Stockmann saneeraa - Tampereen Stokka loppuu?

Anonyymi

Uutisessa ei puhuta Tampereen myymälästä mitään, vain Helsingin, Tallinnan ja Riian liikkeistä. Se lienee vuonna 1957 avatun tavaratalon lorun loppu.

39

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla Stockmannin taru lopussa.

      Noin käy, kun yrityksen johdolla ei ole ollut mitään "ideaa" toiminnan suunnasta. Lienee muutenkin vaarallista lähteä hienostotuote-markkinoilta suuntautumaan kohti isojen massojen markkinoita. Kas kun ne kaiken kansan markkinat on paljon kilpaillummat, katteet pienemmät, jne. Ei ne halvemman segmentin kuluttajat ole valmiita maksamaan laadusta ja palvelusta. Iso massa (ainakin Suomessa) valitsee aina 15% halvemman vaihtoehdon, vaikka se olisi sitten 85% huonompi.

    • Anonyymi

      Samoin käy kuin anttilalle, vain City Sokos jää pystyyn, kun sieltä saa bonuksia!

    • Anonyymi

      Noniin, (Tammelan) Tokmannille löytyi uusi paikka, yes!

    • Anonyymi

      Lukee että "neuvotellut uudet, markkinaehtoiset ja tiloiltaan pienemmät vuokrasopimukset Vantaan Jumbon tavaratalon, Turun tavaratalon, Tampereen tavaratalon, Espoon Tapiolan tavaratalon sekä Helsingin Pitäjänmäen toimistotilojen osalta. "IL

    • Anonyymi

      Huonosti näyttäisi käyvän, mutta en syytä yksin yrityksen johtoa. Tampereen tapauksessa nämä ympäristötekijät ovat vaikuttaneet enemmän kuin muualla. Stockmanin asiakkaat koostuvat pääosin varakkaista, omalla autolla liikkuvista asiakkaista, joiden elämää Tampereen kaupunki on tahallisesti monin tavoin vaikeuttanut. Vuosisadan turhake, eli ratikka oli sitten viimeinen niitti huonosti hoidettuine rakennusajan järjestelyineen.

      • Anonyymi

        Mihin näkemyksesi perustuu?


      • Anonyymi

        Helsingissä on perinteisesti totuttu ajattelemaan, että laadukas Raitiotielinja 4 palvelee erityisesti Stockmannille tulevia asiakkaita.

        Parhaillaan kaupunki suunnittelee suurta laajennusta Länsi-Helsingin raitiotieliikenteeseen (nk Vihdintien rata Topeliuksenkadun ja Fredrikinkadun uudet radat), ja tässä yhteydessä Ratikka 4 ei enää kulkisi Munkkiniemestä ja Töölööstä Stockmannille. Tämä ei munkkiniemeläisille mitenkään sovi. Viimeisin tieto on, että koko Vihdintien projekti saattaa mennä jäihin, koska tämän muuten aivan järkevän ratikkalaajennuksen vastustus on niin kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä on perinteisesti totuttu ajattelemaan, että laadukas Raitiotielinja 4 palvelee erityisesti Stockmannille tulevia asiakkaita.

        Parhaillaan kaupunki suunnittelee suurta laajennusta Länsi-Helsingin raitiotieliikenteeseen (nk Vihdintien rata Topeliuksenkadun ja Fredrikinkadun uudet radat), ja tässä yhteydessä Ratikka 4 ei enää kulkisi Munkkiniemestä ja Töölööstä Stockmannille. Tämä ei munkkiniemeläisille mitenkään sovi. Viimeisin tieto on, että koko Vihdintien projekti saattaa mennä jäihin, koska tämän muuten aivan järkevän ratikkalaajennuksen vastustus on niin kovaa.

        Tampereella tullaan huomaamaan, että on erittäin järkevää ja kätevää mennä keskustaan ostoksille nimenomaan raitiovaunulla. Bussiin verrattuna ratikassa on matkustajille enemmän tilaa ja tavaran kuljettaminen ratikassa helpompaa. Pysäkki on samassa tasossa kuin tavaratalon ulko-ovi.

        Autolla liikkujat menevät tietty sinne, missä on helpoin ja halvin pysäköidä. Siksi keskustan liiketoiminnot eivät voi toimia vain autoilijoiden ehdoilla.

        Helsingissä tiedetään, että raitiotien palvelutasoon tottuneet ihmiset eivät halua muutoksia omaan tuttuun ratikkareittiinsä. Joskus niitä tietty on pakko tehdä, vaikka jotkut vastustaisivatkin.


      • Anonyymi

        Tampereen Stockmannilla on oma parkkitalo, jonka lisäksi sinne pääsee suoraan P-Hämpistä. Millä tavoin tätä voidaan pitää autoilla liikkuvien asiakkaiden asioinnin vaikeuttamisena?


      • Anonyymi

        Stockmanilla on edelleen parkkihalli.
        Ja lähellä muita parkkipaikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella tullaan huomaamaan, että on erittäin järkevää ja kätevää mennä keskustaan ostoksille nimenomaan raitiovaunulla. Bussiin verrattuna ratikassa on matkustajille enemmän tilaa ja tavaran kuljettaminen ratikassa helpompaa. Pysäkki on samassa tasossa kuin tavaratalon ulko-ovi.

        Autolla liikkujat menevät tietty sinne, missä on helpoin ja halvin pysäköidä. Siksi keskustan liiketoiminnot eivät voi toimia vain autoilijoiden ehdoilla.

        Helsingissä tiedetään, että raitiotien palvelutasoon tottuneet ihmiset eivät halua muutoksia omaan tuttuun ratikkareittiinsä. Joskus niitä tietty on pakko tehdä, vaikka jotkut vastustaisivatkin.

        Mutta vain harvat pääsevät ratikalla kotioven lähelle. Useimmat joutuisivat vaihtamaan bussiin matkan varrella. Ei siinä mitään kovin suuria ostoksia voi kuljetella. Toisaalta miksi menisi Stockmannille tekemään kalliita ostoksia kun voi mennä omalla autolla Prisman ilmaiseen parkkihalliin tekemään edullisempia ostoksia ja saa ostokset tuotua kärryllä auton luokse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella tullaan huomaamaan, että on erittäin järkevää ja kätevää mennä keskustaan ostoksille nimenomaan raitiovaunulla. Bussiin verrattuna ratikassa on matkustajille enemmän tilaa ja tavaran kuljettaminen ratikassa helpompaa. Pysäkki on samassa tasossa kuin tavaratalon ulko-ovi.

        Autolla liikkujat menevät tietty sinne, missä on helpoin ja halvin pysäköidä. Siksi keskustan liiketoiminnot eivät voi toimia vain autoilijoiden ehdoilla.

        Helsingissä tiedetään, että raitiotien palvelutasoon tottuneet ihmiset eivät halua muutoksia omaan tuttuun ratikkareittiinsä. Joskus niitä tietty on pakko tehdä, vaikka jotkut vastustaisivatkin.

        Ratikkamatkustajissa on vain sellainen pieni ongelma, että heiltä puuttuu ostovoimaa, eli suomenkielellä rahaa.
        Varakkaat kulkee omalla autolla ja vähävaraiset sitten sillä kommunistiakvaariolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereella tullaan huomaamaan, että on erittäin järkevää ja kätevää mennä keskustaan ostoksille nimenomaan raitiovaunulla. Bussiin verrattuna ratikassa on matkustajille enemmän tilaa ja tavaran kuljettaminen ratikassa helpompaa. Pysäkki on samassa tasossa kuin tavaratalon ulko-ovi.

        Autolla liikkujat menevät tietty sinne, missä on helpoin ja halvin pysäköidä. Siksi keskustan liiketoiminnot eivät voi toimia vain autoilijoiden ehdoilla.

        Helsingissä tiedetään, että raitiotien palvelutasoon tottuneet ihmiset eivät halua muutoksia omaan tuttuun ratikkareittiinsä. Joskus niitä tietty on pakko tehdä, vaikka jotkut vastustaisivatkin.

        Ratikka varoituu? Ratikkauskovaiset ovat täällä huutaneet jo vuosia että ratikka ei varioidu. Siksi se on parempi kuin bussi.


      • Anonyymi

        P-Hämppiin pääsee Rongankadun länsipäässä olevasta rampista, joka on ollut auki kaiken aikaa ratikkatyömaasta huolimatta. Sieltä on suora hissiyhteys suoraan Stockan nurkalle Hämeenkadulle. Stockmannilla on ollut omakin pysäköintilaitos, mutta se lienee lakkautettu, koska Stockalle ei pääse autolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain harvat pääsevät ratikalla kotioven lähelle. Useimmat joutuisivat vaihtamaan bussiin matkan varrella. Ei siinä mitään kovin suuria ostoksia voi kuljetella. Toisaalta miksi menisi Stockmannille tekemään kalliita ostoksia kun voi mennä omalla autolla Prisman ilmaiseen parkkihalliin tekemään edullisempia ostoksia ja saa ostokset tuotua kärryllä auton luokse!

        En tahdo, että kotini oven edessä on autoja. Niille on ihan omat paikat. Lyhytaikainenkin parkkeeraus ovien edessä voi olla vaaraa aiheuttava. Jos hyötyliikenteen tai viranomaisten pääsy paikalle hidastuu. Siksi on olemassa omat paikat ja hallit, missä autoa voi säilyttää turvallisesti poissa ihmisten kulkureiteiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tahdo, että kotini oven edessä on autoja. Niille on ihan omat paikat. Lyhytaikainenkin parkkeeraus ovien edessä voi olla vaaraa aiheuttava. Jos hyötyliikenteen tai viranomaisten pääsy paikalle hidastuu. Siksi on olemassa omat paikat ja hallit, missä autoa voi säilyttää turvallisesti poissa ihmisten kulkureiteiltä.

        Suomen lain mukaan auton saa pysäköidä kadulle ja siinä sinun tahtosi on aivan yhdentekevä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä on perinteisesti totuttu ajattelemaan, että laadukas Raitiotielinja 4 palvelee erityisesti Stockmannille tulevia asiakkaita.

        Parhaillaan kaupunki suunnittelee suurta laajennusta Länsi-Helsingin raitiotieliikenteeseen (nk Vihdintien rata Topeliuksenkadun ja Fredrikinkadun uudet radat), ja tässä yhteydessä Ratikka 4 ei enää kulkisi Munkkiniemestä ja Töölööstä Stockmannille. Tämä ei munkkiniemeläisille mitenkään sovi. Viimeisin tieto on, että koko Vihdintien projekti saattaa mennä jäihin, koska tämän muuten aivan järkevän ratikkalaajennuksen vastustus on niin kovaa.

        Helsingin kaupunginhallitus näytti eilen Vihreää valoa tällekin huomattavalle kiskojen laajennusprojektille. Viisas kaupunginvaltuusto päättänee asiasta osaltaan lähiviikkoina. :)

        Raitiotien ennennäkemätön laajentuminen Stadissa siis jatkuu, corona tahi ei !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin kaupunginhallitus näytti eilen Vihreää valoa tällekin huomattavalle kiskojen laajennusprojektille. Viisas kaupunginvaltuusto päättänee asiasta osaltaan lähiviikkoina. :)

        Raitiotien ennennäkemätön laajentuminen Stadissa siis jatkuu, corona tahi ei !!

        Jos Helsingissä tehdään huonoja ja aatteen värjäämiä päätöksiä, pitääkö yhtä huonoja tehdä Tampereella ja muissa kaupungeissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin kaupunginhallitus näytti eilen Vihreää valoa tällekin huomattavalle kiskojen laajennusprojektille. Viisas kaupunginvaltuusto päättänee asiasta osaltaan lähiviikkoina. :)

        Raitiotien ennennäkemätön laajentuminen Stadissa siis jatkuu, corona tahi ei !!

        Tänään stadin keskustassa raitiovaunut olivat todellisissa vaikeuksissa. Parhaimmillaan näin lähes 10 vaunua jonossa kun ensimmäinen ei päässyt eteenpäin. Koko liikenne seisoi tämän vuoksi pitkän aikaa. Täytyy myöntää, että olin vahingoniloinen. Punavihreisiin tällä ei ole mitään vaikutusta. Heidän mukaansa se on persujen aiheuttama ilmastomuutos joka aiheutti niin suuren lumimäärän että maailmankaikkeuden kehittynein ja modernein joukkokuljetin ei voinut liikkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään stadin keskustassa raitiovaunut olivat todellisissa vaikeuksissa. Parhaimmillaan näin lähes 10 vaunua jonossa kun ensimmäinen ei päässyt eteenpäin. Koko liikenne seisoi tämän vuoksi pitkän aikaa. Täytyy myöntää, että olin vahingoniloinen. Punavihreisiin tällä ei ole mitään vaikutusta. Heidän mukaansa se on persujen aiheuttama ilmastomuutos joka aiheutti niin suuren lumimäärän että maailmankaikkeuden kehittynein ja modernein joukkokuljetin ei voinut liikkua.

        Ai, millä kadulla olivat parkissa? Mulla menny ihan ohi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Helsingissä tehdään huonoja ja aatteen värjäämiä päätöksiä, pitääkö yhtä huonoja tehdä Tampereella ja muissa kaupungeissa?

        Ei tietenkään pidä.

        Mitä sellaisia päätöksiä on tehty?


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei onnistunut kolmeen vuoteen . Itsenäisyyden katu ja Hämeen katu oli ratikkatyömaita , vaikutti Rautatiekatuubkin.

    • Anonyymi

      Tampereella toimitaan vuokratiloissa. Omia kiinteistöjä joudutaan myymään. Näin tehdään Helsingissä, Tallinnassa ja Riikassa. Tampereella toimitaan liian suuressa vuokrakiinteistössä. Nyt osasta pyritään pääsemään eroon.

      • Anonyymi

        Pienenee kuin pyy maailmanlopun edellä


    • Anonyymi

      Ei se Sokoskaan saanut Stokkan ruokapuolta kovin kannattavaksi.

      "Herkku-liiketoiminnasta tavarataloissa vastaavat osuuskaupat vaativat Stockmannilta korvauksia liiketoiminnan arvon menettämisestä ja sopimusrikkomuksesta. Pirkanmaan Osuuskauppa vaatii 5,3 miljoonan euron korvauksia". Kauppalehti 15.12.2020

      • Anonyymi

        Varakkaampi väki ei enää sankoin joukoin käy ruokaostoksilla Stokkalla. Ratikan tuulipuvuilla taas ei se paikka pyöri voitolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakkaampi väki ei enää sankoin joukoin käy ruokaostoksilla Stokkalla. Ratikan tuulipuvuilla taas ei se paikka pyöri voitolla.

        Suomalaiset ostavat kilon lenkkiä ja ranskanleipää, mistä halvimmalla saavat. Parhaiten suomalaisen saa kaupanovesta sisään, kun tarjoaa sisäänheittohinnalla kaffipaketin. Tietenkin tuttua juhlamokkaa. Ilmaisella muovisangolla saa jo kansan seisomaan jonossa tuntikausia.

        Tälle joukolle on ihan turha myydä unikonsiemenleipiä, ranskalaista homejuustoa, venäläistä sammenkaviaaria tai italialaista ekspressoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ostavat kilon lenkkiä ja ranskanleipää, mistä halvimmalla saavat. Parhaiten suomalaisen saa kaupanovesta sisään, kun tarjoaa sisäänheittohinnalla kaffipaketin. Tietenkin tuttua juhlamokkaa. Ilmaisella muovisangolla saa jo kansan seisomaan jonossa tuntikausia.

        Tälle joukolle on ihan turha myydä unikonsiemenleipiä, ranskalaista homejuustoa, venäläistä sammenkaviaaria tai italialaista ekspressoa.

        Totta. Lidlin leipä juusto ja lohenmäti hakkaa sammenmäti ym. tuotteet joita rahaton viherhippiäinen pitää maailman hienoinpana ruokana.
        Kas kun Kela ei maksa hänen matkojaan jää kaikki tieto luomutee kuppiloissa kuullun varaan.
        Ja syömiset roskiksesta on heille viherkulinaaria.
        Palkaksi tästä maailman pelastamisesta he saa salmonellan ja kihomadot.
        Varokaa bussissa viherpipertäjiä ettei täit ja saivaret leviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakkaampi väki ei enää sankoin joukoin käy ruokaostoksilla Stokkalla. Ratikan tuulipuvuilla taas ei se paikka pyöri voitolla.

        Varakkaatkin menee automarkettiin kun samalla käynnillä saa kaiken ja on laajat aikaa seuraavat tarpeet tarjolla. Stockan ruokaosastolla saattaa useinkin puuttua ihan perus ruokatarvikkeita nykyään. Lisäksi palvelu usein huonoa ja osaamatonta.


    • Anonyymi

      Kuoleva kaupunki. Meininki kuin 90-luvun laman aikoihin. Tosin sillä erolla että nyt kuolee koko maa.

    • Anonyymi

      ------Stockmannilla on ollut omakin pysäköintilaitos, mutta se lienee lakkautettu, koska Stockalle ei pääse autolla?-----

      Mitä sää oikein höpöttelet ? Stokalle pääsee autolla ihan kuin ennenkin eikä parkkihalli ole hävinnyt minnekään. Mikään ei siis siinä suhteessa ole muuttunut, reitti P-halliin on aivan samana pysynyt.

    • Anonyymi

      Moinen roska kauppa joutaakin pois.

    • Anonyymi

      Stokan tilalle vihreän teen, hamppupaitojen myyjiä, ja naisten kierrätys-siteiden vaihtopiste.
      Myös huumepiikkejä voisi jakaa entisellä urheilu-osastolla.

    • Anonyymi

      Tampereen Stockmannin vie.konkurssiin parkkihuijari Aimo park, joka kusettaa asiakkaita. Kuinka amatöörejä stokkalla ollaan kun otetaan entinen Q-park huijariyritys, joka nykyään Aimo Park. Aimo huijaus. Ei tarvitse kuin googlettaa Q-park tai Aimo park kokemuksia, tulee karmeeta luettavaa, kuzettaa niin vanhuksia kuin invalidejakin. Epäeetinen imago Stockmannille....

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Katellaan jääkö koko ketju ylipäätään henkiin. Myynnissä on koko tavaratalotoiminta vaan eipä ole ostajia jonoksi asti... Jos puolta isompi Anttila-ketju pyllähti aikoinaan ja silloin eivät ole ajat olleet niin ankeat kuin nyt. Toivotaan että bisnes jatkuu mutta vetoa en löisi kymppiä enempää.

      • Anonyymi

        Anttila oli fiksumpi tuotteidensa perusteella. Stockmann on liian kallis ja rasittava brändiesittelyineen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      37
      8488
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      143
      4893
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      77
      4713
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      8
      3752
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      80
      3388
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      46
      3281
    7. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2804
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      32
      2651
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      31
      2517
    10. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      88
      2503
    Aihe