Ovatko hänelle 'bunkkerit' tulleet tutuiksi? Uskonharhat kylläkin ja burnout sekä masennus ja lopulta lataamo.
Mitä sivuvaikutuksia 'bunkkeriin linnoittautuneella' palstan 'jag ingen papilla' on ollut?
Tässä eräs julkisuuden henkilö kertoo, mitä hän koko masennuksensa tiimoilla. Hänkin joutui joksikin aikaa mielisairaalaan:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/ed70ef3c-2cb9-451b-9604-bf4e604c6732
Palstan 'jag' ja 'ingen pappi'
18
106
Vastaukset
Voi pippan så-
Minun 15 vuotiaana alkanut työelämä on poikinut runsaan ja vaativan työn ja yhtä aikaisten opintojeni kanssa työuupumuksen 1980 luvun lopulla, -voimat loppuivat yhtäkkiä työpöydälle. Lääketiede ei osannut työuupumusta selittää, diagnosoida -työuupumus opittiin lääketieteessä vasta 1990 luvulla.
En usko että kannattaa vanhuuseläkkeen kynnyksellä -pitää nuoruuden 1980 luvun jälkimmäisen puoliskon uupumusta ja lääkärien tutkimusta ja hoitoa pinnalla useita vuosikymmeniä jälkeenpäin,
Minä en vietä aikaani "lataamoissa."
Ylipistokurssieni -70 opintopistettä työmäärä 3,4,5, arvosanoilla, kokonainen lukuvuosi 4- yliopisto-opiskelijan työmäärä asteikolla 1-5 puhuu karua kieltään aivosolukkoni laadusta ja toiminnasta. Loogisesta ajattelusta ja muistinkin pelaamisesta. - Tee itse sama! - 70 opintopistettä 3,4,5, arvosanoilla ja kokonainen lukuvuosi keskiarvosana 4,- nämä kaikki nuorten kanssa yliopistolla asteikolla 1-5. Yksi 2 arvosana oli. Tämä lysti 54-56 ikäisenä. Ilman "lataamoa."
Opintomäärä riittää -yksi lukuvuosi on 25 opintopistettä- -riittää aivosolukon laadun osoittamiseen Yliopistomaailmassa noin 3 vuoden oppimäärä ei ole toki iso asia.- Anonyymi
Se on totta että adventismi aiheuttaa työuupumusta.
Minä, minät voi joutua sairaseläkkeelle jo kolmekymppisinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä, minät voi joutua sairaseläkkeelle jo kolmekymppisinä.Lääkityksen vaihtoa kannattaisi harkita.
Mitä sanoo arvostettu tohtori Flink? Anonyymi kirjoitti:
Minä, minät voi joutua sairaseläkkeelle jo kolmekymppisinä.Adventismilla ei ole tekemistä ihmisten uupumuksen suhteen ellei sitten ole ollut niin ahkera että on uupunut.
Uupumus voi johtua mistä syystä tahansa josta on pitkäkestoinen stressi. Huomo parisuhdekin voi ajaa ihmisen uupumukseen asti. Taloudelliset vaikeudet.
Uupumuksen aiheuttava stressi voi olla ns. myönteistäkin stressiä eli ihminen voi nauttia rehkimisestään.
> Uupumusta seuraa aina masennus poikkeuksetta, ja masennus voi kestää toistakymmentä vuottakin, riippuen erilaisista tekijöistä. Masennus on sitten se joka eläköittänyt ja ajanut ihmisiä itsemurhiin Suomessa ajat.
- Nykyisin yhä nuoremmat.
Nuoria koskettaa juuri varsinkin häiriöt, mutta toipuvat ajassa. Työelämäänkin, sillä uupumus opittiin lääketieteessä 1990 luvulla, ja nykyisin hoidetaan terveyskeskuksissa. - 1980 luvulla ei hoidettu terveyskeskuksissa eikä osattu uupumusta tietää ja tunnistaa.
Nuorille ihmisille ko. terveysasiat seestyvät viimeistään keski-iässä.
Itse olen potenut työuupumuksen joskus 1980 jälkimmäisellä puoliskolla kaaoksen kun ei voinut tietää mistä kyse. Olen sitten jo 1990 luvun alkupuolella opiskellut yhden uuden ammattitutkinnonkin. Aivosoluja ei siis uupumus tuhoa.
- Anonyymi
Tämä sotesoutu aiheuttaa sen, että laitoshoitoa tarvitsevat mieleltään sairaat kulkevat vapaana kaduilla. Heille annetaan pillerit mukaan, mutta kuka konroloi, että he ottavat tarvittavan lääkityksensä?
Mukaan tietysti soppaan tulevat ahneet ja kyltymättömät lahkot, joille yksi hullu joukkoon lisää on vain meriitti ja silloin voidaan rehvastella, kuinka jäsenmäärä on kasvanut huimasti.- Anonyymi
Millaisen diagnoosin tälläisestä ainutlaatuisesta tapauksesta pitäisi antaa.
Tohtorit ovat aivan ymmällä.
- Minä Jag Itse
- jarinhotelli
- Ala-Kiikkalan pappilan Saarenpään torpan sepän pojantyttärenpoika
- kurpan seppä
- ingen pappi
- jari-setä
- piruntorjuntabunkkeri
- ajokalumies
- eläkepappa
- neitsyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- Minä Jag Itse
- jarinhotelli
- kurpan seppä
- ingen pappi
- jari-setä
- piruntorjuntabunkkeri
- ajokalumies
- eläkepappa
- neitsytPuhelinmyyjä ja ex-maallikkosaarnaaja esintyy nykyään "akateemisena" hui-jarina.
Ei ole "akateemisena" saanut yhtään pennin latiakaan tai senttiäkään. Anonyymi kirjoitti:
- Minä Jag Itse
- jarinhotelli
- kurpan seppä
- ingen pappi
- jari-setä
- piruntorjuntabunkkeri
- ajokalumies
- eläkepappa
- neitsytKandidaatti tai ikääntyvä käsityöläinen luulee tekevänsä hyödyllistä.
On ns. "adventisti."Anonyymi kirjoitti:
Puhelinmyyjä ja ex-maallikkosaarnaaja esintyy nykyään "akateemisena" hui-jarina.
Ei ole "akateemisena" saanut yhtään pennin latiakaan tai senttiäkään.Tiedän kyllä akateemisuuden rajat.
Olen opiskellut yliopistotasoista koulutusta 1980 luvulla 2,5 tutkintoa Markkinointi-Instituutissa.
2010 luvulla hiukan vajaa kolmen vuoden yliopisto-opiskelijan työmäärän -70 opintopistettä. Akateemisuuden rajan saavuttamiseksi pitää olla vähintään kandidaattitutkinto.
Olen vain maininnut 54-56 ikäisenä 70 opintopisteen suoritukseni siksi, että sillä osoitan pätevästi aivosolukkoni korkean laadun ja loogisen päättelykykyni, että muistini on kunnossa, -tee itse perässä 54-56 vuotiaana;
1.) Kokonainen lukuvuosi 55 vuotiaana nuorten kanssa keskiarvolla kiitettävä 4.
2.) Yhteensä 70 opintopistettä arvosanoilla erinomainen 5, kiitettävä 4, ja hyvä 3, ja yksi kpl 2 tyydyttävä arvosana asteikolla 1-5.
Tee vielä pyöräilymatka 35 kg pakkaukset päällä tuossa iässä, pyöräilymatka jolla pitää olla pituutta vähintään 1000 km.
Minun paras pyöräilykesä pakkaukset päällä oli 6500 km.
Tee sama.Anonyymi kirjoitti:
Puhelinmyyjä ja ex-maallikkosaarnaaja esintyy nykyään "akateemisena" hui-jarina.
Ei ole "akateemisena" saanut yhtään pennin latiakaan tai senttiäkään.En ole ns. "akateemisesti sivistynyt" - minulla ei ole kandidaatti, ei maisterin, ei tohtorin tutkintoa.
Yliopistoissa voi opiskella ilman tutkintotavoitettakin, esim. kahden vuoden opintokokonaisuuksia; perus- ja aineopinnot eri tieteenaloilta. Parissa vuodessa saa hyvät perustiedot, mutta työmäärä on niin iso ettei muuhun ehdi.Anonyymi kirjoitti:
Ei ole "akateemisena" saanut yhtään pennin latiakaan tai senttiäkään.Olen palvelutehtävissä ollut monenlaisessa myynnin- asiakaspalvelun tehtävissä.
Tukkumyyjän työni joka kesti pari vuotta on 35 vuoden takana.Anonyymi kirjoitti:
- Minä Jag Itse
- jarinhotelli
- kurpan seppä
- ingen pappi
- jari-setä
- piruntorjuntabunkkeri
- ajokalumies
- eläkepappa
- neitsytTärkeileviä tosikoita riittää, jota pilaavat tärkeilyllään toisen hengellisen elämän ja pilaavat parhaimmillaan koko elämän "vanhemmuuksillaan" joista ei mitään sopimuksia, tai ihmisten johtajiksi ryhtymällä -osaamatta ihmisten johtamisesta mitään- pilaavat ja tuhoavat parhaimmillaan koko ihmisen hengellisen uskonkin toisinaan.
Osaavat vain tärkeillä ja lukea ohjekirjaa.Anonyymi kirjoitti:
- Minä Jag Itse
- jarinhotelli
- kurpan seppä
- ingen pappi
- jari-setä
- piruntorjuntabunkkeri
- ajokalumies
- eläkepappa
- neitsytEn ole ottanut tärkeilijää minkäänlaiseen virkaan, enkä pidä itselläni minkäänlaista virkaa tai edes talkootehtävää.
Jumalan sana ei ole leikin aihe -mutta tärkeilevä tosikko on sekin kovin huono asia,Ihmisten äkilliset mielenhäiriöt eivät tule kello kaulassa.
Kiusaamisen uhrit ovat vaarassa joutua tilanteeseen että psyykkinen kestokyky päättyy toistaiseksi.
Jos on niin että on monia kymmeniä vuosia vanhoja äkillisiä mielenhäiriöitä- niin ei sellaisia ole enää olemassa ollut aikoihin missään merkityksessä.
- Anonyymi
Liekö tuossa nikissä käynyt 'näppäilyvirhe'?
Piti oleman: 'Pilluntorjuntabunkkeri'
No vahinkoja sattuu kun eksyy puskasta?Pelkkää pillua saa vaikka mistä. Netistä saa vaivatta tilaamalla samaksi illaksi pelkän pillun.
Niin itsekin nuorena.
Kypsemmässä iässä kelpasi vain rakkaus, ei pelkkä pillu. Siksi uskossa pillua tuli torjutuksi.
Pillun ympärilläkin pitää olla luonnollinen neito, joka painoindeksiltään optimaalisella tasolla on, ja kenkä max 39, pituus max 165. - Ne ovat olleet poikkeuksetta aina tuollaisia joiden päälle olen tahtonut pomppimaan.
On parempi yksin kuin pelkän pillun kanssa elää ilman rakkautta huonossa parisuhteessa.
Sinkuilla on omat hankalatkin aikansa toki jokaisella.
- Anonyymi
Enbuske on ollut vannoutunut ateisti ja pilkannut uskonasioita ennen lataamoon joutumista. Huomaa Ateisti!
Olen erehtynyt joillekin joskus sanomaan että minun kanssani voi keskustella täällä uskonasioista.
Pitävät minut pilkkanaan julkisella foorumilla, johon pitää sekoittaa useita vuosikymmeniä vanhaa nuoruusaikaa- 1980 luvun aikaa- ja nyt alkaa 2020 luku, ja minun vanhuuseläkeaika.
Täällä joku ikääntynyt käsityöläinen ja kandidaatti harrastaa samaa luullen pitävänsä alaisia taikka alamaisia itsellänsä eläkeläisistä.
Saattaa olla oman perhepiirinsä äänimäärän kunnallisvaaleissa saanut -joka on erehtynyt ottamaan viranhaltijan asemaa-.
Esimies-johtajuuksia- joilla ei ole laillista oikeutta.
Niin ja pari tärkeilevää tosikkoa jotka eivät pysty muuhun kuin etsimään toisen kirjoittamia rahvaanomaisia sanoja.
- Aikansa 1980 luvun yli 31- vuoden takaisia nuoruusaikoja.
Ja joku 1997 edesmenneen sukulaiseni uskonnon henkilö.
En ole koskaan sanaakaan keskustellut olevaisten tai edesmenneiden sukulaisteni kanssa uskosta ja/tai uskonnoista.
En ole itsekään yhdenkään uskonnon järjestön -kirkon jäsen ollut 2006 jälkeen.
Arvostan Adventtikirkon teologien ajassa kirjoittamaa Raamatun tutkimusta.
Kaikissa uskon ihmisten ryhmissä on yksilöllisesti hyvä ja yksilöllisesti rajoitettua tyytyväisyyttä.
Ihmisten ryhmissä aina on ristiriitojakin.
Toisen "vanhemmiksi" tai ihmisten johtajiksi ryhdytään mielellään yksi ja toinen-
ilman mitään sopimuksia, ja suututtavat sitten itse kunkin-.
En ole millään vuosikymmenellä arvostellut kenenkään henkilökohtaista Jumala uskoa, enkä puhunut minkään uskonjärjestöön ihmisistä mitään missään. Ovat saaneet viettää omaa hengellistä elämää minun sanallakaan arvostelematta vuosikymmenien varsilla, riippumatta missä ovat kirjoilla.
En ole kenenkään usko, enkä uskonto. Olen Raamatusta ja kirjallisuudesta, kurssinkäynnistä hakenut kaiken mitä on minulle kysymyksiä herännyt.
>> Minä en koe minkäänlaista "kompleksia" siitä että 15-16 vuoden iässäni alkanut työelämäni, jossa nuorena oli liikaakin töitä, ja työn kanssa opintoja, oli pakko hankkia alaan koulutus sitten työn ohdessa, että tämä poiki minulle työuupumuksen 1980 luvun lopulla.
Useita vuosikymmeniä vanhoja asioita ei ole olemassa.
Olen ollut huippu-urheilijan fyysisessä kunnossa, ja aivosolukkoni laadun kerroin myös. - Ei komplekseja.
Olen hyvämoraalinen ja lainkuuliainen oikeusvaltion kansalainen, joka jag minä itse henkilökohtaisesti olen ollut monen vuosikymmenen ajan yhtäjaksoisesti oikeusvaltion lainsäädäntöjen noudattajana oikeusvaltiossa.
Lainkuuliaisella oikeusvaltion ko. lainsäädäntöjen arvostajalla -noudattajalla ei ole mitään juridista huolta. Olen hyvämoraalinen oikeusvaltion kansalainen.
He va bara så.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492278- 261993
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271485Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161394- 1211361
- 181045
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107894Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78876Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333863