Kuntouttavaan työtoimintaan

Anonyymi

Itse olen jo työelämästä pois, mutta olen seuraillut vuosia tuttujen nuorten yrityksiä päästä mukaan työelämään.
Totuus on vain se , että esim TE-keskus vaan suosittelee tutustumaan "kuntouttavaan työtoimintaan" kursseille, vaikka mitään kuntouttavaa toimintaa terveet nuoret ei tarvitse.
Muuten Saku Timonen kirjoitti just hyvän pankonpoika tarinan, jossa kritisoi nykyistä toimintaa.Kannattaa lukea sillä terveiden ihmisten ei tarvitse karanteenin ym pelossa niihin mennä vaikka uhkauksia ko tahoilta tuleekin.

Itse käynyt nuorten henkisenä tukena mm Tarmo, Luotsi ja mitä kaikkia rekrytoimistoja niitä onkaan. Kyllähän niissä nuoria viedään kuin litran mittaa ilmaisiksi työntekijöiksi.

Muuten just huomasin, että TE-palvelusivuille on tullut uusi tervetullut ilmoitus Kuntouttavaan työtoimintaan muutoksia 1.1.2021 alkaen !

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin terveen ja työkykyisen ihmisen ei tarvitse karenssin yms pelossa niihin mennä vaikkau uhkauksia ko tahoilta tuleekin. Minut on aikonaan kiristetty karenssin uhalla työharjoitteluun/työkokeiluun, mutta jatkossa tiedän miten menettelen näiden tahojen kohdilla ja te-toimiston kohdilla siinä tilanteessa.

    • Anonyymi

      Te-toimiston järjestämä kuntouttava työtoimintaa ja työharjoittelua varten ottaa te-toimisto vakuutuksen. Sittem "vahingossa" rikot ja sähläät jotain ja te-toimisto kun joutuu sitten maksamaan niin ei enää tarvitse "pelätä" joutuvansa toistamiseen alistettavaksi.

    • Anonyymi

      Täytyy muistaa, että kuntouttava työtoiminta ei ole työsuhde, vaan sosiaalipalvelua.
      Kuntouttavalta työntekijältä ei voi siis vaatia samaa kuin palkkatyöläiseltä.
      Valitettavasti monet kuntouttavassa työtoiminnassa olevat eivät ota selvää oikeuksistaan. Tunnettuja tapauksia esim. Kaski-Honkalampi ja Sastamala.
      Kannattaa ottaa selvää kuntouttavan työtoiminnan laista, jos kohtaa kuntouttavassa epäselvyyksiä. Täällä aiemmin mainittu Saku Timosen kirjoitukset kuntouttavasta ovat hyvin asiallisia ja tietoisia kuntouttavasta.

    • Anonyymi

      Toiminnot työtöyttämiseen pitäisi käyttää aikanaan, on tullut salamankirkkaasti selväksi. Hyvää huomenta maa.

    • Anonyymi

      Kyse on laillistetusta orjuudesta jolla korvataan palkkatyötä..

      Kuinka orjuus kuntouttaa ? Nähdäkseni ainoastaan tekijänsä vitutuskäyrä lähteen nousuun kilpaa verenpaineen kanssa..

    • Anonyymi

      Kuntoutuksesta on päästy palkkatyöhön n. 2-3 prosentin varmuudella.
      Kuntouttava henkilö voi olla vaikka lähellä eläkeikää oleva.
      Työterveyshuoltoa ei luonnollisesti ole, koska kyse ei ole työsuhteesta.
      Kieltojakin voi olla aika erikoisia kuntouttavassa. Kaski-Honkalammen erikoisuus oli, että kahvia ei saanut keittää taukotuvassa, koska oli kyse paloturvallisuudesta.

    • Anonyymi

      "Vantaa on jo hallituksen asettamassa työllisyystavoitteessa – Lähes 900 vantaalaista osallistuu kuntouttavaan työtoimintaan!"

      "Näin hehkuttaa Vantaan Sanomat kaupungin onnistunutta työllistämistä, jolla erityisesti pitkäaikaistyöttömyys on saatu laskemaan. Kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvien määrä kohosi huhtikuussa 2019 uuteen ennätykseen 869:ään."

      "Vantaalla siis myönnetään avoimesti, että työttömyyden lasku perustuu palkattomaan työhön. Kuntouttavan työtoiminnan asiakas pääsee harjoittelemaan aitoon ympäristöön, kuten laitoskeittiöön tai pesulaan. Sinne moni jääkin harjoittelemaan palkatta, sillä läheskään kaikki eivät etene kuntouttavasta työtoiminnasta palkkatuettuun työhön tai avoimille työmarkkinoille."

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe