Rengaspaineanturit, pitääkö toimia?

Anonyymi

Mitä katsastus säännöt sanoo uudempien autojen rengaspaineanturien toiminnasta? Jos mennään ihan kirjan mukaan eli tuleeko katsastuksessa hylky tai korjauskehoitus jos rengaspaine vikavalo palaa?

Luin netistä että akkukäyttöiset anturit vanteen kyljessä (renkaan sisällä) saattaa maksaa jopa 250e kaikkiin pyöriin (4kpl). Katson/lisään kuitenkin rengaspaineet noin 2 kuukauden välein ja ajan autollani itse lähes aina, joten tuntuu aika turhalta tulevaisuudessa uusia niitä ennenkuin renkaat ovat vaihtokunnossa. Kaikkine rengastöineen (vanha rengas pois, uusi anturi vanteeseen, vanha rengas takaisin) maksaa päälle 300e, joten tuntuu aika turhalta työltä jos renkailla on elinikää enään 2-3 kautta minun ajoillani. eikä uusiakaan viitsi reilusti etukäteen ostaa. Kuulemma akkukäyttöiset anturit kestää noin 5 vuotta kunnes akku (yksitellen) loppuu vaikka itse anturi olisi ehjä.

2

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anturit eivät ymmärtääkseni kuulu ns. tyyppikatsastusvarusteisiin. (Kirjoitetaan siis yhteen!)
      Tulivat ensimmäisenä ranskalaisiin, mm. Peugeoteihin.
      Näin ollen niiden ei tarvitse toimia. Toimiessaan niin ne ovat tosin hyvä apuväline, sillä harvoin rengas tyhjenee kerralla, vaan vähitellen, jolloin toimenpiteisiin ennättää ryhtyä.
      Kun naula, tms. aikansa on rengasta kalvanut, loppuilma tulee sitten kyllä kerralla ulos.
      Jos vaikka talvivanteissa varottimia ei ole, ne saa ainakin mersuissa pois päältä, jos se keltainen valo kojelaudassa häiritsee.

    • Anonyymi

      Jos mennään kirjan mukaan, niin ensiasennusrenkaissa pitää toimia. Käytännössä ei merkitystä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      111
      3644
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      285
      2509
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2150
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1931
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1689
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1162
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      80
      1091
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      970
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      77
      927
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      912
    Aihe