Miksi monet kieltäytyvät pelastumasta?

Anonyymi

Ymmärtävätkö jumalattomat kieltämällä uskonsa Jeesukseen kieltävänsä pelastumisensa?

Vain uskon kautta Jeesukseen pelastutaan, koska uskossaan ihminen saa ihmissilmän näkemättä lahjaksi Jumalalta vanhurskauden. Kun ihminen on vanhurskas niin hän pelastuu kun ei hylkää Ylkäänsä Jeesusta. Jotkut hylkäävät Jeesuksen , jotkut opettavat että luopuminen on mahdottomuus. Se on mahdottomuus niille, jotka pelastuvat mutta niitäkin on, jotka luopuvat uskostaan. Raamattu kertoo heistä ettei Jeesus tunne heitä ja sanoo heitä laittomuudentekijöiksi. Synnintekijöiksi toisinsanoen. Vakaasti harkiten luottaen armoon, joka kattaa synnissä elämisen ilman tarvetta tehdä parannusta.

Haluaako Jumala lapsensa pyrintöön elää parannuksessa vai haluaako Jumala ettei hänen lapsensa tarvitse elää parannuksenteossa?

Kattaako armo parannuksentekemättömyyden?

Eikö hedelmien tule olla Jumalalle kelvolliset?

Eihän kelpaamattomat hedelmät kasva Jeesukseen oksastetussa oksassa vaan vanhurskauden hedelmät kun ne ovat Jumalan armaasta armosta lopullisesti maistuviksi kasvaneita Hengen vaikutuksesta Valossa, anteeksiantavassa laupiaassa rakkauden lämmössä?

Anna pelastaa ihtes. Ei ole muutakaan Pelastajaa kuin Jeesus.Älä jatka sydämesi kovetusta.

Tarvitset rakastavan sydämen, jollaisen saat kun vastaanotat sydämesi oven Jeesukselle sanoen Jeesukselle rukoillen: Tule sydämeeni Jumalakseni, Pelastajakseni. Uskon sydämestäni kuuluvani Sinulle ikuisesti. Kiitän Sinua nyt ja jatkossa kiittelen lisää kun opin tuntemaan Sinua enemmän. Kiitos Jeesus, että sain tämän sydämestäni rukoiltua, sanotuksi Sinulle, aamen eli sse on totta, mitä rukoilin juuri Sinulle. On kivaa kun voin koska tahansa rukoilla Sinulle. Mutta joo, aamen nyt tällä rukoskerralla!

Commandohauis

41

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinuna harkitsisin asiaa uudelleen ja tutustuisin satukirjasi historiaan. Jeesustelijoiden mahdollisuus veikata oikeaa jumalaa on tasan 0.0.

      Suurimpia häviäjiä olette te epäjumala-jesusjahveph:n palvojat jos oikea jumala on olemassa.

      • Anonyymi

        Minä en eksy, sillä minä tunnen Kirjoitukset.

        Minua et voi valhein eksyttää. Raamattu kertoo täysin Totuudessa alati pysyen koko Totuuden eikä ole satukirja kuten alatyylisesti valheelisesti väität.

        Jumalaa ei veikata vaan Jumala on Kirjoitusten mukaan ja Kirjoituksia tutkimalla varmuudella Jumalaksi todistettu. Jokainen tämän voi Raamatusta tutkia niin halutessaan mutta moni ei halua ja seurauksena on eksymys, estyneisyys päästä oppilaaksi tuntemaan Jeesus, Totuus. Ei Jeesuksessa ole valheelle sijaa, jokainen Sanansa on Totuuden Sana.

        Mitä sinusta sanoisin? Olet ajanmerkki. Lopun aikaa elämme. Masuuni sattuu sanoa sinusta näin. Olen pahoillani hengellisestä sokeudestasi. Eksynyt olet. Sinun tulee ymmärtää se. Ymmärtämättömyys ylläpitää eksyneisyyttä. Moni ottaa sinusta mallinnuksensa. Kuka on sinun oppi-isäsi. Haluatko kertoa jotakin hänestä?

        Onko sorkaton vai sorkkajalkainen?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en eksy, sillä minä tunnen Kirjoitukset.

        Minua et voi valhein eksyttää. Raamattu kertoo täysin Totuudessa alati pysyen koko Totuuden eikä ole satukirja kuten alatyylisesti valheelisesti väität.

        Jumalaa ei veikata vaan Jumala on Kirjoitusten mukaan ja Kirjoituksia tutkimalla varmuudella Jumalaksi todistettu. Jokainen tämän voi Raamatusta tutkia niin halutessaan mutta moni ei halua ja seurauksena on eksymys, estyneisyys päästä oppilaaksi tuntemaan Jeesus, Totuus. Ei Jeesuksessa ole valheelle sijaa, jokainen Sanansa on Totuuden Sana.

        Mitä sinusta sanoisin? Olet ajanmerkki. Lopun aikaa elämme. Masuuni sattuu sanoa sinusta näin. Olen pahoillani hengellisestä sokeudestasi. Eksynyt olet. Sinun tulee ymmärtää se. Ymmärtämättömyys ylläpitää eksyneisyyttä. Moni ottaa sinusta mallinnuksensa. Kuka on sinun oppi-isäsi. Haluatko kertoa jotakin hänestä?

        Onko sorkaton vai sorkkajalkainen?

        Commandohauis

        Voi commando CH hauis, me eiuskovat ollaan pukinpäisiä, pirunsarvisia otuksia ja meillä on atrain kädessä ja tupsuhäntä. 😅

        LS


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en eksy, sillä minä tunnen Kirjoitukset.

        Minua et voi valhein eksyttää. Raamattu kertoo täysin Totuudessa alati pysyen koko Totuuden eikä ole satukirja kuten alatyylisesti valheelisesti väität.

        Jumalaa ei veikata vaan Jumala on Kirjoitusten mukaan ja Kirjoituksia tutkimalla varmuudella Jumalaksi todistettu. Jokainen tämän voi Raamatusta tutkia niin halutessaan mutta moni ei halua ja seurauksena on eksymys, estyneisyys päästä oppilaaksi tuntemaan Jeesus, Totuus. Ei Jeesuksessa ole valheelle sijaa, jokainen Sanansa on Totuuden Sana.

        Mitä sinusta sanoisin? Olet ajanmerkki. Lopun aikaa elämme. Masuuni sattuu sanoa sinusta näin. Olen pahoillani hengellisestä sokeudestasi. Eksynyt olet. Sinun tulee ymmärtää se. Ymmärtämättömyys ylläpitää eksyneisyyttä. Moni ottaa sinusta mallinnuksensa. Kuka on sinun oppi-isäsi. Haluatko kertoa jotakin hänestä?

        Onko sorkaton vai sorkkajalkainen?

        Commandohauis

        Sorkilla varustetut ovat rauhallisia kasvinsyöjiä, jotka eivät tee kenellekään tahallaan pahaa. Liity sinäkin sokkajalkaisten kannattajiin!

        "Todisteet" ovat vain surraavassa kuupassasi, josta patologi niitä voi aikanaan etsiä, mikäli ateistit siinä vaiheessa ovat kehittäneet tarvittavan tekniikan.


      • Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Sorkilla varustetut ovat rauhallisia kasvinsyöjiä, jotka eivät tee kenellekään tahallaan pahaa. Liity sinäkin sokkajalkaisten kannattajiin!

        "Todisteet" ovat vain surraavassa kuupassasi, josta patologi niitä voi aikanaan etsiä, mikäli ateistit siinä vaiheessa ovat kehittäneet tarvittavan tekniikan.

        Sokkajalkaisten po. sorkkajalkaisten 😁


      • Anonyymi

        Ei tämä leike ole satua, vaan he-man suku on pahin saastuttaja maailmassa, kun maailma elää he-man hengessä.
        Joko parannus parantaa, tai hakkaavalle miehelle kuolema.
        Maailma on yhtä he-man ateistia parempi, jos ei osaa elää ihmiseksi.
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9bfc5758-442e-4b46-83f5-ba2a328d0c83
        Eikä tähän tarvitse edes uskontoa.
        Jos mies ei osaa elää ihmiseksi, varastaa ja tkee yleensä pahaa, eikä lepsu rankaisu auta.
        Silloin otetaan kylän torille paalu, johon renkaaseen pannaan pahatus kiinni ja max 40 raipaniskua. Väitän, että maailma jo evoluutisesti parantuu.
        Jos kolmas tuomio kerta ei riitä, niin tyhmä ruumis, jota järki ei vie, saakoon aina ne 40 raippaa. Jopa alkaa lainkuuliaisuus maailmassa.
        Kannattaisi palata kunnon palautteeseen.

        He voisivat saada hoidollista vapautusta, kun ja jos väkivaltainen isä aiheuttaa lapsen kasvatuksen siihen vaiheeseen, että nuorena lähtee rikolliselle tielle, niin siinä isä ottaa vastuun ja raipat.
        Nuori sitten kasvatetaan tiedon kautta ihmiseksi. mahdollistetaan työ ja asunto, sekä ihmisen kätten kautta, yhteiskuntaa rakentava nuori päsee elämään kiinni.

        Siis kaikki he-mannin kaltaiset pahattajat ruumiilliseen kuritukseen.
        Valheesta lähtien - fyysinen kuri- se parantaa monen sielunelämän. Tähän ei tarvita uskontoa, vaan tähän tarvitaa ruumiille järkeä puhuva raippa. Järki tulee perässä


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Sorkilla varustetut ovat rauhallisia kasvinsyöjiä, jotka eivät tee kenellekään tahallaan pahaa. Liity sinäkin sokkajalkaisten kannattajiin!

        "Todisteet" ovat vain surraavassa kuupassasi, josta patologi niitä voi aikanaan etsiä, mikäli ateistit siinä vaiheessa ovat kehittäneet tarvittavan tekniikan.

        Jaha. Repe itse ilmoitti itsensä Sorkkajalan palvojaksi.
        Sitten hän vetää samaan mukaan myös "ateistit".

        Ja tämä todistus on tosi, sillä se on Repen itsensä antama. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä leike ole satua, vaan he-man suku on pahin saastuttaja maailmassa, kun maailma elää he-man hengessä.
        Joko parannus parantaa, tai hakkaavalle miehelle kuolema.
        Maailma on yhtä he-man ateistia parempi, jos ei osaa elää ihmiseksi.
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9bfc5758-442e-4b46-83f5-ba2a328d0c83
        Eikä tähän tarvitse edes uskontoa.
        Jos mies ei osaa elää ihmiseksi, varastaa ja tkee yleensä pahaa, eikä lepsu rankaisu auta.
        Silloin otetaan kylän torille paalu, johon renkaaseen pannaan pahatus kiinni ja max 40 raipaniskua. Väitän, että maailma jo evoluutisesti parantuu.
        Jos kolmas tuomio kerta ei riitä, niin tyhmä ruumis, jota järki ei vie, saakoon aina ne 40 raippaa. Jopa alkaa lainkuuliaisuus maailmassa.
        Kannattaisi palata kunnon palautteeseen.

        He voisivat saada hoidollista vapautusta, kun ja jos väkivaltainen isä aiheuttaa lapsen kasvatuksen siihen vaiheeseen, että nuorena lähtee rikolliselle tielle, niin siinä isä ottaa vastuun ja raipat.
        Nuori sitten kasvatetaan tiedon kautta ihmiseksi. mahdollistetaan työ ja asunto, sekä ihmisen kätten kautta, yhteiskuntaa rakentava nuori päsee elämään kiinni.

        Siis kaikki he-mannin kaltaiset pahattajat ruumiilliseen kuritukseen.
        Valheesta lähtien - fyysinen kuri- se parantaa monen sielunelämän. Tähän ei tarvita uskontoa, vaan tähän tarvitaa ruumiille järkeä puhuva raippa. Järki tulee perässä

        Ottiko eteen kirjoittaessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaha. Repe itse ilmoitti itsensä Sorkkajalan palvojaksi.
        Sitten hän vetää samaan mukaan myös "ateistit".

        Ja tämä todistus on tosi, sillä se on Repen itsensä antama. 🙂

        En minä kasvinsyöjiä palvo, eivät ne ole yleensä huippuälykkäitäkään. Mutta mukavia otuksia muuten, toisin kuin monet aitouskovaiset.

        Esimerkiksi vihaamanne vuohet ovat sorkkajalkojen älykkäimpiä ja aika huumorintajuisiakin otuksia – toisin kuin monet aitouskovaiset.

        Mielikuvitusolennoista taas voitte kiihkoilla ihan keskenänne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä kasvinsyöjiä palvo, eivät ne ole yleensä huippuälykkäitäkään. Mutta mukavia otuksia muuten, toisin kuin monet aitouskovaiset.

        Esimerkiksi vihaamanne vuohet ovat sorkkajalkojen älykkäimpiä ja aika huumorintajuisiakin otuksia – toisin kuin monet aitouskovaiset.

        Mielikuvitusolennoista taas voitte kiihkoilla ihan keskenänne.

        Tuo olin siis minä, anteeksi, Antsu.


    • Anonyymi

      Oikein ja viisaasti kirjoittaa Commandohauis aloituksessaan.
      ~

    • Anonyymi

      "Ymmärtävätkö jumalattomat kieltämällä uskonsa Jeesukseen kieltävänsä pelastumisensa?"

      Jos henkilö ei usko Jeesukseen, hänellä ei ole uskoa Jeesukseen. Sitä ei ole hänelle edes olemassa. Miten hän voisi siis kieltää jonkin, mitä hänen ymmärryksensä mukaan ei olisi olemassa? Kun hänellä ei ole uskoa, niin hän ei voi uskoa kieltääkään.

      Mietipä sitä vastauksena kysymykseesi.

      • Anonyymi

        Juuri näin, Jumala on kasteen yhteydessä rokottanut meidät helluntailaiset, siis hänen ainoat rakkaat lapsensa, kaikkia tauteja vastaan, joten jos vastaasi tulee maskiton henkilö, niin hän on taatusti helluntailainen ja voitte halata, vaikka ette tuntisikaan toisianne. T. Esirukoilija.


    • Anonyymi

      Minä uskon Jeesukseen, joka ei ole Jumala vaan ihminen. Hänen kauttaan minulla on pelastus. Sinä et pysty sanomaan asiaan yhtään mitään, koska et usko samoin kuin minä. Et pysty käsittämään uskoani. Sinun kuvitelmasi sinun jumalastasi pelastaa sinut. Minun kuvitelmani minun jumalastani pelastaa minut.

      Hyvin helppoa! Minun jumalani pelastaa minut vaikka teen tietentahtoen syntiä. Sinun jumalasi ei pelasta sinua jos teet tietentahtoen syntiä. Mutta minulla on rakastavampi jumala kuin sinulla. Onhan tosin hänen syytään, että ihmiskunta lankesi. Laittoihan hän ihmisen samalle planeetalle sen saman Saatanan kanssa, joka sai lankeamaan kolmasosan enkeleistä. Ja jumala teki sen vielä tietoisesti, koska pelastussuunnitelma oli valmiina jo ennen ihmisen luomista. Paavalin sanoin: minä en tee syntiä vaan sen tekee synti minussa. Onneksi Jumala järjesti Jeesuksen kuolemaan. Ja pakkohan hänen oli, ollakseen oikeudenmukainen.

      • Anonyymi

        Perustelusi syyttää Jumalaa ihmisen syntiinlankeamuksesta on huomioiti.Jokaisesta sanasta on tili tehtävä viimeisellä tuomiolla. Sitten saa tuomion , joka kärsitään kärsimyksistään tutussa ikuisessa Helvetissä.
        Väärä syytös syytöntä kohtaan on jo sinällään paha teko varsinkin laittomin perusteluin, joissa jätetään ihmisen valintavapauteen toimia kuten valitsee. Minä en olisi omenaa mennyt Aatamina syömään vaan todennut Eevan Saatanan valheita uskovaksi ihmiseksi, jonka päätöstä ei tule seurata mutta Aatami toimi kuten liberaali selkärangaton miespaimen ja haukkasi liberaalinaisvalhepaimenen hedelmää iljettävästi Jumalaa totelemattomasti kutn valheelliset liberaalivalhepaimenet, nuo saatanan eksyttäjät.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustelusi syyttää Jumalaa ihmisen syntiinlankeamuksesta on huomioiti.Jokaisesta sanasta on tili tehtävä viimeisellä tuomiolla. Sitten saa tuomion , joka kärsitään kärsimyksistään tutussa ikuisessa Helvetissä.
        Väärä syytös syytöntä kohtaan on jo sinällään paha teko varsinkin laittomin perusteluin, joissa jätetään ihmisen valintavapauteen toimia kuten valitsee. Minä en olisi omenaa mennyt Aatamina syömään vaan todennut Eevan Saatanan valheita uskovaksi ihmiseksi, jonka päätöstä ei tule seurata mutta Aatami toimi kuten liberaali selkärangaton miespaimen ja haukkasi liberaalinaisvalhepaimenen hedelmää iljettävästi Jumalaa totelemattomasti kutn valheelliset liberaalivalhepaimenet, nuo saatanan eksyttäjät.

        Commandohauis

        "tutussa ikuisessa Helvetissä"

        Vai on ikuinen helvetti sinulle tuttu?!

        Jumala ei kiduta ihmisiä ikuisesti. Loppu tulee hyvinkin nopeasti, kuten Raamattu sanoo. Loppu on nopea ja lohdullinen: pienen hetken kivun jälkeen pitkää unta. Kyllä siinä kelpaa nukkua. Kuka sitä haluaisi päivät pääksytysten soitella harppua kultaisilla kaduilla?


      • Anonyymi

        Selitäpä sinä miten Jumala ei olisi vastuussa siitä, että ihmiset joutuvat kärsimään synnistä ja synnin seurauksista kun:

        - ensin Saatana saa enkelit lankeamaan
        - sitten, tämän tietäen, Jumala suunnittelee pelastussuunnitelman tulevia langenneita ihmisiä ajatellen
        - sitten Jumala luo ihmisen, vaikka tietää tämän lankeavat, kaikkitietävä kun on.
        - sitten Jumala päästää Saatanan pettämään ihmiset, vaikka tietää, että Saatana on saanut kolmasosan enkeleistä lankeamaan.
        - jonka jälkeen synti leviää koko planeetalle ja Jumala ei tee edelleenkään mitään synnin seurauksena tapahtuvan ihmisten kärsimysten lopettamiseksi. Ei edes sen jälkeen, vaikka vedenpaisumus hävittää pahat ja Jumala huomaa, että edelleen synti jatkaa leviämistään pahemmin kuin syöpä.
        - ihmisten kärsimistä synnistä ja sen vaikutuksista on kestänyt jo tuhansia vuosia kun Jumala istuu toimettomana valtaistuimellaan.

        Kerro, miten Jumala ei olisi vastuussa ihmisen tilasta? Minäkään en tekisi syntiä, jos Jumala ei olisi alunperin järjestänyt asioita niin, että ihminen joutuu kiusaukselle alttiiksi.

        Selitä miksi Jumala sallii (=antaa hiljaisella hyväksynnällään) ihmisten kärsiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitäpä sinä miten Jumala ei olisi vastuussa siitä, että ihmiset joutuvat kärsimään synnistä ja synnin seurauksista kun:

        - ensin Saatana saa enkelit lankeamaan
        - sitten, tämän tietäen, Jumala suunnittelee pelastussuunnitelman tulevia langenneita ihmisiä ajatellen
        - sitten Jumala luo ihmisen, vaikka tietää tämän lankeavat, kaikkitietävä kun on.
        - sitten Jumala päästää Saatanan pettämään ihmiset, vaikka tietää, että Saatana on saanut kolmasosan enkeleistä lankeamaan.
        - jonka jälkeen synti leviää koko planeetalle ja Jumala ei tee edelleenkään mitään synnin seurauksena tapahtuvan ihmisten kärsimysten lopettamiseksi. Ei edes sen jälkeen, vaikka vedenpaisumus hävittää pahat ja Jumala huomaa, että edelleen synti jatkaa leviämistään pahemmin kuin syöpä.
        - ihmisten kärsimistä synnistä ja sen vaikutuksista on kestänyt jo tuhansia vuosia kun Jumala istuu toimettomana valtaistuimellaan.

        Kerro, miten Jumala ei olisi vastuussa ihmisen tilasta? Minäkään en tekisi syntiä, jos Jumala ei olisi alunperin järjestänyt asioita niin, että ihminen joutuu kiusaukselle alttiiksi.

        Selitä miksi Jumala sallii (=antaa hiljaisella hyväksynnällään) ihmisten kärsiä?

        Söin juuri vadelma marmorikakkua.
        En selitä sinulle asioita, joita et ole tutkinut Raamatusta. Aku Ankkaa lukemalla joutuu olemaan kyselemässä itsestäänselvyyksiä sitten niiltä, jotka ovat hommansa hoitaneet ajallaan. Sovitaan niin että luet Raamatun läpi. Jos et läpiluettuasikaan ole lumiukkoa fiksumpi niin vastaan sulle.

        Kiinnitä lukiessasi huomiota ihmisen vastuuseen teoistaan Jumalan edessä. Aloita kun ehdit. Tee aikanasi uusi aloitus: Luin Raamatun läpi mutta olen yhäkin pihalla kuin paviaani.Niin palataan Aasiaan.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin juuri vadelma marmorikakkua.
        En selitä sinulle asioita, joita et ole tutkinut Raamatusta. Aku Ankkaa lukemalla joutuu olemaan kyselemässä itsestäänselvyyksiä sitten niiltä, jotka ovat hommansa hoitaneet ajallaan. Sovitaan niin että luet Raamatun läpi. Jos et läpiluettuasikaan ole lumiukkoa fiksumpi niin vastaan sulle.

        Kiinnitä lukiessasi huomiota ihmisen vastuuseen teoistaan Jumalan edessä. Aloita kun ehdit. Tee aikanasi uusi aloitus: Luin Raamatun läpi mutta olen yhäkin pihalla kuin paviaani.Niin palataan Aasiaan.

        Commandohauis

        Eli sinäkään et tiedä mihin sinä uskot mutta silti väität faktana, että Jumalalla ei ole vastuuta ihmisen syntiinlankeemuksessa..

        Häpeäisit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin juuri vadelma marmorikakkua.
        En selitä sinulle asioita, joita et ole tutkinut Raamatusta. Aku Ankkaa lukemalla joutuu olemaan kyselemässä itsestäänselvyyksiä sitten niiltä, jotka ovat hommansa hoitaneet ajallaan. Sovitaan niin että luet Raamatun läpi. Jos et läpiluettuasikaan ole lumiukkoa fiksumpi niin vastaan sulle.

        Kiinnitä lukiessasi huomiota ihmisen vastuuseen teoistaan Jumalan edessä. Aloita kun ehdit. Tee aikanasi uusi aloitus: Luin Raamatun läpi mutta olen yhäkin pihalla kuin paviaani.Niin palataan Aasiaan.

        Commandohauis

        Ei tuo nyt osoita yhtään sinun ymmärtävän koko asiaa. Koitat vain olla näsäviisas. Olen lukenut Raamatun läpi lukuisia kertoja. Koska sinä et ymmärrä niin valaisen sinulle asiaa.

        Ensinnä, Raamattu ei anna vastausta siihen miksi kärsimystä on niin paljon. Mutta sen perusteella, mitä Raamattu sanoo, joko Jumala ei ole kaikkivoiva ja kaikkitietävä tai sitten hän ei ole rakkaus. Jos hän olisi rakkaus, kenenkään ei tarvitsisi kärsiä. Jos hän olisi kaikkivoiva, hänellä olisi mahdollisuus estää kärsimys mutta koska hän ei ole sitä estänyt, hän ei ole rakkaus. Tai hän ei ole kaikkivoiva.

        Mutta jos luetaan muitakin Raamatun ajan kirjoituksia kuin Raamattua, käy hyvin selväksi, että mistä on kyse. Ai niin mutta ethän sinä halua lukea niitä. Kerron silti.

        Jumala loi taivaanjoukot omaksi kuvakseen. Ne olivat henkimaailman Jumalan perhe. Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen. Ne olivat ruumiillisen maailman Jumalan perhe. Hän ei luonut heistä Jumalia. Hän loi jotakin muuta. Taivaanjoukoilla ja ihmisillä on jumalallisia ominaisuuksia, kuten kyky rakastaa sekä valinnanvapaus. Se, mitä Jumala ei antanut ihmisille eikä taivaanjoukoille, oli kyky hallita itseään niin, etteivät he sorru syntiin. Synnin tekeminen on siis ihmisen ja taivaanjoukkojen ominaisuus, johon he pystyvät. Sen on Jumala mahdollistanut luodessaan ihmisestä niin heikon, ettei ihminen pysty vastustamaan synnin tekemistä.

        On turha kuvitella, että Raamattu antaa asiaan vastausta kun se ei sitä anna. Kaikki muut vastaukset ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo nyt osoita yhtään sinun ymmärtävän koko asiaa. Koitat vain olla näsäviisas. Olen lukenut Raamatun läpi lukuisia kertoja. Koska sinä et ymmärrä niin valaisen sinulle asiaa.

        Ensinnä, Raamattu ei anna vastausta siihen miksi kärsimystä on niin paljon. Mutta sen perusteella, mitä Raamattu sanoo, joko Jumala ei ole kaikkivoiva ja kaikkitietävä tai sitten hän ei ole rakkaus. Jos hän olisi rakkaus, kenenkään ei tarvitsisi kärsiä. Jos hän olisi kaikkivoiva, hänellä olisi mahdollisuus estää kärsimys mutta koska hän ei ole sitä estänyt, hän ei ole rakkaus. Tai hän ei ole kaikkivoiva.

        Mutta jos luetaan muitakin Raamatun ajan kirjoituksia kuin Raamattua, käy hyvin selväksi, että mistä on kyse. Ai niin mutta ethän sinä halua lukea niitä. Kerron silti.

        Jumala loi taivaanjoukot omaksi kuvakseen. Ne olivat henkimaailman Jumalan perhe. Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen. Ne olivat ruumiillisen maailman Jumalan perhe. Hän ei luonut heistä Jumalia. Hän loi jotakin muuta. Taivaanjoukoilla ja ihmisillä on jumalallisia ominaisuuksia, kuten kyky rakastaa sekä valinnanvapaus. Se, mitä Jumala ei antanut ihmisille eikä taivaanjoukoille, oli kyky hallita itseään niin, etteivät he sorru syntiin. Synnin tekeminen on siis ihmisen ja taivaanjoukkojen ominaisuus, johon he pystyvät. Sen on Jumala mahdollistanut luodessaan ihmisestä niin heikon, ettei ihminen pysty vastustamaan synnin tekemistä.

        On turha kuvitella, että Raamattu antaa asiaan vastausta kun se ei sitä anna. Kaikki muut vastaukset ovat ihmisen mielikuvituksen tuotetta.

        Ihmisen osaksi tuli kärsimykset syntiinlankeamuksesta alkaen. Sitä ennen niitä ei ollut luomakunnassa ihmisillä. Enkeleillä alkoivat omat tsembalonsa omassa syntiinlankeamuksessaan ja langenneilla enkeleillä on vaikutuksensa maailmassa tapahtuviin kärsimyksiin.

        Jeesus kärsi syntien takia kuoleman.Ihminen kärsii kunnes kärsimykset lopuvat toisilla ja jatkuvat toisilla.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin juuri vadelma marmorikakkua.
        En selitä sinulle asioita, joita et ole tutkinut Raamatusta. Aku Ankkaa lukemalla joutuu olemaan kyselemässä itsestäänselvyyksiä sitten niiltä, jotka ovat hommansa hoitaneet ajallaan. Sovitaan niin että luet Raamatun läpi. Jos et läpiluettuasikaan ole lumiukkoa fiksumpi niin vastaan sulle.

        Kiinnitä lukiessasi huomiota ihmisen vastuuseen teoistaan Jumalan edessä. Aloita kun ehdit. Tee aikanasi uusi aloitus: Luin Raamatun läpi mutta olen yhäkin pihalla kuin paviaani.Niin palataan Aasiaan.

        Commandohauis

        Tuostapa tulikin mieleeni... Pitää laittaa tähtitortut uuniin!
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuostapa tulikin mieleeni... Pitää laittaa tähtitortut uuniin!
        ~

        Nyt ovat taikinalevyt sulamassa. 10 torttua sitten tulossa: luumumarmeladilla ja omenakanelimarmeladilla.

        Otin myös hyvin pienen palan kinkkua illaksi sulamaan...

        Nyt katselen toisella silmällä Tuntematonta sotilasta (1955), tuon osaa kyllä jo ulkoa, kun on vuosikymmeniä tullut se aina katsottua. Muuan ent. naapurini "ammutaan" tässä. Eräs toinen ent. naapurini taas ampuu itse itsensä.

        Eilen illalla varovaisesti katsoin uudemman version kertomuksesta, sillä en siedä runsasta kiroilua, joka vaivaa monia suomalaisia leffoja. Ei kiroiltu kohtuuttomasti, joten katson tallennuksista myöhemmin uudestaan.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt ovat taikinalevyt sulamassa. 10 torttua sitten tulossa: luumumarmeladilla ja omenakanelimarmeladilla.

        Otin myös hyvin pienen palan kinkkua illaksi sulamaan...

        Nyt katselen toisella silmällä Tuntematonta sotilasta (1955), tuon osaa kyllä jo ulkoa, kun on vuosikymmeniä tullut se aina katsottua. Muuan ent. naapurini "ammutaan" tässä. Eräs toinen ent. naapurini taas ampuu itse itsensä.

        Eilen illalla varovaisesti katsoin uudemman version kertomuksesta, sillä en siedä runsasta kiroilua, joka vaivaa monia suomalaisia leffoja. Ei kiroiltu kohtuuttomasti, joten katson tallennuksista myöhemmin uudestaan.
        ~

        Ja myös yhden ent. naapurini isä käytti alussa konekivääriä.
        Jaha, nyt ne on valtaamassa Petroskoita.

        Ja omena luumutortut paistuneet...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen osaksi tuli kärsimykset syntiinlankeamuksesta alkaen. Sitä ennen niitä ei ollut luomakunnassa ihmisillä. Enkeleillä alkoivat omat tsembalonsa omassa syntiinlankeamuksessaan ja langenneilla enkeleillä on vaikutuksensa maailmassa tapahtuviin kärsimyksiin.

        Jeesus kärsi syntien takia kuoleman.Ihminen kärsii kunnes kärsimykset lopuvat toisilla ja jatkuvat toisilla.

        Commandohauis

        Eli et sinä oikeasti ymmärrä sitä, miksi me kärsimme! Etkä ymmärrä Jumalan rooliakaan kärsimyksessä.

        Selitäpä miksi Jumala, jonka pitäisi olla rakkaus ja jonka pitäisi olla kaikkivoipa, ei tee mitään sen eteen, että ihmisten ei tarvitsisi kärsiä ihan helvetisti. Kenen syy on se, että ihminen luotiin Saatanan, tuon pettäjän kanssa samalle planeetalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen osaksi tuli kärsimykset syntiinlankeamuksesta alkaen. Sitä ennen niitä ei ollut luomakunnassa ihmisillä. Enkeleillä alkoivat omat tsembalonsa omassa syntiinlankeamuksessaan ja langenneilla enkeleillä on vaikutuksensa maailmassa tapahtuviin kärsimyksiin.

        Jeesus kärsi syntien takia kuoleman.Ihminen kärsii kunnes kärsimykset lopuvat toisilla ja jatkuvat toisilla.

        Commandohauis

        "Ihminen kärsii kunnes kärsimykset -- jatkuvat toisilla."

        Pettämätöntä logiikkaa!!!


    • Olisi hyvä tutustua Mesopotamian ja Egyptin vanhaan kultuuriin, koska sieltä löytyy alkuperäiset tekstit mihin raamattu pohjautuu. Juutalaiset ovat vääntäneet tekstejä omiin tarkoituksiinsa ja jättäneet pois mikä ei sovi "agendaan". Mikään Jumalan kaukokirjoittama ooppus ei kirja ole ja sumerilaisten sanoma muuttunut 4000 vuodessa melkoisesti. Jo joku parahtaa että oikea uskovainen hylkää Baapelin pakanoiden harhat - on kivempi lisätä tarinoihin omiaan ja näin pelastua. Siis raamattu perustuu maailman ensimmäiseen kirjoitettuun tietoon, Sumerista ja Egyptistä.
      "Kaksoisvirtain alueella vaikutti 3500–2000 ‑luvuilla eaa. Sumerin korkeakulttuuri, jonka piirissä keksittiin muun muassa kirjoitustaito. Sumerien jokaista kaupunkivaltiota johti kuningas, jonka katsottiin olevan jumalan edustaja ja joka omisti maat, rakennukset, ihmiset ja kaiken. Sumerien uskontoon kuului käsitys, että kaikilla paikoilla, asioilla ja esineillä oli omat jumaluutensa. Kaikkia muita jumaluuksia korkein oli taivaanjumala An, joka muodosti kolmiyhteisen jumaluuden poikansa Enlilin sekä viisauden ja luomisen jumalan Enkin kanssa. Sumerien muinaisesta uskonnosta on siirtynyt paljon aineksia muihin uskontoihin. Edellä mainittu Jumalan kolminaisuusmyytti on lainattu muun muassa kristinuskoon.

      Myös Sumerien legendoissa esiintyvä maailman luomismyytti, jonka mukaan Jumala loi maailman sanansa voimalla tietyssä järjestyksessä, on lainattu Raamattuun ja Koraaniin. Sumerien vedenpaisumusmyytti sekä myytti ennen vedenpaisumusta jopa satojen vuosien ikään eläneistä kymmenestä patriarkasta, joista viimeinen oli vedenpaisumuksen sankari, on niin ikään lainattu Raamattuun ja Koraaniin.

      Myös kristinuskossa esiintyvät ylösnousemusmyytti ja sijaiskärsimysmyytti ovat lainoja sumereilta. Sumerien legendan mukaan elämän jumalatar Inanna halusi myös tuonelan hallitsijaksi, mutta sinne pyrkiessään hänet surmattiin ja hän joutui alas tuonelaan. Hän sai kuitenkin kolmantena päivänä nousta ylös kuolleista ja päästä pois tuonelasta antamalla tilalleen sijaiskärsijäksi puolisonsa – vuohi- ja lammaspaimenen, joka antoi oman henkensä, jotta elämän jumalatar olisi pelastunut ja jotta myös ihmiset saisivat elää."

      • Anonyymi

        Voihan sen noinkin nähdä. Mutta nuo ovat vain oletuksia. Yhtä hyvin voidaan sanoa, että Raamatun kertomukset ovat olleet olemassa jo kauan ennen kuin ne on kirjoitettu ylös ja sumerilaiset kertomuksetkin perustuvat samoihin alkukertomuksiin kuin Raamattu.. siksi niissä on niin paljon samaa on sanomattakin selvää, että VT ajan ihmiset tunsivat nuo kertomukset, heijastuuhan niiden tekstit myös Raamatun kirjoittajien teksteihin.


    • Anonyymi

      Ymmärtävät ettei uskolla ole vaikutusta. Vain omat teot ratkaisevat. Pelastus on kristinuskosta pelastumista, kärsimyksestä autuuteen.

    • Anonyymi

      Eikö se ole sitten syntiä, että ihminen alkaa määrittelemään, että pääsee Taivaaseen ja tuo menee kadotukseen.
      Vain Jumala tietää ja päättää mitä ihmiselle kuoleman jälkeen tapahtuu, ei ihminen,
      Varsinkin herätys liikkeiden uskovilla tuntuu olevan kova tarve määritellä, kuka pääsee Taivaaseen ja kuka ei.

      • Anonyymi

        Raamattu määrittää miten päädytään Helvettiin. Tietenkin sen perusteella pystyy arvioimaan kuka Helvettiin joutuu. Kristinuskon tärkein yksilöä koskeva päämäärä on pelastua joutumasta Helvettiin. Siksi määrityksiä pidetään esillä.

        Jokaista tulisi ennakoiden arvioida mitä Jumala tuomitsee itsekullekin Raamatusta katsomalla. Jos huomaa olevansa menoerässä, joka lantustaa aivot narikassa Helvettiin niin on hyvä äkkiä poistua huonosta seurasta hyvään seuraan. Elätkö Jumalan tahtomaa elämää vai oman lihasi himoissa saastassa rypien?

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Syö konvehti.
        Mistä teitä sikiää?

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu määrittää miten päädytään Helvettiin. Tietenkin sen perusteella pystyy arvioimaan kuka Helvettiin joutuu. Kristinuskon tärkein yksilöä koskeva päämäärä on pelastua joutumasta Helvettiin. Siksi määrityksiä pidetään esillä.

        Jokaista tulisi ennakoiden arvioida mitä Jumala tuomitsee itsekullekin Raamatusta katsomalla. Jos huomaa olevansa menoerässä, joka lantustaa aivot narikassa Helvettiin niin on hyvä äkkiä poistua huonosta seurasta hyvään seuraan. Elätkö Jumalan tahtomaa elämää vai oman lihasi himoissa saastassa rypien?

        Commandohauis

        Kuulin kerrottavan seuraavanlaista tapausta.

        Eräs uskova oli evankelioinut, saarnannut, pitemmän aikaa ja kovasti
        uskosta osattomalle perheenjäsenelle tai tutulle ilman toivottua tulosta.
        Tämä henkilö oli kova uskon vastustaja ja uskovien halveksija, ei tahtonut
        uskova vaan väitteli kovasti vastaan. Lopulta uskova väsyi tällaiseen
        jatkuvaan "riitelyyn".

        Uskova meni seurakuntaan ja esitti ongelmansa seurakunnan pastorille.
        Pastori kehotti uskovaa lopettamaan kaiken saarnaamisen; ei puhua
        ko. henkilölle yhtään sanaa uskonasioista, ei Jumalasta, ei Jeesuksesta.
        Uskova teki näin.

        Jonkun ajan kuluttua uskosta osaton henkilö alkoi huolestua. Hän
        ihmetteli ettei kukaan enää puhu hänelle uskosta Jumalaan ja Jeesukseen.
        Lopulta hän hätääntyi koska koki ettei Jumala enää puhu hänelle.
        Hädissään hän kääntyi Elävän Jumalan puoleen ja tuli uskoon
        Herraan Jeesukseen Kristukeen.

        Kun näitä palstakeskusteluja lukee, tulee väistämättä mieleen, että
        monille ateisteille ja muille uskosta osattomille olisi parempi ettei
        heille enää puhuta mitään uskosta eikä Jeesuksesta. Ehkä he
        huolestuisivat niin, että kääntyisivät lopulta Jumalan puoleen ja
        Jumala pääsisi kohtaamaan heitä.

        Mielestäni täällä suositaan Jumalan pilkkaamista jatkuvilla
        uusilla aloituksilla ja vastauksilla. Ja tämä juuri innokkaiden
        uskovien taholta. Joskus on parempi vaieta niin kuin se
        saarnaajakin Raamatussa totesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu määrittää miten päädytään Helvettiin. Tietenkin sen perusteella pystyy arvioimaan kuka Helvettiin joutuu. Kristinuskon tärkein yksilöä koskeva päämäärä on pelastua joutumasta Helvettiin. Siksi määrityksiä pidetään esillä.

        Jokaista tulisi ennakoiden arvioida mitä Jumala tuomitsee itsekullekin Raamatusta katsomalla. Jos huomaa olevansa menoerässä, joka lantustaa aivot narikassa Helvettiin niin on hyvä äkkiä poistua huonosta seurasta hyvään seuraan. Elätkö Jumalan tahtomaa elämää vai oman lihasi himoissa saastassa rypien?

        Commandohauis

        "Tietenkin sen perusteella pystyy arvioimaan kuka Helvettiin joutuu."

        Ei pysty. Joka arvioi toisen menevän helvettiin, leikkii Jumalaa. Sinä et voi koskaan tietää, mitä Jumalalla varattuna kenenkin varalle. Häpeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin kerrottavan seuraavanlaista tapausta.

        Eräs uskova oli evankelioinut, saarnannut, pitemmän aikaa ja kovasti
        uskosta osattomalle perheenjäsenelle tai tutulle ilman toivottua tulosta.
        Tämä henkilö oli kova uskon vastustaja ja uskovien halveksija, ei tahtonut
        uskova vaan väitteli kovasti vastaan. Lopulta uskova väsyi tällaiseen
        jatkuvaan "riitelyyn".

        Uskova meni seurakuntaan ja esitti ongelmansa seurakunnan pastorille.
        Pastori kehotti uskovaa lopettamaan kaiken saarnaamisen; ei puhua
        ko. henkilölle yhtään sanaa uskonasioista, ei Jumalasta, ei Jeesuksesta.
        Uskova teki näin.

        Jonkun ajan kuluttua uskosta osaton henkilö alkoi huolestua. Hän
        ihmetteli ettei kukaan enää puhu hänelle uskosta Jumalaan ja Jeesukseen.
        Lopulta hän hätääntyi koska koki ettei Jumala enää puhu hänelle.
        Hädissään hän kääntyi Elävän Jumalan puoleen ja tuli uskoon
        Herraan Jeesukseen Kristukeen.

        Kun näitä palstakeskusteluja lukee, tulee väistämättä mieleen, että
        monille ateisteille ja muille uskosta osattomille olisi parempi ettei
        heille enää puhuta mitään uskosta eikä Jeesuksesta. Ehkä he
        huolestuisivat niin, että kääntyisivät lopulta Jumalan puoleen ja
        Jumala pääsisi kohtaamaan heitä.

        Mielestäni täällä suositaan Jumalan pilkkaamista jatkuvilla
        uusilla aloituksilla ja vastauksilla. Ja tämä juuri innokkaiden
        uskovien taholta. Joskus on parempi vaieta niin kuin se
        saarnaajakin Raamatussa totesi.

        Mut kun ne ateistit 👺 itse tänne tulee!

        Me uskovathan täällä puhumme toinen toisillemme, mutta aina tämän tästä jonkun aten tai satanistin korvat nousee puskan 🐇 takaa ja pitkät hampaat vilkkuaa. Irvistää, hui!

        Jotta he eivät kuulis evankeliumia, eikai meidän sen takia pidä jättää toinen toistemme evankeliontia ja uskossa vahvistamista?

        Jumalanpilkkaketjuihin ei uskovien pidä ollenkaan vastata, edes avata tai alkaa lukeakaan. Menkööt Kadotukseen, kunhan emme itse heitä siinä avusta. Kukin vastaa vain itsestään, aikuiset ihmiset. Jokainen valitsee itse Tiensä.


    • Anonyymi

      Via Dolorosa! Kärsimyksen tie, jolla kuvataan Jeesuksen kärsimysmatkaa syntiinlangenneiden ihmisten takia.

      Myös ihmisillä on omat kärsimykset kestettävänään. Mekin olemme täällä via dolorosaatioimassa. Meillä on kestettävää jo siinä kuinka kestää toinen toistaan piip ihmisiä piip kysymyksiä piip kysyen aivot tärähtäneinä.

      Commandohauis

    • Anonyymi

      " VASTUSTAKAA häntä LUJINA USKOSSA tietäen että SAMAT KÄRSIMYKSET
      TÄYTYY teidän veljiennekin
      maailmassa KESTÄÄ!"


      Kestäen kärsimykset kärsimysmatkalla ,

      Sankari Commandohauis

      • Anonyymi

        Kiitos vahvistavasta viestistä, mutta sankari-tittelin meille / kullekin jakavat yleensä muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vahvistavasta viestistä, mutta sankari-tittelin meille / kullekin jakavat yleensä muut.

        Sain omani Markku Veilolta ja täyskattavan luvan sen käyttöön.

        Aitoa sankaruuttani ihaillen,

        Kovaa sankaria esittämätön aito timantinkova sankari,
        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vahvistavasta viestistä, mutta sankari-tittelin meille / kullekin jakavat yleensä muut.

        "Takokaa vantaanne MIEKOIKSI. Sanokoon heikko:
        MINÄ olen SANKARI.

        Markku: Tönäise sitä kaveriasi vieressä ja sano: MINÄ olen SANKARI.

        Kertomus tosi. Voit kysyä asiasta Markulta.
        Jollet luotettavana todistajana ole minua pitämäsi.

        Lihaksikkaasti, Commandohauis


    • Anonyymi

      Epäusko sen saa aikaan Jeesuksen kieltämisen kun ei usko Jeesukseen.

      Yllätystä riittää kun tajuaa pelanneensa väärä hevosta kun henki ja sielu poistuvat jumalattomasta.

      https://www.youtube.com/watch?v=0Gz_u55UT48

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1797
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1567
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1092
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1043
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      124
      966
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      809
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      788
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      664
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      652
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      638
    Aihe