Velkajärjestely

Anonyymi

Olen sössinyt raha-asiani avioliiton paineissa pahasti. Yritin pitää avioliiton pystyssä velkarahalla. Rouva löysi sitten uuden miehen ja tuli ero. Kävelin suoraan velkaneuvonnan puheille ja hain velkajärjestelyyn. Hakemuksessa ja käsittelyssä meni melkein kaksi vuotta kun vaihdoin paikkakuntaa ja prosessi piti aloittaa toisella paikkakunnalla uudelleen alusta. Omakotitalo oli pakko myydä tappiolla. Maksan sitä taloa vielä vaikka asun vuokramurjussa itse. Kesällä tuli päätös, että en päässyt velkajärjestelyyn tällä kertaa. Liian vähän aikaa viimeisestä velasta ja että "vastaajan olisi pitänyt ymmärtää velkaantuminen ja estää se". Velkaa minulla on n. 100.000EUR. Velkaneuvoja sanoi flegmaattisesti "hae vaikka kahden vuoden päästä uudelleen". Kesällä tulee vasta eka vuosi täyteen. Onko muilla ensin evätty pääsy velkajärjestelyyn mutta myöhemmin se on onnistunut? Entä tekeekö muut kahta työtä että a) nopeuttaisi maksamista b) saisi käteen edes vähän enemmän rahaa kuussa? Ulosotossa olen ollut nyt reilu kaksi vuotta, se nappaa palkasta n. 900EUR joka kuukausi. Käteen jää n. 1500EUR. Masentaa, hävettää ja vituttaa joka päivä.

7

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hihi..😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Asiallinen kommentti tuo ymmärtäminen. Sadan tonnin velka kaataa kyllä avioliiton ja estää parisuhteen. Tai ei se mitään estä jos valehtelee ja on letku. Anna mennä velka ulosottoon, niin se vanhenee 15v . Tuskin tuon jälkeen tarvitset luottotietoja. Hoidat muuten asiat hyvin, niin saatat saada puhelinliittymän. Vakuutukset voi maksaa kerralla koko vuodeksi ja sitä rataa!

• Anonyymi

Joo siis toki olen päästänyt jo ne ulosottoon ja olen sitä kautta jo reilu kaksi vuotta maksanut velkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo siis toki olen päästänyt jo ne ulosottoon ja olen sitä kautta jo reilu kaksi vuotta maksanut velkoja.

Ehdit kyllä 15 vuodessa maksaa velkasi kokonaan tai lähes kokonaan, vaikka viivästyskorko otettaisiin huomioon.

Nimittäin 100 000 euron velka kustantaisi 7 prosentin korolla 15 vuoden maksuajalla 898,83 euroa/kk.

Taulukkomaksuja en tosin ottanut huomioon, mutta ne ovat varsin kohtuulliset, ja niitä maksetaan vain kaksi vuotta.

Velkajärjestely on tarkoitettu ylivoimaisia velkoja varten, mutta oikeuskäytäntö on ollut aika lempeä. Lieventäviä asianhaaroja tunnutaan etsivän suurennuslasin avulla.

• Anonyymi

Nykyisen lain mukaan katsotaan kunkin saatavan eräpäivää, ja on 20v eräpäivästä. Eli jos on lainan maksuerässä eräpäivänä tämä päivä, tasan 20v kuluttua se kyseinen maksuerä on vanhentunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyisen lain mukaan katsotaan kunkin saatavan eräpäivää, ja on 20v eräpäivästä. Eli jos on lainan maksuerässä eräpäivänä tämä päivä, tasan 20v kuluttua se kyseinen maksuerä on vanhentunut.

Jos mutta ulosotossa on eri asia.

• Anonyymi

Eiköhän se vähimmän vaivan reitti ole vaan jatkaa arjen pyörittämistä ja kokeilla kahden vuoden kuluttua uudestaan jos uskot, että velkajärjestelyn edellytykset voi täyttyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40