tuntematon soittaja; vastaan: Kuuntelen!

Anonyymi

Saatko usein puhelimesi soittoja, joista et pidä, esim. jonkin kohteen kaupustęijoita tai rahan kerääjiä. Näet soittavan numeron ja se on sinulle tuntematon.

Sellaisia tulee minullekin. Usein en niihin vastaa lainkaan.

Jos vastaan, en ainakaan siinä vaiheessa sano nimeäni. Vastaan vain yhdellä sanalla: Kuuntelen. Saa sitten soittaja ensimmäisenä esittäytyä, jos haluaa.

Miten itse menettelet kyseisenlaisessa tilanteessa?

40

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen juuri soi puhelimeni tuntemattomalta soittajalta. En vastannut, naputin numeron nettiin, ja melkein saman numeron kohdalta löysin tiedon, että se johti jonnekin englantilaiseen puhelimeen, josta tehdään häirintäsoittoja. Tuleeko mukana viruksia, en tiedä, mutta kun olen jonkun puhelinketjun joukkoon joutunut, niin en enää vastaa yhteenkään tuntemattomaan puheluun. Lähettäkööt tekstiviestin, jos on järkevää asiaa.
      Näitä eri numeroista soitettuja yrityksiä on viime päivinä tullut jo 3. Toisissa oli maanumero, joten saatoin olla varma, että kukaan ei minulle Kreikasta soita.

      • Makriina, sinulla vastaan.

        Minulle harvoin tulee näitä outoja ulkomaan puheluja, mutta kerran tuli joku, joka puhui englantia ja minäpä olin siloin niin vihainen, että latelin heiti sinne kaikki tuntemani kirosanat ja suljin puhelimeni.

        Nyt oli eilen taas "kohtelias" joku, en muista mistä, niin olin taas niin "kypsä näistä "kerjäläisitä", että sanoin heti, että en halua kuulla mitään ja kun olin sulkemassa puhelita kuulin viellä epätoivoisen sanonnan, että en halunut kuulla edes hänen tarjoustaan!

        Kyllä minä vastaa aina soittoihin, mutta se on eri asia, kuinka asiallisesti niihin vastaan.


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Makriina, sinulla vastaan.

        Minulle harvoin tulee näitä outoja ulkomaan puheluja, mutta kerran tuli joku, joka puhui englantia ja minäpä olin siloin niin vihainen, että latelin heiti sinne kaikki tuntemani kirosanat ja suljin puhelimeni.

        Nyt oli eilen taas "kohtelias" joku, en muista mistä, niin olin taas niin "kypsä näistä "kerjäläisitä", että sanoin heti, että en halua kuulla mitään ja kun olin sulkemassa puhelita kuulin viellä epätoivoisen sanonnan, että en halunut kuulla edes hänen tarjoustaan!

        Kyllä minä vastaa aina soittoihin, mutta se on eri asia, kuinka asiallisesti niihin vastaan.

        Minä olen kerran saanut viruksen jostain häiriösoitosta. Se oli vain haittaohjelma, joka lävähti monta kertaa päivässä ruutuun ja hävisi ajan kanssa, mutta uskoin kerrasta. Jossakin niistä voi olla pahakin virus, ja aina on muistettava, että ei ikinä vastaa kysymyksiin sanalla KYLLÄ, jos puheisiin joutuu. Kuulemma se on taikasana, jolla sitten rupeaa tulemaan laskuja ja muutakin.


      • Anonyymi

        Kannattaa vasta ainoastaan niihin numeroihin jotka ovat ne jotka kuuluvat omaan tuttavapiiriin .silloin ei tule yllätyksiä


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Makriina, sinulla vastaan.

        Minulle harvoin tulee näitä outoja ulkomaan puheluja, mutta kerran tuli joku, joka puhui englantia ja minäpä olin siloin niin vihainen, että latelin heiti sinne kaikki tuntemani kirosanat ja suljin puhelimeni.

        Nyt oli eilen taas "kohtelias" joku, en muista mistä, niin olin taas niin "kypsä näistä "kerjäläisitä", että sanoin heti, että en halua kuulla mitään ja kun olin sulkemassa puhelita kuulin viellä epätoivoisen sanonnan, että en halunut kuulla edes hänen tarjoustaan!

        Kyllä minä vastaa aina soittoihin, mutta se on eri asia, kuinka asiallisesti niihin vastaan.

        Meillä kun töissä kahvitunnilla keskusteltiin näistä soittajista ja kaikki haukkuivat niitä
        Silloin sanoi yksi nuori tyttö että nyt kun oikein haukutte niin sanon teille että itsekkin olen joskus töissä puhelin soittajana firmalle jonka tavaroita myyn , ja teen siksi että saisin lisä rahaa opintoihin . Me ei oikein tiedtåetty mitä oltais sanottu. Mutta sitten joku sanoi että haluaa olla vaan rehellinen siinä ettei pidä siitä että vieraat ihmiset hänelle soittelevat, ja että se on hönen oikeutensa pitää niistä soittajista mielipiteensä . Niinhän se on, kukaan ei ole heitä pyytänyt soittelemaan , ja siksi se on väärin että silti soittelevat.
        Lasken sen kotirauhan rikkomisesksi.
        Tutut soittavat silloin kun on jotain asiaa ja niihin vastaan mielelläni .


    • Anonyymi

      sanon HALOO ja suljen puhelimen hei, kun kuulen ettei ole tuntemani henkilö,

      • Anonyymi

        Miksi edes vaivaudut sanomaan sitä haloota, ja miksi yleensä vastata silloin kun ei tunne numeroa .
        Onko se sulaa uteliaisuutta että on vastattava numeroihin mitä ei edes tunne ,


    • Anonyymi

      Jos soittajan numero ei tule näkyviin, olen ilman muuta vastaamatta.
      Jos numero näkyy ja jos se on 0-tai 358-alkuinen, mutta ei soittajan nimeä, harkitsen vastausta etunimellä

      En koskaan paljasta puhelussa sukunimeäni ennen kuin totean sen antamiseen olevan perusteet.
      Minula on kaiken lisäksi vain prepaid-liittymiä. Kyllähän niistäkin omistajan nimen saa selville, mutta se vaatii puuhastelua.

      Kun´joudun antamaan puhelinnumeroni, annan sellaisen liittymän numeron, jota harvemmin käytän

    • Anonyymi

      Suljen heti huijauspuhelut, ettei tule harmia. Niitä voi tulla monta viikossa ja sitten ei pitkään aikaa yhtään.

    • Anonyymi

      En vastaa jos tuntematon !

      • Anonyymi

        Soittajalla voi olla asiaakin. Kaikkia tuntemattomia numeroita ei voi tunnistaa häirikköpuheluiksi. On pakko vastata.
        Jos asia ei koske itseäni, se voi koskea iäkkäitä sukulaisia.

        Huijausnumeroita oppii tunnistamaan. Niissä on outoja suuntanumeroita,
        paha vaan, että kun on oppinut ne tunnistamaan, niitä voikin alkaa tulla eri numeroista.
        Olen saanut paljon mm."Microsoft"-huijauspuheluita.

        Niitä on voinut tulla kolmekin päivässä
        viikon ajan, sitten ei viikkoihin yhtään ja sitten se taas alkoi.
        Nyt ei ole tullut moneen viikkoon.

        Minulla on kaksi kännyä. Toisen operattori Elisa, toisen DNA.
        Molempiin tulee huijauspuheluita juuri (olevinaan) "Microsoftilta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittajalla voi olla asiaakin. Kaikkia tuntemattomia numeroita ei voi tunnistaa häirikköpuheluiksi. On pakko vastata.
        Jos asia ei koske itseäni, se voi koskea iäkkäitä sukulaisia.

        Huijausnumeroita oppii tunnistamaan. Niissä on outoja suuntanumeroita,
        paha vaan, että kun on oppinut ne tunnistamaan, niitä voikin alkaa tulla eri numeroista.
        Olen saanut paljon mm."Microsoft"-huijauspuheluita.

        Niitä on voinut tulla kolmekin päivässä
        viikon ajan, sitten ei viikkoihin yhtään ja sitten se taas alkoi.
        Nyt ei ole tullut moneen viikkoon.

        Minulla on kaksi kännyä. Toisen operattori Elisa, toisen DNA.
        Molempiin tulee huijauspuheluita juuri (olevinaan) "Microsoftilta".

        Jos minulle tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, niin vastaan vain "Pieni hetki" ja laitan puhelimen pöydälle.
        Kipaisen pihalle, poltan pari tupakkaa ja potkin vielä varmuudeksi autoni renkaita, että onko niissä ilma pysynyt.

        Palatessani sisälle on yleensä soittaja jo poistunut linjoilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Soittajalla voi olla asiaakin. Kaikkia tuntemattomia numeroita ei voi tunnistaa häirikköpuheluiksi. On pakko vastata.
        Jos asia ei koske itseäni, se voi koskea iäkkäitä sukulaisia.

        Huijausnumeroita oppii tunnistamaan. Niissä on outoja suuntanumeroita,
        paha vaan, että kun on oppinut ne tunnistamaan, niitä voikin alkaa tulla eri numeroista.
        Olen saanut paljon mm."Microsoft"-huijauspuheluita.

        Niitä on voinut tulla kolmekin päivässä
        viikon ajan, sitten ei viikkoihin yhtään ja sitten se taas alkoi.
        Nyt ei ole tullut moneen viikkoon.

        Minulla on kaksi kännyä. Toisen operattori Elisa, toisen DNA.
        Molempiin tulee huijauspuheluita juuri (olevinaan) "Microsoftilta".

        Joillekin yksityisyys on niin tärkeä, etteivät paljasta nimeään tai puhelinnumeroaan, eikä edes vastaa, jos soittaja on heille tuntematon. Kirjoittavat palstalle anonyymina, eikä Facebookissa näytä mitään tietoja itsestään.

        Myös puhelinmyyjä tekee työtään ja voi heillekin käyttäytyä kohteliaasti. Kiitän tarjouksesta ja kieltäydyn ostamasta, mutta jos myyntipuhe vielä jatkuu, saatan minäkin heittäytyä epäkohteliaaksi.
        Kun näen, että joku minulle tuntematon on soittanut en soita takaisin, sillä jos asia on tärkeä, hän soittaa uudelleen. Usein en ehdi vastata, koska en kulje kännykkä kourassa kuin teinityttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittajalla voi olla asiaakin. Kaikkia tuntemattomia numeroita ei voi tunnistaa häirikköpuheluiksi. On pakko vastata.
        Jos asia ei koske itseäni, se voi koskea iäkkäitä sukulaisia.

        Huijausnumeroita oppii tunnistamaan. Niissä on outoja suuntanumeroita,
        paha vaan, että kun on oppinut ne tunnistamaan, niitä voikin alkaa tulla eri numeroista.
        Olen saanut paljon mm."Microsoft"-huijauspuheluita.

        Niitä on voinut tulla kolmekin päivässä
        viikon ajan, sitten ei viikkoihin yhtään ja sitten se taas alkoi.
        Nyt ei ole tullut moneen viikkoon.

        Minulla on kaksi kännyä. Toisen operattori Elisa, toisen DNA.
        Molempiin tulee huijauspuheluita juuri (olevinaan) "Microsoftilta".

        Jos jollain on oikeaa asiaa niin ottaa yhteyttä toisella tavallla jos ei vastata puhelimeen .
        En koskaan vastaa numeroihin joita en tunne , miksi vastaisin, siis mitä joku tuntematon minusta haluaisi . Mutta kun ihmiset ovat niin uteliaita että vastailivat kaikkiin soittoihin ja siten saavat kaikenmaailman hankaluuksia elämäänsä . Ja kun itse vastailee niin kukaan ei korvaa seurauksia mitä näistä jutuista saattaa tulla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minulle tulee puhelu tuntemattomasta numerosta, niin vastaan vain "Pieni hetki" ja laitan puhelimen pöydälle.
        Kipaisen pihalle, poltan pari tupakkaa ja potkin vielä varmuudeksi autoni renkaita, että onko niissä ilma pysynyt.

        Palatessani sisälle on yleensä soittaja jo poistunut linjoilta.

        Mutta linjasi on ollut auki silloin kun olet mennyt pihalle . Joten siinähän se asian ysin onkin ettei vastata ollenkaan


    • Anonyymi

      en vastaa tuntemattomaan numeroon. Oli sitten kotimaasta taikka ulkomaan suunnalta. Minulla on lista niistä tuttujen ja sukulaisten numeroista, joita nyt käytän ja joista tulee soittoja, joten muihin ei täältä vastausta heru. Numeron kohdalla minulla on myöskin soittajan nimi, joka tulee näkyviin. Jos ei ole soittajan nimeä, jää toki vastaamatta. Nimetön soitto on usein joku huijaussoitto, jolla kalastellaan henkilötietoja tai joku lehdenmyyjä tai vastaava pakottava myyjä, joka yrittää myydä lehteään.

    • Anonyymi

      Kiva jutella sähköyhtiöiden heppujen yrityksistä saada tehdä sähkösopimuksia, keskimäärin kerran kuussa, yritän viedä keskustelun ihan muihin asioihin mitä hänellä tarkoitus, aikamme juteltua lopetan puhelun huomautukseen että soittelehan taas ensikuussa.

      • Anonyymi

        Minulle soitetaan häirintäsoittoja,vaikka minulla on salainen numero.
        Onneksi on fiksu operaattori, joka ilmoittaa että älä vastaa on häirintä.


    • Anonyymi

      Etuzoom kannattaa peittää, nykyään on kaikenlaista.

    • Anonyymi

      Voihan soittajan kanssa puhua. Älä vastaa sen kysymyksiin. Ala esittää omia näkemyksiäsi.
      Kerro vaikka pohtineesi, miksi suomalaiset seiväshyppääjät eivät ole maailman huippuja. Kerro lukeneesi Veikko Huovisen kirjoja.
      Kysy häneltä, puhuuko hän ranskaa.
      Häneltä voit kysyä, miten paljon hänellä on kokemusta elämisestä kerjäläisenä..
      Ennen kaikkea vältä ottamasta kantaa hänen esittämiin sä asioihin.

      • Anonyymi

        04:48

        Mikä ylimielinen eläkeläishenkilö nyt opettaakäytöstapoja suhtautumisessa puhelinmyyjiin

        Normaalitapaan otan kantaa asiaansa useimmin asiallisen nopeasti, ilmoittaen oman tilanteeni:
        En ole kiinnostunut lehtimääristään, luen mieluimmin kausilehtenikin e-lehtenä, olen tehnyt uuden sähkösopimuksen, ect,
        Pikaisesti vapaudun turhista tarjouksista, mokomista lahjuksista, ja näen taas Iphoneni taustakuvan vapaana


      • Anonyymi kirjoitti:

        04:48

        Mikä ylimielinen eläkeläishenkilö nyt opettaakäytöstapoja suhtautumisessa puhelinmyyjiin

        Normaalitapaan otan kantaa asiaansa useimmin asiallisen nopeasti, ilmoittaen oman tilanteeni:
        En ole kiinnostunut lehtimääristään, luen mieluimmin kausilehtenikin e-lehtenä, olen tehnyt uuden sähkösopimuksen, ect,
        Pikaisesti vapaudun turhista tarjouksista, mokomista lahjuksista, ja näen taas Iphoneni taustakuvan vapaana

        Suhtaudun puhelinmyyjiin neutraalisti, jos joudun vahingossa vastaamaan heidän soittoihinsa. Yritän muistaa, että he tekevät työtään, joka ei varmaankaan anna paljon onnistumisen kokemuksia.
        Vaikka en tilaakaan heiltä lehteä, en halua aiheuttaa mielipahaa sen enempää, vaan kerron ihan ystävällisesti, että en halua tehdä tilausta.

        Kerran muuten, vuosikymmeniä sitten, tuli mies oven taakse ja sanoi minulle vakavalla äänellä: "Teidänhän poikanne on juuri pyrkinyt oppikouluun. Haluaisin keskustella teidän kanssanne."
        Hän oli niin juhlallinen, että pelästyneenä päästin hänet sisään, ja hän alkoi kertoa, kuinka vaikeaa on oppikoulu, ja on ilman muuta selvää, että apukirjallisuutta on hankittava, joten hän tässä ihan hyvän hyvyyttään tuli tarjoamaan minulle lasten tietosanakirjaa XXX, joka on nyt tarjouksessa puoleen hintaan. Silloin rapisi käytöstapani kertaheitolla. Sanoin mitä ajattelin tästä myyntikikasta, ja siitä oli ystävällisyys kaukana.

        Myöhemmin pihakeskustelussa naapurin rvan kanssa kuulin, että hän oli kauhistuksissaan mennyt lankaan ja tilannut sen kirjasarjan.


    • Anonyymi

      Älä myöskään ala puhua mitään englanniksi, ei edes Yes.
      Harjoittele keskustelemaan siten, ettet ota kantaa hänen tarjoukseensa,
      Parasta on, jos teeskentelet höperöä siten, että soittaja vähitellen huomaa sen.

    • En saa paljon tuntemattomista numeroista puheluita, koska minulla on esto.
      Muutamia saattaa vuodessa tulla, jotka eivät kuulu eston piiriin.
      En juurikaan vastaa outoihin numeroihin.

    • Aina kannattaa vastata, sillä puhelu voi olla lääkäriltä, sairaalasta tai terveyskeskukselta. Lääkäri ei yleensä näytä numeroaan, vaan numeron tilalle lukee 'tuntematon numero'.

      • Niin on tuntematon, mutta ainakin sen kerran, kun itselle on terv.keskuksesta soitettu, sitä tietää odottaa ja siksi vastata.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Niin on tuntematon, mutta ainakin sen kerran, kun itselle on terv.keskuksesta soitettu, sitä tietää odottaa ja siksi vastata.

        Minulle soitti lääkäri , ja luki tuntematon numero, jonka hylkäsin .Onneksi nuori lääkäri soitti myöhemmin uudestaan.
        Asia oli tärkeä, kun sydänfilmissä oli häikkää.
        Siitä otin opikseni, ettei aina ole myyjiä.


      • Anonyymi

        Läääkäri kyllä laittaa kirjeen jos ei saa vastausta puhelimella


    • Anonyymi

      Ikää myöten epäluulot kasvaa suhteettomasti ikäihmisillä tunnetusti.
      Eihän jotkut uskalla oveaan avata, verhoilla peittää ikkunansa ym pelokasta.
      Anonyymius on samaa pelkoa henkilötietojen paljastumisesta.
      Täälläkin rehottaa pimeät sielut tuntemattomina kylväen vihansa siemeniä.
      Saaneet on mitä ansaitsivatkin aloittaessaan vilkkaimpien nälvinnän. Ruma käytös tuli arkipäiväksi tänne stalkkaajien myötä.

      • Anonyymi

        Nopeimmat päivystävät vähintäin kolmea ikäpalstaa, joista yksi hyväkäs hoitaa lisäksi poistoja, huudellen välihuutoja keskusteluihin.
        Kaikkea se korona ja syyspimeys tiettää , lisäksi joulunalustyöt painaa.
        Alkaa siinä rinnassa ahistaa , ja vatsa kirnuaa pesukoneen lailla.


      • Minä taas luotan siihen, että kyllä minua jo ikä suojelee. Rivitalossa ja rauhallisella kolkalla kun asun, on ulko-ovi aina auki, ja usein se kesäisin oli selällään koko lämpimän yön. Nyt olen kyllä opettelemalla opetellut pitämään oven säpissä, koska joku on kokenut epämiellyttävän yllätyksen omalla ovellaan. On varmaan minunkin oltava valppaampi. Joitakin vuosia sitten jehovantodistajat kävivät useinkin ovilla täällä, mutta ehkäpä olemme liian tiukasti kiinni pakanuudessa, kun ovat meidät jättäneet. Eihän heitä toki ole pelätä tarvinnut, kauniistihan he käyttäytyvät.
        Kerran sisään lensi lintu. Näin, kuinka se kääntyi 90 astetta käytävään ja lensi perähuoneeseen. Ikkunoissa on säleet, joten se parka ei päässyt ulos. Jahtasimme sitä pyyhkeillä ja yritimme osoittaa oikea suuntaa, mutta kun käytävä oli hämärämpi kuin huone, ei lintupolo uskonut, että sitä kautta pääsee pois. Puoliso istui ovilampun päällä ja kutsui kaveriaan hellittämättä. Ei onneksi tullut sisään asti. Lopetimme jahtaamisen ja annoimme sille rauhan, jolloin se uskalsi lähteä kutsuhuudon perään. Huoh. Nyt ulko-ovessa on muoviliuskoista tehty oviverho. Se pitää hyttyset ja ampiaisetkin ulkona, tipuista puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Sain englannin kielisen puhelun ulkomaalaisesta numerosta ja todettuani soittajan kielen suljin puhelimeni heti puhumatta ja sen jälkeen kotimaanpuheluissa on puhelimeni sulkeminen ollut työlästä , puhelu haluaisi jatkua ja saan tehdä sulkemiselkeitä hyvän aikaa . Mahtoiko olla tarkoitus saada soittamaan takaisin maksulliseen ulkomaalaiseen numeroon ja estää sulkeminen haittaohjelmalla kunnes laskua on kertynyt enemmänkin ? Ei kai kotimaanpuheluita voi olla reititetty jotenkin kulkemaan heidän kauttaan vai lieneekö puhelimen oikku vain jäljelle jäänyt kiusa ? En viitsisi ostaa uutta kännykkää kun nykyinen on riittävän monipuolinen hinnakas älypuhelin .

    • Anonyymi

      Juuri näin, ei kannata vastata edes kummisedän perinnönjaosta vastaavan pesänjakajan ilmoitukseen miljoonien eurojen veloista.

    • Anonyymi

      Syyskuussa taisi soittaa joku.

      • Anonyymi

        Yleensä kannattaa vastata puheluun, koska ainahan on se mahdollisuus, että hyvin kaukaisen Nigerialaisen sukulaisen perinnön jaosta saattaa hyvinkin tulla muhkeat saatavat, joista sikäläinen pankki tietysti ottaa etukäteen pienen tilinsiirtomaksun.


    • Anonyymi

      Kaksi asiaa:
      - varo ilmaisemasta tarpeettomasti henkilötietojasi
      - varo käyttämästä sanaa kyllä.

    • Anonyymi

      Tuntemsttoman puheluun vastaan:. Palveleva puheliū

    • Anonyymi

      Minulla ei ole sellaista tilannetta, koska en vastaa numeroihin mitä en tunne .

    • Anonyymi

      Kun kuulen että soittaja yrittää kauoata jotakin, kerron että hänen puheensa kuuluu huonosti. Pyydän häntä puhumaan kovemmin. Jatkuvasti kerron hänelle, ettäkuullu huonosti ja kehotan häntä puhumaan kovempaa. Samalla teeskenteln edelleen, etten kuule häntä.., koska olen huonokuuloinen.

    • Anonyymi

      Useimmiten tukevat huijatuiksi yksineläbät ilänaiset romantiikan kaipuussaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe