Pääsi taivaan kotiin.

Anonyymi

Tuollaisia mainintoja on kuolinilmoituksissa, useimmiten edesmennyt on lesta. Jokainen Raamattua tunteva tietää ettei ihminen mene kuollessaan taivaaseen vaan tuonelaan. Siellä odottavat kaikki hetkeä jolloin kuolleet heräteään samalla tavalla kuin Jeesus. Hän oli ensimmäinen kuolleista herätetty.

Mikä on vl puhujien opetus asiasta, se on mielenkiintoinen opillinen kysymys? Opetetaanko kuulijoille että jokainen vl uskova menee kuolinhetkellä taivaaseen?
Mikäli näin opetetaan ja lainataan tueksi jotakin jaetta Raamatusta silloin oppi on valhetta.

Kun täällä vl mainostaa että hänellä on Pyhä Henki niin se on luuloa. Sellainen ihminen on pahasti eksytetty kun PH on totuuden henki. Hän ei asu valheessa.
Kaikki jotka uskovat menevänsä taivaaseen kuollessaan, heillä on valheen henki. Heillä ei ole Jumalaa, ei Jeesusta eikä Pyhää Henkeä.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni kuolee yrittäessä.

    • Anonyymi

      Taivaaseen pääsyyn ei jeesuksii tarvii!
      Taivasten valtakunnan avvaimet on annettu meille lestaatiolaisille.
      Minkä lesta pidättää maan päällä, se on pidätetty myös taivaissa.

    • Anonyymi

      Hoitokokousten jälkeen oli väärin (syntiä) laittaa kuolinilmoitukseen, Uskossa turvaten Vapahtajaansa.
      Miksi niin ei enää saanut laittaa, tietäisikö joku kertoa?

      • Anonyymi

        Tietysti se on keksitty rajoitus monien muiden liikkeen keksimien sääntöjen kanssa. Kuolinilmoitus on verrattavissa kaupallisiin ilmoitukseen. Se on maksulinen ilmoitus ja sen laatija ja maksaja saa tehdä sen haluamaansa muotoon. Ihmetyttää kyllä miksi ulkopuolinen säätää sitäkin? Eihän asia kuulu sille.
        Toisaalta se paljastaa erään tosiasian. Liike kieltää ettei kuollut saanut uskoa Vapahtajaansa.
        En tiedä sitten kehenkä kuollut piti uskoa jollei Jeesukseen. Se on pelastuksen ehto että uskoo Jeesukseen. Näissä keskusteluissa paljastuu yhä kummallisempia asioita velluista.


      • Anonyymi

        Voisiko TÄHTIRYHMÄ vastata tähän, miksi Uskossa turvaten Vapahtajaansa ei ole vl-uskovaiselle sopiva teksti kuolinilmoitukseen.


      • Anonyymi

        Hellarivapari mustalaiset tekee kauppoja Jumalan kanssa rahalla koko ajan . Eläinuhrit . Tavaralla sitten varastellaan . Kymmenykset eläinuhrit ympärileikkaus lihaan ....voi olla ettei taivas aukeaa niillä ollenkaan .


      • Anonyymi

        Uskossa turvaten rahaan ja mammonaan . Ympärileikattu on joukkoraiskannut taas.


    • Anonyymi

      Olisiko niin, että ihmisellä on SIELU ! , joka nousee ylös "taivaisiin" ?
      Sitten kun Jeesus tulee toisen kerran, meidät "temmataan, tuuliin ja pilviin ", Raamatun sanoin, haudat aukenevat ja niin edelleen....
      Lukekaa Raamattua !!

      • Anonyymi

        Elävä ihminen tai eläin on itsessään elävä sielu= elävä olento. Kun ihminen kuolee hän on kuollut sielu=olento.
        Itämaisissa uskonnoissa on käsitys että ihmisellä on sielu joka jatkaa elämää. Samoin oli aikoinaan kirkossa jossa myytiin rahalla aneita jotta ihmisen sielun kärsimys kiirastulessa helpottuisi.
        Kun ihminen kuolee hän on kuollut. Sielullinen=lihallinen.


      • Anonyymi

        En kyllä lähtisi hautoja avaamaan. Hirmuinen kalman haju nousee... Ilma pilaantuu ja on vaikea hengittää. Saattaa joku ruttobakteerikin herätä siinä samalla.
        Niin että jätetään ne haudat visusti rauhaan!


      • Anonyymi

        Opettaako vl saarnaaja että kuolleesta irtoaa sielu joka menee taivaaseen? Selittäkää nyt vl opetuslapset onko se totta. Teille sitä on seuroissa taatusti saarnattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettaako vl saarnaaja että kuolleesta irtoaa sielu joka menee taivaaseen? Selittäkää nyt vl opetuslapset onko se totta. Teille sitä on seuroissa taatusti saarnattu.

        Puhujaa kuuntelin. Hän perusteli että kun vl kuolee hän menee taivaan kotiin.
        Joh.14.
        1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        Onko Jeesus käynyt noutamassa jokaisen kuolleen erikseen taivaaseen. Millainen tapahtuma se on ollut kun siitä ei kukaan puhu mitään. Eikä kukaan ole nähnyt muuta kuin että kuollut on haudattu.


    • Anonyymi

      Kannattaa tulla seuroihin!
      Täällä me uskovaiset päästämme ihmisiä Taivaan Kotiin.
      Jeesuksii ei tarvita!

      • Anonyymi

        Taivaan kotiin pääsy ei oo koskaan ollu yhtä helppoa. Se riittää, että sie tuut seuroihin ja nostat kättä pystyyn.
        Ei ees tarvi synnintunnustusta lausuu ni veljet jo vapahuttaa siun sielun


    • Anonyymi

      Kannattaa tulla seuroihin meidänkin saarnamiehet hoitaa syntisen taivaskelpoiseksi helposti ja iloisesti ota pikkuisen kymmenyksiä mukaan ihan sivujuontoisesti kolehtiimme tarviihan saarnamiehenkin syödä.
      Tervetuloa

      • Anonyymi

        Aneet ne on Mooseksen uskoisillakin niin. Lahjukset . Lestat on laittanut kaikki ihmiset saatanalle niin ei ihme että ryöstöä on .


      • Anonyymi

        Kymmenykset on myös Hell Ari vapari esikoiset synagogat moskeijat ja ympärileikkaukset eläinuhrit . Ihmisuhreja rahauhreja .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenykset on myös Hell Ari vapari esikoiset synagogat moskeijat ja ympärileikkaukset eläinuhrit . Ihmisuhreja rahauhreja .....

        ota rauhassa, pukki tulee viikon päästä jo !


    • Anonyymi

      Mun yks ip-osite bannattiin täälä en ymmärrä miksi en ole mitään pahaa ees kommentoinut.

      • Anonyymi

        Siis osoite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis osoite.

        se tulee takasin on vain lainassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se tulee takasin on vain lainassa.

        En ole lainannut yhtään mitään.
        Tuli semmoinen teksti että sun ip-osoite on jäähyllä.


    • Anonyymi

      Enää harvmmin näkee kuolinilmoituksissa tuota mantraa " uskossa turvaten Vapahtajaansa". Sitten on näitä muita tokaisuja, kuten pääsi taivaan kotiin, muutti taivaan kotiin jne.. Kun toivotuksessa lukee; "jälleennäkemisen toivossa", niin se kuulostaa jo paremmalta, mutta samalla ilmaisee sen, ettei asia ole ihan varmaa. Toivossa on kuitenkin hyvä elää ja hyvä niin.
      Enää ei kuitenkaan langeteta helvetin tuomioita ns."epäuskoisille". Merkillle pantavaa on se, ettei nykytiede ole päässyt yhteyteen henkimaailman kanssa, jonne kuolevien sanotaan menevän. Kuolevien uskotaan siirtyvän henkimaailman tietoisuuteen. Miten he voisivatkaan, kun emme elävillä aivoillammekaan saa yhteyttä tuonpuoleiseen, niin kuinka sitten kuolevilla ja sen myötä toimimattomilla aivoillakaan voisi sada yhteyden henkimaailmaan. Tämä taivaan kotiin siirtyminen kuolemassa on vaan sellainen kuvaannollinen tapa, jolla jälkeenjääneitä lohdutetaan. Mitä enemmän avaruutta tutkitaan ja siitä saadaan selville, on edessä vain kuolevia tähtijärjestelmiä, eikä kuvitellusta taivaasta ole minkäänlaista havaintoa. Kuolleetko muka saisivat yhteyden avaruuden kätkettyyn taivaskotiin, mutta elävät eivät ? Usko on nimensä mukaisesti lapsen kaltaista, eli aikuisen pitäisi pystyä uskomaan lapsen lailla, ei aikuisen lailla.
      Eikat se nyt ole tuomittavaa, jos aikuinen ei pysty uskomaan. Uskovaiseksi tekeytyminenkään ei ole oikea tapa. Kuitenkin me olemme uskovinamme. Taivas usko on sitä varten ettemme sortuisi viinaan ja moraalittomaan elämään, joka vie ajallisen elämän turmioon. Toki meitä on monia, jotka selviämme ilman taivas uskoa tai viinaa, johon suurin osa ihmisistä toivonsa perustaa.

      • Anonyymi

        Uskomuksilla maalataan mielikuvia joista puuttuu todellisuus. Ihmiskunnan koko historian aikana uskomukset ovat vahvasti hallineet elämää. Taivas on myös uskomukseen perustuva kuvitteellinen paikka hyville ihmisille. Vastaavasti manala ja muut kauhujen paikat ovat pahoja varten.
        Ehkä nykyihminen on uskomuksissa samalla tasolla kuin muinaiset kansat. Yhä uskotaan helvetin olemassa oloon joka on kauhujen paikka. Sinne joutuvat pahat. Missä se on, sitä ei kukaan tiedä. Siitä huolimatta jotkut ovat valmiita lähettämään lähimmäisiään helvettiin.
        Taivas on hyviä varten. Missä taivas on, ketä siellä on, mitä siellä tehdään ja ovatko kaikki henkiä. Sitäkään ei kukaan tiedä.
        Fakta lienee se ettei uskomuksilla voi perustella olematonta. Silti uskomuksilla on yhä tilaa ihmismielissä. Ehkä olemme vielä niin alkukantaisia että tarut ja mielikuvitus ohjaavat elämää. Toisilla vahvemmin, toiset eivät usko uskomuksiin.


    • Anonyymi

      Samaa itekki ihimetelly. Ja sitte ku me ei oikeesti voida tietää, kuka lopulta pääsee ja kuka ei. Eihän me voida tietää, oliko kuollut tekouskomassa. Me kun emme yksinkertaisesti kukaan voi varmaksi tietää toisen sydämentilaa. Todistus seurakunnalta on aina ollu minulle ongelmallinen tässä herätysliikkeessä. Miksi pitää olla joku todistus seurakunnalta, kun se voi todistetusti olla erehtyväinen niin ku me kaikki ihmiset. Seassamme on myös patologisia valehtelijoita, narsisteja yms luikureita. Onhan jopa puhujasetiä syyllistynyt erilaisiin rikoksiin. Ja nämä sitten myöntävät näitä taivaspasseja.
      Epäilen yhä enemmän koko herätysliikkeeni mielekkyyttä ja uskottavuutta. Paljon on lähipiiriänikin lähtenyt tästä liikkeestä. Joskohan kohta minäkin.... Seurailen tilannetta.

      • Anonyymi

        Mikä olisi sitten vaihtoehto liikkeen jättämisen jälkeen ? En kehoita riehaantumaan, eli alkamaan käydä ravinteleissa vetämässä pää täyteen. Liikkeessä oleminen on koko ajan sellaista teeskentelyä, mutta sellaisenkin voi omaksua ja elää vaikka koko ikänsä teatterimaisessa olotilassa. Jumalan sanotaan olevan kaikkivaltias ja minulle ei koskaan ole valjennut, että miksi piti tämmöinen ristinkuolema näytös järjestää, kun sitä ilmankin olis pärjätty ja voitu pelastua. Jumalalle ei ole mikään mahdotointa, niin silti piti tämmöinen murhenäytelmä järjestää. Jumala itse tuli ihmiseksi kokeillakseen, miltä tuntuu olla ihminen, mutta säilytti silti taikurin vallan, eli pystyi tekemään ihmeitä herättämällä itse itsensä kuolleista ja rukoili itse itsellensä sovitusta. Aivan järjen köyhää hommaa. Ja miten pitkä aika siitä jo onkaan tästä ristin kuolemasta ja elämä jatkuu aina vain pahempana. Mikään ei siis muuttunut maailamssa, vaikka Jumala taikoi itsensä ihmiseksi ja Jumalan itsensä pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi kolmiyhteyksineen. Jumalaan ja taivaaseen ei olla saatu koskaan mitään yhteyttä. Jeesus taitaa olla vielä alkumetreillä lähtiessään kohti taivasta menemään. Koska valonkin nopeus on hidasta, niin ei se hengen voimakaan ole sen nopeampaa, eli Jeesus saa kiitää vielä tuhansia vuosia, eikäö sittenkään saavuta sitä avaruuden olinpaikkaa, jossa taivaskoti olisi. Milläs nopeudella se Sielu sitten liitää ? Ei, ei nämä uskon asiat käy järkeen. Pikkulapset uskoo satuihin ja meidän aikuistenkin pitäisi niihin uskoa, vaikka emme pystyisi. Jos et pysty uskomaan, olet epäuskoinen . Mitä on epäusko ? Onko siinä jotain uskoa kuitenkin ? Poliisikin epäilee aina ja on täten epäuskoinen. Epäilee, vaikka itse tutkii ja selvittää tai on epäilevinään niinkuin mekin, että olemme uskovinamme.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi sitten vaihtoehto liikkeen jättämisen jälkeen ? En kehoita riehaantumaan, eli alkamaan käydä ravinteleissa vetämässä pää täyteen. Liikkeessä oleminen on koko ajan sellaista teeskentelyä, mutta sellaisenkin voi omaksua ja elää vaikka koko ikänsä teatterimaisessa olotilassa. Jumalan sanotaan olevan kaikkivaltias ja minulle ei koskaan ole valjennut, että miksi piti tämmöinen ristinkuolema näytös järjestää, kun sitä ilmankin olis pärjätty ja voitu pelastua. Jumalalle ei ole mikään mahdotointa, niin silti piti tämmöinen murhenäytelmä järjestää. Jumala itse tuli ihmiseksi kokeillakseen, miltä tuntuu olla ihminen, mutta säilytti silti taikurin vallan, eli pystyi tekemään ihmeitä herättämällä itse itsensä kuolleista ja rukoili itse itsellensä sovitusta. Aivan järjen köyhää hommaa. Ja miten pitkä aika siitä jo onkaan tästä ristin kuolemasta ja elämä jatkuu aina vain pahempana. Mikään ei siis muuttunut maailamssa, vaikka Jumala taikoi itsensä ihmiseksi ja Jumalan itsensä pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi kolmiyhteyksineen. Jumalaan ja taivaaseen ei olla saatu koskaan mitään yhteyttä. Jeesus taitaa olla vielä alkumetreillä lähtiessään kohti taivasta menemään. Koska valonkin nopeus on hidasta, niin ei se hengen voimakaan ole sen nopeampaa, eli Jeesus saa kiitää vielä tuhansia vuosia, eikäö sittenkään saavuta sitä avaruuden olinpaikkaa, jossa taivaskoti olisi. Milläs nopeudella se Sielu sitten liitää ? Ei, ei nämä uskon asiat käy järkeen. Pikkulapset uskoo satuihin ja meidän aikuistenkin pitäisi niihin uskoa, vaikka emme pystyisi. Jos et pysty uskomaan, olet epäuskoinen . Mitä on epäusko ? Onko siinä jotain uskoa kuitenkin ? Poliisikin epäilee aina ja on täten epäuskoinen. Epäilee, vaikka itse tutkii ja selvittää tai on epäilevinään niinkuin mekin, että olemme uskovinamme.,

        Sen verran luin rivien välistä että on sulla samaa ajatus maailmaa kun mulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi sitten vaihtoehto liikkeen jättämisen jälkeen ? En kehoita riehaantumaan, eli alkamaan käydä ravinteleissa vetämässä pää täyteen. Liikkeessä oleminen on koko ajan sellaista teeskentelyä, mutta sellaisenkin voi omaksua ja elää vaikka koko ikänsä teatterimaisessa olotilassa. Jumalan sanotaan olevan kaikkivaltias ja minulle ei koskaan ole valjennut, että miksi piti tämmöinen ristinkuolema näytös järjestää, kun sitä ilmankin olis pärjätty ja voitu pelastua. Jumalalle ei ole mikään mahdotointa, niin silti piti tämmöinen murhenäytelmä järjestää. Jumala itse tuli ihmiseksi kokeillakseen, miltä tuntuu olla ihminen, mutta säilytti silti taikurin vallan, eli pystyi tekemään ihmeitä herättämällä itse itsensä kuolleista ja rukoili itse itsellensä sovitusta. Aivan järjen köyhää hommaa. Ja miten pitkä aika siitä jo onkaan tästä ristin kuolemasta ja elämä jatkuu aina vain pahempana. Mikään ei siis muuttunut maailamssa, vaikka Jumala taikoi itsensä ihmiseksi ja Jumalan itsensä pojaksi ja Pyhäksi Hengeksi kolmiyhteyksineen. Jumalaan ja taivaaseen ei olla saatu koskaan mitään yhteyttä. Jeesus taitaa olla vielä alkumetreillä lähtiessään kohti taivasta menemään. Koska valonkin nopeus on hidasta, niin ei se hengen voimakaan ole sen nopeampaa, eli Jeesus saa kiitää vielä tuhansia vuosia, eikäö sittenkään saavuta sitä avaruuden olinpaikkaa, jossa taivaskoti olisi. Milläs nopeudella se Sielu sitten liitää ? Ei, ei nämä uskon asiat käy järkeen. Pikkulapset uskoo satuihin ja meidän aikuistenkin pitäisi niihin uskoa, vaikka emme pystyisi. Jos et pysty uskomaan, olet epäuskoinen . Mitä on epäusko ? Onko siinä jotain uskoa kuitenkin ? Poliisikin epäilee aina ja on täten epäuskoinen. Epäilee, vaikka itse tutkii ja selvittää tai on epäilevinään niinkuin mekin, että olemme uskovinamme.,

        Raamattu sisältää koottuja kertomuksia, perimätietoja ja muinaisista kulttuureista lainattuja taruja. Sitä ei voi kukaan kiistää. Esimerkiksi vedenpaisumustaru on lainattu Raamattuun sumerilaisten Gilgames eepoksesta. Se on maailman vanhin eepos.

        Raamatun mukaan Aatami luotiin noin reilu 6000 vuotta sitten. Kirjan alkusanat kuuluvat, ja maa oli autio ja tyhjä. Kuitenkin tiede näyttää toteen että neoliittikaudella 10 000 eaa oli ihmisiä jotka viljelivät maata ja osasivat rakentaa asumuksia mm Turkissa. Kuka heidät oli luonut ?
        Raamatussa jokin selittämätön asia on hengen aiheuttama. Eräs kertomus jolle on lääketieteellinen selitys löytyy Mark. 9. Siinä kuvauksen perusteella pojalla oli epilepsia. Se ei ole hengen aiheuttama kuten luultiin.
        Kun tuon kirjan kertomusten pohjalta maailmaan on syntynyt yli 10 000 erilaista uskoa ja uskontoa niin valinnanvaraa on. Jokainen niistä on se ainoa oikea ja muut ovat väärässä.
        Tämä toteutuu Suomessakin. Eli jokaisen pitää itse ratkaista mitä uskoo, ketä uskoo vai uskooko mitään tai ketään. Sikäli vapaa ja helppo ratkaisu joka toimii hyvin.


    • Anonyymi

      Sielu senkun vaeltaa , jos on ihmiseksi elänyt saattaa uudestisyntyä Suomeen , jos taas hulttiona niin varmaan sinne Saharan eteläpulelle .-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4425
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      240
      2184
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1610
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      270
      1227
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1107
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1055
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe