Yksinäinen joulu.

Anonyymi

Täällä taas tulossa yksinäinen joulu.Eipä siinä nyt suurempaa ongelmaa ole.
Tähän on nyt jo tottunut.Aattona käyn kirkossa.Pari kolme päivää syön jouluruokia.
Siinä se joulu sitten taas menee.Erakkoelämä alkoi toukokuu 2010.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mäkin oon yksin. Olen yläasteella, mutta yksinäisyys tappaa mua hiljalleen. Vihaan sitä että olen aina vaiti ja yksinäinen. Yksinäiset ihmiset ajattelee enemmän kuin puheliaat, mikä on hirveää!

      • Anonyymi

        No et ole kovin yksin, näet koulussa muita ihmisiä ja asut vanhempiesi luona.
        Et tuossa iässä tiedä mitään tosi yksinäisyydestä, sitten kun ei ole ketään eikä mihinkään menoa olet yksin.


      • Anonyymi

        Miksi vihaat ajatuksiasi? Mistä tuollainen itseviha on lähtöisin? Miksi sinulla on niin paha olo ajatuksiesi kanssa?

        Joudut olemaan loppuelämäsi ajatustesi kanssa joten varmaan kannattaisi alkaa harjoittamaan omien ajatusten hyväksymistä


      • Anonyymi

        Sinulle yksinäinen nuori yläastelainen. Sait vastauksen, jossa vähäteltiin kokemaasi yksinäisyyttä. Minusta on väärin väittää, että joku ei voisi tietää mitään yksinäisyydestä, koska on nuori ja näkee koulussa ihmisiä. Olin itse nuorena, juurikin yläasteikäisenä niin yksin että meinasin kuolla. Minulla oli toki muitakin ongelmia. Kotona vallitseva ihmissuhdekatastrofi (sanotaan nyt lyhyesti vaan niin...) teki sen, että eristyin muista nuoristakin. Lisäksi minua kiusattiin koulussa. Yksinäisyyteni oli syvää ja tappavaa. Se kipu on niin valtavaa, että taitaa olla niin, että sen kestämiseen tarvitaan nuori ja vahva ruumis. Vanhempi ei sitä edes kestäisi.

        "Tappaa mua hiljalleen." Osaat kuitenkin ilmaista itseäsi, ja kirjoitit tänne. Joten yksinäisyydessäsi on särö. Näet ulospäin, ja sinut kuullaan.

        Minä murtauduin lopulta ulos yksinäisyydestäni, vaikka se kesti kauan, monta vuotta. Minulla oli paljon tekemistä, kun työstin perhehelvettiäni terapiassa. Se kannatti kuitenkin. Sain terapiaan rahoituksen Kelasta, suosittelen sitä muillekin.


    • Anonyymi

      olkaa armollisia itsellenne, yksinolo parasta mitä itse tiedän.

      Ihmiset on niin itsekkäitä ja typeriä nykyään.

      yksin ollessa saa parhaat ideat ja on paras tehdä asioita myös.

      Hyvää joulua!

    • Anonyymi

      Saattaa se niinkin olla että ajattelet liian joulukeskeisesti tätä pimeimmän vuoden ajan juhlakautta.
      Ittekin syntysin isossa perheessä maalla. Vanhemmat olivat ainakin perususkonnollisia.

      Sieltähän oli lähdettävä työnhakuun, mieluummin kauas. Joulun aluspäivät kävelin tippa linssissä kun ajattelin yksinäistä joulua.
      Mörskässä, jossa asuinkämppäni oli, asui muitakin yksinäisiä hampuuseja.
      Pelattiin pientä avosököä, monilla oli hyvä patteti %-juomia.
      Huomasin, että seuraavan joulun himmentäminen pitää aloittaa heti Tapaninpäivänä.
      Oikeasti kaikki päivät, niin joulut kuin juhannuksetkin ovat vain päiviä päivien joukossa.
      Tänä jouluna en osta kinkkua. Näkyivät olevan hirmuisissa hinnoissa. Saunapalvin palanen riittää.

    • Anonyymi

      Ikävää, että tulee yksinäinen joulu. Hyvä että edes tulee joulu. Minulle ei tule joulua ja kyllä, olen yksinäinen.

      • Anonyymi

        Samoin tulee mulle joulu yksinäinen jos en lähde itse kämpästäni mihinkään, täältä minua ei kukaan tule kyselemään mihinkään minään päivänä.


    • Anonyymi

      Tänä vuonna tulee yksinäinen joulu monelle vanhukselle ja koronan kannalta riskialttiille ihmiselle. Kun laitetaan vaakaan oma terveys vai yhteinen hulina (tartuntavaaroineen) ainakin minä valitsen mieluummin yksinäisen joulunvieton. Puhelimella ja tietokoneella saa yhteyttä muihin ilman tartuntavaaraa ja tuleehan televisiosta ja radiosta kiinnostavaakin ohjelmaa. Jos haluaa kuunnella vain joulumusiikkia, siihen on oma kanavansa (radiossa ja tietokoneella) Jouluradio.

    • Anonyymi

      Ostin tänään jouluksi hyvät sapuskat.Olen tyytyväinen että on sitä vara ostaa.
      Köyhä yksinäinen vanhaäijä kun olen.

      • Anonyymi

        Oikein, joskus pitää hemmotella itseään köyhän yksinäisenkin vaikka hyvällä sapuskalla.


    • Anonyymi

      Jouluaattona menen joulukirkkoon jos sitä ei koronan takia peruta.
      3 päivää syön jouluruokaa siinä se joulu menee yksin.

    • Anonyymi

      Aattona olisin mennyt kirkkoon.Joulukirkko on nyt peruttu koronan takia.

    • Anonyymi

      Nyt koronavuonna olisi korkea aika hyväksyä se, että joulu yksin voi olla paras joulu.

      Inhottaa vouhotus koko suvun kokoontumisesta yhteiseen joulunviettoon ja kinkun syöntiin.

      Oikea joulu tulee myös joulua yksin kaikessa rauhassa viettävän sydämeen. On lopetettava joulua yksin viettävien sääliminen ja kauhisteleminen. Joulusta on oikeus nauttia myös yksin ja monelle se on oikeasti parasta.

      Minä nautin joulun rauhasta ja juhlasta täysin sydämin yksin. Minulla on siihen oikeus!

      Onnellista Joulua kaikille!

    • Anonyymi

      Yksinäisyys korostuu jouluna. Miksi? Siksi, koska kaikki ympäristö odottaa, että silloin ollaan yhdessä koko suvun tai ties kenen kanssa. Jouluna kukaan ei saa eikä voi olla yksin! Yksinäinen on mieluusti kutsuttava / pakotettava muiden joukkoon. Yksin ei saisi olla kukaan.

      Mutta minä vietän jouluni yksin mielelläni. Onko se väärin? Miksi se on muille niin vaikeaa, että joku nauttii joulusta täysin rinnoin juuri yksin. Se on oikea joulu, se on paras joulu!

      • Anonyymi

        Ei se ole kaikille noin yksinkertaista. Minä olen asun kaukana suvusta ja perheestä ja en nauti juhlapyhistä ollen yksin. Jostain syystä ne ahdistaa. Jos vaikka tekisi mieli kaupungille katselemaan ikkunaostoksia ja muita yksinäisiä niin ei kulje bussit ja kadut on tyhjänä. Ehkä ahdistuneisuushäiriö vielä pahentaa tilannetta. Mutta minkäs teet.... siedettävä ne on nuokin päivät


    • Anonyymi

      Juuri tuli a-studiosta leipäjonoista joissa enempi ja enempi eläkeläisiä yms. mielestäni tämä alennustila on ihan valtion itse luomaa kun ovat enempi huolissaan muiden maiden ongelmista ja terroristijärjestöihin kuuluneista kun omista kansalaisista , jos ei raha riitä kunnolla ruokaan ja lääkkeisiin saati muuhun kuten hygienia , vaatteet yms . näitä riittää niin kyllä siinä erokoituu väkisin jos ei halua kerjuulle lähteä ja senjälkeen viimeistään sulkeutuu lopullisesti. Joillekin turhan tuottajille jaellaa 100.000 avustuksina että käytä nyt johonkin ja toisille ei leipä riitä niin jossain on vikaa ja pahasti.

    • Anonyymi

      Nyt joulupäivä.Tähän asti selvitty hyvin.

    • Anonyymi

      Siinä se meni taas yksi joulu.En puhunut sanaakaan kenenkään kanssa.

      • Anonyymi

        En minäkään ihan tv katsellessa meni. Uusi vuosi menee sanalla tavalla


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      3615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      25
      2214
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      89
      1670
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe