Onko teille koskaan tullut parisuhteessa ongelmia otsikon aiheesta? Ajattelen tässä ensisijaisesti vakinaista mutta erikseen asuvaa naisparia, mutta samoja ongelmia tulee tietysti eteen sovelletusti myös yhdessä asuessa.
Miten saadaan sovitettua yhteen aikataulut, toiveet ja tarpeet siten, ettei kumpikaan joudu joustamaan liikaa tai ettei suhde ala katkeilemaan ja etääntymään. Esimerkkejä: kuinka usein tavataan, missä ja miten pitkään kerrallaan, mitä tehdään tavattaessa, kuinka paljon tavataan yhdessä molempien ystäviä ja sukulaisia, kuinka suuri osa elämään kuuluvista asioista on yhteisiä ja mitä ne ovat, kuinka fyysisen läheisyyden tarpeet ja seksuaaliset halut saadaan kohtaamaan, kuinka usein soitellaan ja viestitellään, miten toimitaan kriisitilanteissa, kuinka tunnetason ja tunneilmaisun vaihtelut ja erot saadaan kohtaamaan.
Kuinka olette saaneet parisuhteisanne sovitettua yhteen edellä mainitut osa-alueet tai oletteko saaneet?
Miten olette parisuhteessa saaneet sovitettua toiveet ja tarpeet yhteen? (n+n)
72
1038
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä onkin kysymys. Useamman parisuhteen kokemuksella sanoisin, että erillään asuttaessa suurimmaksi ongelmaksi tulee jos osapuolten tarve läsnäoloon ja läheisyyteen eroaa paljon. Itse en esimerkiksi tarvitse jatkuvaa fyysistä/henkistä läsnäoloa, enkä myöskään soittelua tai viestittelyä.
Sopiva tapaamistahti asettuu johonkin 1-2 kertaa viikossa ja itselleni sopii hyvin systeemi, jossa tavataan vain viikonloppuisin. Tarvitsen aikaa omien harrastusteni parissa ja viihdyn hyvin omassa seurassani. Haluan myös toisinaan tavata henkilökohtaisia ystäviäni yksin.
Tämähän ei sitten kaikille sovikaan. Joka ainoassa suhteessa on tullut eteen toive/vaatimus enempään yhdessäoloon ja joka iltaiseen soitteluun tai viestittelyyn. Toinen ukaasi on yleensä, että yhteen on muutettava mahdollisimman pian ellei jo eilen. Se kuulemma ratkaisee mainitut ongelmat käden käänteessä.
Voin kertoa ettei ratkaise. Jos läheisyys-erillisyys -akselilla ollaan hyvin eri kohdissa, yhteen muuttaminen vain pahentaa tilannetta. Sitäkin on tullut yritettyä.
Miten erilaiset tarpeet saadaan sovitettua yhteen, eipä taida onnistua ainakaan mainitulla saralla.- Anonyymi
Olen samaa mieltä, että yhteen muuttaminen voi pahentaa tilannetta, jos on muutenkin erilainen läheisyyden tarve. Siinähän se oikein korostuu, jos toinen odottaa että tehdään kaikki yhdessä, eikä minnekään saa mennä yksin ja toinen haluaa säilyttää jonkinlaisen itsenäisyydenkin. Lievemmissäkin tapauksissa tulee riitaa.
Itse olen sellainen, että toivon toisen olevan tavoitettavissa kohtuullisessa ajassa, joka on kyllä aika lyhyt. En pitäisi siitä, jos ei saisi soittaa tai viestitellä joka päivä. Sen sijaan fyysistä tapaamista voin kyllä hyvin odottaa aika kauankin, jos on pakko jostain syystä. Kerran viikossa on ihan sopiva, mutta noin yleisesti en haluaisi sopia mitään vakiorytmiä, menisi ehkä vähän kaavamaiseksi. Yleensä olen kokenut suhteissani, että toisella on itseäni suurempi fyysisen läheisyyden tarve. Toisaalta voin siinä asiassa helposti joustaa, jos se on muuten aikataulujen puitteissa mahdollista.
Mielestäni olisi todella iso ongelma, jos toinen ei sallisi tavata yksin omia ystäviä ja käydä harrastuksissa. Omalle kohdalle ei tuollaista ongelmaa ole onneksi koskaan sattunut, mutta en sietäisi sitä ollenkaan.
Ap - Anonyymi
Asia on niin, että suhde kuivuu kokoon jos ei tavata tarpeeksi usein. Siinä hyvin äkkiä todetaan, ettei tässä mitään ollutkaan ja heippa. Kerran viikossa on ehdottomasti liian vähän rakkaussuhteen ylläpitämiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Asia on niin, että suhde kuivuu kokoon jos ei tavata tarpeeksi usein. Siinä hyvin äkkiä todetaan, ettei tässä mitään ollutkaan ja heippa. Kerran viikossa on ehdottomasti liian vähän rakkaussuhteen ylläpitämiseksi.
Mie ajattelen aika paljolti samalla tavalla. Jotenkin en ehkä mieltäisi tuolla tavalla menemistä "oikeaksi" suhteeksi ollenkaan. Kuulostaa mun korvaan joltakin muulta.
- Anonyymi
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mie ajattelen aika paljolti samalla tavalla. Jotenkin en ehkä mieltäisi tuolla tavalla menemistä "oikeaksi" suhteeksi ollenkaan. Kuulostaa mun korvaan joltakin muulta.
Itse taas ajattelen, että suhteen laatu ei määrity sen mukaan kuinka usein tavataan vaan sisällön ja sitoutumisen mukaan. Joskus voi olla vaikeaa tai mahdotonta tavata monta kertaa viikossa, jos on esimerkiksi pitkä välimatka. Olen kyllä silti samaa mieltä siinä, että olisi parempi tavata useammin ja suhde voi tosiaan muuten etääntyä tai hiipua itsestään.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse taas ajattelen, että suhteen laatu ei määrity sen mukaan kuinka usein tavataan vaan sisällön ja sitoutumisen mukaan. Joskus voi olla vaikeaa tai mahdotonta tavata monta kertaa viikossa, jos on esimerkiksi pitkä välimatka. Olen kyllä silti samaa mieltä siinä, että olisi parempi tavata useammin ja suhde voi tosiaan muuten etääntyä tai hiipua itsestään.
ApSamaa mieltä täälläkin hiipumisesta. Aivan taatusti koko juttu lässähtää vuoden parin sisällä, jollei vietetä riittävästi aikaa yhdessä. Juuri konkreettinen yhdessäolo sitoo parin yhteen ja mahdollistaa suhteen syvenemisen.
Anonyymi kirjoitti:
ApToki mahdollinen pitkä välimatka toisi haasteensa ja tuolloin olisi ihan ymmärrettävää, jotta tapaamiset rajoittuisivat esim. viikonloppuihin. Itse olen vain niin ikävöivää sorttia, jotta tuntuisi ehkä hankalalta jos kovin harvoin rakastaan näkisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä täälläkin hiipumisesta. Aivan taatusti koko juttu lässähtää vuoden parin sisällä, jollei vietetä riittävästi aikaa yhdessä. Juuri konkreettinen yhdessäolo sitoo parin yhteen ja mahdollistaa suhteen syvenemisen.
Konkreettinen läsnäolo on tärkeää, mutta minusta on myös todella tärkeää olla yhteydessä muulla tavalla silloin kun ei voida tavata. Silloin ainakin takuuvarmasti suhde lässähtää, jos se on pelkkien tapaamisten varassa.
Ap - Anonyymi
Toki mahdollinen pitkä välimatka toisi haasteensa ja tuolloin olisi ihan ymmärrettävää, jotta tapaamiset rajoittuisivat esim. viikonloppuihin. Itse olen vain niin ikävöivää sorttia, jotta tuntuisi ehkä hankalalta jos kovin harvoin rakastaan näkisi.
Ikävöinti on kyllä väistämätöntä erillään asuttaessa, etenkin jos ei tarpeeksi usein soiteta yms.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konkreettinen läsnäolo on tärkeää, mutta minusta on myös todella tärkeää olla yhteydessä muulla tavalla silloin kun ei voida tavata. Silloin ainakin takuuvarmasti suhde lässähtää, jos se on pelkkien tapaamisten varassa.
ApMietin juuri tätä että voiko semmoinen nähdään kerran pari viikossa suhde kestää vuosia? Vaikka oltaisiin muuten yhteydessä. Kuinka kauan sellainen voi toimia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin juuri tätä että voiko semmoinen nähdään kerran pari viikossa suhde kestää vuosia? Vaikka oltaisiin muuten yhteydessä. Kuinka kauan sellainen voi toimia?
Hyvä kysymys kuinka kauan, enkä tiedä vastausta. Oman kokemukseni mukaan jossain vaiheessa aletaan viettää pidempiä aikoja toisen luona mahdollisuuksien mukaan ja tulee keskustelua yhteenmuutosta, joka sitten toteutetaan tai ei. Aikataulu on varmaan aika yksilöllinen, itse voin aika pitkäänkin eli siis vuosia asua erillään. Näin ainakin on aikaisemmin ollut, ikäkin voi vaikuttaa.
Ap Anonyymi kirjoitti:
Ikävöinti on kyllä väistämätöntä erillään asuttaessa, etenkin jos ei tarpeeksi usein soiteta yms.
ApNo sepä justiinsa. Itellä tuommonen harvoin näkeminen nostaisi myös herkästi pintaan omia epävarmuuksia. Mikäli näkeminen ei olisi mahdollista kovin usein, niin jonkinlainen yhteys tarttis kyllä olla ainakin lähes joka päivä. Ja sillon kun on mahdollista esim. lomilla olla enemmän yhdessä niin kyllä mie sitä varmaan "vaatisin". Uskoisin, että justiinsa tämä tapaamisten tiheys tulisi omalla kohdalla helposti riidan aiheeksi jos toiveet ja tarpeet olisivat kovin erilaiset. Muut asiat on mun mielestä helpommin sovittavissa ja joustan satavarmasti myös tarvittaessa.
- Anonyymi
No sepä justiinsa. Itellä tuommonen harvoin näkeminen nostaisi myös herkästi pintaan omia epävarmuuksia. Mikäli näkeminen ei olisi mahdollista kovin usein, niin jonkinlainen yhteys tarttis kyllä olla ainakin lähes joka päivä. Ja sillon kun on mahdollista esim. lomilla olla enemmän yhdessä niin kyllä mie sitä varmaan "vaatisin". Uskoisin, että justiinsa tämä tapaamisten tiheys tulisi omalla kohdalla helposti riidan aiheeksi jos toiveet ja tarpeet olisivat kovin erilaiset. Muut asiat on mun mielestä helpommin sovittavissa ja joustan satavarmasti myös tarvittaessa.
Minulla olisi myös halu nähdä useammin kuin kerran pari viikossa. Ja jos se ei heti tai aina olisi mahdollista niin haluaisin kuitenkin että voisin ajatella että suhteella olisi mahdollisuus kehittyä vakavammaksi jossain vaiheessa. Se on oikeastaan kaiken perusta, sillä koen vaikeaksi asennoitua koko suhteen aloittamiseen, jos sillä ei ole ns. tulevaisuutta.
- Anonyymi
No sepä justiinsa. Itellä tuommonen harvoin näkeminen nostaisi myös herkästi pintaan omia epävarmuuksia. Mikäli näkeminen ei olisi mahdollista kovin usein, niin jonkinlainen yhteys tarttis kyllä olla ainakin lähes joka päivä. Ja sillon kun on mahdollista esim. lomilla olla enemmän yhdessä niin kyllä mie sitä varmaan "vaatisin". Uskoisin, että justiinsa tämä tapaamisten tiheys tulisi omalla kohdalla helposti riidan aiheeksi jos toiveet ja tarpeet olisivat kovin erilaiset. Muut asiat on mun mielestä helpommin sovittavissa ja joustan satavarmasti myös tarvittaessa.
Minäkin haluan kyllä parisuhteessa olla yhteydessä joka päivä jollakin tavalla, tykkään soitella vähän liikaakin tai ainakin liian pitkiä puheluja. En ole kauhean epävarma, vaikka ei aina voitaisi tavatakaan, koska itselleni verbaalinen kommunikaatio on ykkösasia. Tietysti silti haluan tavatakin silloin kun se on mahdollista.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla olisi myös halu nähdä useammin kuin kerran pari viikossa. Ja jos se ei heti tai aina olisi mahdollista niin haluaisin kuitenkin että voisin ajatella että suhteella olisi mahdollisuus kehittyä vakavammaksi jossain vaiheessa. Se on oikeastaan kaiken perusta, sillä koen vaikeaksi asennoitua koko suhteen aloittamiseen, jos sillä ei ole ns. tulevaisuutta.
Kyllä kai kaikissa parisuhteissa on alunperin ajatuksena, että vähitellen tapaaminen tiivistyy ja jossain vaiheessa todennäköisesti muutetaan yhteen. Itse en kuitenkaan näe suhdetta vähemmän vakavana, vaikka asuttaisiinkin erillään. Mielestäni suhteen vakavuus määrittyy ihan muilla asioilla. Nykyäänhän on paljon vakituisia pareja, jotka asuvat erillään, ei yhteen muuttaminen ole enää mikään normi. Itse ehkä kuitenkin näen sen hyvänä ratkaisuna pidemmällä tähtäimellä.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai kaikissa parisuhteissa on alunperin ajatuksena, että vähitellen tapaaminen tiivistyy ja jossain vaiheessa todennäköisesti muutetaan yhteen. Itse en kuitenkaan näe suhdetta vähemmän vakavana, vaikka asuttaisiinkin erillään. Mielestäni suhteen vakavuus määrittyy ihan muilla asioilla. Nykyäänhän on paljon vakituisia pareja, jotka asuvat erillään, ei yhteen muuttaminen ole enää mikään normi. Itse ehkä kuitenkin näen sen hyvänä ratkaisuna pidemmällä tähtäimellä.
ApJuu, tässä ajattelen itsekin näin. Sen vuoksi on ollut vaikeaa lähteä mukaan eri tyyppiseen järjestelyyn, jossa emme olisi asuneet moniin vuosiin saman katon alla.. Se on tuntunut järjestelyltä, mitä on vaikea lähteä tekemään. Miten sellaisessa oikein saa tarpeeksi yhteistä aikaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tässä ajattelen itsekin näin. Sen vuoksi on ollut vaikeaa lähteä mukaan eri tyyppiseen järjestelyyn, jossa emme olisi asuneet moniin vuosiin saman katon alla.. Se on tuntunut järjestelyltä, mitä on vaikea lähteä tekemään. Miten sellaisessa oikein saa tarpeeksi yhteistä aikaa?
Itselläni ei ole kokemusta, että olisi sovittu mistään järjestelyistä vaan, että on asuttu kaukana ja sen vuoksi tapaamiset olleet pakosta harvemmin kuin muuten olisivat. Ei silloin oikeasti saakaan tarpeeksi yhteistä aikaa pidemmän päälle.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni ei ole kokemusta, että olisi sovittu mistään järjestelyistä vaan, että on asuttu kaukana ja sen vuoksi tapaamiset olleet pakosta harvemmin kuin muuten olisivat. Ei silloin oikeasti saakaan tarpeeksi yhteistä aikaa pidemmän päälle.
ApJatkan vielä, järkevää kai olisi aloittaa suhde pelkästään lähellä asuvan ihmisen kanssa jolloin koko ongelmaa ei syntyisikään. Mutta minkä sille voi keneen rakastuu.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä, järkevää kai olisi aloittaa suhde pelkästään lähellä asuvan ihmisen kanssa jolloin koko ongelmaa ei syntyisikään. Mutta minkä sille voi keneen rakastuu.
ApHei paras neuvo ettei lähde treffeillekkään toispaikkakuntalaisen kanssa 🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei paras neuvo ettei lähde treffeillekkään toispaikkakuntalaisen kanssa 🤗
Itselläni on aina tähän saakka ollut sellainen tilanne, että olen ollut jo valmiiksi ihastunut siinä vaiheessa kun olen mennyt treffeille. Mutta hyvä neuvo, varta vasten tuskin kannattaa alkaa tapailemaan hyvin kaukana asuvaa.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on aina tähän saakka ollut sellainen tilanne, että olen ollut jo valmiiksi ihastunut siinä vaiheessa kun olen mennyt treffeille. Mutta hyvä neuvo, varta vasten tuskin kannattaa alkaa tapailemaan hyvin kaukana asuvaa.
ApSama vika täällä treffien suhteen. Jos pystymetsästä lähtisin treffeille, katsoisin luultavasti jonkun lähistöllä asuvan.
- Anonyymi
Toisin sanoen miten saada parisuhde toimimaan?
Parhaiten siten että valitsee kumppanin jolla mahd samanlaiset tarpeet, odotukset ja toiveet. J
os joudut miettimään kaikkien mainitsemiesi osa-alueiden yhteensovittamista niin ei tule helppoa olemaan. Suurin osa asioista kai tulisi mennä ns. omalla painollaan, ilman että jompikumpi joutuu kokoajan joustamaan. Ja sitten jos jossain yksittäsiessä osa-alueessa ei odotukset kohtaa niin sitten sitä työstetään ja haetaan kompromissi.- Anonyymi
Olet oikeassa että noinhan koko ongelma ratkeaisi, mutta elämänkokemukseni perusteella ei kovin helposti satu kohdalle ihmistä, jonka kanssa kaikki noin vain sopii yhteen. Ainakin itselläni suhteet ovat alkaneet molemminpuolisten tunteiden pohjalta, eikä minkään täysin rationaalisen valinnan. Tiedän kyllä hyvin, että tunteiden syntymistä edeltää jonkinlainen valintaprosessi mutta ei siinä mielestäni joka asiaa huomioi. Kuitenkin parinvalinnassa on paljon tiedostamatontakin mukana.
Tietysti ongelmakohdista keskustellaan ja kompromisseja tehdään, mutta jossain tulee vastaan raja ja eri ihmisillä eri kohdassa ja eri asioissa.
Hienoa kuitenkin kuulla, ettei sinulla ole ollut tällaisia ongelmia. Ehkä olet tosi taitava parinvalintaprosessissa tai sitten on ollut vain erikoisen hyvä onni.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa että noinhan koko ongelma ratkeaisi, mutta elämänkokemukseni perusteella ei kovin helposti satu kohdalle ihmistä, jonka kanssa kaikki noin vain sopii yhteen. Ainakin itselläni suhteet ovat alkaneet molemminpuolisten tunteiden pohjalta, eikä minkään täysin rationaalisen valinnan. Tiedän kyllä hyvin, että tunteiden syntymistä edeltää jonkinlainen valintaprosessi mutta ei siinä mielestäni joka asiaa huomioi. Kuitenkin parinvalinnassa on paljon tiedostamatontakin mukana.
Tietysti ongelmakohdista keskustellaan ja kompromisseja tehdään, mutta jossain tulee vastaan raja ja eri ihmisillä eri kohdassa ja eri asioissa.
Hienoa kuitenkin kuulla, ettei sinulla ole ollut tällaisia ongelmia. Ehkä olet tosi taitava parinvalintaprosessissa tai sitten on ollut vain erikoisen hyvä onni.
ApPakko myöntää ettei vastaavaa määrää ongelmakohtia ole parisuhteissani lähimainkaan ollut, hyvä niin ja jos olisi niin katsoisin suhteen kyllä olevan moniongelmainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko myöntää ettei vastaavaa määrää ongelmakohtia ole parisuhteissani lähimainkaan ollut, hyvä niin ja jos olisi niin katsoisin suhteen kyllä olevan moniongelmainen.
Hauska ilmaisu tuo moniongelmainen parisuhde :) Ei itsellänikään ole tietenkään samassa suhteessa ollut noissa kaikissa asioissa erimielisyyttä, vaan ajattelin kaikkia parisuhteitani.
Haluaisitko kertoa millaisia ongelmia olet itse kohdannut parisuhteissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska ilmaisu tuo moniongelmainen parisuhde :) Ei itsellänikään ole tietenkään samassa suhteessa ollut noissa kaikissa asioissa erimielisyyttä, vaan ajattelin kaikkia parisuhteitani.
Haluaisitko kertoa millaisia ongelmia olet itse kohdannut parisuhteissa?Kirjoitti ap
No näin 😁 Kolmensadan kysymyspatruuna heti kättelyssä etteen ja jos mennee enemmän kuin kymmenen väärin, niin sommoro eli heipat 😉
- Anonyymi
No näin 😁 Kolmensadan kysymyspatruuna heti kättelyssä etteen ja jos mennee enemmän kuin kymmenen väärin, niin sommoro eli heipat 😉
Eivät nuo asiat tule esiin heti tai millään kyselyillä, vaan ajan myötä suhteen aikana.
Ap Anonyymi kirjoitti:
Eivät nuo asiat tule esiin heti tai millään kyselyillä, vaan ajan myötä suhteen aikana.
ApNiin. Tuo mun kommentti oli olevinaan vitsikäs heitto anonyymin kommenttiin jossa todettiin, jotta "...Parhaiten siten että valitsee kumppanin jolla mahd samanlaiset tarpeet, odotukset ja toiveet." Vähän ikkäänkuin Napakymppi tyylillä, mutta sillä erolla, jotta tuossa on vähän enemmän niitä kysymyksiä 😅
Olen samaa mieltä siitä, että ajan mittaan sitä vasta toista oppii tuntemaan ja isolla todennäköisyydellä tulee eteen myös asioita, joista ajatellaan eri tavalla. Joskus voipi tulla toisesta isojakin ylläreitä essiin, vaikka kuvitteli jo tuntevansa.- Anonyymi
Niin. Tuo mun kommentti oli olevinaan vitsikäs heitto anonyymin kommenttiin jossa todettiin, jotta "...Parhaiten siten että valitsee kumppanin jolla mahd samanlaiset tarpeet, odotukset ja toiveet." Vähän ikkäänkuin Napakymppi tyylillä, mutta sillä erolla, jotta tuossa on vähän enemmän niitä kysymyksiä 😅
Olen samaa mieltä siitä, että ajan mittaan sitä vasta toista oppii tuntemaan ja isolla todennäköisyydellä tulee eteen myös asioita, joista ajatellaan eri tavalla. Joskus voipi tulla toisesta isojakin ylläreitä essiin, vaikka kuvitteli jo tuntevansa.Juu syvällisemmässä tutustumisessa menee kyllä todella kauan, vuosia vähintään. Pitää tulla eteen monenlaisia tilanteita, joissa sitten näkee miten toinen käyttäytyy. Mielestäni olisi hyvä, jos jo suhteen alussa näkisi toisesta vähän muutakin kuin kahvilaminän, mutta eihän se useimmiten ole mahdollista.
Ap - Anonyymi
😄😂😂😅 tältähän tää tuntuu välistä myös tää keskustelupalsta..
Anonyymi kirjoitti:
Juu syvällisemmässä tutustumisessa menee kyllä todella kauan, vuosia vähintään. Pitää tulla eteen monenlaisia tilanteita, joissa sitten näkee miten toinen käyttäytyy. Mielestäni olisi hyvä, jos jo suhteen alussa näkisi toisesta vähän muutakin kuin kahvilaminän, mutta eihän se useimmiten ole mahdollista.
ApNiin, tuskin sitä kukaan aluksi ossaa aivan täysin oma ittensä olla, vaikka ei tarkotuksena oliskaan esittää muuta kuin on. Mie kyllä ite olen niin pölhö, jotta aika nopiaa varmasti tullee vastapuolelle käsitys tyypistä ja vieläpä ihan oikeanlainen 😅 En siis todellakaanossaa esittää muuta kuin olen, mutta tietysti jonkinlainen hillintä löytyy jos tilanne vaatii ja käytöstavatkin on kutakuinkin hallussa.
- Anonyymi
Niin, tuskin sitä kukaan aluksi ossaa aivan täysin oma ittensä olla, vaikka ei tarkotuksena oliskaan esittää muuta kuin on. Mie kyllä ite olen niin pölhö, jotta aika nopiaa varmasti tullee vastapuolelle käsitys tyypistä ja vieläpä ihan oikeanlainen 😅 En siis todellakaanossaa esittää muuta kuin olen, mutta tietysti jonkinlainen hillintä löytyy jos tilanne vaatii ja käytöstavatkin on kutakuinkin hallussa.
Alussa on tosiaan aina vieraskoreutta, eikä muutenkaan uskalla tai osaa olla ihan kokonaan oma itsensä.
Ap
- Anonyymi
Koirilta pitäisi leikata kynnet ennenkaikkea.
- Anonyymi
Mitäs tämä tarkoittaa?
- Anonyymi
Juu, lemmikkien kynsistä on hyvä pitää huoli ja omista myös :)
- Anonyymi
Tuttujahan noi ongelmat on, enemmän tai vähemmän. Useimmin on tullut eteen, ettei läheisyyden tarpeet kohtaa etenkään suhteen vakiintuessa ja toinen oman kokemuksen perusteella hankala asia erikseen asumisessa on sopia mitkä asiat on yhteisiä. Kuten vaikka rahan käyttö, lomat ja lomareissut, juhlat, tulevaisuuden suunnitelmat.
- Anonyymi
Jaa jäi kertomatta miten on ratkaistu. Ei kai sitten olekaan kun on ero tullut. En muuttaisi yhteen, jos jo sitä ennen streikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa jäi kertomatta miten on ratkaistu. Ei kai sitten olekaan kun on ero tullut. En muuttaisi yhteen, jos jo sitä ennen streikkaa.
Kyllä läheisyys taitaa olla aika kriittinen juttu parisuhteessa. Itse olen jokaisessa suhteessa saanut fyysistä läheisyyttä niin paljon, että en ole enempää kaivannut. Muuta läheisyyttä olisi voinut joskus olla enemmän.
Ihmisillä on tosiaan hyvin eri käsityksiä siitä mitkä asiat suhteessa jaetaan, jos asutaan erillään. Välillä voi tulla aika kummallisiakin tilanteita, kun toinen pitää itsestään selvänä että esim. lomasuunnitelmat ovat yhteisiä ja toinen on jo ehtinyt sopimaan jotain yksin. Puhumattakaan isommista suunnitelmista. Itse ajattelen että raha-asiat on erikseen ilman muuta jos erillään asutaan, mutta tästäkin on monenlaista mielipidettä.
Ap - Anonyymi
Vakipari sopii yhdessä lomat, suvun tapaamiset ja muut menot. Ei tule onnistumaan muuten, ajaudutaan erilleen tai kaverilliseksi muka suhteeksi. Raha-asiat voi pitää erillisinä kahden asunnon suhteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakipari sopii yhdessä lomat, suvun tapaamiset ja muut menot. Ei tule onnistumaan muuten, ajaudutaan erilleen tai kaverilliseksi muka suhteeksi. Raha-asiat voi pitää erillisinä kahden asunnon suhteessa.
Tämä on varmaan totta. Olen samaa mieltä myös raha-asioiden kulusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minustakin on suhteelle parempi mitä enemmän on yhteisiä elämänalueita. Olen kuitenkin käytännössä huomannut, että erillään asuttaessa ihmiset helpommin ikään kuin huomaamattaan sopii itsekseen kaikenlaista isompaakin.
Raha-asioidenkin erillään pitäminen voi joskus olla yllättävän hankalaa, jos välillä ollaan pitkiä aikoja yhteen menoon yhdessä toisen luona tai muualla. Itse silti tosiaan kannatan sitä, koska en pidä ajatuksesta että suhteeseen sisältyy jonkinlaista rahan vaihtoa. Tietysti pitkässä suhteessa jossa asutaan yhdessä käy lopulta pakosta niin.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minustakin on suhteelle parempi mitä enemmän on yhteisiä elämänalueita. Olen kuitenkin käytännössä huomannut, että erillään asuttaessa ihmiset helpommin ikään kuin huomaamattaan sopii itsekseen kaikenlaista isompaakin.
Raha-asioidenkin erillään pitäminen voi joskus olla yllättävän hankalaa, jos välillä ollaan pitkiä aikoja yhteen menoon yhdessä toisen luona tai muualla. Itse silti tosiaan kannatan sitä, koska en pidä ajatuksesta että suhteeseen sisältyy jonkinlaista rahan vaihtoa. Tietysti pitkässä suhteessa jossa asutaan yhdessä käy lopulta pakosta niin.
ApRahaliikennettä välttäisin itsekin ja olen välttänytkin. Siitä tulee parin välille herkästi valta-asetelma, jos toisella on enemmän rahaa tai muuta kiistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahaliikennettä välttäisin itsekin ja olen välttänytkin. Siitä tulee parin välille herkästi valta-asetelma, jos toisella on enemmän rahaa tai muuta kiistaa.
Itse koen että raha-asiat tuovat helposti jotenkin omituisen sävyn parisuhteeseen, vaikka taloudellinen tilanne olisi suunnilleen sama. Eri asia sitten, jos ja kun ollaan oltu yhdessä vuosikausia ja kaikki on muutenkin yhteistä. Ajattelisin että raha-asiat on viimeinen yhdistettävä osa-alue suhteessa.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse koen että raha-asiat tuovat helposti jotenkin omituisen sävyn parisuhteeseen, vaikka taloudellinen tilanne olisi suunnilleen sama. Eri asia sitten, jos ja kun ollaan oltu yhdessä vuosikausia ja kaikki on muutenkin yhteistä. Ajattelisin että raha-asiat on viimeinen yhdistettävä osa-alue suhteessa.
ApMiksi raha-asiat tekee omituisen sävyn? En saa kiinni ajatuksesta, jää velkaako? Itse pidän raha-asioita yhtenä tavallisista elämään ja parisuhteeseen kuuluvista asioista. Turha niistä on tehdä sen kummempaa kysymystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi raha-asiat tekee omituisen sävyn? En saa kiinni ajatuksesta, jää velkaako? Itse pidän raha-asioita yhtenä tavallisista elämään ja parisuhteeseen kuuluvista asioista. Turha niistä on tehdä sen kummempaa kysymystä.
Ajattelen että taloudelliset asiat ja tunnesuhde eivät sovi yhteen. Tätä periaatettahan on aika vaikea toteuttaa täysin tyylipuhtaasti käytännössä, mutta mahdollisuuksien mukaan. Sitäpaitsi inhoan ajatustakin, että joutuisin riitelemään rahasta. Kuulemma niin voi tapahtua todella helposti ja se nyt ainakin pilaisi takuuvarmasti koko parisuhteen, joten parasta vältellä koko aihetta viimeiseen asti.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelen että taloudelliset asiat ja tunnesuhde eivät sovi yhteen. Tätä periaatettahan on aika vaikea toteuttaa täysin tyylipuhtaasti käytännössä, mutta mahdollisuuksien mukaan. Sitäpaitsi inhoan ajatustakin, että joutuisin riitelemään rahasta. Kuulemma niin voi tapahtua todella helposti ja se nyt ainakin pilaisi takuuvarmasti koko parisuhteen, joten parasta vältellä koko aihetta viimeiseen asti.
ApVoi tosiaankin. Edellinen parisuhde päättyi eroon hyvin pitkälle raha-asioiden takia. En olisi sitä ennen uskonut, jos joku olisi tullut väittämään. Vähämpä sitä tietää ennen kuin kohdalle sattuu. Nykyisessä olen pitänyt huolen, ettei samaa tule tapahtumaan. Saman tyylinen asenne rahan käyttöön on yllättävän keskeistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tosiaankin. Edellinen parisuhde päättyi eroon hyvin pitkälle raha-asioiden takia. En olisi sitä ennen uskonut, jos joku olisi tullut väittämään. Vähämpä sitä tietää ennen kuin kohdalle sattuu. Nykyisessä olen pitänyt huolen, ettei samaa tule tapahtumaan. Saman tyylinen asenne rahan käyttöön on yllättävän keskeistä.
No musta taas on selviö, että rahan käytön pitää olla samanlaista. Ei kai siitä voi mitään tulla jos toinen on pihi ja toinen tuhlari, vaikkei nyt ääripäihin mentäisikään. Toinen kysymys on mihin rahaa käytetään. Ja kokemuksella sanon.
Rahasta pitäisi puhua pääpiirteittäin heti suhteen alussa, muuten tulee yllätyksiä. Asia ei parane sillä jos aihetta vältellään tai puhutaan vasta kun laitetaan kimpsut yhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No musta taas on selviö, että rahan käytön pitää olla samanlaista. Ei kai siitä voi mitään tulla jos toinen on pihi ja toinen tuhlari, vaikkei nyt ääripäihin mentäisikään. Toinen kysymys on mihin rahaa käytetään. Ja kokemuksella sanon.
Rahasta pitäisi puhua pääpiirteittäin heti suhteen alussa, muuten tulee yllätyksiä. Asia ei parane sillä jos aihetta vältellään tai puhutaan vasta kun laitetaan kimpsut yhteen.Eikö tässä ollut puhe erillisistä rahoista ja omissa kämpissä asumisesta. En arvannut etukäteen, että eri tyylinen asenne rahan käyttöön olisi keskeistä silloinkin. Vaikka eipä ne rahat täysin erillisinä pysy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tässä ollut puhe erillisistä rahoista ja omissa kämpissä asumisesta. En arvannut etukäteen, että eri tyylinen asenne rahan käyttöön olisi keskeistä silloinkin. Vaikka eipä ne rahat täysin erillisinä pysy.
Ei pysy ei ja sen takia niistä pitää puhua heti. Ja eiköhän lähes joka pari muuta lopulta yhteen, suunniteltiin alussa mitä tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pysy ei ja sen takia niistä pitää puhua heti. Ja eiköhän lähes joka pari muuta lopulta yhteen, suunniteltiin alussa mitä tahansa.
Hyviä ajatuksia, varmaan olisi viisainta puhua raha-asioista heti suhteen alussa koska joskushan niistä on kuitenkin pakko puhua. Itse en tosiaan ole koskaan niin tehnyt ja kun toinenkaan osapuoli ei ole ottanut asiaa esiin, niin se on vaan jäänyt käsittelemättä. Sitten on tietysti tullut tilanteita, joissa olisi pitänyt olla jokin valmiiksi päätetty kanta. Käytännössä raha-asioita on tosiaan mahdoton pitää ihan täysin erillään, se on enemmän sellainen idealistinen ajatus. Olen itse asiassa sitä mieltä, että olisi parempi kun rahaa ei olisi olemassakaan koska siitä aiheutuu lähinnä ongelmia, mutta ei siitä sen enempää.
Ap
Kiitos aloittajalle mielenkiintoisesta ketjusta 👍
- Anonyymi
Kiitos osallistumisesta :)
- Anonyymi
Nostan nyt esiin aloituksesta tämän "kuinka tunnetason ja tunneilmaisun vaihtelut ja erot saadaan kohtaamaan". Tunteiden näyttäminen sanoilla, eleillä, kosketuksella, huomionosoituksilla, millä tahansa on parisuhteessa niin tärkeää etten osaa tarpeeksi painottaa. Olen joutunut kokemaan, ettei toinen näytä rakastavansa, hengaillaan yhdessä kaverinomaisesti ja kaikki tunnepuolen taso on poissa. Sitä jaksaa kestää aikansa kunnes tulee loppu. Jos toinen haluaa tuntea olonsa rakastetuksi ja toinen ei välitä näyttää, niitä ei ainakaan voi millään sovittaa yhteen. Yksipuolisesti ei jaksa...
- Anonyymi
Samaistun. Pahinta on reippaasti frendimeiningillä tyyppinen asenne tai jotenkin ei saa kosketusta tunteisiin ja kömpelösti jäykistellään tai möllötetään passiivisesti vaikka jo tunnetaan. Tohon on tosi vaikea saada mitään otetta ja toista tajuamaan. Jatkuu ja jatkuu vaikka minkä tekisi. Samalla katoaa eroottinen fiilis aika tehokkaasti ja se on sitten siinä.
Veikkaan että ollaan liikaa eri planeetalta eikä voi kun katkaista suhde. Tai no näin tein. - Anonyymi
Tunneilmaisun vähäisyys, kaikenlainen jäykkyys ja töykeä käytös ovat myös itselleni hankalia asioita jopa siinä määrin, että en varmaankaan päätyisi sen tyylisen ihmisen kanssa parisuhteeseen alunperinkään. Tuli nyt mieleen kun eräs ystäväni kuvaili treffiseuralaistaan "hänestä sai kaivaa kaiken esiin". Itselleni olisi täysin ei ei, mutta kaikkia ei haittaa samalla tavalla.
Liiallinen asiallisuuskin ja sellainen kaverillinen neutraaliuskin voi tulla ongelmaksi, siitä on vähän kokemustakin että suhteesta katoaa romanttinen ja seksuaalinen vire vähitellen. Itselläkin on tietysti ollut osuutta asiaan, vuorovaikutustahan se on. Parisuhde on kuitenkin rakkaussuhde, eikä oikein voi olla olemassa ilman tunnetason kontaktia.
Sekin on itselleni ei ei, jos toinen on liian epävakaa ja vaihteleva tunnetasolla tai muutenkin. Tykkään enemmän sellaisista pidemmän linjan ihmisistä, jotka kykenevät huomioimaan kokonaisuutta.
Nämä ovat mielestäni aika vaikeasti yhteensovitettavia asioita, jos eivät mene luonnostaan.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaistun. Pahinta on reippaasti frendimeiningillä tyyppinen asenne tai jotenkin ei saa kosketusta tunteisiin ja kömpelösti jäykistellään tai möllötetään passiivisesti vaikka jo tunnetaan. Tohon on tosi vaikea saada mitään otetta ja toista tajuamaan. Jatkuu ja jatkuu vaikka minkä tekisi. Samalla katoaa eroottinen fiilis aika tehokkaasti ja se on sitten siinä.
Veikkaan että ollaan liikaa eri planeetalta eikä voi kun katkaista suhde. Tai no näin tein.Siinä se onkin, ettei saa mitään yhteyttä vaikka minkä tekisi tai suhteen tunnepuoli jää kokonaan omaksi huoleksi. Olen joutunut tuohon liian monta kertaa, ei enää ikinä. Katson sen verran heti alkuvaiheessa, että toinen on valmis panostamaan suhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunneilmaisun vähäisyys, kaikenlainen jäykkyys ja töykeä käytös ovat myös itselleni hankalia asioita jopa siinä määrin, että en varmaankaan päätyisi sen tyylisen ihmisen kanssa parisuhteeseen alunperinkään. Tuli nyt mieleen kun eräs ystäväni kuvaili treffiseuralaistaan "hänestä sai kaivaa kaiken esiin". Itselleni olisi täysin ei ei, mutta kaikkia ei haittaa samalla tavalla.
Liiallinen asiallisuuskin ja sellainen kaverillinen neutraaliuskin voi tulla ongelmaksi, siitä on vähän kokemustakin että suhteesta katoaa romanttinen ja seksuaalinen vire vähitellen. Itselläkin on tietysti ollut osuutta asiaan, vuorovaikutustahan se on. Parisuhde on kuitenkin rakkaussuhde, eikä oikein voi olla olemassa ilman tunnetason kontaktia.
Sekin on itselleni ei ei, jos toinen on liian epävakaa ja vaihteleva tunnetasolla tai muutenkin. Tykkään enemmän sellaisista pidemmän linjan ihmisistä, jotka kykenevät huomioimaan kokonaisuutta.
Nämä ovat mielestäni aika vaikeasti yhteensovitettavia asioita, jos eivät mene luonnostaan.
ApItselläni taas tuntuu olevan taipumus näihin joilla on vaikeutta tunteiden kanssa. Mikä siinä onkin, että useamman kerran toistuu ihan sama asetelma ettei toinen näytä mitään rakkaudenosoituksia. Alan sitten juuri kaivamalla kaivamaan toisesta tunteita, onkokaan niitä jos ei kerran osoita. Eipä tuo tunteiden vaihtelukaan houkuttaisi, kun löytäisi tavallisen tasapainoisen kumppanin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni taas tuntuu olevan taipumus näihin joilla on vaikeutta tunteiden kanssa. Mikä siinä onkin, että useamman kerran toistuu ihan sama asetelma ettei toinen näytä mitään rakkaudenosoituksia. Alan sitten juuri kaivamalla kaivamaan toisesta tunteita, onkokaan niitä jos ei kerran osoita. Eipä tuo tunteiden vaihtelukaan houkuttaisi, kun löytäisi tavallisen tasapainoisen kumppanin..
Minä koen ettei oikein ole mahdollisuutta minkään suhteen syntymiselle, jos toinen ei ilmaise selvästi tunteitaan. En ole yhtään sellainen ihminen, joka alkaisi kaivaa toisesta esiin mitään. Lähden aina siitä ettei mitään ole, jos ei mitään ilmaista. Tietysti silti jollakin voisi olla tunteita ja olisin niistä silloin tietämätön. Mutta toisaalta mitä sillä tiedolla tekisinkään, jos hän ei aikoisikaan tuoda esiin tunteitaan.
Tasapainoisuus on kyllä todella tärkeä ominaisuus kumppanissa. Yhteiselämä menee aika vaikeaksi, jos ei voi tuntea oloaan turvalliseksi. Sama koskee tuota tunteiden ilmaisemattomuuttakin, siinäkään toinen ei voi kokea oloaan turvalliseksi.
Ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä koen ettei oikein ole mahdollisuutta minkään suhteen syntymiselle, jos toinen ei ilmaise selvästi tunteitaan. En ole yhtään sellainen ihminen, joka alkaisi kaivaa toisesta esiin mitään. Lähden aina siitä ettei mitään ole, jos ei mitään ilmaista. Tietysti silti jollakin voisi olla tunteita ja olisin niistä silloin tietämätön. Mutta toisaalta mitä sillä tiedolla tekisinkään, jos hän ei aikoisikaan tuoda esiin tunteitaan.
Tasapainoisuus on kyllä todella tärkeä ominaisuus kumppanissa. Yhteiselämä menee aika vaikeaksi, jos ei voi tuntea oloaan turvalliseksi. Sama koskee tuota tunteiden ilmaisemattomuuttakin, siinäkään toinen ei voi kokea oloaan turvalliseksi.
ApTurvattomuuden tunne on tuttua, kun toisesta ei saa mitään selkoa. Mikä siinä onkin, että sitä jaksaa liian kauan. Ei enää ikinä, ennen olen vaikka yksin loppuikäni kuin välinpitämättömän kanssa että joku muka olisi. Turhaa odottaa jotain mitä ei suhteen alussa ole. Vaikeita on nämä suhteet..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvattomuuden tunne on tuttua, kun toisesta ei saa mitään selkoa. Mikä siinä onkin, että sitä jaksaa liian kauan. Ei enää ikinä, ennen olen vaikka yksin loppuikäni kuin välinpitämättömän kanssa että joku muka olisi. Turhaa odottaa jotain mitä ei suhteen alussa ole. Vaikeita on nämä suhteet..
Saman tapainen odottelu on mullekin tuttua, olen vieläpä selittänyt kaiken parhain päin itselleni. Täysin älytöntä ja niin turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saman tapainen odottelu on mullekin tuttua, olen vieläpä selittänyt kaiken parhain päin itselleni. Täysin älytöntä ja niin turhaa.
Itse en osaa tuota parhain päin selittelyä ollenkaan, ehkä se on onni. Toisaalta on tietysti taas muita hankalia asioita.
Ap
- Anonyymi
Uskon että toiveet saa sopimaan yhteen, kun saisi jonkin suhteen alkamaan. Alkuun pääsy tuntuu olevan tässä vaikein kynnys. Tää nyt kokemattoman silmin.
- Anonyymi
Juuri näin. Minullakin on luottamus, että asiat järjestyvät kyllä suhteessa, jos molemmat sitä suhdetta haluaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Minullakin on luottamus, että asiat järjestyvät kyllä suhteessa, jos molemmat sitä suhdetta haluaa.
Kyllä silloin asiat järjestetään ja sovitaan, kun rakkautta on.
- Anonyymi
Valitettavasti olet kyllä väärässä. Kaikkia asioita ei vaan millään saa sopimaan yhteen, vaikka olisi rakkautta ja halua löytää ratkaisuja. Kaikki suhteet eivät vaan kestä loppuelämän ajan. Suhteen aloittaminen on oikeasti paljon helpompaa kuin sen ylläpitäminen, mutta ymmärrän että sinusta voi tuntea toisenlaiselta, jos ei vielä ole kokemusta. Toivottavasti kohtaat sopivan kumppanin tai jos olet jo kohdannut, niin ei kannata pitkittää tilannetta liikaa ettei kynnys nouse korkeaksi tai koko juttu mene ohi.
Ap - Anonyymi
Suhteen aloittaminen on lasten leikkiä verrattuna siihen mitä tuleman pitää sen jälkeen. Turhaan nostatte kynnystä tapailuun ja tutustumiseen. Ei sitä oikeaa noin vain löydä, treffailkaa rohkeasti että löytämiseen tulee ainakin mahdollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suhteen aloittaminen on lasten leikkiä verrattuna siihen mitä tuleman pitää sen jälkeen. Turhaan nostatte kynnystä tapailuun ja tutustumiseen. Ei sitä oikeaa noin vain löydä, treffailkaa rohkeasti että löytämiseen tulee ainakin mahdollisuus.
Näin juuri. Kumppania on vaikea löytää, joka muuta väittää se valehtelee. Joudutte tapaamaan aika monta naista ennenkuin natsaa molemminpuolin, joten ei kannata jumittua kynnykselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin juuri. Kumppania on vaikea löytää, joka muuta väittää se valehtelee. Joudutte tapaamaan aika monta naista ennenkuin natsaa molemminpuolin, joten ei kannata jumittua kynnykselle.
Mielestäni se "peruskoulu" aivan alussa tapahtuu sängyssä ja sieltä menemme vähitellen eteenpäin . Kaikki muut jutut eivät päde kun seksi ei toimi ...
Ehkä liian helppo käsitys , mutta pohjimmiltaan ainoa mahdollinen tapa ..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni se "peruskoulu" aivan alussa tapahtuu sängyssä ja sieltä menemme vähitellen eteenpäin . Kaikki muut jutut eivät päde kun seksi ei toimi ...
Ehkä liian helppo käsitys , mutta pohjimmiltaan ainoa mahdollinen tapa .....Näin on näreet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä liian helppo käsitys , mutta pohjimmiltaan ainoa mahdollinen tapa .....Mielenkiintoisen kehollinen lähestymistapa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä liian helppo käsitys , mutta pohjimmiltaan ainoa mahdollinen tapa .....Mielenkiintoista aina huomata miten erilaisia ihmiset ovat. Joku kokee että muut asiat eivät toimi, jos seksi ei toimi ja itse koen päinvastoin, että seksi ei toimi jos muut asiat eivät ensin toimi parisuhteessa. Itselläni myös etenemisjärjestys on aina luonnostaan ollut niin, että seksuaalisuus tulee mukaan suhteeseen viimeisenä, kun kaikki muu on jo selvää.
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822