Tämä PK-seudeun ruotskinkielisin kaupunkin kokee myös kiinnostavaa muutosta.
"Espoon tämän vuoden väestönkasvusta lähes 100 % vieraskielisiä"
"Sen sijaan kuntien välinen muutto oli tappiollinen 28 prosenttia, sillä Espoosta muutetaan nyt runsain määrin muualle. Laskua edellisvuoteen oli peräti 1 600 asukasta.
Vieraskielisiä, eli muuta kuin suomea tai ruotsia äidinkielenään puhuvia asukkaita Espoossa oli toukokuun lopussa 54 700, mikä on lähes 19 prosenttia koko väestöstä ja heidän osuutensa vuoden 2020 tammi–toukokuun väestönkasvusta oli lähes 100 prosenttia"
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/2332993
Espoossakin siis alkaa ruotsinkieli olemaan ahtaalla ja väestö karkaa kovaa vauhtia. Ei pelastanut edes hieno ruotsinkielinen ilmapiiri 😂
Espoo kehittyy
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
En usko, että tällainen väestökehitys vaikuttaa kansalliskieliimme, mutta muuten se voi kyllä vaikuttaa. Ja kaikki vaikutukset eivät välttämättä ole positiivisia. Pitäisi pitää huoli siitä, ettei Suomeen tule gettoja, joissa asuu pelkästään maahanmuuttajia. Eli rakennuspolitiikan pitää olla sellainen, että omistus- ja vuokrayhtiöt ovat sekaisin, kuten tähänkin asti Suomessa on pääasiassa ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 462604
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322245- 792158
- 951966
- 321732
- 121546
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171497Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil291316