Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ripuli jo 6 viikkoa

Anonyymi

Mitä tehdä tämän kanssa. Lokakuun puolivälin jälkeen alkoi ripuli, kolmen viikon päästä naapuri soitti minulle ambulanssin kun en tajuissani meinannut pysyä. Takapuoli ruvella ja nestehukka.

Olin 4 päivää terveyskeskuksessa, labran mukaan kaikki arvot todella hyvät. Ripuli oli kuitenkin koko ajan. Antoivat ohjeita että pitää jättää ensin maito viikoksi pois ja katsoa auttaako, jos ei auta, liharuuat pois viikoksi, auttaako se, sekään ei auttanut joten nyt olen viikon ollut vehnättömällä dieetillä, mutta ei tämäkään auta, tai siis uloste on vähän kovempaa, kuin riisipuuroa, ei siis enää suihkuna tule kun pöntölle istahtaa.

Soitin perjantaina Terveyskeskukseen mutta sieltä sanoivat, että varataan aika lääkärille, menee varmasti tammikuun lopulle, juoda kuulemma pitää ettei pääse taas kuivahtamaan.

10

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä pitäs päästä peräsuolen tähystykselle kiireellisenä,sama juttu mun sukulaisella,välillä vähän parempana mutta sitte taas vesikuralla.Hoitavat jollakin lääkkeellä,ja gluteiiniton ja maidoton ruokavalio,Korona testi ja antibioottiripulitesti negatiivinen.

    • Anonyymi

      Ripuli voi olla myös koronan oire.

      • Anonyymi

        Ei se koronaa ole jos ripuli on jatkunut jo kuusi viikkoa eikä oo muuta flunssan tuntua.


    • Anonyymi

      Auttaisikohan antibioottikuuri? Kuulostaa joltain virus, ameeba tai bakteeri-infektiolta. Tuo voi olla merkki myös jostain vakavemmasta esim. syövästä.

      Ei ripuli kestä normaalisti viikkokausia, kyllä kannattaa hakeutua perusteellisiin tutkimuksiin tuossa vaiheessa

      • Anonyymi

        Ei se normaalisti kestäkään viikkokausia.
        Itselläni oli yhdessä vaiheessa epänormaali tilanne kun oli lähes päivittäistä ripulia 7 vuotta.
        Sen verran tiedän että se ei ole kivaa, rajoittaa elämää niin pirusti.

        Ripulikin voi johtua kovin monista eri syistä, saattaa olla vaikeaakin saada selville perimmäinen syy.


    • Anonyymi

      miksi ylläpito poisti viestini.Sanotaan sitten että ripuli voi olla yhden sukupuolitaudin oire johon ei ole parantavaa hoitoa.Ylläpito voisi vaikka googlettaa tämän taudin.

    • Anonyymi

      Jättäisin kokeekso viljat pariksi viikkoa kokonaan pois ja tarvittavat kuidut muista ruoka-aineista. mm. ärtyvä suoli oireilee noin. Oletko ollut stressaantunut.
      Oletko mies vai nainen. esim gynekologiset vaivat voi myös oireilla suolen häiriöinä.

      • Anonyymi

        Melkein vuoden kesti vesiripuli minulla. Tutkittiin, ja viimein diagnoosi ärtyvän suolen oireyhtymä. Nyt rauhoittunut foodmap ruokavaliolla. Säännöllinen ruokarytmi, kuituja kaurasta, juureksista, vihanneksista ja hedelmistä valikoiden. Pois vehnä ja maitotuotteet, kivelliset hedelmät ja sipulit kaalit mm. kokonaan.


    • Anonyymi

      Jotkut mikrobit ja erityisesti loiset saattaa pitää pitkään ripulia. (Matokuurille?) Myös ruoka-aineet. Kannattaa miettiä onko ruokavalioon tullut uusia ravintoaineita. Joka tapauksessa nyt koronakriisissä sairaalapaikatkin ovat kiven takana. Mitään ei ainakaan menetä, jos syö nyt runsaasti vatsaa kovettavia ruokia, kuten banaania, juustoja, kananmunia jne. ja samalla jätät pois kaikki laksaavat tuotteet, kuten lakritsin, päärynät, mandariinit, mansikat jne.

    • Anonyymi

      Mulla on ripuli ja en tiiä. Mikä siinä on on ollu jo 6 kuukautta ja koko ajan tullee ripullii tai no välillä mutta on yleistynyt en tiiä jaksanko ennää tätä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe