Lahjaveron pimitys

Sain kaksitoista vuotta sitten lahjaksi käteistä rahaa ja koruja noin 50.000 euron arvosta. En puhunut verottajalle enkä kenellekkään muullekkaan mitään.
-Onko verottajan oikeus verottaa vanhentunut.
-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?

8

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Verot vanhenee 5 vuodessa, eli siltä osin ei tule maksettavaa. Törkeä veropetoskin on vanhentunut.

Ongelmaksi tulee vaan noiden rahojen käyttäminen, ei oikein riitä, että kertoo saaneensa ne lahjaksi 12 vuotta sitten ja jättänyt ilmoittamatta verottajalle. Eli risikinä on se, että ne katsotaan rikollisesti hankituiksi, jolloin pahimmillaan voi häkki heilua. Ainakaan niitä ei voi tallettaa pankkiin ja kauppiaatkin ilmoittelevat herkästi poliisille jo muutaman tonnin käteismaksuista. 50.000 käyttäminen ruokaostoksiin vie sitten tolkuttoman kauan, vaikka olisikin vähänkalliimmat ruokailutottumukset.

• Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.

• Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.

"Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin"

Juuri näin, raha kun ei tyhjästä ilmesty eikä ainakaan verottajan tietämättä, poikkeuksena aloittajan kaltaiset talousrikolliset.

• Anonyymi

Kauppiaille on yx haikee , jos maksaa vaikka taulu TV käteisellä, minun mummu osti uuden teeveen käteisellä, koska hän nyt ei omista mitään pankkikortteja, kauppias ei puhunut mitään, koska raha on vielä maksuväline, ja toiseksi mummulla puhelinkin on lankapuhelin.

• Anonyymi

"-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?"

Noin mitättömän pienen lottovoiton kuluttaminen ei tuota vaikeuksia. Käteisellä voi vielä maksaa hyvin monessa paikassa, joten ongelmia ei tule, kunhan et pidä rahojen kuluttamisessa kiirettä.

• Anonyymi

käytät niitä elämiseen niin palkka jää säästöön noin helppoa se on
      tai olet poiminut marjoja kymmeniä kesiä..... ja säästänyt kaikki ne.

• Anonyymi

Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.

• Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.

Ei kuitenkaan kysynyt hintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4557
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      130
      2985
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1730
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1563
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1461
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1093
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe