Onnibus ei kanna yhteiskuntavastuuta Korona aikana

Anonyymi

Onnibus matka peruuntui yllättävän nopeiden Korona leviämisten aikana. Perustelut Koronasta eivät riitä hyvityksen saamiseen. Onnibus ei hyvitä matkaa oli syynä Korona tai ei. Ymmärrän kyllä heitä, että ajat ovat heillekin vaikeat, mutta niin ne ovat monelle matkustajallekin, joka joutuu matkoja nyt Koronan takia perumaan. Jatkossa on aio suosia enää Onnibussia.

AVI voisi ottaa asiaan kantaa, mutta minulle nyt ihan toisaalta ihan sama. Itse äänestän jaloillani. Enemmän kyse periaatteesta Onnibussin törkeälle Korona-ajan toiminnalle.

20

2272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Halvat matkat, halvat toimintatavat, halpa moraali! Kaikessa säästetään.

    • Anonyymi

      Montako euroa menetit, 5 vai jopa enemmän?

      • Anonyymi

        Ihan vain yhtenä esimerkkinä esim. Kuopio-Helsinki meno 17.12. ja paluu 18.12. näyttää maksavan ajasta riippuen yhteensuuntaan välillä 19,90 - 32,80 eur plus lisät päälle. Meno paluu siten äkkiä yli 50 eur. Kyllä Onnibussikin osaa rahastaa eikä aina ole niin halpa kuin moni luulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vain yhtenä esimerkkinä esim. Kuopio-Helsinki meno 17.12. ja paluu 18.12. näyttää maksavan ajasta riippuen yhteensuuntaan välillä 19,90 - 32,80 eur plus lisät päälle. Meno paluu siten äkkiä yli 50 eur. Kyllä Onnibussikin osaa rahastaa eikä aina ole niin halpa kuin moni luulee.

        Kannattaisi mennä junalla, sillä meno-paluu vain 85 euroa.

        "Kyllä Onnibussikin osaa rahastaa eikä aina ole niin halpa kuin moni luulee."

        Osakeyhtiölain mukaan yhtiön tarkoitus on tuottaa osakkeenomistajille voittoa, ei harrastaa hyväntekeväisyyttä, jos yhtiöjärjestyksessä ei näin sanota.


    • Anonyymi

      Kuten ketjun aloittaja toi asian esiin, niin kyse enemmän periaatteesta. Ei ole väliä maksoiko matka euron vai kymmenen. Jokuhan voi vielä käyttää matkan "pakon" edessä, kun tiedossa on ettei hyvitystä tule. Ja sairastua/sairastuttaa jonkun koronaan. Moni yritys on osannut tulla vastaan, kun kyse koronasta.

    • Anonyymi

      Noin siinä voi käydä, kun yllättäen menee pupu pöksyyn.

    • Anonyymi

      Ymmärsinkö nyt oikein. On ostettu matkalippu onnibussilta ajoissa, onnibus peruuttaa kyseisen lähdön ja ei suostu palauttamaan etukäteen maksettua lipun hintaa takaisin asiakkaalle? Toisinsanoen asikas menetti lipun hinnan eikä päässyt määränpäähän?

      Vai puhutaanko nyt jostain vahingonkorvaushyvityksestä kun koko yhtälö oli rakennettu onnibussin varaan?

      • Anonyymi

        Et tainnut ymmärtää ollenkaan. Asiakas oli varannut matkan hyvissä ajoin(halvalla).
        Koronatilanteen pahentuessa meni pupu pöksyyn ja halusi perua matkan, eikä saanut rahojaan takaisin. Tuo on selvästi yhtiön matkaehdoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää ollenkaan. Asiakas oli varannut matkan hyvissä ajoin(halvalla).
        Koronatilanteen pahentuessa meni pupu pöksyyn ja halusi perua matkan, eikä saanut rahojaan takaisin. Tuo on selvästi yhtiön matkaehdoissa.

        "Pupu pöksyyn" asenne on nimenomaan sitä yhteiskuntavastuuta. Ei kyse ole välttämättä pelkäämisestä vaan järjenkäytöstä. "Pupu pöksyyn" tarkoittaa lähinnä pelkäämistä. Ei korona-aikana matkustelun välttelyssä ole useinkaan kyse pelosta. Ei ole kenties mitään halua tai syytä tartuttaa muita. Kyse on ihmisarvon kunnioittamisesta enemmänkin. Aika provosoivaa kirjoittaa, että olisi mennyt pupu pöksyyn.

        Oli matkaehdot mitä hyvänsä, niin moni yritys on ehtojaan koronan johdosta kuitenkin muuttanut. Onnibus ei ole.

        Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, kyllä aivan niin. Mutta jos yrityksen arvot ja asenne eivät ole kohdallaan, niin helposti käy niin, että sitä voittoa ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pupu pöksyyn" asenne on nimenomaan sitä yhteiskuntavastuuta. Ei kyse ole välttämättä pelkäämisestä vaan järjenkäytöstä. "Pupu pöksyyn" tarkoittaa lähinnä pelkäämistä. Ei korona-aikana matkustelun välttelyssä ole useinkaan kyse pelosta. Ei ole kenties mitään halua tai syytä tartuttaa muita. Kyse on ihmisarvon kunnioittamisesta enemmänkin. Aika provosoivaa kirjoittaa, että olisi mennyt pupu pöksyyn.

        Oli matkaehdot mitä hyvänsä, niin moni yritys on ehtojaan koronan johdosta kuitenkin muuttanut. Onnibus ei ole.

        Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, kyllä aivan niin. Mutta jos yrityksen arvot ja asenne eivät ole kohdallaan, niin helposti käy niin, että sitä voittoa ei tule.

        "Oli matkaehdot mitä hyvänsä, niin moni yritys on ehtojaan koronan johdosta kuitenkin muuttanut. Onnibus ei ole."

        Kun noin hyvin asian tunnet, kerro nyt edes muutama yritys, joka on matkaehtojaan muuttanut, ei tarvi kertoa monia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oli matkaehdot mitä hyvänsä, niin moni yritys on ehtojaan koronan johdosta kuitenkin muuttanut. Onnibus ei ole."

        Kun noin hyvin asian tunnet, kerro nyt edes muutama yritys, joka on matkaehtojaan muuttanut, ei tarvi kertoa monia.

        Joo ei paroneiltakaan etukäteen ostetuista lipuista mitään takaisinmaksuja saa JOS vuoro ajetaan. Jos EI ajeta, silloin hyvityksen saa myös Onnibusilta.

        Nykyäänhän Matkahuollon kautta ostetuilla lipuilla on muutosmahdollisuus mutta vain monta arkipäivää ennen lähtöä ja palvelumaksu on muutoksesta 9 eur. Onnibusilta ja sen kumppaneilta saa kuitenkin uuden lipun halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei paroneiltakaan etukäteen ostetuista lipuista mitään takaisinmaksuja saa JOS vuoro ajetaan. Jos EI ajeta, silloin hyvityksen saa myös Onnibusilta.

        Nykyäänhän Matkahuollon kautta ostetuilla lipuilla on muutosmahdollisuus mutta vain monta arkipäivää ennen lähtöä ja palvelumaksu on muutoksesta 9 eur. Onnibusilta ja sen kumppaneilta saa kuitenkin uuden lipun halvemmalla.

        Taas väärää tietoa muutosmaksun osalta. Monet liikennöitsijä, esim. Pekolan Liikenne, vaihtaa kuluitta lipun toiseen vuoroon kunhan asiakas soittaa suoraan liikennöitsijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pupu pöksyyn" asenne on nimenomaan sitä yhteiskuntavastuuta. Ei kyse ole välttämättä pelkäämisestä vaan järjenkäytöstä. "Pupu pöksyyn" tarkoittaa lähinnä pelkäämistä. Ei korona-aikana matkustelun välttelyssä ole useinkaan kyse pelosta. Ei ole kenties mitään halua tai syytä tartuttaa muita. Kyse on ihmisarvon kunnioittamisesta enemmänkin. Aika provosoivaa kirjoittaa, että olisi mennyt pupu pöksyyn.

        Oli matkaehdot mitä hyvänsä, niin moni yritys on ehtojaan koronan johdosta kuitenkin muuttanut. Onnibus ei ole.

        Yrityksen tarkoitus on tuottaa voittoa, kyllä aivan niin. Mutta jos yrityksen arvot ja asenne eivät ole kohdallaan, niin helposti käy niin, että sitä voittoa ei tule.

        Monet ovat jo huomanneet, että Onnibussin yhteiskuntavastuu on tasan nolla. Toivottavasti myös muistavat sen koronan jälkeenkin ja valitsevat luotettavamman liikennöitsijän. Minä olen tehnyt paljon pohjatyötä ja saanut eritäin monta entistä onnibussin kannattajaa vaihtamaan bussiyhtiötä. Monet ovat kiitelleet vinkistä ja siitä, että ovat saaneet paljon mukavamman matkan kuin ahtaassa onnibussin keinonahkaistuimessa. Käännyttäminenkään ei ole ollenkaan vaikeaa. Monesti riittää kun näyttää muutaman onnibussilaisen kirjoittaman kommentin joko täältä tai joukkoliikennefoorumin sivuilta. Useimpien silmät ovat avautuneet kun huomaavat minkälaista porukkaa johtajaa myöden on tämän feikkibussiyhtiön taustalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat jo huomanneet, että Onnibussin yhteiskuntavastuu on tasan nolla. Toivottavasti myös muistavat sen koronan jälkeenkin ja valitsevat luotettavamman liikennöitsijän. Minä olen tehnyt paljon pohjatyötä ja saanut eritäin monta entistä onnibussin kannattajaa vaihtamaan bussiyhtiötä. Monet ovat kiitelleet vinkistä ja siitä, että ovat saaneet paljon mukavamman matkan kuin ahtaassa onnibussin keinonahkaistuimessa. Käännyttäminenkään ei ole ollenkaan vaikeaa. Monesti riittää kun näyttää muutaman onnibussilaisen kirjoittaman kommentin joko täältä tai joukkoliikennefoorumin sivuilta. Useimpien silmät ovat avautuneet kun huomaavat minkälaista porukkaa johtajaa myöden on tämän feikkibussiyhtiön taustalla.

        Ethän ole "unohtanut" kertoa paronien kartellisopasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ovat jo huomanneet, että Onnibussin yhteiskuntavastuu on tasan nolla. Toivottavasti myös muistavat sen koronan jälkeenkin ja valitsevat luotettavamman liikennöitsijän. Minä olen tehnyt paljon pohjatyötä ja saanut eritäin monta entistä onnibussin kannattajaa vaihtamaan bussiyhtiötä. Monet ovat kiitelleet vinkistä ja siitä, että ovat saaneet paljon mukavamman matkan kuin ahtaassa onnibussin keinonahkaistuimessa. Käännyttäminenkään ei ole ollenkaan vaikeaa. Monesti riittää kun näyttää muutaman onnibussilaisen kirjoittaman kommentin joko täältä tai joukkoliikennefoorumin sivuilta. Useimpien silmät ovat avautuneet kun huomaavat minkälaista porukkaa johtajaa myöden on tämän feikkibussiyhtiön taustalla.

        Totta turiset, minäkin olen jo jonkin aikaa käyttänyt pelkästään Koiviston Auton vuoroja, joskus satunnaisesti Kuopion Liikennettä. Tuttavat Porin puolessa kulkevat taas Satakunnan Liikenteen vuoroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas väärää tietoa muutosmaksun osalta. Monet liikennöitsijä, esim. Pekolan Liikenne, vaihtaa kuluitta lipun toiseen vuoroon kunhan asiakas soittaa suoraan liikennöitsijälle.

        "Taas väärää tietoa muutosmaksun osalta. Monet liikennöitsijä, esim. Pekolan Liikenne, vaihtaa kuluitta lipun toiseen vuoroon kunhan asiakas soittaa suoraan liikennöitsijälle."

        Pekolallahan ei edes ole omaa lippukauppaa, vaan palveluntuottaja on Matkahuolto, joka perii muutoksista maksun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas väärää tietoa muutosmaksun osalta. Monet liikennöitsijä, esim. Pekolan Liikenne, vaihtaa kuluitta lipun toiseen vuoroon kunhan asiakas soittaa suoraan liikennöitsijälle."

        Pekolallahan ei edes ole omaa lippukauppaa, vaan palveluntuottaja on Matkahuolto, joka perii muutoksista maksun.

        Selvitähän asia ennen kuin kirjoittelet palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas väärää tietoa muutosmaksun osalta. Monet liikennöitsijä, esim. Pekolan Liikenne, vaihtaa kuluitta lipun toiseen vuoroon kunhan asiakas soittaa suoraan liikennöitsijälle."

        Pekolallahan ei edes ole omaa lippukauppaa, vaan palveluntuottaja on Matkahuolto, joka perii muutoksista maksun.

        Kannattaa katsoa ko. liikennöitsijän nettisivut. Sieltä löytyy vastaus tähän ongelmaan.


    • Anonyymi

      Typerää onnibus ei suostu edes rahaa vastaan vaihtamaan lipun aikataulua samalle päivämäärälle. Ostin vahingossa väärän kellon ajalle bussilipun klo 11 vaikka piti olla aamu 7 vuoron. Olin valmis maksamaan lipun vaihdossa mutta asiakaspalvelu ei suostunut vaihtamaan lippua. Tässä älytöntä on se että bussi on 7 vuorolla käytännössä tyhjä joten tilaa on. Leikkivät lentoyhtiötä kannattaa käyttää muuta bussiyhtiötä tai vr jos on mahdollista. Asiakaspalvelu ja perus maalaisjärki puuttuu yhtiöltä kokonaan.

      • Anonyymi

        Ota nyt huomioon että Matkahuollolla, VR:llä ja varsinkin lentoyhtiöillä lipun pelkkä muutospalkkiokin on paljon suurempi kuin Onnibussilla kokonaan uusi lippu. Päälle tulee vielä uuden lipun hintaero ja muutoksesta halvempaan ei tietenkään hyvitetä mitään. VR:llä asiakaspalvelupuhelinkin on lisämaksullinen ja vain siinä voit vaihtaa lippusi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5466
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3283
    4. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2565
    5. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2152
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2077
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163
      1886
    8. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      14
      1368
    9. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      105
      1362
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1154
    Aihe