Nyt lähti asunto, vm. 2018 BMW 330 ja vene ulosottoon. M Nyt sitten kuljetaan bussilla ja asutaan edullisessa kaupungin kämpässä. Kaikki meni että hujahti. Liikaa lainaa ja osareita. Vaan ei ollut varaa. Kuinka tässä kehtaa kavereille ja perheelle enää naamaansa näyttää? Laskuja vinopino vaan enpä ajatellut maksaa kun ei ole kun 30 euroa tilillä. Josko sillä makaroonilaatikkoa edes tänään saisi tehtyä.. Miten voi elämä muuttua näin radikaalisti. Olin varakas kokoomusta äänestävä veronmaksaja. Nyt köyhä. Näitä velkoja maksellaan sitten loppuelämä. Kohtuutonta tällainen sanon minä!
Kulissit kaatuu...
20
1195
Vastaukset
- Anonyymi
"Kohtuutonta tällainen sanon minä!"
On siis kohtuutonta, että olet ottanut liikaa velkaa? 😁 - Anonyymi
Hybridillä ajelu maksaa
- Anonyymi
Ei tuo kovinkaan varakkaalta tunnu. Ennemminkin niin että talous ollut kuralla.
Lainassa ja velassa ei silleen ole mitään väärää. Osamaksut vaan lasketaan myös velaksi, samoin kaikenlainen korjausvelka.
Sitten pitäisi sitä varallisuutta olla aina enemmän kuin omaisuuden vakuusarvo tai myyntiarvo. Ja myy jotain niin arvo on aina korkein tarjous. Esimerkiksi auton arvo laskee noin 16% vuodessa joten ostamalla sellaisen velaksi pitäisi sitä varallisuutta lisätä, esimerkiksi tilille vähän lisää tonneja.- Anonyymi
Monella tosiaan unohtuu, että sellainen auto kannattaa ottaa velaksi, minkä uskoo pystyvänsä ostamaan tilin saldolla/säästämälläkin.
Se ”unelma-auto, johon ei ole mitään mahdollisuuksia ilman pitkää maksuaikaa” on liian kallis ja vain lisää ongelmia
- Anonyymi
Et selvästikään ollut varakas vaan velkainen alunperinkin. Jotkut ihmiset luulee että velat muuttuu saataviksi. Lisävelalla varmaan pyöritit taloutta ja nyt korttitalo vaan kaatui.
- Anonyymi
nimenomaan muuttuu saataviksi ja perintätoimistot sekä ulosottomiehet tekevät töitä velalliselle.
- Anonyymi
Ilmoita se facebookissa. Katso montako tykkäystä saat!
- Anonyymi
Vääränlainen business ei kannata suomessa, toisten rahoilla sitä kannattaa tehdä eikä omilla!🐷🐷
- Anonyymi
Aika monella on kulissit ja niiden pitääkin kaatua. Kuliissit uhkaa terveenkin talouden
- Anonyymi
kyllä muuttuu! musta valkeaksi.
- Anonyymi
Ulosotto on nimensä mukaisesti ulos otto, eikä silloin saa asuntoa puhumattakaan kunnan omistamasta luksuksesta.
- Anonyymi
Harmi, ettei suomessa voi yksityishenkilö mennä konkurssiin. Joissain maissa voi. Ykityistä ihmistäkin siinä missä yritystäkin voi kohdata odottamattomat ja ylitsepääsemättömät vaikeudet. Oikeus voisi sitten joko hyväksyä tai hylätä hakemuksen. Eli ei aivan hallitsemattomalla velkaantumisella ja leväperäisellä taloudenhoidolla konkurssiin pääsisi.
- Anonyymi
Ei se ole harmi, se on hyvä asia. Jos tällainen "velkojen nollaaminen" kävisi päinsä, niin velkojat (=lainaajat, osarit, laskulla myyvät, jne.) ryhtyisivät vaatimaan jokaiseen tapaukseen yli 100% vakuuksia. Se hankaloittaisi normaalia elämää turhan paljon. Samoin kaiken sorttinen rahoitus kallistuisi huomattavasti. Se rajoittaisi myös itsensä työllistämistä ja yrittäjyyttä.
Nykyinen yksityishenkilön velkajärjestely korvaa tällaiset "konkurssit".
- Anonyymi
niin mahdollinen kuin aloituksessa kuvattu tapaus olisikin, oli aloitus siitä huolimatta täyttä fiktiota.
- Anonyymi
Näitä S24 "aktivointialoituksia" ))
- Anonyymi
Puhutaan matalista koroista ja halvasta lainasta, mutta liika on liikaa nykyäänkin. Yllätyksiä voi tulla. Jos on esim. reilusti asuntolainaa, ei kannata ottaa enää muita luottoja päälle. Uusi tai uudehkokin auto on aina huono sijoitus ja arvo laskee jyrkästi.
- Anonyymi
Naapurikateus ja kaikki tänne mulle nyt asenne on ongelma joka aiheuttaa juuri tällaisen lopputuloksen. Köyhissäkin maissa osataan olla onnellisia vaikkei sitä tavaraa ole nurkat täynnä.
- Anonyymi
Köyhissä maissa onnellisuus on suhteellista. Varsinkin niissä maissa, joissa lapsikin näkee tuloerot ja tietää perheensä olevan köyhä. Iloisuutta, positiivista asennetta ja hetken riemua ei kannata sekoittaa onnellisuuteen.
- Anonyymi
mulla on vielä päijänne 510 vene.
- Anonyymi
>> Olin varakas kokoomusta äänestävä veronmaksaja. >>
Ei pidä paikkaansa, sillä sinä olit:
"varakasta esittävä kokoomusta äänestävä veronmaksaja."
Pieni ero lauseessa, suuri ero reaalimaailmassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851