Kenen joukoissa seisot

Anonyymi

Mihin ryhmään uskovaiset nykyään kuuluvat? Kirkko on useimpien mielestä liikaa liberalisoitunut, ja lahkolaisiksi ei monikaan myönnä kuuluvansa.

20

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ennen pidettiin kirkkouskoisia jotenkin maltillisempana, kuin lahkolaisia. Lahkolaisilla oli ikään kuin sellainen hihhulien maine.

      • Anonyymi

        No miten vl:t saa kuulua kirkkoon, vaikka on lahko, jos mikä. Myönnän toki, että ovat suuria veronmaksajia, ja sen vuoksi kirkko katsoo läpisormien heidän touhujaan.


      • Anonyymi

        Oliko se ennen silloin kun et itse oikeasti ollut edes syntynyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko se ennen silloin kun et itse oikeasti ollut edes syntynyt?

        Elitkö sinä Jeesuksen aikoihin, kun siitä niin suurta ääntä pidät?


    • Anonyymi

      Ja ennen kristittyjen paveli laittomuuden herrojaan miekalla nyt ovat edelleen tulitikit käytössä:

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Korvattu: https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      ja rikoksien sovittajaksikko?
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
      1 Johanneksen kirje 3:4-10
      "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus....

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      "Noitavainot nykyaikana
      Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[16] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[17] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008.[18] Nigeriassa noin 5 000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[19] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia". Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[20]"

      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      ´ Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Luopumalla yhdestä, luopuu Heistä!
      Barjeesusko kristityt pelastaa?

    • Anonyymi

      Jos luterilaisesta kirkosta tai ns. siviilirekisteristä haluaa eroon, niin Suomestakin löytyy useita erilaisia epäliberaaleja lahkoja joihin liittyä saarnamiesten ja -naisten elättäjäksi. Maksut tietysti nousevat jopa kymmenyksiin lahkosta riippuen.

      • Anonyymi

        Miksi kukaan täysijärkinen haluaisi erota siviilirekisteristä? On neutraali ja maksuton systeemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan täysijärkinen haluaisi erota siviilirekisteristä? On neutraali ja maksuton systeemi.

        Lahkosaarnaajat saavat heidät liittymään lupaamalla vaikka taivasosuuksia pientä maksua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkosaarnaajat saavat heidät liittymään lupaamalla vaikka taivasosuuksia pientä maksua vastaan.

        Niinhän se tekee kirkkokin, kirkollisveron maksamalla varmistat taivaspaikkasi.


      • Anonyymi

        Kuulostaa typerältä heittäytyä huvikummusta toiseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se tekee kirkkokin, kirkollisveron maksamalla varmistat taivaspaikkasi.

        Kirkko ei ole tuollaista väittänyt vuosikymmeniin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Kirkko ei ole tuollaista väittänyt vuosikymmeniin.

        Eiköhän kirkkoon kuuluvan tule maksaa kirkollisveronsa sentilleen. Eikös se ole sitä "suojelumaksua"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kirkkoon kuuluvan tule maksaa kirkollisveronsa sentilleen. Eikös se ole sitä "suojelumaksua"

        Kirkollisvero peritään ennakkoon kuten muutkin tuloverot. Kirkko ei koskaan väitä, etteikö siihen kuulumaton voisi "pelastua" yhtä hyvin kuin kirkon jäsenkin.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIIo kirjoitti:

        Kirkko ei ole tuollaista väittänyt vuosikymmeniin.

        Täällä valehdellaan paljon muutakin. Mikään muukaan kristillinen suuntaus ei väitä, että rahalla pääsisi Taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kirkkoon kuuluvan tule maksaa kirkollisveronsa sentilleen. Eikös se ole sitä "suojelumaksua"

        Höpö höpö. Jumalalta ei voi ostaa suojelua, ei myöskään kirkolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä valehdellaan paljon muutakin. Mikään muukaan kristillinen suuntaus ei väitä, että rahalla pääsisi Taivaaseen.

        Mutta joissakin suuntauksissa väitetään, että Jeesus itkee, jos uskova ei anna reilusti rahaa Jumalan työhön. Minusta noilla ei kyllä ole muuta eroa kun sananvalinnat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Jumalalta ei voi ostaa suojelua, ei myöskään kirkolta.

        Loogisesti Jumala ei voi edes suojella kuin itseltään, koska Hän perimmältään vastaa kaikesta luodusta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe