Sectorin Alarmin myyjät ovat taas kiertämässä Siilinjärvellä. Saimme alkuviikosta kokea miten heidän ammattitaidoton, törkeään pelotteluun perustuva myynti toimii. Myyjänkloppi oli vielä sen verran röyhkeä, ettei tajunnut vihjeistä huolimatta poistua talosta. No lienee oma vika, kun toinen aviopuolisoista yrittää antaa toivoa syntyvästä kaupasta kuuntelemassa ulkoa opeteltua myyntimantraa. Myyjänä tunnistan hölynpölyn kaukaa.
Kotikäynnillä olevan myyjän pitäisi kyllä tietää, ettei mikään kiinteistöä koskeva sopimus ole validi jos toinen aviopuolisoista ei sitä allekirjoita. Miten hän kuvittelee esim. asennusta toimitettavan jos toinen aviopuolisoista toteaa, ettei tätä toimiteta meille. Täysin ammattitaidotonta toimintaa. Vaikea uskoa, että myyjää ei ole ohjeistettu toimimaan tuolla tavoin. Tulee pakkosyötön maku koko touhusta. Toivottavasti tuli selväksi, ettei kannata meille tulla heidän palvelua kauppaamaan.
Sector Alarmin kiertävä myyjä
10
2914
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän se asia varmaan tullut selväksi, kun olet sen heille suorasanaisesti sanonut. Joskus saattaa joutua tekemään yritykselle asiasta reklamaation. Tilaushan on aina mahdollista perua, aika lienee se kaksi viikkoa.
Suomessa toimii myös useita ns. pimeitä firmoja, jotka toimivat laittomin ja kyseenalaisin keinoin. Joiden kanssa täytyy olla aika varovainen. Eikä suostua minkään palvelun ostamiseen, vaikka kuinka tuputettaisiin ja luvattaisiin mitä tahansa.
Monien remonttipalveluita tarjoavien yritysten toiminta on viime vuosina entisestään kiihtynyt. Puhelimeen tulee etenkin keväisin milloin katto, ikkunalasien, hälytysjärjestelmiä tai muita remonttipalveluita tarjoavien yritysten soittamisia.
Joitakin pystyy estämään tilaamalla eston. Kaiteki. Mutta aina ei sekään estä kaikkia soittoja.
Meillä on useimmiten ovet lukossa ja puhelimet kiinni. Säästyy häiriösoitoilta. Eikä tarvitse kuunnella puhelinmyyjien puhe ja markkinointipuhetulvaa. Jota useimmiten ei saa katkaistua muuten, kuin katkaisemalla tylysti puhelu kiinni. Epäkohteliasta ehkä ja toki ymmärrän senkin, että joidenkin elämä ja leipä on kiinni siitä, kuinka paljon he saavat tilauksia ja asiakkaita.
Ei kannata olla itse liian ylikohtelias, eli antaa palveluiden tarjoajien edes saada mahdollisuutta päästä käynnistämään "turbomarkkinointipuheita" suustaan. Ja etenkään antaa jatkaa sitä. Koska sille puheelle ei useimmiten tule loppua. Eikä sitä pysty sitä katkaisemaan. Naiset ovat useimmiten liian ylikilttejä, eivätkä uskalla rääkäistä asioita suoraan nk. pitäisi.
Viimeisenä keinona, mikäli ulko-ovi sattuu jäämään auki, ja sisälle tulee kutsumattomia vieraita, tai niitä yli-innokkaita palveluidensa tyrkyttäjiä, on näyttää heille ovea, ja sanoa, että jos ette tuosta ovesta lähde kymmenessä sekunnissa ulos, niin ajamme luudalla ovesta ulos, tai vihoviimeisenä keinona sanoa, että soitamme poliisit paikalle! Toiminee useimpien kohdalla.- Anonyymi
Ettekä osaa vetää ovea nenän edestä kiinni. Minä katson ekaks ikkunasta kuka soittelee ja kysyn kuka olet. Yleensä sanon olen soittanut poliisit jo paikalle äkkiä kyllä lähtevät. Eivät kerkiä sanoa heippa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettekä osaa vetää ovea nenän edestä kiinni. Minä katson ekaks ikkunasta kuka soittelee ja kysyn kuka olet. Yleensä sanon olen soittanut poliisit jo paikalle äkkiä kyllä lähtevät. Eivät kerkiä sanoa heippa
Polliisit tulisivat kaapunnista tunnin päästä ja hyvä tällä kylillä on olla joku vartiointi kun niin paljon nyt tapahtuu näitä juttuja.
- Anonyymi
Samperi! Taas kulkukauppiaita. Viime viikolla kävi joku kauppaamassa kattotuotteita.
Jokaisen talon kiersi tällä kadulla.
Olen niin tympääntynyt näihin.- Anonyymi
Että ihan jokaisen talon kiersi. Ompas ihmeellistä touhua. Ei ollutkaan arvottu ainoastaan teidän taloutta koko pitäjästä, jonne tarjotaan palveluita. Äly hoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että ihan jokaisen talon kiersi. Ompas ihmeellistä touhua. Ei ollutkaan arvottu ainoastaan teidän taloutta koko pitäjästä, jonne tarjotaan palveluita. Äly hoi.
Eräät firmat ovat etsineet tietokannoista luettelot paikkakunnan eläkeläisistä, jotka asuvat omakotitaloissa. Näissä vierailevat ahkerasti.
Viisi suomalaista firmaa oli kuluttajaviraston tarkkailussa epärehellisen kauppatavan vuoksi. Huijasivat vanhuksia remonteissa. Esimerkiksi pyysivät allekirjoituksen tarjoukseen, joka ei ollutkaan tarjous, vaan tilaussopimus palvelusta. Eivät esittäneet kotimyyntisopimuksen ehtoja, jonka perusteella olisi voinut perua kaupan.
Yksi näistä firmoista tekee juuri remonttia Siilinjärven keskustassa kerrostalossa.
Näiden kanssa pitää olla tarkkana.
Vuosi sitten tämä samainen firma teki tarjouksen vesikattoremontista. Hinta oli ainakin kaksinkertainen käypään hintaan nähden. Siitä firmasta ei meinannut päästä eroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräät firmat ovat etsineet tietokannoista luettelot paikkakunnan eläkeläisistä, jotka asuvat omakotitaloissa. Näissä vierailevat ahkerasti.
Viisi suomalaista firmaa oli kuluttajaviraston tarkkailussa epärehellisen kauppatavan vuoksi. Huijasivat vanhuksia remonteissa. Esimerkiksi pyysivät allekirjoituksen tarjoukseen, joka ei ollutkaan tarjous, vaan tilaussopimus palvelusta. Eivät esittäneet kotimyyntisopimuksen ehtoja, jonka perusteella olisi voinut perua kaupan.
Yksi näistä firmoista tekee juuri remonttia Siilinjärven keskustassa kerrostalossa.
Näiden kanssa pitää olla tarkkana.
Vuosi sitten tämä samainen firma teki tarjouksen vesikattoremontista. Hinta oli ainakin kaksinkertainen käypään hintaan nähden. Siitä firmasta ei meinannut päästä eroon.Tuo on ihan totta, että etsivät kohteekseen vanhempia ihmisiä. Selvitin muutama vuosi sitten, että se todella on mahdollista eikä vainoharhaista luulottelua. Tai ainakin silloin oli. Selvittelin asiaa "sähkösaneeraus" oikeudenkäyntiä varten.
- Anonyymi
On se sitten melkoista, kun tuntematon ihminen nimikylttiä vilauttamalla tulisi kartoittamaan taloon turvallisuusheikkoudet. Helppohan se sitten on tulla, kun tietää mistä kohti pääsee helpoimmin luvattomasti sisään. Olen tästä ovella viritellyt keskusteluakin, että ihanko oikeasti luulette pääsevänne sisään.
- Anonyymi
Hyväksi havaittu keino ovella: avaa viiveellä, vain ovea raottaen. Kysy varovaisesti, onko tulija ulosottomies. Totea sitten huojentuneena, että hyvä että et ole: täällä käy ulosottomies jatkuvasti rimputtamassa ovikelloa ja tuomassa velkomishaasteita, kun en niitä käy postista lunastamassa. Kysy vielä kerran, puijaatko vai oletko kuitenkin ulosotosta ja vedä vähän ovea pienemmäksi ja näytä epäluuloiselta. Minunkin huonoilla näyttelijänlahjoilla on tästä selvitty, vaikka naurussa onkin ollut pidättelyä.
Toisaalta. On asiaan toinenkin puoli. Päästä sisään. Pistä kännykkä taskuun tallentamaan keskustelut. Helposti onnistuu esim. panemalla videoinnin päälle. Esitä tyhmää. Toimita tallenne kuluttajavirastolle ja tee asiasta mahdollisimman julkinen. Ei näitä muuten saa kuriin.
Se on selvää, että ovelta ovelle kiertävät ja nopeita kauppoja haluavien tarjoukset ovat huimasti kalliimpia. Viimeksi tarkistin yläpohjan eristeen lisäämisestä tehdyn tarjouksen. Sama sisältö, samat aineet. Oikea hinta on 40 % tehdystä tarjouksesta. - Anonyymi
Ihan pätevä tilaus, jos myyjä ei tiedä, että toinen puolisoista vastustaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2189292
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266088- 1044966
- 614868
- 863970
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753510- 583457
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592941Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262936- 432711