Lahjaveron pimitys

Sain kaksitoista vuotta sitten lahjaksi käteistä rahaa ja koruja noin 50.000 euron arvosta. En puhunut verottajalle enkä kenellekkään muullekkaan mitään.
-Onko verottajan oikeus verottaa vanhentunut.
-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?

8

396

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Verot vanhenee 5 vuodessa, eli siltä osin ei tule maksettavaa. Törkeä veropetoskin on vanhentunut.

Ongelmaksi tulee vaan noiden rahojen käyttäminen, ei oikein riitä, että kertoo saaneensa ne lahjaksi 12 vuotta sitten ja jättänyt ilmoittamatta verottajalle. Eli risikinä on se, että ne katsotaan rikollisesti hankituiksi, jolloin pahimmillaan voi häkki heilua. Ainakaan niitä ei voi tallettaa pankkiin ja kauppiaatkin ilmoittelevat herkästi poliisille jo muutaman tonnin käteismaksuista. 50.000 käyttäminen ruokaostoksiin vie sitten tolkuttoman kauan, vaikka olisikin vähänkalliimmat ruokailutottumukset.

• Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.

• Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.

"Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin"

Juuri näin, raha kun ei tyhjästä ilmesty eikä ainakaan verottajan tietämättä, poikkeuksena aloittajan kaltaiset talousrikolliset.

• Anonyymi

Kauppiaille on yx haikee , jos maksaa vaikka taulu TV käteisellä, minun mummu osti uuden teeveen käteisellä, koska hän nyt ei omista mitään pankkikortteja, kauppias ei puhunut mitään, koska raha on vielä maksuväline, ja toiseksi mummulla puhelinkin on lankapuhelin.

• Anonyymi

"-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?"

Noin mitättömän pienen lottovoiton kuluttaminen ei tuota vaikeuksia. Käteisellä voi vielä maksaa hyvin monessa paikassa, joten ongelmia ei tule, kunhan et pidä rahojen kuluttamisessa kiirettä.

• Anonyymi

käytät niitä elämiseen niin palkka jää säästöön noin helppoa se on
      tai olet poiminut marjoja kymmeniä kesiä..... ja säästänyt kaikki ne.

• Anonyymi

Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.

• Anonyymi kirjoitti:

Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.

Ei kuitenkaan kysynyt hintaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      85
      5422
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      43
      3601
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      61
      2975
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      46
      2181
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1946
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      294
      1783
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1606
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      96
      1441
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      9
      1333
    Aihe