Tällä viikolla pääsen hammaslääkäriin. Mulla oli ientulehdus, joka hoitui 2 viikon cordosylilla. Mut

Anonyymi

Hampaan juuren läheltä eri paikoista kevyesti painaessa juuren alueella tuntuu painemaista kipua.

Jännittää hammaslääkäriin meno ja miten monta kertaa on juostava siellä, koska juurihoitoa tulee krt 3 käyntikertaa? Muuten poistattaisin mutta hammas on ylhäällä eturivissä.

Olisipa jo viikonloppu. Sitten en muuta vaatimuksia toivoisikaan tänä armon vuonna 2020 jKr.

Cordosylilla tulehduksen voittanut voittoisa voittaja,

Commandohauis

19

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko kokeillut hammassärkyysi mausteneilikkajauhetta?

      Puhun nyt siis ruokamausteesta nimeltä neilikka, samasta, jota laitetaan joulupiparkakkutaikinaan. EN kukasta nimeltä neilikka.

      Otat mausteneilikkajauhetta hyppysiisi ja ripotat kipeän hampaan päälle (voit hieroa myös kipää hammasta ympäröivään ikeneen) ja kipu hellittää jo n. 2 minuutissa! Tuntuu vain "narina" kun hammas alkaa puutua. "Puudutus" voi kestää jopa n. tunnin. Sitten uudestaan. Muutoin kannattaa pitää hammas puhtaana ja vaikka välillä huuhtoa vanhan jauheen jämät pois suustaan, ennenkuin laittaa uutta. Tämä on autuaallinen tunne!

      Hammaslääkärin puudutusaine on (ainakin joskus historiassa) perustunut tähän maustekasviin.
      ~

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Mulla ei tuota maustetta olekaan mutta hommaan tänään sinapin kanssa. 3 kertaa olen kauppaan mennyt ostaakseni myöskin sinappia mutta kaupassa sinappi unohtunut. Kinkkukin olisi kiva.Tosin niitä ei vielä näy hyllylöissä.Suomessa myydään tosi hyviä sinappeja. Yyterin sinappi on hyvää ja mitä kalliimpi kilohinta niin maku paranee. Tuota puudutuskikkaa kokeilen kun tilanne sopii siihen. Ehkä jotain leivon viimeistään tämän viikon lauantaina.Neilikkakeittoa tai neilikkakakkua tai jotain mihin tulee neilikkaa ohjelmanumeroon.

        Commandohauis


    • 90 luvulla mikäli juurihoidettu hammas alkoi oireilla se porattiin
      auki sen jälkeen juuret puhdistettiin sekä desinfioitiin mini "pulloharjalla".
      Sen jälkeen laitettiin uusi paikka.


      2020 luvulla mikäli juurihoidettu hammas alkaa aristaan ja siellä
      on tulehdusta se revitään suorilta pois?????!!!!

      Olen itse nimennyt kunnallisen hammaslääkärin #pyöveliksi
      se on repinyt itseltäni jo 5 hammasta?
      Koita siinä sitten hymyillä?

      • Anonyymi

        Kauan sitten minulta poistettiin nk. viisaudenhammas. Kokemus oli karmea.

        Tuntui kuin vas. silmääni olisi yritetty vetää sisäkautta ulos. Tätä voimankäyttöä kesti 2 tuntia, joka on minusta liikaa, lääkärin olisi pitänyt lopettaa jo 1,5 tuntia aiemmin ja heti passittaa hammaskirurgille.

        Hän sitten tilasikin kirurgille ajan ja taas sain ulkona harhaillen veriset tuput suussa odottaa tunnin, pari. Kirurgi sanoi, että hampaan juuret olivat kääntyneet kuin koukut jonnekin lihaksen sisään ja siksi hammas piti leikata, eli ien avata leikkauksella. Se kävi nopsasti. Näin se käy, kun sen osaa.

        Olin kylläkin jo sen ekan hammaspuoskarin jäljiltä niin hysteerisessä tilassa, että piti soittaa työpaikalle, että minusta ei nyt ole iltavuoroon tulijaksi.
        ~


      • Anonyymi

        Kunnallinen lääkäri onkin puoskari. Yksityisellä puolella ei juurikaan revitä hampaita pois vaan ne juurikin hoidetaan asiaan kuuluvalla tavalla.

        Mutta jos ei voi enää hampaan juurta juurikaan hoitaa, niin tarvitsee juurikin hampaan poiston ja tilalle laitetaan hammasimplantti.


      • Täällä päin on loistavat kunnalliset hammaslääkärit, huippuosaajia kaikki ja ajan saa aika nopeasti. En enää mene yksityiselle.

        Jos vaikeasti paikattavan hampaan paikka lähtee puolen vuoden kuluessa, tehdään uusi takuutyönä. Odottamani satasen lasku olikin pari kymppiä. 👍🏻


      • Anonyymi

        Ei kannata antaa repiä.

        minulle hampaat on sillä tavoin aika tärkeät, että tuntuisi tosi oudolta, kovin helpolla niistä luopua.

        Tässä tulee tosi juttu, menin hammaslääkäriin...minulta oli ehkä lapsena paikattu...mutta alkoi särkeä takaa hampaita, yhtäkkiä niitä jouduttiin useampi paikkaamaan...okei, mutta viisauden hampaan viereisestä hampaasta hammaslääkäri hetimiten ilmoitti, että ei sinne kunnolla näe, mutta voi olla niin iso reikä, jotta joutuupi juurihoitoa siihen antamaan ja voi tulla kalliiksi minulle...valitinko kalleudesta? Näytinkö joltain kerjäläiseltä, jolla ei ole juurihoitoon varaa? Eli se pitäisi ottaa pois ensi kerralla...olin tietenkin järkyttynyt, kun yhtäkkiä pois vaan, toki kun vanhenee, niin alkavan se hampaissa näkyä...no..minulla oli sitä ennen hammaskirurgille aika viisaudenhampaan poistoon....no se oli ostettua palvelua kunnallekin ja oli siis yksityisen puolen lääkäri...niin sitten samalla kysyin siitä viereisestä hampaasta, hän sanoi ettei pidä sitä ollenkaan pahana, vaan kannattaisi kokeilla paikata ja niin se vaan paikattiin ilman juurihoitoa.

        LS


      • Anonyymi

        Ja sitten sekin, että hammaskirurgi oli sitä mieltä, että yhdenkin hampaan poisto voi muuttaa purentaa ja suun mallia.

        LS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan sitten minulta poistettiin nk. viisaudenhammas. Kokemus oli karmea.

        Tuntui kuin vas. silmääni olisi yritetty vetää sisäkautta ulos. Tätä voimankäyttöä kesti 2 tuntia, joka on minusta liikaa, lääkärin olisi pitänyt lopettaa jo 1,5 tuntia aiemmin ja heti passittaa hammaskirurgille.

        Hän sitten tilasikin kirurgille ajan ja taas sain ulkona harhaillen veriset tuput suussa odottaa tunnin, pari. Kirurgi sanoi, että hampaan juuret olivat kääntyneet kuin koukut jonnekin lihaksen sisään ja siksi hammas piti leikata, eli ien avata leikkauksella. Se kävi nopsasti. Näin se käy, kun sen osaa.

        Olin kylläkin jo sen ekan hammaspuoskarin jäljiltä niin hysteerisessä tilassa, että piti soittaa työpaikalle, että minusta ei nyt ole iltavuoroon tulijaksi.
        ~

        Mulla oli myös hurja kokemus viisauden hampaan kanssa. Hammaslääkäri oli nuori mies, joka kirjaimellisesti kiipesi päälleni, ja väänsi hammasta ulos otsasuonet pullistuen. Ähelsi tunnin, eikä onnistunut. Lopulta hammas lohkottiin poistettiin palasina. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli myös hurja kokemus viisauden hampaan kanssa. Hammaslääkäri oli nuori mies, joka kirjaimellisesti kiipesi päälleni, ja väänsi hammasta ulos otsasuonet pullistuen. Ähelsi tunnin, eikä onnistunut. Lopulta hammas lohkottiin poistettiin palasina. :)

        Voin kuvitella. Liekö ollut meillä sama hammaslääkäri?
        ~


    • Anonyymi

      Ostin neilikkajauhetta Meira. Katsoin mausteet läpi mutta mausteneilikkaa en löytänyt.

      Mietin että ehkäpä tämä neilikkapussi on mausteneilikkapussi. Suunnilleen 50pros mahdollisuus.

      Otin magnumin valkosuklaan ja imen sen ensin ja sitten hieron neilikkajauhetta hammasikeneen.

      Commandohauis

      • Epäjumalasi rankaisee sinua likaisista ajatuksistasi!

        Aikuisten oikeasti oikeaan jumalaan oikealla tavalla uskovalle ei tuollaista riesaa tule.


      • he-ma kirjoitti:

        Epäjumalasi rankaisee sinua likaisista ajatuksistasi!

        Aikuisten oikeasti oikeaan jumalaan oikealla tavalla uskovalle ei tuollaista riesaa tule.

        Rukous ei paranna hauiksen hammasta eikä tuo neilikkaa kaappiin. 🙁


      • Anonyymi

        Juu, on siinä mauste-täyttöpussissa varmasti samaa neilikkajauhetta, kuin olisi lasipurkissakin. Itselläni on tätä neilikkaa lääkekaapissa, eli ei sitä kaikkea tarvitse heti leipoa pois.

        No, onko mausteneilikka auttanut kipuun?
        ~🌸


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on siinä mauste-täyttöpussissa varmasti samaa neilikkajauhetta, kuin olisi lasipurkissakin. Itselläni on tätä neilikkaa lääkekaapissa, eli ei sitä kaikkea tarvitse heti leipoa pois.

        No, onko mausteneilikka auttanut kipuun?
        ~🌸

        On kait olemassa mausteina myös sellaisia mausteneilikan nuppuja, mutta niitä käytetään kai enimmäkseen joulukoristeina, koristellaan esim appelsiineja: painetaan kuoreen koristeiksi ja antavat "jouluntuoksua". Näiden ruoka- tai lääkekäytöstä en osaa sanoa.

        Näistä neilikan nupuistakaan ei nyt siis ole kyse vaan: mausteneilikka-jauheesta (tumman ruskeaa jauhetta).
        ~


      • Anonyymi

        Kokeilehan 9 mm:n Magnumia, sillä on yleensä hammasjuuristosta lähteneet kivut, toisinaan jopa juuretkin!


    • Anonyymi

      Ota tukeva annos LSD:tä. Hammaskipuja se ei poista mutta saat nauttia kauniitsta värillisistä kuvioista silmissäsi.

    • Anonyymi

      Aloittajan ei tarvitse peljätä hammaslääkäriä, jos hän tulee meidän vanhoillislestadiolaisten parannuskokoukseen, jossa hoidetaan hampaatkin juurihoitoineen kivuttomasti. T. Tervehampainen esirukoilija.

    • Anonyymi

      On sinulla huolia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe