Mitä tehdä tämän kanssa. Lokakuun puolivälin jälkeen alkoi ripuli, kolmen viikon päästä naapuri soitti minulle ambulanssin kun en tajuissani meinannut pysyä. Takapuoli ruvella ja nestehukka.
Olin 4 päivää terveyskeskuksessa, labran mukaan kaikki arvot todella hyvät. Ripuli oli kuitenkin koko ajan. Antoivat ohjeita että pitää jättää ensin maito viikoksi pois ja katsoa auttaako, jos ei auta, liharuuat pois viikoksi, auttaako se, sekään ei auttanut joten nyt olen viikon ollut vehnättömällä dieetillä, mutta ei tämäkään auta, tai siis uloste on vähän kovempaa, kuin riisipuuroa, ei siis enää suihkuna tule kun pöntölle istahtaa.
Soitin perjantaina Terveyskeskukseen mutta sieltä sanoivat, että varataan aika lääkärille, menee varmasti tammikuun lopulle, juoda kuulemma pitää ettei pääse taas kuivahtamaan.
ripuli jo 6 viikkoa
10
223
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä pitäs päästä peräsuolen tähystykselle kiireellisenä,sama juttu mun sukulaisella,välillä vähän parempana mutta sitte taas vesikuralla.Hoitavat jollakin lääkkeellä,ja gluteiiniton ja maidoton ruokavalio,Korona testi ja antibioottiripulitesti negatiivinen.
- Anonyymi
Ripuli voi olla myös koronan oire.
- Anonyymi
Ei se koronaa ole jos ripuli on jatkunut jo kuusi viikkoa eikä oo muuta flunssan tuntua.
- Anonyymi
Auttaisikohan antibioottikuuri? Kuulostaa joltain virus, ameeba tai bakteeri-infektiolta. Tuo voi olla merkki myös jostain vakavemmasta esim. syövästä.
Ei ripuli kestä normaalisti viikkokausia, kyllä kannattaa hakeutua perusteellisiin tutkimuksiin tuossa vaiheessa- Anonyymi
Ei se normaalisti kestäkään viikkokausia.
Itselläni oli yhdessä vaiheessa epänormaali tilanne kun oli lähes päivittäistä ripulia 7 vuotta.
Sen verran tiedän että se ei ole kivaa, rajoittaa elämää niin pirusti.
Ripulikin voi johtua kovin monista eri syistä, saattaa olla vaikeaakin saada selville perimmäinen syy.
- Anonyymi
miksi ylläpito poisti viestini.Sanotaan sitten että ripuli voi olla yhden sukupuolitaudin oire johon ei ole parantavaa hoitoa.Ylläpito voisi vaikka googlettaa tämän taudin.
- Anonyymi
Jättäisin kokeekso viljat pariksi viikkoa kokonaan pois ja tarvittavat kuidut muista ruoka-aineista. mm. ärtyvä suoli oireilee noin. Oletko ollut stressaantunut.
Oletko mies vai nainen. esim gynekologiset vaivat voi myös oireilla suolen häiriöinä.- Anonyymi
Melkein vuoden kesti vesiripuli minulla. Tutkittiin, ja viimein diagnoosi ärtyvän suolen oireyhtymä. Nyt rauhoittunut foodmap ruokavaliolla. Säännöllinen ruokarytmi, kuituja kaurasta, juureksista, vihanneksista ja hedelmistä valikoiden. Pois vehnä ja maitotuotteet, kivelliset hedelmät ja sipulit kaalit mm. kokonaan.
- Anonyymi
Jotkut mikrobit ja erityisesti loiset saattaa pitää pitkään ripulia. (Matokuurille?) Myös ruoka-aineet. Kannattaa miettiä onko ruokavalioon tullut uusia ravintoaineita. Joka tapauksessa nyt koronakriisissä sairaalapaikatkin ovat kiven takana. Mitään ei ainakaan menetä, jos syö nyt runsaasti vatsaa kovettavia ruokia, kuten banaania, juustoja, kananmunia jne. ja samalla jätät pois kaikki laksaavat tuotteet, kuten lakritsin, päärynät, mandariinit, mansikat jne.
- Anonyymi
Mulla on ripuli ja en tiiä. Mikä siinä on on ollu jo 6 kuukautta ja koko ajan tullee ripullii tai no välillä mutta on yleistynyt en tiiä jaksanko ennää tätä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3157329Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151347- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91221Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009