Vapo ei turvetta

Anonyymi

tarvii, kun siirtyy tuottamaan lämpöä geotermisesti eli lämpökaivoilla, elikkä siinä se syy turpeen alasajoon ja n. yli3000 turvetuottajain työpaikan menetys,
Sähkön jatkuvasti nousevaan siirtohintaan jää kuluttajilla enemmän rahaa, kun turpeentuotantotuki loppuu, tai ehkäpä myös juuri siksi tuotanto on lopetettava.
Pitkään sitä tukia onkin maksettu kaikessa hiljaisuudessa, mutta kun rinnalle tuli s-siirtohinnan yli 40% nousu, jolle ei näy loppua, turpeen "siirto tuli kalliiksi, onhan se tuottanut työtä tuhansille traktorille, puolellakin olis pärjätty karheensiito aumaksella-ja hinnalla.

27

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turvetuotanto on muinaisjäänne ja pientä näpertelyä. Nyt tehdään sähköä tuulivoimalla. Kärsämäelle 77 neliökilometrin tuulivoimapuisto 60 myllyllä. Vihreät pelastaa maailmaa. Kepun avustuksella. Ja tämä on vasta alkua. 😞

• Anonyymi

Mistä löytyisi Robin Hood joka pelastaisi Kärsämäen tuulimyllyiltä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä löytyisi Robin Hood joka pelastaisi Kärsämäen tuulimyllyiltä?

Ne myllyt on enemmän kärsän pelastus kuin tuho. Ilman koronarahoja olisi tullut jo alijäämäinen tilinpäätös?

• Anonyymi

Turpeet aumaan ja kattila lämpimäksi kotimaisella energialla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turpeet aumaan ja kattila lämpimäksi kotimaisella energialla!

Ulostetulla hakkeella nyt aletaan lämmittämään, ulostetu on nyt muotia kaikessa

• Anonyymi

Nyt uusin hitti on tuoda haketta ulkomailta 😂🤣😁

• Anonyymi

turvetta olis 50v aikana saanut Puolasta 10 osalla hintaa mitä oma tuotanto maksoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

turvetta olis 50v aikana saanut Puolasta 10 osalla hintaa mitä oma tuotanto maksoi

”Alavudellakin on kymmeniä yrittäjiä joutunut lopettamaan tänä syksynä, kun Vapo sanoo sopimukset irti. Tappiot kouraisevat heti.”

pitääkö nyt verollisen alkaa elättämään työttömiä turve urakoitaijoita jotka on saaneet turpeesta tulo jopa 10niä miljoonia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Alavudellakin on kymmeniä yrittäjiä joutunut lopettamaan tänä syksynä, kun Vapo sanoo sopimukset irti. Tappiot kouraisevat heti.”

pitääkö nyt verollisen alkaa elättämään työttömiä turve urakoitaijoita jotka on saaneet turpeesta tulo jopa 10niä miljoonia?

tavis joutuu kortti linjalle kun työt loppuu,onkose entinen turveurakoitsija sen arvokkaampi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tavis joutuu kortti linjalle kun työt loppuu,onkose entinen turveurakoitsija sen arvokkaampi?

jostai johtunee,, meikää ei sureta turve-dehat´ i

voip hihitykset vähetä

ja #temmotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jostai johtunee,, meikää ei sureta turve-dehat´ i

voip hihitykset vähetä

ja #temmotta

vop siin dheatissa olla himppu meikäläistäkin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vop siin dheatissa olla himppu meikäläistäkin..

"temmotta, hihi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"temmotta, hihi

,,minä pärjään ilman mullia, sinä et!

hi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

,,minä pärjään ilman mullia, sinä et!

hi

näin unen, unessa oli tuoli, sen alla oli ruskea- juovainen iso käärme, yritin sitä kiini, mutta se vain käpertyi tuolin- istuin-levyn alle, samassa unessa oli jotain maassa josta pemahti lentoon raato-kärpäsiä.
        äitini isä-ja isäni näkivät unia jotka toteutui täsmälleen, mihis se koira karvoistaan.

temmotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näin unen, unessa oli tuoli, sen alla oli ruskea- juovainen iso käärme, yritin sitä kiini, mutta se vain käpertyi tuolin- istuin-levyn alle, samassa unessa oli jotain maassa josta pemahti lentoon raato-kärpäsiä.
        äitini isä-ja isäni näkivät unia jotka toteutui täsmälleen, mihis se koira karvoistaan.

temmotta

muistan #hautaan saakka,,kun käänsin autoni kuonan hallille sitä kurkinevalle ja edelen varpunevalle katsastain entisiä työpaikkoja, pysähdyin Varpunevan turvesarkojen päähän kun näin sinun traktorisi tulevan, että jututan , tulit ja kun tunsit minut näin vihan silmissäsi, samassa radio Pooki alkoi laulamaan ja sain kiusallisen tilanteen poikki, muistat kyllä. siitä alkaen ole tienyt kuka selkäääni pesee,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muistan #hautaan saakka,,kun käänsin autoni kuonan hallille sitä kurkinevalle ja edelen varpunevalle katsastain entisiä työpaikkoja, pysähdyin Varpunevan turvesarkojen päähän kun näin sinun traktorisi tulevan, että jututan , tulit ja kun tunsit minut näin vihan silmissäsi, samassa radio Pooki alkoi laulamaan ja sain kiusallisen tilanteen poikki, muistat kyllä. siitä alkaen ole tienyt kuka selkäääni pesee,,

,, viha on luonnollista, muttei 50 vuoden kestävä ole kuin hullun sairaus..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

,, viha on luonnollista, muttei 50 vuoden kestävä ole kuin hullun sairaus..

muistan kuin eilisen, kun syöksyit Vapon Kuonan tstolle esittelemättä itseäsi, sanoit vain että pelit ja vehkeet on ja haluat tulla ko turve-alueille, koskien Jouttenisen-neva Kurki-neva ja Varpu-nevalle urakoimaan, tstolla oli Vapon piiri tj. joka oli em suot Vapolle ostanut-ja joissa luki, että suonsa myyneet vaativat, että ENSISIJAISESTI, kun turvetyöt alkaa on työlistettävä Kuonalaisia urakoitsijoita, mutta myös jalkamiehiä.
        Kun et ollut paikallisia ei Piirimies antanut lupaa, vaan nakkasi vastuun minulle joka olin aivan noviisi,,, minkäs teet,, edel pvnä kävi Kuonan kylän "vanhin muistuttamassa tehdystä sopimuksesta, joten menin hiljaiseksi ja sitten sinä läksit, Kuonalla urakointiin sopivia traktoreita oli 2-ja hlöt, niimpä he aloittivat työnsä joka loppui,,"Kaaasuun!
        Jospa "Hän jo nyt olisi raohoittunut että nää puuksaavit lukisit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

muistan kuin eilisen, kun syöksyit Vapon Kuonan tstolle esittelemättä itseäsi, sanoit vain että pelit ja vehkeet on ja haluat tulla ko turve-alueille, koskien Jouttenisen-neva Kurki-neva ja Varpu-nevalle urakoimaan, tstolla oli Vapon piiri tj. joka oli em suot Vapolle ostanut-ja joissa luki, että suonsa myyneet vaativat, että ENSISIJAISESTI, kun turvetyöt alkaa on työlistettävä Kuonalaisia urakoitsijoita, mutta myös jalkamiehiä.
        Kun et ollut paikallisia ei Piirimies antanut lupaa, vaan nakkasi vastuun minulle joka olin aivan noviisi,,, minkäs teet,, edel pvnä kävi Kuonan kylän "vanhin muistuttamassa tehdystä sopimuksesta, joten menin hiljaiseksi ja sitten sinä läksit, Kuonalla urakointiin sopivia traktoreita oli 2-ja hlöt, niimpä he aloittivat työnsä joka loppui,,"Kaaasuun!
        Jospa "Hän jo nyt olisi raohoittunut että nää puuksaavit lukisit?

,, ja, kun tulin 10v myöhemmin KpMlk/mpp Kärsämäelle töihin, se #viha oli minua ensipäivästä alkaen vastassa, kiitos sinun ja ja Kmäen SP pankin luotottajana-äitisi..

kapuloitasi rattaisiini on riittänyt..50 vuotta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

,, ja, kun tulin 10v myöhemmin KpMlk/mpp Kärsämäelle töihin, se #viha oli minua ensipäivästä alkaen vastassa, kiitos sinun ja ja Kmäen SP pankin luotottajana-äitisi..

kapuloitasi rattaisiini on riittänyt..50 vuotta

mänikö jo että sali 2 klo 13,00

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mänikö jo että sali 2 klo 13,00

minä" ko urakoitsijan veljeltä kysyin, että oliko he ensi kertaa taukovaunussa yötä ja kaasulaittet heille tuntemattomia käyttää eli siis uusia, ei kuulema olleet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä" ko urakoitsijan veljeltä kysyin, että oliko he ensi kertaa taukovaunussa yötä ja kaasulaittet heille tuntemattomia käyttää eli siis uusia, ei kuulema olleet.

ja.. edl. 15 v myöhemmin toit koneesi ilman työmaani lupaa yöllä jo kaivamassa ollen koneen viereen, ettei ko päässyt aamulla alkamaan kaivua ennen, kuin HÄN siirsi vehkeensä etäämälle

tervettä vai?,,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja.. edl. 15 v myöhemmin toit koneesi ilman työmaani lupaa yöllä jo kaivamassa ollen koneen viereen, ettei ko päässyt aamulla alkamaan kaivua ennen, kuin HÄN siirsi vehkeensä etäämälle

tervettä vai?,,

#tapppi tuntumalle vaikka tilaa oli 600 ha..

tervettä vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

#tapppi tuntumalle vaikka tilaa oli 600 ha..

tervettä vai?

koska, 50v aikana sinut tunteena ja spesiaalisi, myös minua kohtaan, jonka kantamoisena olin pakotettu menemään #Hulluntutkintaan, , sen sivistyksen saat myös itsellesi,, ja Kylä tietää ja suhisee,,kuin minullekin.

kollegani myös

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lopuksi turveyhtiö/t velvoitettava putsaamaan ejugulaationsa vesistöön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50v sitten ValtioVapo osti yksityisilta turvesoita hintaan 4centtiä / 8 penniä kuutio,joista vieläkin on tuotannossa mukana, ilmaiseksi saadusta turpeesta tulikin turpeen myyjille avustettava energiaa, kuin myös muille verollisille joille ei ole minkäänlaista hyötyä turpeen poltosta.
        Em paljastaa sen, että #Piispannevan" rosvous on jatkunut, turveyhtiö-nimen muutosta huolimatta, grynnärit otti vallan ja nyt itkevät, että heidät pitää elättää hautaan saakka.

itse he itsensä konkkasivat

hi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

50v sitten ValtioVapo osti yksityisilta turvesoita hintaan 4centtiä / 8 penniä kuutio,joista vieläkin on tuotannossa mukana, ilmaiseksi saadusta turpeesta tulikin turpeen myyjille avustettava energiaa, kuin myös muille verollisille joille ei ole minkäänlaista hyötyä turpeen poltosta.
        Em paljastaa sen, että #Piispannevan" rosvous on jatkunut, turveyhtiö-nimen muutosta huolimatta, grynnärit otti vallan ja nyt itkevät, että heidät pitää elättää hautaan saakka.

itse he itsensä konkkasivat

hi

edm Nurmesnevan pomon sanoin; #Tehkää wexeli!

• Anonyymi

Käykää allekirjoittamassa kansalaisaloite nro 7914

Turve on luokiteltava uusiutuvaksi luonnonvaraksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe