Ikuinen lääke kierre?

Anonyymi

Hei!

Olen käyttänyt lukuisia lääkkeitä ja mikään ei tunnu itselleni sopivan. En jaksa tätä lääke vaihtoa enään. Onko parempi vaan luovuttaa. Pakko olisi käyttää. Mutta ei jaksaisi enään. Sinä et tunne muuta kuin vihaa kaikkia hoitavia lääkäreitä kohtaan. Kaikki sanovat vaan että on osa sinun sairautta. Muistan vielä sen ajan ennen näitä paskoja lääkkeitä. Nautin pienistä asioista ja enään en saa nautintoa mistään. Tuskin tulen saamaankaan. En jaksa töissä. En kotona. Kaikki on yhtä sumuista tunnelia. Tätäkö tämä sitten pitää olla? Ei ole ihmisen arvoista elämää mielestäni!
Tsemppiä kaikille jotka painivat saman ongelman kanssa. Ja en toivo tätä kenellekään. Mielisairaalat tuputtavat tai lisäävät vaan lääkkeitä ja minä en ainakaan mitään hyötyä ole saanut. Kyllä sen olon siellä sairaalassa kestää kun mitään ei tarvi tehdä. Mutta kun palaat kotiin, et kauan jaksakaan. Kun lääkkeissä pitää jaksaa kotona paljon enemmän. Ikuista tämä helvetti on!

12

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole yksin. Lääkitys voi auttaa oireisiin mutta samalla vievät sen inhimillisen osan sinusta. Lisäksi vielä sivuoireet jotka lääkityksestä tulee. Psykiatrian puolella näitä vähätellään. Normaali lääkärit eivät uskalla ottaa kantaa.

    • Anonyymi

      Taitaa se ikuista olla jos ei asialle itse tee mitään.
      Aloittajan tekstistä sain sellaisen käsityksen että aika joka on ollut ennen lääkkeiden käyttöä, olisi ollut parempaa kuin nyt.
      Eikö voisi ottaa tähtäimeen saavuttaa sama tilanne jos kerran oli parempi aiemmin.

      Itse käytin lääkkeitä parikymmentä vuotta ja kun eroon pääsin niin elämäni muuttui aivan ylösalaisin, siis parempaan suuntaan.
      Kunpa olisin vain tajunnut vuosia aiemmin miten isosti voi vaikuttaa kun saa aivot selkeäksi. Tosin niissä lääkehuuruissa ei osannut ajatella mitään.

      Onko niitä siinä vaiheessa pakko syödä jos ymmärtää että ilman on mennyt paremmin. Voi olla että kumpikin on huono, syö lääkettä tai ei, mutta kumpi on vähemmän huonompi.

    • Anonyymi

      Noita lääkkeitä tuputetaan sulle niin kauan kunnes päätät laittaa kapuloita rattaisiin ja tajuat sen että ne mömmöt vaan siirtää sun pahaa oloa muttei auta mihinkään.

      Lääkkeet toimivat vaan jos taustalla on hyvä tukiverkko sekä jokin suunnitelma, esim. rutiinien palauttamiseksi. SUOMESSA tuota ei ole. Sulle yritetään tyrkyttää cipralexia tai mirtazapiinia ja paasataan vaikka jeesuksesta, ennemmin kun kukaan haluaa oikeasti keskittyä siihen, miksi susta tuntuu joltain. "Parhautta on ne lekurit jotka väittää vastaan kun kerrot että susta itsestä tuntuu tietynlaiselta, tietävät kuulemma paremmin asiakkaidensa tunteet".

      Varsinkaan kunnan lääkäreillä ei ole aikaa, taitoa, eikä resursseja perehtyä asiakkaidensa todellisiin ongelmiin varsinkin kun heillä on jo valmiiksi henkilöstöpulaa. Tätä he eivät USKALLA potilaille/ asiakkaille sanoa ja siksi asiakasta riepotellaan kun sikaa narunperässä. Tän maan unelma on vissiin se että asiakas joutuisi vihannes kuntoon niin voisi vaan tunkea kropan täyteen lääkkeitä eikä pahaa aavistamaton ja jo about tiedoton kansalainen osaisi laittaa enää vastaan.

      • Anonyymi

        Olen ollut vuosia sitten aivan ylilääkitty, ajoittain lähes vihanneskunnossa, tosin kuitenkin liikuntakykyinen mutta henkisesti melkein-vihannes.
        Ts. aika vaikeasti hoidettava.

        Hoitavalle henkilöstölle on raskaampaa hoitaa ihmistä joka on aivan sekaisin vaikka ei vastaan laittaisikaan.
        Osaan tuon ajatella näin jälkeenpäin, en varmaan ollut tapaus helpoimmasta päästä.
        Toki jos ihminen menee täysin liikuntakyvyttömäksi eikä laita vastaan niin hoitaminen on varmasti henkisesti helpompaa mutta omat vaikeutensa siinä muuten on kuitenkin.


      • Anonyymi

        Olen huomannut tämän. En tiedä mutta psykiatrinen sairaala on minusta kaikkein paskin paikka. Olen siellä niin monet kerrat vieraillut. Itse ei saa päättää lääkkeistä. Eikä kertoa miltä tuntuu. Pääasia kun syöt mömmöt ja se siitä. En tiedä miten tästä pääsee pois. Lääkkeitä ei saa lopettaa. Tämä lääke mitä syön pitäisi lopettaa pienen pienin annoksin. En ymmärrä tätä psykiatrista sairaalaa. Eikö sen pitäisi auttaa ihmistä eikä toisin päin. Usko loppunut ajat sitten. Jos et ota lääkkeitä niin piikki ratkaisee kaiken. Ja sekin kiinni pitäen. Eikö ihmisellä ole mitään arvoa?, arvoa miltä itsestään tuntuu mikäkin lääke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut tämän. En tiedä mutta psykiatrinen sairaala on minusta kaikkein paskin paikka. Olen siellä niin monet kerrat vieraillut. Itse ei saa päättää lääkkeistä. Eikä kertoa miltä tuntuu. Pääasia kun syöt mömmöt ja se siitä. En tiedä miten tästä pääsee pois. Lääkkeitä ei saa lopettaa. Tämä lääke mitä syön pitäisi lopettaa pienen pienin annoksin. En ymmärrä tätä psykiatrista sairaalaa. Eikö sen pitäisi auttaa ihmistä eikä toisin päin. Usko loppunut ajat sitten. Jos et ota lääkkeitä niin piikki ratkaisee kaiken. Ja sekin kiinni pitäen. Eikö ihmisellä ole mitään arvoa?, arvoa miltä itsestään tuntuu mikäkin lääke.

        Juu. Kyllä sanotaan että voit itse päättää otatko vai et. Käytännössä tapahtuu kiristystä ja jopa uhkailua. Näiden lääkkeiden sivuvaikutukset ovat todella vakavia. Kuntoutuminen ja työkykyisyys on kamala vitsi samalla kun syöt lääkkeitä. Jokainen neurolepti esim on aiheuttanut hermostollisia ongelmia ja vaikutuksia sydämensykkeeseen ja verenpaineeseen. Kykenemättömyys muistaa ja tuntea tunteita on myös hukassa. Tämä on hoitajien mukaan sairauden aiheuttamaa. Neuroleptien käyttäjät kärsivät usein sydän ja verenkierto elimistön ongelmista. Tähänkin on syynä kuulemma huonot elintavat. Täyttä jaskaa sanon minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Kyllä sanotaan että voit itse päättää otatko vai et. Käytännössä tapahtuu kiristystä ja jopa uhkailua. Näiden lääkkeiden sivuvaikutukset ovat todella vakavia. Kuntoutuminen ja työkykyisyys on kamala vitsi samalla kun syöt lääkkeitä. Jokainen neurolepti esim on aiheuttanut hermostollisia ongelmia ja vaikutuksia sydämensykkeeseen ja verenpaineeseen. Kykenemättömyys muistaa ja tuntea tunteita on myös hukassa. Tämä on hoitajien mukaan sairauden aiheuttamaa. Neuroleptien käyttäjät kärsivät usein sydän ja verenkierto elimistön ongelmista. Tähänkin on syynä kuulemma huonot elintavat. Täyttä jaskaa sanon minä.

        Onneksi pääsin tuosta sairaasta psykiatrian hoitokierteestä päästessäni lääkkeistä eroon. Psykiatrian osastot oli minulle aina henkisen väkivallan ja kontrollin paikkoja, missä olo oli näkymätön, siltä ne tuntui. Ne oli kaukana parantavasta eheyttävästä paikasta mitä olisin tarvinnut. Nykyään kukaan lääkäri ei voi minulle enää päin naamaa väittää että oireet johtuvat sairaudestani, koska suurin osa oireista on kadonneet lääkkeiden myötä ja voin oikeasti tuntea kokevani täyttymystä elämässä nykyään. Suuri osa oireista katosi kun lopetin nuo tyhmentävät pään toimintaa heikentävät lääkkeet mistä koitui paljon harmia. Hankalin vaihe kaikessa oli auktoriteetin sanoman kyseenalaistaminen, mutta se oli oikeastaan aika helppoa, koska olin niin heikossa kunnossa lääkkeissä ja olo menossa niin kovaa vauhtia alaspäin, että olin pisteessä että kai se on parempi lopettaa lääkkeet, kun olo ei todellakaan ole ok niissä. Mitä menetettävää on, ajattelin.
        Minun kohdallani ei olisi mitään kuntoutumista tapahtunut lääkkeissä. Olin matkalla kroonikkosairaaksi lääkkeissä. Jos olisin jatkanut psykiatrian hoitopolulla, todennäköisesti olisin tällä hetkellä jossain kroonikkolaitoksessa. Siellä psykiatrisetä hokisi minulle, kuinka kun vain muistan syödä lääkkeeni niin sitten voin paremmin vaikka asianlaita oli kaukana siitä. Terveyteni ja hyvinvointini kärsi kyseisten mömmöjen myötä. Kävin kidutuksen niiden purkamisessa läpi. Minulla homma meni jotenkutensa niin että tuli haittaa lääkkeistä, uusi lääke, siitä haittaa, päällekkäin lääkkeitä, nopeita lääkkeiden alasajoja, toisen lääkkeen nostoa, kokoajan sekavampi oudompi olo. Silloin kun minun olisi pitänyt psykiatrian mielestä osastokirjauksien mukaan voida hyvin niin oloni oli kaukana ok:sta. Oli jo jonkinsortin henkistä väkivaltaa että minun on nähty voivan hyvin kun olin oikeasti kuin joku kuori itsestäni. Se oli hirveä kierre. Jotain vauriota jäi ylilääkinnästä mutta sitä yritän parannella pitämällä huolta kehostani. Olen minä taas, okei vähän lääkkeillä turmeltu versio, mutta minä. Psykiatria meinasi vetää elämäni viemäristä alas mutta itse estin sen. Kukaan muu ei sitä olisi estänyt. Kukaan muu ei koe tunteitani ja tunne itseäni niin hyvin kuin minä. Intuitioni sanoi että asiat on menneet metsään lääkkeiden myötä ja se oli totuus.
        Jokainen tekee elämässään omat päätöksensä. Mutta suosittelen myös laatikon ulkopuolelta ajattelemista. Itse olen kyseenalaistanut psykiatrian kokemukseni myötä.
        Se ei tarkoita, ettenkö koe että minulla olisi ongelmia. On. Mutta niitä ei ratko kukaan minua tuntematon auktoriteetti-ihminen valkoisessa takissaan, joka on tavannut minut kaksi kertaa joka esittää tietävänsä mikä aivokemioissani on vialla ja tarjoaa huumeitakin vaarallisempia mönjiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi pääsin tuosta sairaasta psykiatrian hoitokierteestä päästessäni lääkkeistä eroon. Psykiatrian osastot oli minulle aina henkisen väkivallan ja kontrollin paikkoja, missä olo oli näkymätön, siltä ne tuntui. Ne oli kaukana parantavasta eheyttävästä paikasta mitä olisin tarvinnut. Nykyään kukaan lääkäri ei voi minulle enää päin naamaa väittää että oireet johtuvat sairaudestani, koska suurin osa oireista on kadonneet lääkkeiden myötä ja voin oikeasti tuntea kokevani täyttymystä elämässä nykyään. Suuri osa oireista katosi kun lopetin nuo tyhmentävät pään toimintaa heikentävät lääkkeet mistä koitui paljon harmia. Hankalin vaihe kaikessa oli auktoriteetin sanoman kyseenalaistaminen, mutta se oli oikeastaan aika helppoa, koska olin niin heikossa kunnossa lääkkeissä ja olo menossa niin kovaa vauhtia alaspäin, että olin pisteessä että kai se on parempi lopettaa lääkkeet, kun olo ei todellakaan ole ok niissä. Mitä menetettävää on, ajattelin.
        Minun kohdallani ei olisi mitään kuntoutumista tapahtunut lääkkeissä. Olin matkalla kroonikkosairaaksi lääkkeissä. Jos olisin jatkanut psykiatrian hoitopolulla, todennäköisesti olisin tällä hetkellä jossain kroonikkolaitoksessa. Siellä psykiatrisetä hokisi minulle, kuinka kun vain muistan syödä lääkkeeni niin sitten voin paremmin vaikka asianlaita oli kaukana siitä. Terveyteni ja hyvinvointini kärsi kyseisten mömmöjen myötä. Kävin kidutuksen niiden purkamisessa läpi. Minulla homma meni jotenkutensa niin että tuli haittaa lääkkeistä, uusi lääke, siitä haittaa, päällekkäin lääkkeitä, nopeita lääkkeiden alasajoja, toisen lääkkeen nostoa, kokoajan sekavampi oudompi olo. Silloin kun minun olisi pitänyt psykiatrian mielestä osastokirjauksien mukaan voida hyvin niin oloni oli kaukana ok:sta. Oli jo jonkinsortin henkistä väkivaltaa että minun on nähty voivan hyvin kun olin oikeasti kuin joku kuori itsestäni. Se oli hirveä kierre. Jotain vauriota jäi ylilääkinnästä mutta sitä yritän parannella pitämällä huolta kehostani. Olen minä taas, okei vähän lääkkeillä turmeltu versio, mutta minä. Psykiatria meinasi vetää elämäni viemäristä alas mutta itse estin sen. Kukaan muu ei sitä olisi estänyt. Kukaan muu ei koe tunteitani ja tunne itseäni niin hyvin kuin minä. Intuitioni sanoi että asiat on menneet metsään lääkkeiden myötä ja se oli totuus.
        Jokainen tekee elämässään omat päätöksensä. Mutta suosittelen myös laatikon ulkopuolelta ajattelemista. Itse olen kyseenalaistanut psykiatrian kokemukseni myötä.
        Se ei tarkoita, ettenkö koe että minulla olisi ongelmia. On. Mutta niitä ei ratko kukaan minua tuntematon auktoriteetti-ihminen valkoisessa takissaan, joka on tavannut minut kaksi kertaa joka esittää tietävänsä mikä aivokemioissani on vialla ja tarjoaa huumeitakin vaarallisempia mönjiä.

        HUS:in psykiatrioppilas määräili minulle SSRI-lääkkeitä ja neuroleptiä miten sattuu. Virheet korjasi puoli vuotta myöhemmin yksityinen neurologi, jolla oli laaja-alaista näkemystä asioihin.

        Kumpaankohan luottaisi hoidossaan: nuoreen pojankoltiaiseen vai kokeeneeseen tohtoriin?


    • Anonyymi

      hoitajat ja lääkärit valehtelee päin naamaa. muistakaa se.

      älkää olko typeryksiä,

    • Anonyymi

      Ehkä meditointi voisi auttaa tasaamaan mieltä pitkässä juoksussa jolloinka lääkkeille ei enää olisi tarvetta.

      Sisäisen tasapainon ja turvallisen olon saavuttaminen on mielenterveydelle tärkeää.

    • Anonyymi

      Olen nyt vähentänyt lääkitystäni. Yhteen illalla ja yhteen aamulla. Eli 1,5 tablettia pois. Olo ei ahdista, en ajattele kuolemaa. Alan näkemään iloja ihan pieniä. Maniaa tosin pelkään. Enkä aio vielä tiputtaa enempää. Koska tiedän ettei tämä nyt ole hoitotasolla. Kun verikokeisiin menen niin kyllä ne huomaavat. En aio palata enää ikinä niin koviin lääkkeisiin. Tai no jos Mania tulee ja sairaalaan joudun. Olen 8vuotta tätä lääke helvettiä käynyt. Joten kiitos nyt riittää. En voi hyvin ainakaan niin lääkittynä että et tunne kuin ahdistusta ja vihaa. Ja olo on kuin ei oma itseni. Kiitos ei. Tulee sitten mitä tulee. Ei ne lääkkeet onnea tuo.

      • Anonyymi

        Riippuu täysin lääkkeestä näkyykö sen käyttö tai käyttämättömyys verikokeissa, läheskään kaikki lääkeaineet eivät niissä näy.

        On hienoa että osaat itse tulkita itseäsi ja ajatella mihin tahtiin lääkitystä pudotat.
        Omastakin kokemuksesta tiedän miten kivalta tuntuu kun alkaa löytää ilon aiheita elämästään, vaikkakin pieniä mutta ei se haittaa, mieluummin enemmän niitä pieniä kuin että odottelisi jotain yhtä ja suurta iloa.

        Kun pääsin loppujen lopuksi lääkityksistä eroon niin elämäni alkoi vähän niinkuin alusta eli sain uuden mahdollisuuden vielä kokea ja tuntea erilaisia asioita.
        Olihan tähänkin kyllä jonkin verran totuttelemista vuosikausien lääkehuuruissa olemisen jälkeen. Mutta nyt on hyvä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8855
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1227
    Aihe