Vieroitusoireet eivät vieroitusoireita?

Tietääkö kukaan tapausta, missä psykiatri tai muu lääkäri on suoraan myöntänyt mielialalääkkeestä vieroittautujan kärsivän vieroitusoireista, EIKÄ sairauden uusiutumisesta/muusta mielisairaudesta?

Onko esim. epäonnistuneen mielialalääkkeestä vieroittautumisen aiheuttamat oireet aina kuitattu automaattisesti toistuvaksi/uudeksi mielialahäiriöksi, kuten käytäntönä tuntuu olevan?

t. "vaikeasti masentunut" OCD-obsessoija
562
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

no eivät tietenkään tunnusta tai myönnä mitään koska ovat huijareita jotka saava rahaa lääkkeistä joita määräävät ´´sairaille´´. lääkeyhtiöiden kanssa yhteistyössä katsos. kannattaa aina nauhoittaa kaikki käynnit lääkäreiden luona.

Äänestä
  • Niin sen täytyy olla että lääkäreiden keskuudessa vallitsee omertan laki, mitä mielialalääkkeiden sivu- ja haittavaikutuksiin sekä vieroitusoireisiin tulee. Kaikki selitetään parhain päin. Aina.
    Vieroitusoireita ei ole, vaan lääkkeen lopettanut sekoaa muusta syystä.

    Psykiatria on saatanasta.

    t. AP

    Äänestä

Oonko minä nyt tässäki asiassa joku kummajainen, mutta ihan kyllä lekurin kanssa käytiin läpi vierotusoireita. No okei totuuden nimissä vähän jälkikäteen, että miten ne kestin, mutta eipä siihen muuta voinu todeta että vierotusoireet on vierotusoireita.

Ja nyt siis puhuttiin masennuksen hoidosta. Kokonaisuutena en siltikkään kovin kaksista arvosanaa hoidolleni antaisi, mutta ehkä se on jo sitten kokonaan toisen valituksen aihe.

Äänestä
  • Hienoa että kohdallesi osui fiksu lääkäri. Kauanko kerkesit lääkettä käyttämään?

    Itse käytin paroksetiinia 20 vuotta. Tuona aikana kehoni serotoniinin takaisinotto oli estetty ja sen seurauksena vähenivät kehon oma serotoniinin tuotanto sekä serotoniinia vastaanottavien reseptoreiden määrä.
    Tähän perustuu, että mitä pidempään SSRI-lääke on ollut käytössä, sitä hitaammin se tulisi lopettaa.

    Tässä asiassa minun ei olisi pitänyt luottaa työterveyden yleislääkäriin, vaan etsiä tuekseni oikeasti asiaa tunteva taho. Oma vika.

    t. AP

    Äänestä

  • Anonyymi kirjoitti:

    Hienoa että kohdallesi osui fiksu lääkäri. Kauanko kerkesit lääkettä käyttämään?

    Itse käytin paroksetiinia 20 vuotta. Tuona aikana kehoni serotoniinin takaisinotto oli estetty ja sen seurauksena vähenivät kehon oma serotoniinin tuotanto sekä serotoniinia vastaanottavien reseptoreiden määrä.
    Tähän perustuu, että mitä pidempään SSRI-lääke on ollut käytössä, sitä hitaammin se tulisi lopettaa.

    Tässä asiassa minun ei olisi pitänyt luottaa työterveyden yleislääkäriin, vaan etsiä tuekseni oikeasti asiaa tunteva taho. Oma vika.

    t. AP

    Ennemmin luotan näissä asioissa jatkossa Madinfinlandiin ja Surviving antidepressants -foorumiin, kuin suomalaisiin lääkäreihin.

    t. AP

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Anonyymi kirjoitti:

Tietääkö kukaan tapausta, missä psykiatri tai muu lääkäri on suoraan myöntänyt mielialalääkkeestä vieroittautujan kärsivän vieroitusoireista, EIKÄ sairauden uusiutumisesta/muusta mielisairaudesta?

Onko esim. epäonnistuneen mielialalääkkeestä vieroittautumisen aiheuttamat oireet aina kuitattu automaattisesti toistuvaksi/uudeksi mielialahäiriöksi, kuten käytäntönä tuntuu olevan?

t. "vaikeasti masentunut" OCD-obsessoija

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu