Tämän päivän kirjailijanalut

Kuulkaas hyvät kanssakirjailijat, eiköhän sitä ole viimein tullut aika laittaa ne lyijykynät santaan ja kirjoituskoneet verkonpainoiksi. Sillä tämän päivän kulttuurivaikuttaja ei kaipaa teidän hengentuotteitanne, ellette kuulu johonkin vähemmistöön, jota voidaan kutsua kirjainyhdistelmällä. Tosin jos kuulutte ns. CIS-ryhmään, niin silloin Helsingin Sanomat kiertää teidät tavallistakin kauempaa. Paitsi jos olette rikollisia, jolloin teistä voi tehdä True Crime-kirjan. Myös julkkikset ja muut urheilijat kelpaavat, sillä niistähän kansa tykkää lukea niitä äänikirjoja.

Suomen hengellisen valon kantaja ja älymystön tyyssija Helsingin Sanomat nimittäin toi kulttuurivaikuttaja Ronja Salmen muodossa vihdoin esiin sen, mitä suomalainen kirjallisuusskene kaipaa: https://www.hs.fi/nyt/art-2000007674542.html
Jos sukupuu ei siis ole kallellaan hiekkaerämaihin tai setä satu olemaan bushmanni tahi muu watussi, niin on turha haikailla sinne kirkkaimman valokeilan alle Helsingin kirjamessuille kirjakarjan töllisteltäväksi. Hieman tosin jätetään ovea raolleen eri sateenkaaren väreissä kulkevalle seksuaalisuudelle, mutta siihenkin pitää löytää uutta kulmaa sitten vaikka lampaan muodossa.

Näin se kuulkaa maailma muuttuu. Muutu sinäkin. Muuten sitä ei ole asiaa sinne kustantamoiden katalogeihin ja kirjakaupan sekä kirjastojen ikkunoihin.

7

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      millasii tatskoi ja missä?

    • Anonyymi

      No eipä ole homokirjani kelvannut yhdellekään kustantajalle.

      Huvitti yksikin, joka vaati käsikirjoituksen paperiversiona. Lähetys maksoi jotain kympin pintaan, mutta arvatkaa sainko koskaan edes sitä hylsyä? Ehkä heiltä oli paperi loppu...

    • No eipä ole paljon nuo Suomen kirjakaupat mainostaneet Rob Halfordin(Judas Priestin laulaja) muistelmia/omaelämänkertaa, vaikka Halford kuuluukin seksuaalivähemmistöön. Ja suomalaisten pitäisi olla heavykansaa. Odotin, että kirja olis ilmestyttyään lokakuun alussa laitettu Suomalaisen ikkunaan, mutta ei. Siellä se vaan takaseinän hyllyrivistöllä oli muiden musiikkiaiheisten kirjojen joukossa. No, löysinpä kuitenkin omani =)

      Tuo on kyllä totta, että erilaisten julkkisten kirjat menestyy ja varsinkin erilaisten niin sanottujen kohujulkkisten. Itse tykkään lukea aika paljon muistelmia/omaelämänkertoja ja elämänkertoja ja erilaisia tietokirjoja ja erilaisia lehtiä (joskus saatan lukea myös romaaneita tai dekkareita). Nyt olen lukenut joidenkin muusikoiden muistelmia/omaelämänkertoja/elämänkertoja ja Zeppelinistä kertovan bändihistoriikin.

    • Anonyymi

      Eiköhän homot ole jo menneen talven lumia kiinnostavuudessaan. Niitähän on joka paikassa, siis televisiossa, ja suurin osa elää tylsää keskiluokkaisten valkoisten miesten elämää. Nyt pitää olla jotain trans- tai mitä lie kirjainyhdistelmäseksuaaleja, mieluiten vielä maahanmuuttajataustalla.

      • Anonyymi

        Itse kirjoitan omaan elämääni perustuvaa kirjaa, ja on täysin sattumaa, että olen trans ja ystäväni maahanmuuttaja. Näitä kahta asiaa ei kirjassani mitenkään korosteta, koska olemme kaksin täysin tavista eikä ystäväni edes tiedä, että olen transtaustainen. Kirjani viihdyttävyys ja mielenkiinto perustuu aivan muihin seikkoihin. Elän täyttä cismiehen elämää enkä halua ratsastaa vähemmistöstatuksella, koska en edes koe kuuluvani vähemmistöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kirjoitan omaan elämääni perustuvaa kirjaa, ja on täysin sattumaa, että olen trans ja ystäväni maahanmuuttaja. Näitä kahta asiaa ei kirjassani mitenkään korosteta, koska olemme kaksin täysin tavista eikä ystäväni edes tiedä, että olen transtaustainen. Kirjani viihdyttävyys ja mielenkiinto perustuu aivan muihin seikkoihin. Elän täyttä cismiehen elämää enkä halua ratsastaa vähemmistöstatuksella, koska en edes koe kuuluvani vähemmistöön.

        Ja siis, enhän minä tiedä julkaistaanko kirjaani koskaan tai saanko sitä edes valmiiksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe