En keksinyt muutakaan aihealuetta, ja ajattelin että tämän puolen asiantuntijoilla olisi varmaankin kattavimmat tiedot ongelmastani: elikäs, autoni joutui eräänä yönä ilkivallan kohteeksi ja aamulla havaitsin rakkaan koslani olevan suihkittu punaisella spray-maalilla. Maalia on suhteellisen vähän, eikä biilini ole uusinta uutta joten rahatilanteeni vuoksi uusi maalaus ei tule kysymykseenkään. Saako sitä millään aineella, välineellä, keinolla pois kotikonstein?
Miten saada spray maali pois?
9
14559
Vastaukset
- kari
pieni alue kynsilakanpoistoaineella kevyesti hankaamalla ja sen jälkee hiovalla vahalla.
Ei kuitenkaa pellille asti. Vanha maali kestää ton, uusi ei. - Mekaanikko.
Vesiohenteiset spray maalit lähtevät tenulla, kun vähän aikaa liottaa ja hankaa varovasti pois.
- lähtee
saa autotarvikeliikkeistä
- Lasolman
Lasolilla eli isopropanolilla voi kokeilla ensin. Kynsilakan poistoaine eli asetoni voi olla liian vahvaa.
- Mike
Ns Sumurajan poistaja tai englanniksi claybar, poistaa kaikki epäpuhtaudet maalipinnasta.
Meguiarsilla on oma, saa esim Värifoorumilta. (HL gruop on maahantuoja)
- Mietiskelijä2
Miten saa spraymaalin pois pyörästä
- Anonyymi
Jaha mulla on joku käyny maalaamassa mun BMX
- Anonyymi
Moi
- Anonyymi
Toivoa on vielä, saattaa lähteä painepesurillakin mikäli auto on joskus vahattu. Myös lika, kosteus sekä kylmyys estää maalia tarttumasta kunnolla. Tuskinpa tahrija on vanhaa maalipintaa osannut esikäsitellä pysyvän lopputuloksen varmistaakseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513575Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1122446Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761700Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1361532- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?921411