Aihe

Kuopiolaiset eivät osaa käyttäytyä ruokakaupassa

Anonyymi

Mikä ihme siinä on, että niitä ostoksia pitää jäädä pakkaamaan siihen kassahihnan päähän? Ja mihinkään ei ole kiirettä. Meno on kuin hidastetussa filmissä. Pitkään mietitään missä järjestyksessä ostokset laitettaisiin kassiin.

Toinen outo tapa on, että jäädään seisomaan siihen kassan eteen ja odotetaan, että kassahenkilö rahastaa ennenkuin siirrytään pakkaamaan.

Nopeampi tapa olisi, että laitetaan ostokset hihnalle ja siirrytään samantien laittamaan ostoksia hihnan toisessa päässä takaisin ostoskärryyn jonka jälkeen maksetaan ostokset. Vai luuleeko kuopiolaiset, että se on varastamista?

Sen jälkeen siirrytään pakkaamaan ostokset syrjemmälle. Nopeuttaisi toimintaa ja turvavälit säilyisi näin korona-aikana.

Mutta kai kuopiolaiset ovat laskeutuneet puusta toissapäivänä ja paljon opittavaa vielä on.

52

490

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama juttu Jyväskylässä, boonuksena lisäksi räkiminen, rykiminen ja paikalliseen tapaan erittäin alatyylinen käytös puheineen joita ei täällä Kuopiossa tapahdu.

• Anonyymi

Huono käytös on uusi musta .

• Anonyymi

Typeräähän se on latoa ne ostokset takaisin ostoskärryyn kun voi laittaa ne yksintein jo kassiin.
      Sitäpaitsi itse kun käyn kaupassa, en yleensä edes ota ostoskärryä vaan pelkän korin, joka on jätettävä kassan etupuolelle, joten mulla ei edes ole kärryä johon latoa ostokset.
      Jos sulla on kiire, nykyään on myös itsepalvelukassoja, mutta tokihan kauppiaan täytyisi seurailla ruuhkia kassalla ja tarpeen mukaan lisätä henkilöstöä kassoille.
      Turha siinä on muita asiakkaita syytellä, vaan kauppiaan huonoa pelisilmää jos kassat ruuhkautuvat.

• Anonyymi

Yleensä kassi laitetaan kassinsäilytykseen. Sen korin voi kuljettaa kassan ohi ja laittaa ostokset takaisin koriin. Korin kanssa voi siirtyä syrjemmälle ja pakata ostokset kassinsäilytyksessä hakemaansa kassiin.

Kassat toimisivat paljon nopeammin jos asiakkaat eivät jäisi siihen kassanpäätyyn nysväämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä kassi laitetaan kassinsäilytykseen. Sen korin voi kuljettaa kassan ohi ja laittaa ostokset takaisin koriin. Korin kanssa voi siirtyä syrjemmälle ja pakata ostokset kassinsäilytyksessä hakemaansa kassiin.

Kassat toimisivat paljon nopeammin jos asiakkaat eivät jäisi siihen kassanpäätyyn nysväämään.

Koria ei voi kuljettaa kassan ohi ja monissa kaupoissa korissa on hälytin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koria ei voi kuljettaa kassan ohi ja monissa kaupoissa korissa on hälytin.

Kyllä voi ainakin keskustan ruokakaupoissa. Missä kaupassa muka korissa on hälytin?

Veljmiehessä ja S-marketissa on kassinsäilytyksen vieressä taso johon voi laskea korin.

• Anonyymi

Mitäs änkeät sinne kauppaan ruuhka-aikaan oma häpeäsi on.
      Itse kun käyn kaupassa niin eipä ole ruuhkaa kassalla ja koko pyörähdys kaupassa ei kauaa kestä. En tutki kaupan jokaista tuotetta vaan tiedän mitä haen.

• Anonyymi

Erittäin kovilla kaupankatteilla luulisi olevan vara palkata kassahihnan päähän muovikassiin pakkaajat jenkkityyliin niin ei vieraspaikkakuntalaiset hermostuisi Kuopiossa käydessään.
      Itse asun tällä hetkellä Hollywoodissa jossa pakkaajat tuovat automaattisesti ostokseni myös autolle asti mutta eihän kaikilla ole tietenkään varaa asua täällä.

• Anonyymi

Lidl yritti tuota lyhyet keskieurooppalaiset kassapöydät Kuopioon, mutta kuopiolaiset ymmärsivät niistä yhtä paljon kuin lehmä uudesta sähköpaimenesta.

• Anonyymi

sama juttu nykäskylässä, mutta jyppikyläläiset ymmärsivät siitä yhtä paljon kuin miten valtra keulii liikennevaloissa

• Anonyymi

Riippuu vähän tilanteesta miten käyttäydyn. Jos siellä päädyssä on edellinen asiakas pakkaamassa niitä ostoksiaan, jään odottamaan että hän lähtee, haluan pitää turvavälin. Lidlissä opin jo alkuaan keräämään ostokset takaisin kärryyn ja siirtymään sivulle pakkaamaan, olen aina tehnyt niin ja nyt korona-aikaan vielä suuremmalla syyllä on väistää seuraavaa asiakasta. Ikävä kyllä, monet kyllä jonossa jo osaa sen turvavälin pitää, mutta se unohtuu sitten maksun jälkeen ja tungetaan ihan siihen viereen pakkailemaan omia ostoksia.

• Anonyymi

Komppaan edellistä kirjoittajaa. Niin olen minäkin aina tehnyt, että kerään kipinkapin joko kassiin, tai kärryyn, ja pakkaan ne mukaani sivummalla.

Onhan se toisten ihmisten huomioimista ja nopeuttaa kassalla työtään tekevän myyjänkin työtä ja perässä tulijoiden kaupassa asioimista.

• Anonyymi

Jos tätä alkaa kaikki tehdä, niin kohta on ruuhkaa siellä sivummalla pakkauspöydälläkin. Minnekäs sitä sitten pitäisi lähteä niiden ostosten kanssa?
        Jos kassalla ei enää saa pakata ostoksia, viekää helevettiin sitten ne pakkaustasotkin siitä kassan takaa perkele ettei kukaan saa väärää käsitystä, että siinä saisi pakata ostokset kassiin saatana!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tätä alkaa kaikki tehdä, niin kohta on ruuhkaa siellä sivummalla pakkauspöydälläkin. Minnekäs sitä sitten pitäisi lähteä niiden ostosten kanssa?
        Jos kassalla ei enää saa pakata ostoksia, viekää helevettiin sitten ne pakkaustasotkin siitä kassan takaa perkele ettei kukaan saa väärää käsitystä, että siinä saisi pakata ostokset kassiin saatana!!

Ei kukaan kiellä sinua nysväämästä niitten ostoksiesi kanssa siinä kassalla vaikka tuntikausia, mutta voihan sitä joskus ajatella muitakin, eikä aina olla MINÄ, MINÄ, MINÄ!
        Niih, saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan kiellä sinua nysväämästä niitten ostoksiesi kanssa siinä kassalla vaikka tuntikausia, mutta voihan sitä joskus ajatella muitakin, eikä aina olla MINÄ, MINÄ, MINÄ!
        Niih, saatana.

Oletuksella, että olemme kaikki terveitä, nuoria, nopealiikkeisiä urheilijanuorukaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletuksella, että olemme kaikki terveitä, nuoria, nopealiikkeisiä urheilijanuorukaisia.

Olen jo lähes seitenkymppinen mummo, mutta en minä silti halua tieten tahtoen toisten edessä hidastella.

• Anonyymi

TopTen lista kassalla vatuloijista:
      -Vaatteiden ostajat marketeissa
      -Tupakka-automaatin numeron pyytäjät
      -Veikkauksen pelien ostajat
      -Alennuskuponkien kanssa vehkeilevät
      -Venäläiset tax-free ostelijat
      -Liian nuorilta näyttävät kaljanostajat
      -Kassaneidin sukulaiset ja tuttavat
      -Kerran viikossa suurperheen jääkaapin
      täyttelijät

-Myymälävarkaat joilla on jäänyt hälytin
      tuotteesta poistamatta
      - Vihanneksien ja hedelmien punnitsematta
      jättäjät ( ei koske lidliä)

• Anonyymi

Mummot jotka maksavat ostokset senttikolikoilla ja etsivät viimeisiäkin kolikoita kukkaronpohjalta. Sitten vielä erikseen kertovat koko sukutarinansa ja ainakin viimeisimmän vuoden ajalta kaikki elämänsä tapahtumat, varsinkin sairaudet ja monissako hautajaisissa on viime viikolla ollut, yksityiskohtaisesti ja juurta jaksaen kassatytölle, joka ei kehtaa sanoa vastaankaan.

• Anonyymi

Elikkäs kaikki muut asiakkaat, paitsi sinä. Kaikkihan nuo on ihan normaaleja asiakastilanteita, eikä mitään ylimääräistä vatulointia. Tietty juoksukaljan hakijat ovat nopeempia, mutta heillä on syynsä kiirehtiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummot jotka maksavat ostokset senttikolikoilla ja etsivät viimeisiäkin kolikoita kukkaronpohjalta. Sitten vielä erikseen kertovat koko sukutarinansa ja ainakin viimeisimmän vuoden ajalta kaikki elämänsä tapahtumat, varsinkin sairaudet ja monissako hautajaisissa on viime viikolla ollut, yksityiskohtaisesti ja juurta jaksaen kassatytölle, joka ei kehtaa sanoa vastaankaan.

Mummot minun listalta puuttui ja se on kunnioituksesta vanhempia ihmisiä kohtaan.
        Antaa mummojen vaan laskeskella senttejään ja puhella kuulumisensa minun puolestani, nyt oli kysymys nuoremmista suurvatuloijista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummot minun listalta puuttui ja se on kunnioituksesta vanhempia ihmisiä kohtaan.
        Antaa mummojen vaan laskeskella senttejään ja puhella kuulumisensa minun puolestani, nyt oli kysymys nuoremmista suurvatuloijista.

Minä pakkoon ne ostoksenj siinä kassalinjan piässä, etkä ossoo mittään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä pakkoon ne ostoksenj siinä kassalinjan piässä, etkä ossoo mittään!

Niih, ossooja pakkoo missä huvittaa.
        Vatuloijat pakkoovat takasi kärryyn.

• Anonyymi

Mihinkä sitä kuopiolaisella on kaupasta niin kiire, kun Kuopiossa ei ole juuri mitään muutakaan.

• Anonyymi

Kaupassa Korona aikaan maksan ja pakkaan niin, että turvavälit toteutuvat. Mihinkään ei ole niin kiire ja tämä jokaisen tulee ymmärtää. Jos kassa ei tätä huomioi totean kassalle että haluan palatessa pitää huolen turvavälistä. Tämä on nyt tärkeää !

• Anonyymi

Ehkä ei sinulla ole kiire. Mistä näitä minä, minä ja minä ihmisiä sikiää?

• Anonyymi

Vain Savossa olen törmännyt ja usein kassahenklöstöön, joka työntää samaan väliin toisenkin asiakkaan ostoksia. Kaupan pitäisi kouluttaa henkilöstöään eikä asiakkaiden. Onneksi asioin Savossa nyt vain lomilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain Savossa olen törmännyt ja usein kassahenklöstöön, joka työntää samaan väliin toisenkin asiakkaan ostoksia. Kaupan pitäisi kouluttaa henkilöstöään eikä asiakkaiden. Onneksi asioin Savossa nyt vain lomilla.

Onneksi Savon kassahenkilökunta ei joudu kärsimään käytöksestäsi ja koronatartunnastasi kuin lomillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi Savon kassahenkilökunta ei joudu kärsimään käytöksestäsi ja koronatartunnastasi kuin lomillasi.

Niinhän se käytös on poikkeavaa, kun tervehdin kassahenkilöstöä ja kiitän kuitin saatuani. On siinä kärsimystä=)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se käytös on poikkeavaa, kun tervehdin kassahenkilöstöä ja kiitän kuitin saatuani. On siinä kärsimystä=)

minä mulukasen kassoo vihasesti kun alan latomaan niitä ostoksia linjalle ja kuitin suatuanj sanon vuan jotta perkele.

• Anonyymi

Koettakaa saada jouluksi kaikesta vaikeudesta huolimatta ruuat ostettua myös Kuopiossa. Kerralla enemmän, niin ei tarvitse käydä usein tuskailemassa=)

• Anonyymi

On taas jollain ihmis-pololla vaikeaa. Kehtaakin valittaa jos sekunnin kaksi joutuu odottamaan. Juuri näitä tyyppejä, jotka ovat korona aikanakin niskaan puuskuttamasta. Säälittävää ja vastuutonta. Itse tällein invalidina hiukan tavallista hitaampi. Pyydän nöyrimmästi anteeksi.

• Anonyymi

Älä pyytele anteeksi. Paukauta mieluummin kepillä otsaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä pyytele anteeksi. Paukauta mieluummin kepillä otsaan.

Sivistymätön ei mitään tapoja. Mikäli osattaisiin edes alkeellisimmat käytöstavat ja olisimme kohteliaita toisillemme. Nou hätä edes kaappajonossa. Hyvää joulua !

• Anonyymi

Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihme siinä on, että mummojen pitää pakkauttua kauppaan pahimpaan ruuhka-aikaan?

Mummot pitäisi päästää kauppaan vain tiettynä aikana. Vaikka aamulla 7 - 9 välillä.

Mummojen vihaajat täytyy kaupan vartijan taluttaa perävaraston pakkaseen jäähylle pariksi päivää jotta oppivat kassajonon tavoille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäs papparaiset? Mihin aikaan he voisivat mielestäsi suorittaa ostoksensa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta katsokaapa joskus mummojen ostoskärryjä. Ostoksia on niin paljon, että sillä ruokkisi tuvallisen nälkäisiä varusmiehiä. Kärryissä on esim. useampi purkillinen maitoa jne, Miettii missä ajassa mummo ehtii syömään kaikka ruuat ja paljonko menee hukkaan.

• Anonyymi

Minä jiän mielellän siihen oottelmmaan toista pakkoojoo vähän niinku juttukaveriksi. On se mukava rupattoo vaikka ei tuntiskaan sitä toista vaan siinähän sitä oppii tuntemmaan.

• Anonyymi

Niin ja kun ruppee huastattammaan sitä toesta pakkoojoo, niin ottaa maskin poes piästä, jotta suap puhheesta paremmin selevee, eekä yskökset ja aevastuksetkaan suotta kastele maskia, oeshan se aika inhottava semmonen märkä rätti nuamalla :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja kun ruppee huastattammaan sitä toesta pakkoojoo, niin ottaa maskin poes piästä, jotta suap puhheesta paremmin selevee, eekä yskökset ja aevastuksetkaan suotta kastele maskia, oeshan se aika inhottava semmonen märkä rätti nuamalla :P

No oes märkärätti nuamalla tosijaannii huono homma. Eikä sieltä rätin takkoo tuntiskaa kuka se huastelloo. Vuan jos vain raottas sitä rättii niin uushan se tilallen pitäs jo vaihtoo.

• Anonyymi

No voi paska. Yllättää ja mieltä pahoittaa ymmärtää kuopiolaisista tämmöistä mielenvirettä, josta tämä ketju kertoo. Olen ihan pettynyt. Ja joo, en ole nysvääjämummo. Asunut parissakin maailman metropolissa jne. Että siiskö kuopiolaiset maailman napoja?

• Anonyymi

Mikä kiire maailmassa on? Ei ihme että stressaantuneita näkee joka paikassa.
      Ennen kun kävi ns. kyläkaupassa, tuli aina hyvä mieli lähtiessä, kun oli rupatellut muiden kanssa. Ja siellä oli joskus näitä kylän persoonia, joita nykyään sanottaisiin maleksioiksi ja häiriköiksi.

• Anonyymi

Muisteletko Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla aikaa?

• Anonyymi

Alkaako teitä stressi-erkkejä raivostuttaa, jos olette tankkaamassa autoa, mutta asemalla on jonoa, istutte autossa odotellen vuoroanne rauhassa, vai alkaako savu nousta korvista sielläkin, pitäisikö edellä tankkaajan kaupan kassa -logiikalla tankata bensat ensin jerrykannuun, ajaa sitten jonnekin sivummalle ja kaataa bensat tankkiin sitten jerrykannusta... hohhoijaa...

• Anonyymi

ehkä pahempi juttu olisi se jos Kuopiolaiset eivät osaisi käyttäytyä ruokapöydässä...

• Anonyymi

Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käyttäkää maskeja ja pitäkää turvavälit. Oikeastaan maskittomat näyttävät aika mulkuilta minäminä ihmisiltä.

Maskilliset kärsivät happivajeesta hengitellessään samaa ilmaa edestakaisin.
        Hieman höperöiltähän ja eksyksissä nuo tuntuvat kassajonoissa olevan.
        Eräskin ukkeli yritti saada boonusta väkisin kassamyyjältä Citymarketissa ja kassa oli hätää kärsimässä.
        Onneksi piipaa-auto kävi hakemassa innokkaan S-ryhmäläisen hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maskilliset kärsivät happivajeesta hengitellessään samaa ilmaa edestakaisin.
        Hieman höperöiltähän ja eksyksissä nuo tuntuvat kassajonoissa olevan.
        Eräskin ukkeli yritti saada boonusta väkisin kassamyyjältä Citymarketissa ja kassa oli hätää kärsimässä.
        Onneksi piipaa-auto kävi hakemassa innokkaan S-ryhmäläisen hoitoon.

Hätää kärsimässä. Mikä on HÄTÄ ja mikä KÄRSÄ? Kassajonoon kuuluvat Kuopiossa molemmat.

• Anonyymi

Jääkö ne siihen käytäväänkin suurinryhmin asioita selvitelemään, katsos kun teknisistä laitteista saattaa jäädä jälkiä jos asiat alkavat olla niin päivänvaloa kestämättömiä, eivätkä haluaisi ottaa riskiä.

• Anonyymi

Kameroihin on jäänyt jälkiä myös Valkeisenlammen koirankusettelija ukkelista jonka tuntee kassajonossa virtsanhajusta ja päälletunkevasta käytöksestä.

• Anonyymi

Alennusmyyntien taas tullessa kassoilla taas järkyttävät jonot kun kansa lähtee selvittämään alennusprosentteja kauppojen kassoilla. Pahimmilla alemyyntitantereilla saattaa jopa jääkiekkokypärän käyttö olla perusteltua kun ahneet shoppailijat ottavat yhteen.

• Anonyymi

Entäs ennenwanhaan Anttilan yläkerrassa kun rullaportaiden ylätasanteella jotkut ihan perheineen jäivät siihen rullaportaiden yläpäähän ihmettelemään kaikessa rauhassa, että mihinkähän suuntaan tästä lähtisi, samalla rullaportaat takana työnsi porukkaa ylös jatkuvalla syötöllä ruuhkaksi asti...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      336
      24636
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14220
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      11631
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      108
      8693
    5. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      545
      5976