diagnoosi pilasi elämän

Anonyymi

ennen diagnoosia ja jonkun aikaa sen jälkee koitin vielä taistella ollakseni normaali ihminen mutta nyt tajusin viimein ettei minusta koskaan normaalia tule

6

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuten sanoit se diagnoosi pilasi elämäsi. Hitot diagnoosista.. älä luovuta.

    • Anonyymi

      Normaalius on yhteiskunnan ahdas ja tasapäistävä muotti.

      On normaalia olla veloissa ja kituutta keskinkertaisessa normaalissa duunissa kun menestyminen ja rikastuminen on epänormaalia.

      On epänormaalia olla virtuoosi omassa työssään. Tällöin on myös mahdollisuus tienata muita paremmin.

      Jos olet muita parempi sijoittaja, ohjelmoija tai insinööri (kuten Warren Buffet, Elon Musk, Bill Gates tai Thomas Edison, ) niin olet epänormaali varsinkin tässä taistolaishenkisessä yhteiskunnassa jossa pitää kaiken olla normaalin neuroottista ja keskinkertaista.

      Muuten olet besseweisser, ylimielinen, liikoja itsestään luuleva, todellisuudesta irrallaan, jne. mitä näitä pilkkanimityksiä nyt kansa ikinä keksiikään niille jotka yrittävät pärjätä keskivertoa paremmin.

      Tarinan opetus: Ei kannata olla normaali jos haluat menestyä elämässä

    • Anonyymi

      Mitenköhän menisi virallinen määritys sanalle normaali ?

      Ei kaikkien ihmisten ole pakko olla kuin tehty jostain muotista, onneksi olemme erilaisia.
      Erilaisuus olisi vain yhteiskunnassa hyväksyttävä vähän paremmin.
      Jos ihmisellä on jotain mielenterveyteen liittyvää ongelmaa tai on jokin liikkumista estävä haitta tms. niin mitä sitten, se ei tee kenestäkään yhtään huonompaa ihmistä.

      Myöskään diagnoosin ei ole pakko antaa pilata elämää, eikä se sitä edes tee.
      Elämä menee pilalle kun itse ajattelee että diagnoosi on pilannut kaiken.
      Diagnoosista huolimatta voi elää antamatta sen haitata suuremmin.

      Ehkä helpointa on jos/kun pystyy hyväksymään diagnoosinsa, piti se sitten paikkansa tai ei, ja jatkaa elämäänsä.

      Ihminen ei ole diagnoosi, hänellä vain saattaa olla diagnoosi.

      • Anonyymi

        kiitos tsempistä


    • Anonyymi

      Osa ihmisen henkistä kypsyyttä on hyväksyä tosiasiat. Hyväksy oma tilanteesi etene omista lähtökohdistasi käsin. Muihin ihmisiin vertaaminen on turhaa. Meillä kaikilla on vahvuutemme ja heikkoutemme.

    • Anonyymi

      Normaaliuden kokemus on suhteellista, se mitä tässä kulttuurissa pidetään normaalina on jossain toisessa kulttuurissa epänormaalia ja päin vastoin. Normaalius on myös ilmaus tavanomaisuudesta -se mikä nähdään tavanomaisena, on normaalia. Jossain yhteisössä sairauden oireitasi olisi tulkittu merkiksi lahjakkuudeksi, molemmat toki poikkeavuuden ilmaisuja, mutta vastakkaisia ydinmerkitykseltään. Poikkeavuus ei siis aina ole edes huono asia, itse asiassa se voi olla voimavara. Se voi antaa sinulle näkökulman maailmaan, jota monilla ei ole. Ei normaaliuden puolesta kannata taistella., eikä sinun tarvitse yrittää olla normaali. Varmasti sitä olet jollakin ulottuvuudella, mutta jollain toisella voit olla hyvinkin epänormaali, ja se on itse asiassa aika yleistä. Psykoosi on vain tässä kulttuurissa epänormaali kokemus, ei sinun ominaispiirteesi. Miljoonat ihmiset ovat olleet ennen sinua psykoosissa ja tulevat olemaankin, se on vain sana kokemuksellle, joka irtaantuu jaetusta todellisuudesta. Diagnoosit joilla psykiatrit yrittävät määrittää noita kokemuksia, eivät ole tieteellisesti valideja eivätkä ne varmastikkaan kerro sinusta mitään, mitä et itsestäsi muuten tietäisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe