Lahjaveron pimitys

Sain kaksitoista vuotta sitten lahjaksi käteistä rahaa ja koruja noin 50.000 euron arvosta. En puhunut verottajalle enkä kenellekkään muullekkaan mitään.
-Onko verottajan oikeus verottaa vanhentunut.
-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?

8

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Verot vanhenee 5 vuodessa, eli siltä osin ei tule maksettavaa. Törkeä veropetoskin on vanhentunut.

      Ongelmaksi tulee vaan noiden rahojen käyttäminen, ei oikein riitä, että kertoo saaneensa ne lahjaksi 12 vuotta sitten ja jättänyt ilmoittamatta verottajalle. Eli risikinä on se, että ne katsotaan rikollisesti hankituiksi, jolloin pahimmillaan voi häkki heilua. Ainakaan niitä ei voi tallettaa pankkiin ja kauppiaatkin ilmoittelevat herkästi poliisille jo muutaman tonnin käteismaksuista. 50.000 käyttäminen ruokaostoksiin vie sitten tolkuttoman kauan, vaikka olisikin vähänkalliimmat ruokailutottumukset.

      • Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.


      • Anonyymi
        jormalaiset kirjoitti:

        Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin.

        "Eli mun pitäisi näyttää toteen että olen saanut ne lahjaksi ja milloin"

        Juuri näin, raha kun ei tyhjästä ilmesty eikä ainakaan verottajan tietämättä, poikkeuksena aloittajan kaltaiset talousrikolliset.


      • Anonyymi

        Kauppiaille on yx haikee , jos maksaa vaikka taulu TV käteisellä, minun mummu osti uuden teeveen käteisellä, koska hän nyt ei omista mitään pankkikortteja, kauppias ei puhunut mitään, koska raha on vielä maksuväline, ja toiseksi mummulla puhelinkin on lankapuhelin.


    • Anonyymi

      "-Voinko käyttää rahoja kuin olisin voittanut lotossa?"

      Noin mitättömän pienen lottovoiton kuluttaminen ei tuota vaikeuksia. Käteisellä voi vielä maksaa hyvin monessa paikassa, joten ongelmia ei tule, kunhan et pidä rahojen kuluttamisessa kiirettä.

    • Anonyymi

      käytät niitä elämiseen niin palkka jää säästöön noin helppoa se on
      tai olet poiminut marjoja kymmeniä kesiä..... ja säästänyt kaikki ne.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, minä kerran myin poikani kevytmoottoripyörän , jonka olin hänelle joskus ostanut , rahat vein pankkiin, koska naapurin isäntä osti menopelin käteisellä.
        No pankissa kysyivät, mistä moinen rahatukon on peräisin , niin siuvaannuin siitä, ja vastasin, että myin persettä , johon virkailija vaan hymähti ja tallensi rahat tililleni.

        Ei kuitenkaan kysynyt hintaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2062
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1773
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      6
      1577
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1336
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      79
      1240
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe