä kirjoitellut ja koristellut muutamia joulukortteja. Tämä homma on nyt tehty. Yhden serkun osoitetta mulla ei ole, pitää jostain etsiä... Sitten enää vain postitus.
Ihana kun jaksat muistaa tuttuja joulukortein 😍
ST
- Anonyymi
Jospa se lapaluiden välissä oleva kaalisi on vain jumittunut niin pahoin, että se tuntuu lapaluissakin?
- Anonyymi
Kuuulostat tk lääkäriltä 🤔
ST
- Anonyymi
fasettilukon osaa avata naprapaatti
- Anonyymi
Sain yläselän lukot auki tennispallo systeemillä 😊
Mutta niskojen lukkoja en saa auki. Tunnen sen lukon niskassa myös. Säteilee nikaman välistä hartiaan kipu ja kun taakse vähääkään taivuttaa päätään niin pistää kaularankaan ja liike stoppaa siihen.
Varmaankin tuo napris on hyvä niskan lukkoihin.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niskojen lukkoja en saa auki. Tunnen sen lukon niskassa myös. Säteilee nikaman välistä hartiaan kipu ja kun taakse vähääkään taivuttaa päätään niin pistää kaularankaan ja liike stoppaa siihen.
STTuolla edellä esitin Taivaan Isälle rukouksen sun puolestas... ✨
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla edellä esitin Taivaan Isälle rukouksen sun puolestas... ✨
~Mietinkin sitä, että Sohvi on rukoillut. Tuntuikin siltä jo aijemmin 😊
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietinkin sitä, että Sohvi on rukoillut. Tuntuikin siltä jo aijemmin 😊
STHelpottiko kipu... vai, mitenkä...?
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpottiko kipu... vai, mitenkä...?
~Kyllä ja löysäsi se kiristys, kramppi. Yhtäkkiä sainkin taivutettua. Ajattelin, että Sohvi taisi rukoilla.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja löysäsi se kiristys, kramppi. Yhtäkkiä sainkin taivutettua. Ajattelin, että Sohvi taisi rukoilla.
STMutta niskat on vielä 😆
Se lapaluun väli alkou kuumottaan yhtäkkiä ja suli se kramppi.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niskat on vielä 😆
STEi ole kysymys välttämättä lihaksista vaan sydämmestä. Mikäli aorta on pulistunut, tuntuu kipu selässä lapaluiden välissä vasemalla puolella. Aortan repeäminen johtaa lähes välittömään kuolemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys välttämättä lihaksista vaan sydämmestä. Mikäli aorta on pulistunut, tuntuu kipu selässä lapaluiden välissä vasemalla puolella. Aortan repeäminen johtaa lähes välittömään kuolemaan.
Oliskohan ST syytä lähteä paikallisen (keskus-) sairaalan päivystykseen?
Soita nyt kuule heti ja ainakin kysy, mitä tehdä!
Sitten pakkaa tärkeimmät kamat, varalta joitain omia lääkkeitä, kuten myös känny ja laturi ja hyppäät taksiin!
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niskat on vielä 😆
STSooohviii!!! Niskoista lähti se kipu piikki nikamien välistä 🤔 juuri nyt.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta niskat on vielä 😆
STJumala osoitti näinkin, että pitää sinusta huolen. 🙂
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kysymys välttämättä lihaksista vaan sydämmestä. Mikäli aorta on pulistunut, tuntuu kipu selässä lapaluiden välissä vasemalla puolella. Aortan repeäminen johtaa lähes välittömään kuolemaan.
Höps, se on ultrattu, joten ei ilkut aortan pullistuma.
Niskojen ja lapaluiden väli helpottu tai itseasiassa en tunne kipua ollenkaan enää. Jess...
Vatsa on kipeä eselleen mutta nikama kivut höipyivät ja lihakset, ne krampit katosi.
En oo lähdössä saiaraalaan 🤣🤣
Löhden kuule mökille kun helpotti 😂 Ajattelun että räydyn viikinlopun maaten kotona ja välillä jumpaten minkä pystyn.
Minähän en tänne jää kun kivut lähti 🤣🤣🤣🤣
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja löysäsi se kiristys, kramppi. Yhtäkkiä sainkin taivutettua. Ajattelin, että Sohvi taisi rukoilla.
STTällaisen ihmeen tapahtuessa sitä hölmöläinen hämmentyy... Kestä hetki "sulatella" asia, tärkeä asia unohtuu...:
Taivaan Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki... ✨
Olemme ihmeissämme, mutta kiitämme Sinua avustasi.
Liiat sanat ovat turhia, mutta ymmärrät kyllä. Kiitos!
Varjele nyt ST:tä, anna hänelle viisautta toimia ja saata hänet saamaan oikea apu.
Kiitos myös tähän ketjuun vastanneiden, ilm. alan asiantuntijoiden (hoitajia? Lääkäreitä?) neuvoista.
Kunnia Sinulle, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Aamen. ✨
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen ihmeen tapahtuessa sitä hölmöläinen hämmentyy... Kestä hetki "sulatella" asia, tärkeä asia unohtuu...:
Varjele nyt ST:tä, anna hänelle viisautta toimia ja saata hänet saamaan oikea apu.
Kiitos myös tähän ketjuun vastanneiden, ilm. alan asiantuntijoiden (hoitajia? Lääkäreitä?) neuvoista.
~En usko itsekkään. Piti kokeilla ja väännellä ja pyöritellä niin selkää ja niskaa ihmettelin. Pää taipuu ihan taakse.
Mitä ihmettä 🤣
🤣🤣🤣
Tuunkohan kohta nilkuttaen takaisin että iloitsin liian aikaisin 🤔
Mutta nyt taipuu joka suuntaan niskat ja yläselkä ja ne nijamapuukot häipyivät ja kuumottaa ja lämmittää lihaksia. Huoh kuin rento olo vihdoinkin.
Siunattua iltaa kaikille tänne.
Tuun kertomaan miten huomenna menee.
ST
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällaisen ihmeen tapahtuessa sitä hölmöläinen hämmentyy... Kestä hetki "sulatella" asia, tärkeä asia unohtuu...:
~Alkoi soida mielessä tämä vanha virsi, 622:
1.
Minä vaivainen, vain mato, matkamies maan,
monet vaellan vaikeat retket.
Isänmaatani outona etsiä saan,
pian ehtivät ehtooni hetket.
Surutonta, ah, matkalla en majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo iäinen missä mun kätkee.
2.
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä!
Ilo häipyy vain hetkisen kestettyään,
kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
kuten kuohuva koski se on levoton,
veden lailla se hiekkahan haihtuu.
3.
Tämä ruumis kun kylmäksi jäähtyvä on
ja kun kuolema silmäni sulkee,
ilo taivaassa lahjoita loppumaton,
pyhät minne sun tielläsi kulkee.
Isä, Poika ja Henki, sun kunniatas
joka paikka on täynnä ja kirkkauttas.
Sinun kiitos ja kunnia. Aamen.
~Soffiina🌸 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoi soida mielessä tämä vanha virsi, 622:
1.
Minä vaivainen, vain mato, matkamies maan,
monet vaellan vaikeat retket.
Isänmaatani outona etsiä saan,
pian ehtivät ehtooni hetket.
Surutonta, ah, matkalla en majaa saa,
sinne kiirehdin, missä on toivoni maa,
lepo iäinen missä mun kätkee.
2.
Kuka lie kodin, kaupungin löytänytkään,
joka säilyä voisi maan päällä!
Ilo häipyy vain hetkisen kestettyään,
kuten kuihtuvi kukkanen täällä.
Elo täällä kuin unta ja varjoa on,
kuten kuohuva koski se on levoton,
veden lailla se hiekkahan haihtuu.
3.
Tämä ruumis kun kylmäksi jäähtyvä on
ja kun kuolema silmäni sulkee,
ilo taivaassa lahjoita loppumaton,
pyhät minne sun tielläsi kulkee.
Isä, Poika ja Henki, sun kunniatas
joka paikka on täynnä ja kirkkauttas.
Sinun kiitos ja kunnia. Aamen.
~Soffiina🌸Kiitos Sohvi puhuttelevasta virrestä.
Mökillä olen. Otin talvikuvia jokimaisemasta. Kyllä täällä on rauhallista.
Linnuille vein tuonne sellaisen ison talipötkön roikkumaan.
En viitsi siemeniä laittaa linnunlaudalle kun se houkuttelee hiiriä, olen huomannut.
Miten sinä jakselet ja mitä kuuluu tähän päivään?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Sohvi puhuttelevasta virrestä.
En viitsi siemeniä laittaa linnunlaudalle kun se houkuttelee hiiriä, olen huomannut.
STMinä juon kahvia ja voin oikein hyvin, kiitos kysymästä. ☕
Eilinen ihmeparantumisesi veti aivan hiljaiseksi.
Kuinka selkäsi nyt voi, onko edelleen yhtä hyvä olo, kuin eilen illalla? 🙂
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Sohvi puhuttelevasta virrestä.
STTakkaa alan sytyttelemään. Kynttilöitä polttelen niin sisällä kuin ulkolyhdyssä. Lunta täällä on ihan mukavasti satanut koko viime yön. Lapaluiden väli on hyvä nyt ollut ja niskatkin taipuvat.
Mutta pää on kipeä, joten nappaan särkylääkkeen seuraavaksi.
Valmisruokaa mikrossa lämmäytän eli kokkikartanon lohikiusausta.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Takkaa alan sytyttelemään. Kynttilöitä polttelen niin sisällä kuin ulkolyhdyssä. Lunta täällä on ihan mukavasti satanut koko viime yön. Lapaluiden väli on hyvä nyt ollut ja niskatkin taipuvat.
Mutta pää on kipeä, joten nappaan särkylääkkeen seuraavaksi.
Valmisruokaa mikrossa lämmäytän eli kokkikartanon lohikiusausta.
STKun Jeesus, Raamatun aikaan paransi sairaita, Hän aina sanoi parantuneelle: "Mene ja näytä itsesi rabbille", sillä rabbit olivat siellä myös sen ajan eräänlaisia lääkäreitä. En tiedä oliko siellä muita, nk. "lääkäreitä". Rabbi-lääkäri siis tarkisti "parantuneen" voinnin, oliko parantuminen todella tapahtunut.
Mene sinäkin nyt kuitenkin vielä lääkäriin ja kerro kivuistasi. Älä mene samalle lääkärille, joka on sinut vain passittanut kotiin, vaan esim. keskussairaalan poliklinikkalääkärille, joka kuvauttaa sinut uudelleen ja kaikkialta (magneettikuvaus?). Sitten kuulet / kuulemme (?) todellisen tilanteesi.
Tietyt, pahat kipusi ovat hellittäneet ja saat viettää hienon viikonlopun mökillä, mutta ilm. vielä on jotakin, joka kannattaa tutkia. Särkylääke vain "peittää" ongelman, mutta ei itsessään paranna, kuten tiedät!
Kiitos Jumalalle, että kuitenkin voit nyt kuitenkin "olosuhteisiin nähden" hyvin!
~Soffiina - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Jeesus, Raamatun aikaan paransi sairaita, Hän aina sanoi parantuneelle: "Mene ja näytä itsesi rabbille", sillä rabbit olivat siellä myös sen ajan eräänlaisia lääkäreitä. En tiedä oliko siellä muita, nk. "lääkäreitä". Rabbi-lääkäri siis tarkisti "parantuneen" voinnin, oliko parantuminen todella tapahtunut.
Mene sinäkin nyt kuitenkin vielä lääkäriin ja kerro kivuistasi. Älä mene samalle lääkärille, joka on sinut vain passittanut kotiin, vaan esim. keskussairaalan poliklinikkalääkärille, joka kuvauttaa sinut uudelleen ja kaikkialta (magneettikuvaus?). Sitten kuulet / kuulemme (?) todellisen tilanteesi.
Tietyt, pahat kipusi ovat hellittäneet ja saat viettää hienon viikonlopun mökillä, mutta ilm. vielä on jotakin, joka kannattaa tutkia. Särkylääke vain "peittää" ongelman, mutta ei itsessään paranna, kuten tiedät!
Kiitos Jumalalle, että kuitenkin voit nyt kuitenkin "olosuhteisiin nähden" hyvin!
~SoffiinaKiitos huolehtivaisuudestasi. Sain eilen postin kautta ilmoituksen sisätautilääköriajasta, joka on tammikuussa, asia siis hoidossa 😊
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos huolehtivaisuudestasi. Sain eilen postin kautta ilmoituksen sisätautilääköriajasta, joka on tammikuussa, asia siis hoidossa 😊
STKiva! Näin Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumalamme, Herra Sebaot Itse, järjestää asiasi. 🤗!
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva! Näin Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumalamme, Herra Sebaot Itse, järjestää asiasi. 🤗!
~Kyllä, kiitos Jumalalle kuin myös sinulle kärsivällisyydestäsi ❤️
Olen ollut vähän jäässä kun vointi ollut huono ja arvaan, että olet sen huomannut, mutta kiitos, että silti jaksoit kantaa rukouksin ja olet vastaillut asiallisesti.
Täällä jo hämärä laskeutuu. Puut valkoisenaan lunta ja maa,. Se sininen hetki.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kiitos Jumalalle kuin myös sinulle kärsivällisyydestäsi ❤️
Olen ollut vähän jäässä kun vointi ollut huono ja arvaan, että olet sen huomannut, mutta kiitos, että silti jaksoit kantaa rukouksin ja olet vastaillut asiallisesti.
Täällä jo hämärä laskeutuu. Puut valkoisenaan lunta ja maa,. Se sininen hetki.
STTäälläkin, jo Hetki Harmainen, kohta Sininen... 💜
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin, jo Hetki Harmainen, kohta Sininen... 💜
~Nyt on taivas aivan tummansininen, viherkasvit ja ikkunavalot sitä vasten kauniita...
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on taivas aivan tummansininen, viherkasvit ja ikkunavalot sitä vasten kauniita...
~Ihana 😍 Tutkailen juurikin usein tuota värimaisemaa niin voin kuvitella kuvailemasi aspektin, kiitös siittä.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana 😍 Tutkailen juurikin usein tuota värimaisemaa niin voin kuvitella kuvailemasi aspektin, kiitös siittä.
STMonta huonoa yötä takana. Viime yön nukuin pitkästä aikaa kuin tukki läpiyön ja vieläkin väsyttää.
Istun tässä takan edessä. Takkaluukun molemminpuolin on sellaiset syvennykset joihin olen laittanut kynttilät palaamaan.
Nautin nyt tästä lämmöstä ja kivuttomuudesta keräten voimia.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monta huonoa yötä takana. Viime yön nukuin pitkästä aikaa kuin tukki läpiyön ja vieläkin väsyttää.
Istun tässä takan edessä. Takkaluukun molemminpuolin on sellaiset syvennykset joihin olen laittanut kynttilät palaamaan.
Nautin nyt tästä lämmöstä ja kivuttomuudesta keräten voimia.
STKuulin tämän laulun ensikertaa Jouluradiossa.
✨🐑👼🐐🐃🐀🐄✨
Pienen lampaan jouluyö:
https://youtu.be/ex7ZaQUorDw
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin tämän laulun ensikertaa Jouluradiossa.
✨🐑👼🐐🐃🐀🐄✨
Pienen lampaan jouluyö:
https://youtu.be/ex7ZaQUorDw
~Ihana, kiitos. En ole aikaisemmin kuullut tuota laulua.
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihana, kiitos. En ole aikaisemmin kuullut tuota laulua.
STNiin ihana laulu, että ihan kyynel tirahti silmään... Pikkuinen...!
~ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ihana laulu, että ihan kyynel tirahti silmään... Pikkuinen...!
~Niinpä
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
STOlet varmasti kokeillut jumppakuminauhaa. Se auttaa minulla niskan lukkoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmasti kokeillut jumppakuminauhaa. Se auttaa minulla niskan lukkoihin.
Joskus aikoinaan jumppasin kuminauhalla mutta siittä varmasti yli 10v.
Miten saat niskojen lukkoja kuminauhalla auki?
ST - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus aikoinaan jumppasin kuminauhalla mutta siittä varmasti yli 10v.
Miten saat niskojen lukkoja kuminauhalla auki?
STYleensä näihin niskan lukkoihin on auttanut 9mm:n Magnum, sijoitettuna hieman niskan yläpuolelle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692680- 552647
- 391977
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161976- 471948
Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus2701917Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211251- 351041
Aamun Trump
"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.90946Bachelor Suomi: Ada saa lähtöpassit - Tilanne kärjistyy, itkua, syyllisyyttä: "Miehistä mä en..."
Ada joutui nielemään pettymyksen karvasta kalkkia... Adan pelko osoittautui todeksi, eikä hän ei saanut ruusua ruususer17929