Kuopiolaiset eivät osaa käyttäytyä ruokakaupassa

Anonyymi

Mikä ihme siinä on, että niitä ostoksia pitää jäädä pakkaamaan siihen kassahihnan päähän? Ja mihinkään ei ole kiirettä. Meno on kuin hidastetussa filmissä. Pitkään mietitään missä järjestyksessä ostokset laitettaisiin kassiin.

Toinen outo tapa on, että jäädään seisomaan siihen kassan eteen ja odotetaan, että kassahenkilö rahastaa ennenkuin siirrytään pakkaamaan.

Nopeampi tapa olisi, että laitetaan ostokset hihnalle ja siirrytään samantien laittamaan ostoksia hihnan toisessa päässä takaisin ostoskärryyn jonka jälkeen maksetaan ostokset. Vai luuleeko kuopiolaiset, että se on varastamista?

Sen jälkeen siirrytään pakkaamaan ostokset syrjemmälle. Nopeuttaisi toimintaa ja turvavälit säilyisi näin korona-aikana.

Mutta kai kuopiolaiset ovat laskeutuneet puusta toissapäivänä ja paljon opittavaa vielä on.

120

1538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama juttu Jyväskylässä, boonuksena lisäksi räkiminen, rykiminen ja paikalliseen tapaan erittäin alatyylinen käytös puheineen joita ei täällä Kuopiossa tapahdu.

      • Anonyymi

        Huono käytös on uusi musta .


      • Anonyymi

        Perähikiäläisellä ei ole rajoja kun arvostelee kaupunkilaista myymäläkuluttajaa.
        Hän joutuu käyttämään bussia jotta pääsee Jyväskylän Prismaan.


    • Anonyymi

      Typeräähän se on latoa ne ostokset takaisin ostoskärryyn kun voi laittaa ne yksintein jo kassiin.
      Sitäpaitsi itse kun käyn kaupassa, en yleensä edes ota ostoskärryä vaan pelkän korin, joka on jätettävä kassan etupuolelle, joten mulla ei edes ole kärryä johon latoa ostokset.
      Jos sulla on kiire, nykyään on myös itsepalvelukassoja, mutta tokihan kauppiaan täytyisi seurailla ruuhkia kassalla ja tarpeen mukaan lisätä henkilöstöä kassoille.
      Turha siinä on muita asiakkaita syytellä, vaan kauppiaan huonoa pelisilmää jos kassat ruuhkautuvat.

      • Anonyymi

        Yleensä kassi laitetaan kassinsäilytykseen. Sen korin voi kuljettaa kassan ohi ja laittaa ostokset takaisin koriin. Korin kanssa voi siirtyä syrjemmälle ja pakata ostokset kassinsäilytyksessä hakemaansa kassiin.

        Kassat toimisivat paljon nopeammin jos asiakkaat eivät jäisi siihen kassanpäätyyn nysväämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä kassi laitetaan kassinsäilytykseen. Sen korin voi kuljettaa kassan ohi ja laittaa ostokset takaisin koriin. Korin kanssa voi siirtyä syrjemmälle ja pakata ostokset kassinsäilytyksessä hakemaansa kassiin.

        Kassat toimisivat paljon nopeammin jos asiakkaat eivät jäisi siihen kassanpäätyyn nysväämään.

        Koria ei voi kuljettaa kassan ohi ja monissa kaupoissa korissa on hälytin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koria ei voi kuljettaa kassan ohi ja monissa kaupoissa korissa on hälytin.

        Kyllä voi ainakin keskustan ruokakaupoissa. Missä kaupassa muka korissa on hälytin?

        Veljmiehessä ja S-marketissa on kassinsäilytyksen vieressä taso johon voi laskea korin.


    • Anonyymi

      Mitäs änkeät sinne kauppaan ruuhka-aikaan oma häpeäsi on.
      Itse kun käyn kaupassa niin eipä ole ruuhkaa kassalla ja koko pyörähdys kaupassa ei kauaa kestä. En tutki kaupan jokaista tuotetta vaan tiedän mitä haen.

    • Anonyymi

      Erittäin kovilla kaupankatteilla luulisi olevan vara palkata kassahihnan päähän muovikassiin pakkaajat jenkkityyliin niin ei vieraspaikkakuntalaiset hermostuisi Kuopiossa käydessään.
      Itse asun tällä hetkellä Hollywoodissa jossa pakkaajat tuovat automaattisesti ostokseni myös autolle asti mutta eihän kaikilla ole tietenkään varaa asua täällä.

    • Anonyymi

      Lidl yritti tuota lyhyet keskieurooppalaiset kassapöydät Kuopioon, mutta kuopiolaiset ymmärsivät niistä yhtä paljon kuin lehmä uudesta sähköpaimenesta.

      • Anonyymi

        sama juttu nykäskylässä, mutta jyppikyläläiset ymmärsivät siitä yhtä paljon kuin miten valtra keulii liikennevaloissa


      • Anonyymi

        Lidl uusi kassapöydät KOKO SUOMESSA, ei vain Kuopiossa, SUOMALALAISTEN antaman asiakaspalautteen pohjalta,


    • Anonyymi

      Riippuu vähän tilanteesta miten käyttäydyn. Jos siellä päädyssä on edellinen asiakas pakkaamassa niitä ostoksiaan, jään odottamaan että hän lähtee, haluan pitää turvavälin. Lidlissä opin jo alkuaan keräämään ostokset takaisin kärryyn ja siirtymään sivulle pakkaamaan, olen aina tehnyt niin ja nyt korona-aikaan vielä suuremmalla syyllä on väistää seuraavaa asiakasta. Ikävä kyllä, monet kyllä jonossa jo osaa sen turvavälin pitää, mutta se unohtuu sitten maksun jälkeen ja tungetaan ihan siihen viereen pakkailemaan omia ostoksia.

    • Anonyymi

      Komppaan edellistä kirjoittajaa. Niin olen minäkin aina tehnyt, että kerään kipinkapin joko kassiin, tai kärryyn, ja pakkaan ne mukaani sivummalla.

      Onhan se toisten ihmisten huomioimista ja nopeuttaa kassalla työtään tekevän myyjänkin työtä ja perässä tulijoiden kaupassa asioimista.

      • Anonyymi

        Jos tätä alkaa kaikki tehdä, niin kohta on ruuhkaa siellä sivummalla pakkauspöydälläkin. Minnekäs sitä sitten pitäisi lähteä niiden ostosten kanssa?
        Jos kassalla ei enää saa pakata ostoksia, viekää helevettiin sitten ne pakkaustasotkin siitä kassan takaa perkele ettei kukaan saa väärää käsitystä, että siinä saisi pakata ostokset kassiin saatana!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tätä alkaa kaikki tehdä, niin kohta on ruuhkaa siellä sivummalla pakkauspöydälläkin. Minnekäs sitä sitten pitäisi lähteä niiden ostosten kanssa?
        Jos kassalla ei enää saa pakata ostoksia, viekää helevettiin sitten ne pakkaustasotkin siitä kassan takaa perkele ettei kukaan saa väärää käsitystä, että siinä saisi pakata ostokset kassiin saatana!!

        Ei kukaan kiellä sinua nysväämästä niitten ostoksiesi kanssa siinä kassalla vaikka tuntikausia, mutta voihan sitä joskus ajatella muitakin, eikä aina olla MINÄ, MINÄ, MINÄ!
        Niih, saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan kiellä sinua nysväämästä niitten ostoksiesi kanssa siinä kassalla vaikka tuntikausia, mutta voihan sitä joskus ajatella muitakin, eikä aina olla MINÄ, MINÄ, MINÄ!
        Niih, saatana.

        Oletuksella, että olemme kaikki terveitä, nuoria, nopealiikkeisiä urheilijanuorukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletuksella, että olemme kaikki terveitä, nuoria, nopealiikkeisiä urheilijanuorukaisia.

        Olen jo lähes seitenkymppinen mummo, mutta en minä silti halua tieten tahtoen toisten edessä hidastella.


    • Anonyymi

      TopTen lista kassalla vatuloijista:
      -Vaatteiden ostajat marketeissa
      -Tupakka-automaatin numeron pyytäjät
      -Veikkauksen pelien ostajat
      -Alennuskuponkien kanssa vehkeilevät
      -Venäläiset tax-free ostelijat
      -Liian nuorilta näyttävät kaljanostajat
      -Kassaneidin sukulaiset ja tuttavat
      -Kerran viikossa suurperheen jääkaapin
      täyttelijät

      -Myymälävarkaat joilla on jäänyt hälytin
      tuotteesta poistamatta
      - Vihanneksien ja hedelmien punnitsematta
      jättäjät ( ei koske lidliä)

      • Anonyymi

        Mummot jotka maksavat ostokset senttikolikoilla ja etsivät viimeisiäkin kolikoita kukkaronpohjalta. Sitten vielä erikseen kertovat koko sukutarinansa ja ainakin viimeisimmän vuoden ajalta kaikki elämänsä tapahtumat, varsinkin sairaudet ja monissako hautajaisissa on viime viikolla ollut, yksityiskohtaisesti ja juurta jaksaen kassatytölle, joka ei kehtaa sanoa vastaankaan.


      • Anonyymi

        Elikkäs kaikki muut asiakkaat, paitsi sinä. Kaikkihan nuo on ihan normaaleja asiakastilanteita, eikä mitään ylimääräistä vatulointia. Tietty juoksukaljan hakijat ovat nopeempia, mutta heillä on syynsä kiirehtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummot jotka maksavat ostokset senttikolikoilla ja etsivät viimeisiäkin kolikoita kukkaronpohjalta. Sitten vielä erikseen kertovat koko sukutarinansa ja ainakin viimeisimmän vuoden ajalta kaikki elämänsä tapahtumat, varsinkin sairaudet ja monissako hautajaisissa on viime viikolla ollut, yksityiskohtaisesti ja juurta jaksaen kassatytölle, joka ei kehtaa sanoa vastaankaan.

        Mummot minun listalta puuttui ja se on kunnioituksesta vanhempia ihmisiä kohtaan.
        Antaa mummojen vaan laskeskella senttejään ja puhella kuulumisensa minun puolestani, nyt oli kysymys nuoremmista suurvatuloijista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummot minun listalta puuttui ja se on kunnioituksesta vanhempia ihmisiä kohtaan.
        Antaa mummojen vaan laskeskella senttejään ja puhella kuulumisensa minun puolestani, nyt oli kysymys nuoremmista suurvatuloijista.

        Minä pakkoon ne ostoksenj siinä kassalinjan piässä, etkä ossoo mittään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pakkoon ne ostoksenj siinä kassalinjan piässä, etkä ossoo mittään!

        Niih, ossooja pakkoo missä huvittaa.
        Vatuloijat pakkoovat takasi kärryyn.


    • Anonyymi

      Mihinkä sitä kuopiolaisella on kaupasta niin kiire, kun Kuopiossa ei ole juuri mitään muutakaan.

    • Anonyymi

      Kaupassa Korona aikaan maksan ja pakkaan niin, että turvavälit toteutuvat. Mihinkään ei ole niin kiire ja tämä jokaisen tulee ymmärtää. Jos kassa ei tätä huomioi totean kassalle että haluan palatessa pitää huolen turvavälistä. Tämä on nyt tärkeää !

      • Anonyymi

        Ehkä ei sinulla ole kiire. Mistä näitä minä, minä ja minä ihmisiä sikiää?


      • Anonyymi

        Vain Savossa olen törmännyt ja usein kassahenklöstöön, joka työntää samaan väliin toisenkin asiakkaan ostoksia. Kaupan pitäisi kouluttaa henkilöstöään eikä asiakkaiden. Onneksi asioin Savossa nyt vain lomilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Savossa olen törmännyt ja usein kassahenklöstöön, joka työntää samaan väliin toisenkin asiakkaan ostoksia. Kaupan pitäisi kouluttaa henkilöstöään eikä asiakkaiden. Onneksi asioin Savossa nyt vain lomilla.

        Onneksi Savon kassahenkilökunta ei joudu kärsimään käytöksestäsi ja koronatartunnastasi kuin lomillasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Savon kassahenkilökunta ei joudu kärsimään käytöksestäsi ja koronatartunnastasi kuin lomillasi.

        Niinhän se käytös on poikkeavaa, kun tervehdin kassahenkilöstöä ja kiitän kuitin saatuani. On siinä kärsimystä=)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se käytös on poikkeavaa, kun tervehdin kassahenkilöstöä ja kiitän kuitin saatuani. On siinä kärsimystä=)

        minä mulukasen kassoo vihasesti kun alan latomaan niitä ostoksia linjalle ja kuitin suatuanj sanon vuan jotta perkele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Savossa olen törmännyt ja usein kassahenklöstöön, joka työntää samaan väliin toisenkin asiakkaan ostoksia. Kaupan pitäisi kouluttaa henkilöstöään eikä asiakkaiden. Onneksi asioin Savossa nyt vain lomilla.

        Kassahenkilö ei välttämättä ole savolainen, paljon on muualta tulleita. Muualla kassahenkilö voi olla savolainen, paljon savolaisia on muuttanut muualle.


    • Anonyymi

      Koettakaa saada jouluksi kaikesta vaikeudesta huolimatta ruuat ostettua myös Kuopiossa. Kerralla enemmän, niin ei tarvitse käydä usein tuskailemassa=)

    • Anonyymi

      On taas jollain ihmis-pololla vaikeaa. Kehtaakin valittaa jos sekunnin kaksi joutuu odottamaan. Juuri näitä tyyppejä, jotka ovat korona aikanakin niskaan puuskuttamasta. Säälittävää ja vastuutonta. Itse tällein invalidina hiukan tavallista hitaampi. Pyydän nöyrimmästi anteeksi.

      • Anonyymi

        Älä pyytele anteeksi. Paukauta mieluummin kepillä otsaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pyytele anteeksi. Paukauta mieluummin kepillä otsaan.

        Sivistymätön ei mitään tapoja. Mikäli osattaisiin edes alkeellisimmat käytöstavat ja olisimme kohteliaita toisillemme. Nou hätä edes kaappajonossa. Hyvää joulua !


      • Anonyymi

        Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

        Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

        Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.

        Mummojen vihaajat täytyy kaupan vartijan taluttaa perävaraston pakkaseen jäähylle pariksi päivää jotta oppivat kassajonon tavoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

        Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.

        Entäs papparaiset? Mihin aikaan he voisivat mielestäsi suorittaa ostoksensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

        Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.

        Mutta katsokaapa joskus mummojen ostoskärryjä. Ostoksia on niin paljon, että sillä ruokkisi tuvallisen nälkäisiä varusmiehiä. Kärryissä on esim. useampi purkillinen maitoa jne, Miettii missä ajassa mummo ehtii syömään kaikka ruuat ja paljonko menee hukkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pyytele anteeksi. Paukauta mieluummin kepillä otsaan.

        Joo terve olen minäkin ajanut niuvanniemen kautta kaupunkiin.


    • Anonyymi

      Minä jiän mielellän siihen oottelmmaan toista pakkoojoo vähän niinku juttukaveriksi. On se mukava rupattoo vaikka ei tuntiskaan sitä toista vaan siinähän sitä oppii tuntemmaan.

      • Anonyymi

        Niin ja kun ruppee huastattammaan sitä toesta pakkoojoo, niin ottaa maskin poes piästä, jotta suap puhheesta paremmin selevee, eekä yskökset ja aevastuksetkaan suotta kastele maskia, oeshan se aika inhottava semmonen märkä rätti nuamalla :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja kun ruppee huastattammaan sitä toesta pakkoojoo, niin ottaa maskin poes piästä, jotta suap puhheesta paremmin selevee, eekä yskökset ja aevastuksetkaan suotta kastele maskia, oeshan se aika inhottava semmonen märkä rätti nuamalla :P

        No oes märkärätti nuamalla tosijaannii huono homma. Eikä sieltä rätin takkoo tuntiskaa kuka se huastelloo. Vuan jos vain raottas sitä rättii niin uushan se tilallen pitäs jo vaihtoo.


    • Anonyymi

      No voi paska. Yllättää ja mieltä pahoittaa ymmärtää kuopiolaisista tämmöistä mielenvirettä, josta tämä ketju kertoo. Olen ihan pettynyt. Ja joo, en ole nysvääjämummo. Asunut parissakin maailman metropolissa jne. Että siiskö kuopiolaiset maailman napoja?

    • Anonyymi

      Mikä kiire maailmassa on? Ei ihme että stressaantuneita näkee joka paikassa.
      Ennen kun kävi ns. kyläkaupassa, tuli aina hyvä mieli lähtiessä, kun oli rupatellut muiden kanssa. Ja siellä oli joskus näitä kylän persoonia, joita nykyään sanottaisiin maleksioiksi ja häiriköiksi.

      • Anonyymi

        Muisteletko Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisteletko Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla aikaa?

        Missäs asennossa se ohjaussauvva nyt sitten on ?


    • Anonyymi

      Alkaako teitä stressi-erkkejä raivostuttaa, jos olette tankkaamassa autoa, mutta asemalla on jonoa, istutte autossa odotellen vuoroanne rauhassa, vai alkaako savu nousta korvista sielläkin, pitäisikö edellä tankkaajan kaupan kassa -logiikalla tankata bensat ensin jerrykannuun, ajaa sitten jonnekin sivummalle ja kaataa bensat tankkiin sitten jerrykannusta... hohhoijaa...

    • Anonyymi

      ehkä pahempi juttu olisi se jos Kuopiolaiset eivät osaisi käyttäytyä ruokapöydässä...

      • Anonyymi

        Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.

        Maskilliset kärsivät happivajeesta hengitellessään samaa ilmaa edestakaisin.
        Hieman höperöiltähän ja eksyksissä nuo tuntuvat kassajonoissa olevan.
        Eräskin ukkeli yritti saada boonusta väkisin kassamyyjältä Citymarketissa ja kassa oli hätää kärsimässä.
        Onneksi piipaa-auto kävi hakemassa innokkaan S-ryhmäläisen hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maskilliset kärsivät happivajeesta hengitellessään samaa ilmaa edestakaisin.
        Hieman höperöiltähän ja eksyksissä nuo tuntuvat kassajonoissa olevan.
        Eräskin ukkeli yritti saada boonusta väkisin kassamyyjältä Citymarketissa ja kassa oli hätää kärsimässä.
        Onneksi piipaa-auto kävi hakemassa innokkaan S-ryhmäläisen hoitoon.

        Hätää kärsimässä. Mikä on HÄTÄ ja mikä KÄRSÄ? Kassajonoon kuuluvat Kuopiossa molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.

        Jos on jokin keuhkosairaus tms., ei voi käyttää maskia, kun ei saa hengitettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.

        itsenäisyyspäivää voidaan nyt vuonna 2022 kuitenkin jo juhlia.


    • Anonyymi

      Jääkö ne siihen käytäväänkin suurinryhmin asioita selvitelemään, katsos kun teknisistä laitteista saattaa jäädä jälkiä jos asiat alkavat olla niin päivänvaloa kestämättömiä, eivätkä haluaisi ottaa riskiä.

      • Anonyymi

        Kameroihin on jäänyt jälkiä myös Valkeisenlammen koirankusettelija ukkelista jonka tuntee kassajonossa virtsanhajusta ja päälletunkevasta käytöksestä.


    • Anonyymi

      Alennusmyyntien taas tullessa kassoilla taas järkyttävät jonot kun kansa lähtee selvittämään alennusprosentteja kauppojen kassoilla. Pahimmilla alemyyntitantereilla saattaa jopa jääkiekkokypärän käyttö olla perusteltua kun ahneet shoppailijat ottavat yhteen.

    • Anonyymi

      Entäs ennenwanhaan Anttilan yläkerrassa kun rullaportaiden ylätasanteella jotkut ihan perheineen jäivät siihen rullaportaiden yläpäähän ihmettelemään kaikessa rauhassa, että mihinkähän suuntaan tästä lähtisi, samalla rullaportaat takana työnsi porukkaa ylös jatkuvalla syötöllä ruuhkaksi asti...

      • Anonyymi

        Anttilassa ei ollut liukuportaita vaan liukukäytävä. Liukukäytävä uusittiin ja vie nyt Tokmannille.

        Liukukäytävä tai kulkuhihna on ihmisten kuljettamiseen tarkoitettu kuljetin. Se voi olla tasainen tai kalteva. Liukukäytävissä on kuljetinketju ja kaidevyö kuten liukuportaissakin, mutta liukukäytävässä ei ole askelmia.


    • Anonyymi

      Ei se kalakukkokaan paistu hetkessä uunissa!

      • Anonyymi

        Nykyhetkessä elävä savolainen lämmittää kalakukkoviipaleensa mikrossa.


      • Anonyymi

        Taju iiiii


    • Anonyymi

      Hyvä paikka on seurata etenkin vanhempien ihmisten pakkaamista Sokoksen alakerran S-marketissa. Meno on kuin hidastetussa filmissä.

      Mutta eihän mummoilla ole kiire kuin hautaan.

      • Anonyymi

        Nyt on annettava kaikille aikaa pakkaamiseen eikä tulla rykimään korvaan baari-illan jälkeen.


    • Anonyymi

      Keino säilyttää turvaväliä on työntää ostoskärry selän taakse, pakata ensin ja maksaa vasta sitten. Jos ei muutoin turvavälit pidä niin pakko itse pitää väleistä huolta.

      • Anonyymi

        Miksei niitä ostoksia voi heittää takaisin siihen kärryyn vaan pitää jäädä nysväämään kassalle.


      • Anonyymi

        Hyvä idea, heti käyttöön👍


      • Anonyymi

        Parempi keino on ladata pötsi hernekeitolla, ruisleivällä ja kotikaljalla pari tuntia ennen kauppaan menoa.
        Siinä on sellainen cocktail että turvavälit pysyvät automaattisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi keino on ladata pötsi hernekeitolla, ruisleivällä ja kotikaljalla pari tuntia ennen kauppaan menoa.
        Siinä on sellainen cocktail että turvavälit pysyvät automaattisesti.

        Joku kuopiolainen oli kehitellyt oman turvavälin. Ei varmaan ollut kuukauteen käynyt suihkussa tai pessyt vaatteita. Haju oli niin kammottava, että ei voinut mennä kymmentä metriä lähemmäksi. Sen hajun saattoi nähdä. Mieleen tuli Rapa-Ripa Jaska Jokusesta.


    • Anonyymi

      Kaupassa käynnit eivät ole niin kiireellistä toimintaa, jokainen voi rauhassa hetken kassalla odottaa vuoroaan että edessä oleva saa rauhassa pakata tavaransa .

      • Anonyymi

        Niin vanhuksilla ei ole kiire kuin hautaan.

        Oi Luoja, ota minut jo pois täältä.


    • Anonyymi

      Onneksi nykyään on itsepalvelukassoja joilla maksaminen käy kätevästi ilman niskaanhengittäjiä.

    • Anonyymi

      Kaikenikäiset Saavat ja osaavat turvavälit pitää. Minulla ei ole koskaan niin kiire ettenkö asiaa huomioi. Ja työssäkäyvä olen.

    • Anonyymi

      Mikä siinä maskin pitämisessä kaupoissa on niin vaikeaa? Nyt on sitten mummot ja vaaritkin altistettu ruokakauppakäynneillään. Ovat saaneet suurin osa kaksi rokotetta, mutta ikänsä ja sairauksiensa vuoksi ovat silti riskissä. Luulisi ihmisten perusoikeuksiin se, että voi edes ruokakaupassa turvallisesti käydä. Osa on ilmeisesti ihan eri mieltä. Tosi ”isänmaallista” porukkaa. Not.
      Ja turha tulla mussuttamaan, että maskit ei auta suojaamaan. Tästä löytyy tuoretta vertaisarvioitujen tutkimusten dataa mm. The Lancetin ja PNAS: n sivuilta.

    • Anonyymi

      Päivällä vähän asiakkaita isoissa marketeissa. Minua niin ärsyttää kun itselläni on paljon tuotteita kärryssä ja lapan niitä kassalle, niin eikö vaan joku tule siihen perään jonottamaan ja tuskailemaan kun menee aikaa. Miksi ei mene viereisille kassoille vaikka tilaa on.

      • Anonyymi

        Viereisellä kassalla ei ole myyjää paikalla!


      • Anonyymi

        Veljmiehessä aika usein päivällä vain kaksi kassaa auki itsepalvelukassojen molemmin puolin vaikka kassoja taitaa olla seitsemän.

        Sitten kun eteen sattuu mummo ostokärry täynnä tavaraa. Katsokaapa vanhojen mummojen ostoskärryjä. Kelle he sitä ruokaa ostavat? Sillä ruokamäärällä ruokkisi tuvallisen nälkäisiä aloikkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veljmiehessä aika usein päivällä vain kaksi kassaa auki itsepalvelukassojen molemmin puolin vaikka kassoja taitaa olla seitsemän.

        Sitten kun eteen sattuu mummo ostokärry täynnä tavaraa. Katsokaapa vanhojen mummojen ostoskärryjä. Kelle he sitä ruokaa ostavat? Sillä ruokamäärällä ruokkisi tuvallisen nälkäisiä aloikkaita.

        Mummot ostaa varmaan viikoksi kerrallaan elintarvikkeita ettei tarvitse jokapäivä kaupassa käydä.


    • Anonyymi

      Et vielä vissiin minun perrään ou sattunna. Vilikasen taakse jonossa, jos näättää hätähousulle perästä tulia nii enpä korttia ensiks kaevakkaa vuan kolikoella alotan maksamisen.

      • Anonyymi

        Sulla köyhällä kun ei oo muuta kun kolikoita.


      • Anonyymi

        Ihan sama kun mäninpä mihinkä tahasa jonniin, niin just se etenöö aena kaekkein hittaimmin. Jos vaehan jonnoo, niin sen eteneminen pysähtyy just siihen paekkaan ja se josta lähin, olis vetännä noppeemmin het sen jäläkeen ku minä siitä lähin.


    • Anonyymi

      Jos kassalla on jonoa takanani niin rupean pakkaamaan ostoksia kassiin ennen maksamista. Sitten nopea maksu ja takaisin pakkamaan. Yleensä kaksi kassillista tulee ja kerkeän pois alta ennenkuin kaukalon omalle puolelleni olisi taas tunkua.

      • Anonyymi

        Multakin tilløp ylleesä kaks kassillista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multakin tilløp ylleesä kaks kassillista.

        kaks kassillista multoo, varmaan jokkii kukkaispoju?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaks kassillista multoo, varmaan jokkii kukkaispoju?

        Yritähhän ymmärtee mitä viestissä lukkoo.

        Jos oesin tarkottannu multoo niin viesti olis alakanu näen.
        "Multookin tulloo kaks...."
        Mutta ku on lusikalla annettu nii ee voe kaahalla vuatia!


      • Anonyymi

        On vähän hankalaa kaupoissa, jossa on kaksi hihnaa ja pleksi pakkauspäässä niitten välissä.
        Joutuisi kiertämään edellisen asiakkaan, joka pakkaa tavaroitaan eka hihnalla, että pääsee pakkaamaan omiaan sille taaimmaiselle hihnalle, ja sitten pitäisi vielä kiertää takaisin kassapäätteelle maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vähän hankalaa kaupoissa, jossa on kaksi hihnaa ja pleksi pakkauspäässä niitten välissä.
        Joutuisi kiertämään edellisen asiakkaan, joka pakkaa tavaroitaan eka hihnalla, että pääsee pakkaamaan omiaan sille taaimmaiselle hihnalle, ja sitten pitäisi vielä kiertää takaisin kassapäätteelle maksamaan.

        Huonojalakaselle ja pyörätuolissa oleville kaekki on vaekeeta vuan kellään muulla ee oo mittään vaekeoksia, tae no en tiiä jos paenoo oes toestasattoo killoo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonojalakaselle ja pyörätuolissa oleville kaekki on vaekeeta vuan kellään muulla ee oo mittään vaekeoksia, tae no en tiiä jos paenoo oes toestasattoo killoo...

        En ole pyörätuolissa, jalat toimii ja painokin on ihan normaali, joten väärin meni sinun arvailusi.
        Et nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitin. Jos siinä edessä on asiakas kärryineen pakkaamassa omia ostoksiaan, en lähde rynnimään ohi omalle puolelleni, vaan odotan kunnes olen maksanut ja menen sitte ottamaan ne omat vähäisrt ostokseni kärryyn ja pakkaan sivummalla. Menee vähemmän aikaa näin, kun seilaamalla edestakaisin pakkaamaan ja maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole pyörätuolissa, jalat toimii ja painokin on ihan normaali, joten väärin meni sinun arvailusi.
        Et nyt ymmärtänyt, mitä tarkoitin. Jos siinä edessä on asiakas kärryineen pakkaamassa omia ostoksiaan, en lähde rynnimään ohi omalle puolelleni, vaan odotan kunnes olen maksanut ja menen sitte ottamaan ne omat vähäisrt ostokseni kärryyn ja pakkaan sivummalla. Menee vähemmän aikaa näin, kun seilaamalla edestakaisin pakkaamaan ja maksamaan.

        Jos sulla on paljon ostoksia, voit ihan hyvin mennä sen muutaman askeleen päähän pakkaamaan, näet kyllä kun ostoksesi lähestyy loppuaan siellä kassalinjan alkupäässä, jolloin voit valmistautua jo menemään maksamaan. Ei voi olla noin vaikeaa ottaa muutama askel vaikka edestakaisinkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sulla on paljon ostoksia, voit ihan hyvin mennä sen muutaman askeleen päähän pakkaamaan, näet kyllä kun ostoksesi lähestyy loppuaan siellä kassalinjan alkupäässä, jolloin voit valmistautua jo menemään maksamaan. Ei voi olla noin vaikeaa ottaa muutama askel vaikka edestakaisinkin!

        Niin, mutta jos ei ole kuin muutama ostos, ehdin vain sinne pakkauspäähän, kun pitäisiki sännätä takaisin maksupäätteelle ja kiertää ne edelliset asiakkat, jotka vielä arpoo mihin kassin ne purkit nyt laitetaankaan ja sitten taas hakemaan ne omat viimeiset pari tavaraa.
        Aina, kun mahdollista, nappaan ne omat ostokset takaisin kärryyn, kun kassa on lyönyt ne koneeseen, ja pakkaan sitten kaikassa rauhassa sivummalla.
        Tietty, jos ostoksia on paljon, voi niitä jo mennä pakkaamaan, mutta ei niin, että kassa joutuu sitä maksajaa odottelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta jos ei ole kuin muutama ostos, ehdin vain sinne pakkauspäähän, kun pitäisiki sännätä takaisin maksupäätteelle ja kiertää ne edelliset asiakkat, jotka vielä arpoo mihin kassin ne purkit nyt laitetaankaan ja sitten taas hakemaan ne omat viimeiset pari tavaraa.
        Aina, kun mahdollista, nappaan ne omat ostokset takaisin kärryyn, kun kassa on lyönyt ne koneeseen, ja pakkaan sitten kaikassa rauhassa sivummalla.
        Tietty, jos ostoksia on paljon, voi niitä jo mennä pakkaamaan, mutta ei niin, että kassa joutuu sitä maksajaa odottelemaan.

        Muutaman ostoksen pakkaamisessa ei kauaa mene vaikka pakkaisitkin ne siinä linjan päässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman ostoksen pakkaamisessa ei kauaa mene vaikka pakkaisitkin ne siinä linjan päässä!

        Yhdeksälle lapselle ja kahdelle aikuiselle ruuat. Kyllä siinä aikaa kuluu kun ne pakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman ostoksen pakkaamisessa ei kauaa mene vaikka pakkaisitkin ne siinä linjan päässä!

        Jokainen saa minun puolestani vatuloida niiden ostoksiensa ja maksamisen kanssa niin kauan kuin lystää, minä haluan vain mahdollisimman nopeasti hoitaa homman ja päästä kassalta ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdeksälle lapselle ja kahdelle aikuiselle ruuat. Kyllä siinä aikaa kuluu kun ne pakkaa.

        Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa. Keskustelujen ikäraja seksipalstoilla on 18 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella palstalla tulee keskustella palstan aihealueeseen liittyvistä asioista. Aiheeseen kuulumattomat aloitukset tai kommentit voidaan poistaa. Keskustelujen ikäraja seksipalstoilla on 18 vuotta.

        No eikös tässä juuri keskustella ostosten pakkaamisesta ja kaupassa käyttäytymisestä? Mikä on ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös tässä juuri keskustella ostosten pakkaamisesta ja kaupassa käyttäytymisestä? Mikä on ongelma?

        Lue aiheen Kuopio keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.

        Ostosten pakkaamisesta keskustellaan muualla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiheen Kuopio keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.

        Ostosten pakkaamisesta keskustellaan muualla!

        Keskusteltiin nimenomaan KUOPIOLAISTEN ostosten pakkaamisesta. Onko aiheelle oma palstakin, en ole huomannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiheen Kuopio keskusteluja. Katso, mitä muut ajattelevat, ja osallistu keskusteluun. Suomi24 - tuhansia aiheita.

        Ostosten pakkaamisesta keskustellaan muualla!

        Keskustelun aihe oli kuopiolaisten ostosten pakkaamisesta, en ole huomannut, että aiheelle olisi omakin palsta, kerrotko mikä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdeksälle lapselle ja kahdelle aikuiselle ruuat. Kyllä siinä aikaa kuluu kun ne pakkaa.

        No päätä jo onko sulla vaan muutama ostos vai suurperheen ostokset!! Aina kun sulle vastaa niin sinä muljautat jonkin toisen ääripään siihen, väistelee aihetta kuin paskanpuhumisen ammattilaiset, eli poliitikot välikysymyksissä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No päätä jo onko sulla vaan muutama ostos vai suurperheen ostokset!! Aina kun sulle vastaa niin sinä muljautat jonkin toisen ääripään siihen, väistelee aihetta kuin paskanpuhumisen ammattilaiset, eli poliitikot välikysymyksissä!!

        Trollaus karnevalisoi keskustelua satiirin tavoin, mutta sillä on eri tavoite. Trolli pyrkii peittämään todelliset aikeensa ja johtamaan harhaan (muita paitsi toisia trolleja) naamioimalla toimintansa. Trollausta voi olla vaikea tunnistaa ja trollatuksi voi joutua myös tietämättään. Itse asiassa trollaus onnistuu parhaiten silloin, kun kohde ei tiedä olevansa sen uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No päätä jo onko sulla vaan muutama ostos vai suurperheen ostokset!! Aina kun sulle vastaa niin sinä muljautat jonkin toisen ääripään siihen, väistelee aihetta kuin paskanpuhumisen ammattilaiset, eli poliitikot välikysymyksissä!!

        Älä ruoki trollia – sadistinen verkkohäirikkö hiljenee, kun häneen ei reagoida

        Keskustelupalstojen häiriköt pyrkivät aiheuttamaan mielipahaa ja saamaan aikaan reaktion omaan kirjoitukseensa. Kicksien hakemisessa ei tunneta omantunnontuskia. Trollaajan kesyttää parhaiten jättämällä hänet vaille kommentoinnin tuomaa tyydytystä, neuvoo tutkija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No päätä jo onko sulla vaan muutama ostos vai suurperheen ostokset!! Aina kun sulle vastaa niin sinä muljautat jonkin toisen ääripään siihen, väistelee aihetta kuin paskanpuhumisen ammattilaiset, eli poliitikot välikysymyksissä!!

        Haloo! Täällä on monta keskustelijaa, minä olen se, jolla on vain muutama ostos, joten järkevämpää on pikaisesti maksaa ne, napata ne kärryyn ja mennä pakkaamaan sivummalle. Suurempien ostosten kanssa toimisin toisin, ymmärrätkö nyt eron?


    • Anonyymi

      Onko kaapassa piereksiminen hyvvee käätöstä? Remonttipierut kuuluu aenakii asijaan, mää tiijä kaappareessupieruttii sitte?

      • Anonyymi

        Hernekeiton, ruisleivän ja kotikaljan nauttiminen ennen kauppareissua on silkkaa terrorismia joista pitäisi olla sanktiona vähintään plussa tai boonuskortin poisto.
        Mänkee liiteriin siitä pieremään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hernekeiton, ruisleivän ja kotikaljan nauttiminen ennen kauppareissua on silkkaa terrorismia joista pitäisi olla sanktiona vähintään plussa tai boonuskortin poisto.
        Mänkee liiteriin siitä pieremään!

        Hiljaiset hiihtäjät parhaita, hiihtäjän kun laskee hiihtämään hyllyjen välissä ja äkkiä itse sieltä pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiljaiset hiihtäjät parhaita, hiihtäjän kun laskee hiihtämään hyllyjen välissä ja äkkiä itse sieltä pois!

        Tämmöistä en ole vielä nähnyt Kuopiolaisissa kaupoissa, mutta arvelen että jos näkisin, niin jossain Petosen kaupassa ehkä korkeintaan:
        https://www.youtube.com/shorts/qZN7PE-cFA0


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöistä en ole vielä nähnyt Kuopiolaisissa kaupoissa, mutta arvelen että jos näkisin, niin jossain Petosen kaupassa ehkä korkeintaan:
        https://www.youtube.com/shorts/qZN7PE-cFA0

        Tuhansien aiheiden tyypin tyypillistä toimintaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöistä en ole vielä nähnyt Kuopiolaisissa kaupoissa, mutta arvelen että jos näkisin, niin jossain Petosen kaupassa ehkä korkeintaan:
        https://www.youtube.com/shorts/qZN7PE-cFA0

        Ei sitä näekään vaan haistaa!


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe