Mitä katsastus säännöt sanoo uudempien autojen rengaspaineanturien toiminnasta? Jos mennään ihan kirjan mukaan eli tuleeko katsastuksessa hylky tai korjauskehoitus jos rengaspaine vikavalo palaa?
Luin netistä että akkukäyttöiset anturit vanteen kyljessä (renkaan sisällä) saattaa maksaa jopa 250e kaikkiin pyöriin (4kpl). Katson/lisään kuitenkin rengaspaineet noin 2 kuukauden välein ja ajan autollani itse lähes aina, joten tuntuu aika turhalta tulevaisuudessa uusia niitä ennenkuin renkaat ovat vaihtokunnossa. Kaikkine rengastöineen (vanha rengas pois, uusi anturi vanteeseen, vanha rengas takaisin) maksaa päälle 300e, joten tuntuu aika turhalta työltä jos renkailla on elinikää enään 2-3 kautta minun ajoillani. eikä uusiakaan viitsi reilusti etukäteen ostaa. Kuulemma akkukäyttöiset anturit kestää noin 5 vuotta kunnes akku (yksitellen) loppuu vaikka itse anturi olisi ehjä.
Rengaspaineanturit, pitääkö toimia?
2
1080
Vastaukset
Anturit eivät ymmärtääkseni kuulu ns. tyyppikatsastusvarusteisiin. (Kirjoitetaan siis yhteen!)
Tulivat ensimmäisenä ranskalaisiin, mm. Peugeoteihin.
Näin ollen niiden ei tarvitse toimia. Toimiessaan niin ne ovat tosin hyvä apuväline, sillä harvoin rengas tyhjenee kerralla, vaan vähitellen, jolloin toimenpiteisiin ennättää ryhtyä.
Kun naula, tms. aikansa on rengasta kalvanut, loppuilma tulee sitten kyllä kerralla ulos.
Jos vaikka talvivanteissa varottimia ei ole, ne saa ainakin mersuissa pois päältä, jos se keltainen valo kojelaudassa häiritsee.- Anonyymi
Jos mennään kirjan mukaan, niin ensiasennusrenkaissa pitää toimia. Käytännössä ei merkitystä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332104Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.471721Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121496Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041236Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041034Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76988- 59865
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34862Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52799Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101753