Venäläinen Yango laajentaa reviirillenne, ja se tulee nopealla aikataululla viemään suuren osan ajoistanne.
Yango maksaa yleensä korkeintaa puolet siitä mitä ns. oikea taksi ja voin luvata, että sana leviää kyllä ihmisten keskuudessa. Muutamassa kuukaudessa ymmärrätte mitä tarkoitan.
Onnea turku ja tampere!
59
1023
Vastaukset
- Anonyymi
Persaukiset ottakoot minkä taksin haluavat, me maksukysyiset haluamme laatua ja palvelua.
- Anonyymi
No sitä laatua ja palvelua on turha odottaa perinteisiltä takseilta. Uberissa on ollut selkeästi parempi laatu pääkaupunkiseudulla. Ja hienoa että taksikuski esittää itse olevansa maksukykyinen asiakas.
- Anonyymi
Mä ajoin Uberia pari kuukautta alan vapautuksen jälkeen. Olin ajanut opiskeluaikana taksia, joten kaupunki oli tuttu. Uberin asiakaskunta on kyllä korkeammin koulutettua kuin taksien. Esim. alkoholistit puuttuu kokonaan.
Kaikki veloitukset hoituu automaattisesti kortilta, joten ei tullut koskaan eteen tilannetta, että asiakas ei olisi maksukykyinen. Asiakkaina oli tunnettuja henkilöitä ihan talouselämän huipulta. Moni kehui Uberia sen kansainvälisyyden takia. Yhdellä sovelluksella saat kyydit ulkomailla ja kotimaassa.
Noita palveluita ei todellakaan käytä persaukiset ja käyttäjäkunta on fiksumpaa kuin tavallisessa taksissa. Asiakkaatkin käyttäytyy hyvin kun ne arvostellaan joka kyydin jälkeen. Taisin ajaa joku 300-350 kyytiä ja hankalia tapauksia oli 0 kpl.
Yksi vanha kolleega ajelee vielä Taksi Helsingin autoa ja omalla ajallaan myös Uberiä ja sen mukaan Uberin kuljettajasovellus on huomattavasti parempi kuin Taksi Helsingin käyttämä.
Itse ajoin silloin kuin oli DDS:n laitteet vielä ja ainakin ne oli todella vanhanaikaiset. Mutta suuri osa autoilijoista ei ymmärtänyt tietotekniikasta mitään niin ehkä siksi ei ollu viisasta panostaa nykyaikaisiin laitteisiin.
Vieläkö Taksi Helsingin päätöksistä vastaa vanhat autoilijat jotka elävät menneisyydessä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ajoin Uberia pari kuukautta alan vapautuksen jälkeen. Olin ajanut opiskeluaikana taksia, joten kaupunki oli tuttu. Uberin asiakaskunta on kyllä korkeammin koulutettua kuin taksien. Esim. alkoholistit puuttuu kokonaan.
Kaikki veloitukset hoituu automaattisesti kortilta, joten ei tullut koskaan eteen tilannetta, että asiakas ei olisi maksukykyinen. Asiakkaina oli tunnettuja henkilöitä ihan talouselämän huipulta. Moni kehui Uberia sen kansainvälisyyden takia. Yhdellä sovelluksella saat kyydit ulkomailla ja kotimaassa.
Noita palveluita ei todellakaan käytä persaukiset ja käyttäjäkunta on fiksumpaa kuin tavallisessa taksissa. Asiakkaatkin käyttäytyy hyvin kun ne arvostellaan joka kyydin jälkeen. Taisin ajaa joku 300-350 kyytiä ja hankalia tapauksia oli 0 kpl.
Yksi vanha kolleega ajelee vielä Taksi Helsingin autoa ja omalla ajallaan myös Uberiä ja sen mukaan Uberin kuljettajasovellus on huomattavasti parempi kuin Taksi Helsingin käyttämä.
Itse ajoin silloin kuin oli DDS:n laitteet vielä ja ainakin ne oli todella vanhanaikaiset. Mutta suuri osa autoilijoista ei ymmärtänyt tietotekniikasta mitään niin ehkä siksi ei ollu viisasta panostaa nykyaikaisiin laitteisiin.
Vieläkö Taksi Helsingin päätöksistä vastaa vanhat autoilijat jotka elävät menneisyydessä?Ajelee taksi helsinkiä ja omalla ajallaan uberia??
Mitä tää tarkottaa selkosuomeksi?
Miksei aja koko ajan uberia? Viimeinen kysymys oli retorinen mutta jos keksit jonkun järkevän syyn miksi joku mieluummin istuu 2 tuntia tolpalla alkoholistuasiakasta odotellen kuin ajaa noita fiksuja asiakkaita 5 tunnissa, niin kerro ihmeessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä ajoin Uberia pari kuukautta alan vapautuksen jälkeen. Olin ajanut opiskeluaikana taksia, joten kaupunki oli tuttu. Uberin asiakaskunta on kyllä korkeammin koulutettua kuin taksien. Esim. alkoholistit puuttuu kokonaan.
Kaikki veloitukset hoituu automaattisesti kortilta, joten ei tullut koskaan eteen tilannetta, että asiakas ei olisi maksukykyinen. Asiakkaina oli tunnettuja henkilöitä ihan talouselämän huipulta. Moni kehui Uberia sen kansainvälisyyden takia. Yhdellä sovelluksella saat kyydit ulkomailla ja kotimaassa.
Noita palveluita ei todellakaan käytä persaukiset ja käyttäjäkunta on fiksumpaa kuin tavallisessa taksissa. Asiakkaatkin käyttäytyy hyvin kun ne arvostellaan joka kyydin jälkeen. Taisin ajaa joku 300-350 kyytiä ja hankalia tapauksia oli 0 kpl.
Yksi vanha kolleega ajelee vielä Taksi Helsingin autoa ja omalla ajallaan myös Uberiä ja sen mukaan Uberin kuljettajasovellus on huomattavasti parempi kuin Taksi Helsingin käyttämä.
Itse ajoin silloin kuin oli DDS:n laitteet vielä ja ainakin ne oli todella vanhanaikaiset. Mutta suuri osa autoilijoista ei ymmärtänyt tietotekniikasta mitään niin ehkä siksi ei ollu viisasta panostaa nykyaikaisiin laitteisiin.
Vieläkö Taksi Helsingin päätöksistä vastaa vanhat autoilijat jotka elävät menneisyydessä?Ei. Taksi Helsingissä ei taida olla enäää yhtään autoilijaa töissä. hallituksessa muutama. Vincit hoitaa apin kehityksen
- Anonyymi
Yangot on uusia lataushybrideitä ja kuskit usein suomalaisia, eli siis parempaa laatua kuin saastuttaja Taksi Helsingiltä tai Lähitaksilta joilla ei ole enää suomalaisia kuskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yangot on uusia lataushybrideitä ja kuskit usein suomalaisia, eli siis parempaa laatua kuin saastuttaja Taksi Helsingiltä tai Lähitaksilta joilla ei ole enää suomalaisia kuskeja.
Höpö höpö. Oman huomioni mukaan suurim osa Yangon autoista on vanhoja skodia ja tojoja, kuskit karvoituksesta päärellen muualta muuttaneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Oman huomioni mukaan suurim osa Yangon autoista on vanhoja skodia ja tojoja, kuskit karvoituksesta päärellen muualta muuttaneita.
Oma huomioni on toisenlainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Taksi Helsingissä ei taida olla enäää yhtään autoilijaa töissä. hallituksessa muutama. Vincit hoitaa apin kehityksen
Vincitistä puheenollen. Kuka muistaa #pornogaten tuossa pari vuotta sitten Vincitillä? Homma jatkuu edelleen suljetuilla Slackkikanavilla... Todella surullista.
- Anonyymi
Pummeille pitää olla pummikuljetus. Se ei muuta mitään, eikä vie takseilta yhtään asiakasta. Ei pummit aiemminkaan ole taksilla kulkeneet. Ne kulkee bussilla, sähköpotkulaudoilla tai uuberilla ja jangolla. Hyvä niin, ettei hyvien autojen penkit likastu eikä autoon jää pummin löyhkää. Sitten en voisi itse enää matkustaa taksilla, kun 300 euron housuihin voisi tulla tahroja.
- Anonyymi
Asiasta on muuten tehty ihan tutkimus. Linkitän tähän uutisen tutkimuksen tuloksista.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-and-airbnb-are-only-used-young-rich-and-well-educated-study-finds-a7037531.html
Myös kuskeja on tutkittu ja hekin ovat korkeammin koulutettuja perinteisiin takseihin nähden.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/the-typical-uber-driver-better-educated-less-ethnically-diverse
Tämän näkee myös Suomessa. Helsingissä usein saa Uber-kuskin jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta on muuten tehty ihan tutkimus. Linkitän tähän uutisen tutkimuksen tuloksista.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-and-airbnb-are-only-used-young-rich-and-well-educated-study-finds-a7037531.html
Myös kuskeja on tutkittu ja hekin ovat korkeammin koulutettuja perinteisiin takseihin nähden.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/the-typical-uber-driver-better-educated-less-ethnically-diverse
Tämän näkee myös Suomessa. Helsingissä usein saa Uber-kuskin jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto.Linkitä myös Somaliasta ja Kanadasta. Nekään eivät liity Suomeen, eikä suomalaisiin tapoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkitä myös Somaliasta ja Kanadasta. Nekään eivät liity Suomeen, eikä suomalaisiin tapoihin.
Luuletko, että Suomessa taksikuskit on koulutetumpia ja Uber asiakkaat persaukisia?
Tutkimuksissa tutkittiin Uberin kuljettajia kokonaisuutena, ei vain Kanadassa ajavia.
Persaukiset ottavat juoksutaksit perinteisistä takseista, koska Uberille on annettava korttitiedot ja siellä on oltava katetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta on muuten tehty ihan tutkimus. Linkitän tähän uutisen tutkimuksen tuloksista.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-and-airbnb-are-only-used-young-rich-and-well-educated-study-finds-a7037531.html
Myös kuskeja on tutkittu ja hekin ovat korkeammin koulutettuja perinteisiin takseihin nähden.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/the-typical-uber-driver-better-educated-less-ethnically-diverse
Tämän näkee myös Suomessa. Helsingissä usein saa Uber-kuskin jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto.Hyvä, että jotain työtä tehdään itsensä elättämiseksi. Askarruttaa kuitenkin se, miksi nämä mestarit eivät ole jääneet parempiin hommiin, vai onko kyse siitä, että ovat jotenkin keplotelleet tutkintonsa läpi rimaa hipoen ? Töissä tämä sitten paljastui, eikä suojatyöpaikkaa ollut tarjolla vaan kenkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että jotain työtä tehdään itsensä elättämiseksi. Askarruttaa kuitenkin se, miksi nämä mestarit eivät ole jääneet parempiin hommiin, vai onko kyse siitä, että ovat jotenkin keplotelleet tutkintonsa läpi rimaa hipoen ? Töissä tämä sitten paljastui, eikä suojatyöpaikkaa ollut tarjolla vaan kenkää.
Mä oon ollu Helsingissä parin Uber-kuskin kyydissä jotka työskenteli start-upeissa. Ihan fiksua pitää start-upin kulurakenne kevyenä ja hankkia osa tuloista Uberin/Woltin kaltaisista palveluista. Pienentää myös yrittämisen riskejä kun ei elä lainarahalla. Uber myös soveltuu paremmin tällaiseen väliaikaiseen työhön sen tarjoaman vapauden vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta on muuten tehty ihan tutkimus. Linkitän tähän uutisen tutkimuksen tuloksista.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-and-airbnb-are-only-used-young-rich-and-well-educated-study-finds-a7037531.html
Myös kuskeja on tutkittu ja hekin ovat korkeammin koulutettuja perinteisiin takseihin nähden.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/the-typical-uber-driver-better-educated-less-ethnically-diverse
Tämän näkee myös Suomessa. Helsingissä usein saa Uber-kuskin jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto.Entäs ne jotka vääntää uukkarin ratikan kylkeen tai ajaa motaria väärään suuntaan? Tai jää keskelle risteystä "peura ajovaloissa" ilme naamallaan odottamaan asiakasta. Varmaan sitä yhteiskunnan kermaa, tutkinto ja kaikki.
Ei tällaisia ennen taksissa näkynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta on muuten tehty ihan tutkimus. Linkitän tähän uutisen tutkimuksen tuloksista.
https://www.independent.co.uk/news/business/news/uber-and-airbnb-are-only-used-young-rich-and-well-educated-study-finds-a7037531.html
Myös kuskeja on tutkittu ja hekin ovat korkeammin koulutettuja perinteisiin takseihin nähden.
https://ottawacitizen.com/news/local-news/the-typical-uber-driver-better-educated-less-ethnically-diverse
Tämän näkee myös Suomessa. Helsingissä usein saa Uber-kuskin jolla on vähintään alempi korkeakoulututkinto.Voi hyvää päivää.. Mistä osaat päätellä, mikä kenenkin kuskin koulupohja on? Iranilainen lammaspaimen kertoo sulle olevansa oikeasti diplomi insinööri ja sinä tyhmänä nyökyttelet että jees jees.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko, että Suomessa taksikuskit on koulutetumpia ja Uber asiakkaat persaukisia?
Tutkimuksissa tutkittiin Uberin kuljettajia kokonaisuutena, ei vain Kanadassa ajavia.
Persaukiset ottavat juoksutaksit perinteisistä takseista, koska Uberille on annettava korttitiedot ja siellä on oltava katetta.Opettele tyttö lukemaan. Kyselyissä ei verrattu muihin takseihin ollenkaan, joten se on arvoton vertaillessa muihin kuljettajiin ja Suomen olosuhteisiin. Kysely on myös eri asia kuin tutkimus. Sen tietäisit, jos olisit koulutettu.
Lisäksi jokainen on persaukinen, joka kysyy tai miettii taksikyydin hintaa. Vain pummi miettii, mitä kyyti maksaa. Normaalituloinen miettii, miten pääsee häiriöttä ja helposti haluamaansa paikkaan.
- Anonyymi
Nk, tavallisten ihmisten taksinkäyttö on tutkimusten mukaan arvoltaan n 60 euroa vuodessa, joten pai pai, ei tuu ikävä.
Yhteiskunnan kuljetukset (sote, kela ,invataksit), sekä firmoille tarkoitetut palvelut elättävät asialliset normitaksit vielä kauan. Jos Jantteri ja Emmi-Analiina tahtoo Yangolla baariin litkimään kauralattea, se ei ole multa pois. Kaikille löytyy tilaus.- Anonyymi
Veronmaksajat elättää vasemmistolaiset taksiyrittäjät. Yllätys.. Parasta on se, että osa taksiyrittäjistä leikkivät oikeita yrittäjiä ja äänestävät oikeistopuolueita. Samanaikaisesti yrittävät estää vapaata kilpailua mikä on oikeistolaisuuden perusperiaatteita.
- Anonyymi
Alkaa brandi taxareita vähemmän naurattaa kun Yango napsii parhaat kyydit päältä.
- Anonyymi
Työtävieroksuville sosiaalipummeille hyvä asia.Jää kaljaan enemmän rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtävieroksuville sosiaalipummeille hyvä asia.Jää kaljaan enemmän rahaa.
Juurikin näin, tapetaan se viimeinenkin harmaa aivosolu, ja tullaan tänne viisastelemaan.
- Anonyymi
Hienoa että Yango on saanut vaihtia kasvuun koronan aikana. Uudet palvelut ovat joustavampia ja siksi pystyvät kääntämään pandemian voitoksi. Täällä taksit samanaikaisesti valittaa kuinka asiakkaat on kadonnut. Ketteryys palkitaan ja se vanhanajan takseilta puuttuu.
- Anonyymi
Se että täällä valittaa vaan perinteisten taksien omistajat, johtuu pitkälle siittä, että Yango/Uber porukan suomenkielentaito ei riitä edes näin yksinkertaiseen (vrt Jakomäen munkkitrolli ) kommentointiin.
- Anonyymi
Keskustelin erään kuljettajan kanssa, joka ajaa sekä yangoa että Taksi Helsingin autoa. Taksi Helsingistä ei tule kuulemma tilauksia juuri ollenkaan, mutta Yango huutaa koko ajan.
Se on totta, että julkinen puoli, mummot ja satunnaiskäyttäjät tilaavat toistaiseksi tsksinsa sieltä mistä aina ennenkin, mutta valveutunut kuluttaja etsii muita vaihtoehtoja. Onhan se perseestä odottaa täällä tolpalla, kun vieressä seisoo asiakas kännykkänsä katsoen ja hetken päästä siihen kuvaa Yango tai uber, kuten eilen kävi.- Anonyymi
Veditkö muutakin kuin pilveä, kun keskustelit mielikuvitushahmojesi kanssa vuokratalon kellarin kanahäkissä.
- Anonyymi
Et sitte kysyny, että miks ajaa taksihelsingin autoa jollei tuu tilauksia. Miksei aja sitä yangoa? Vai ihan kotisohvallasiko tän keksit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitte kysyny, että miks ajaa taksihelsingin autoa jollei tuu tilauksia. Miksei aja sitä yangoa? Vai ihan kotisohvallasiko tän keksit?
Huumepäissään ei keksi kaikkea tarinaan sopivia kohtia. Pitää vetää uusi satsi, niin voi taas kirjoitella jangosta ja uuberista.
- Anonyymi
Yango siis saanut kasvua koronasta. Miten perinteisillä takseilla on mennyt? Onko kyytimäärät kasvaneet?
- Anonyymi
Mistä päättelet että Yango on saanut kasvua koronasta? Kertoiko kahvinporot vai onko vaimon veli Yandexilla töissä ja kertoi, vai hölötätkö ihan niitä näitä? Btw. Menevä on kasvattanut tilauskantaa 250% viime Kesäkuulta. Ehkä..en oo varma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä päättelet että Yango on saanut kasvua koronasta? Kertoiko kahvinporot vai onko vaimon veli Yandexilla töissä ja kertoi, vai hölötätkö ihan niitä näitä? Btw. Menevä on kasvattanut tilauskantaa 250% viime Kesäkuulta. Ehkä..en oo varma.
Näyttää ihan lukevan hesarin artikkelissa mikä koskee Yangon laajenemista Turkuun ja Tampereelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää ihan lukevan hesarin artikkelissa mikä koskee Yangon laajenemista Turkuun ja Tampereelle.
Hesari on kommunistien läpykkä, täynnä valheita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää ihan lukevan hesarin artikkelissa mikä koskee Yangon laajenemista Turkuun ja Tampereelle.
Ja tottahan sen pitää olla, jos kerran ihan Yangon aluejohtaja niin sanoo, ja ihan Hesarissa vielä.*tirsk*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tottahan sen pitää olla, jos kerran ihan Yangon aluejohtaja niin sanoo, ja ihan Hesarissa vielä.*tirsk*
Tirskulle tiedoksi, kyydit ovat tilattavissa ainakin Tampereella , ja vielä kolmesta ensimmäisestä matkasta 30% alennus muutenkin halvoista hinnoista.
- Anonyymi
Saitko hoitsulta luvan mennä koneelle. Et tainnut saada. Ota se jangoautosi nyt ja leiki taas sängyn alla kiltisti.
- Anonyymi
Ok, tämä olikin hyvä uutinen!
https://www.hs.fi/talous/art-2000007688130.html
Helsingissä on tullut kokeiltua muutama kerta, ihan ok kyydit.
- Anonyymi
Harmaa talous on nykyaikaa. Kiitos, Berner ja Sipilä!:
Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.- Anonyymi
Kuittirikollisista taksareista onkin kärsitty jo vuosikaudet. Onneksi on nämä uudet mobiiliapplikaatioihin perustuvat taksipalvelut kuten uber ja Yango joissa tämä ei enää ole mahdollista.
"Kun kaikki ajot kirjautuvat järjestelmään, voidaan asiakkaalle tarjota kuitti (paperinen tai sähköinen) ja yritys voi täyttää kuitinantovelvollisuutensa, verottaja perustelee kantaansa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuittirikollisista taksareista onkin kärsitty jo vuosikaudet. Onneksi on nämä uudet mobiiliapplikaatioihin perustuvat taksipalvelut kuten uber ja Yango joissa tämä ei enää ole mahdollista.
"Kun kaikki ajot kirjautuvat järjestelmään, voidaan asiakkaalle tarjota kuitti (paperinen tai sähköinen) ja yritys voi täyttää kuitinantovelvollisuutensa, verottaja perustelee kantaansa."Kommentissa väitetään juuri päinvastaista, mitä verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi toi esille aiemmassa Iltalehden artikkelissa, eli
Taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille.
Mobiilisovellukset mahdollistavat veronkierron eli talousrikollisuuden.
Alalle on tullut 1 300 uutta toimijaa, jotka eivät ole rekisteröityneet verovelvollisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentissa väitetään juuri päinvastaista, mitä verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi toi esille aiemmassa Iltalehden artikkelissa, eli
Taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille.
Mobiilisovellukset mahdollistavat veronkierron eli talousrikollisuuden.
Alalle on tullut 1 300 uutta toimijaa, jotka eivät ole rekisteröityneet verovelvollisiksi.Tämähän ei koske applikaatiotakseja.
Lisäksi applikaatiotaksit eivät pääse ottamaan näihin tilauksiinsa sopimushintaisia pimeitä kyytejä tolpalta niinkuin vanhat taksit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän ei koske applikaatiotakseja.
Lisäksi applikaatiotaksit eivät pääse ottamaan näihin tilauksiinsa sopimushintaisia pimeitä kyytejä tolpalta niinkuin vanhat taksit.Juurikin mobiiliapplikaatioita tarkoitetaan. Katso edellä:
”Onneksi on nämä uudet mobiiliapplikaatioihin perustuvat taksipalvelut kuten uber ja Yango”....
Voi lukea myös Iltalehden edellä mainitun artikkelin, jossa verohallinnon valvontajohtaja tekee selkoa asiasta:
”Mobiilisovellukset mahdollistavat veronkierron eli talousrikollisuuden.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän ei koske applikaatiotakseja.
Lisäksi applikaatiotaksit eivät pääse ottamaan näihin tilauksiinsa sopimushintaisia pimeitä kyytejä tolpalta niinkuin vanhat taksit.Liikuttavaa.. luuletko että nää samat taksit ei päivystä tolpilla kun ei ole sitä sovelluskyytiä.
Torvi mikä torvi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin mobiiliapplikaatioita tarkoitetaan. Katso edellä:
”Onneksi on nämä uudet mobiiliapplikaatioihin perustuvat taksipalvelut kuten uber ja Yango”....
Voi lukea myös Iltalehden edellä mainitun artikkelin, jossa verohallinnon valvontajohtaja tekee selkoa asiasta:
”Mobiilisovellukset mahdollistavat veronkierron eli talousrikollisuuden.”Niissä puhutaan taksamittarisovelluksista. Eli voit hankkia taksamittarisovelluksen sovelluskaupasta ja laskuttaa sen mukaan asiakkaita.
Uberista ja Yangosta ei kuljettajat voi poistaa mitään ajettuja kyytejä. Tai voi poistaa niin, että asiakkaalle palautuu rahat ja myös itse menetät palkkion siitä kyydistä. Siitäkin tosin jää jälki raportteihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä puhutaan taksamittarisovelluksista. Eli voit hankkia taksamittarisovelluksen sovelluskaupasta ja laskuttaa sen mukaan asiakkaita.
Uberista ja Yangosta ei kuljettajat voi poistaa mitään ajettuja kyytejä. Tai voi poistaa niin, että asiakkaalle palautuu rahat ja myös itse menetät palkkion siitä kyydistä. Siitäkin tosin jää jälki raportteihin.Ja verottaja saa tiedon ajetuista Uber -ja Yango -kyydeistä, ellei ole saamati?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja verottaja saa tiedon ajetuista Uber -ja Yango -kyydeistä, ellei ole saamati?
Ongelma veronkierron suhteen suurelta osin poistunee, jos Liikennepalvelulain korjaus toteutuu ennakkotietojen mukaisesti siten, että sinetöity taksamittari tulee pakolliseksi kaikkiin takseihin. Myös Uber -ja Yango -kyytejä ajaviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelma veronkierron suhteen suurelta osin poistunee, jos Liikennepalvelulain korjaus toteutuu ennakkotietojen mukaisesti siten, että sinetöity taksamittari tulee pakolliseksi kaikkiin takseihin. Myös Uber -ja Yango -kyytejä ajaviin.
Nämä nyt ovat näitä epätoivoisten entisten kartellitaksareiden valeita joita toistellaan kerta toisensa jälkeen kun entistä paremmat pärjäävät paremmin.
Luojan kiitos nämä paremmat vaihtoehdot vihdoinkin laajenevat pääkaupunkiseudun ulkopuolellekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä nyt ovat näitä epätoivoisten entisten kartellitaksareiden valeita joita toistellaan kerta toisensa jälkeen kun entistä paremmat pärjäävät paremmin.
Luojan kiitos nämä paremmat vaihtoehdot vihdoinkin laajenevat pääkaupunkiseudun ulkopuolellekin.Saamamme tiedon mukaan tullaan lähiaikoina saattamaan Eduskunnan käsittelyyn epäonnistuneen Liikennepalvelulain korjausesitys, jossa m.m. alla mainitut verottajan (ei siis entisten kartellitaksien) vaatimukset on huomioitu:
Verottajalta vaatimuslista Harakalle
Verohallinto on laatinut listan tiedoista, jotka kiinteän taksamittarin tai sovelluksen on kerättävä, jotta verovalvonta onnistuisi jatkossa.
Verottaja haluaa kaikkien taksien osalta pääsyn seuraaviin tietoihin: yrittäjän yksilöintitiedot (y-tunnus), ajoneuvo (rekisterinumero, mukaan lukien vara-auton käyttö), ajon suorittaneen kuljettajan yksilöintitiedot (henkilötunnus), matkan ajankohta, matkan pituus ja sen ajallinen kesto sekä matkan hinta- ja maksutapatieto.
Mikäli taksiluvan haltija käyttää sovellusta tai järjestelmää, jossa kyydin välittävää tahoa, kuten taksikeskusta, ei ole, pitää taksiliikenteen harjoittajan verottajan mielestä varmistua siitä, että liiketoiminnassa käytetty sovellus kerää kaikki vaaditut tiedot, eikä niitä ole mahdollista jälkikäteen peukaloida.
Valvontajohtaja Myllyniemi korostaa, että verottajan ”tietotarpeiden turvaaminen mahdollistaisi valvonnan automaatioasteen nostamisen, tehostaisi harmaan talouden torjuntaa sekä edistäisi kilpailuneutraliteetin toteutumista toimialalla”.
– Velvoitteitaan laiminlyövät verovelvolliset eivät tällöin saisi perusteetonta etua suhteessa velvoitteensa lainmukaisesti hoitaviin toimijoihin, yritysveroyksikkö arvioi lausunnossaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja verottaja saa tiedon ajetuista Uber -ja Yango -kyydeistä, ellei ole saamati?
Veronkierto on itseasiassa helpompaa perinteisellä taksilla kun sen voi maksaa myös käteisellä. Uberin voi maksaa vain kortilla ja kaikista maksuista jää digitaalinen jälki. Uberille täytyy myös toimittaa todiste siitä että tili jolle rahat maksetaan on sinun tili. Eli kopio tiliotteesta tai muu vastaava todiste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veronkierto on itseasiassa helpompaa perinteisellä taksilla kun sen voi maksaa myös käteisellä. Uberin voi maksaa vain kortilla ja kaikista maksuista jää digitaalinen jälki. Uberille täytyy myös toimittaa todiste siitä että tili jolle rahat maksetaan on sinun tili. Eli kopio tiliotteesta tai muu vastaava todiste.
Uber on helppo maksaa myös kateisellä, ja usein kuulemma kuskit itse ehdottavat sitä.
Ai miten se onnistuu? Tilauksen hyväksyttyään kuski soittaa asiakkaalle ja ehdottaa että tilaus perutaan, mutta että kuski silti tulee hakemaan asiakkaan, ja tämä maksaa hiukan alemman hinnan joko käteisellä, tai kuskin omalle maksupäätteelle. Näin vältetään alv, tulovero sekä Uberin 25% komissio.
Kannattaa myös muistaa, että Uberin ja Yangon välittämiä kyytejä ajavat pääasiassa taksikyltilla varustetut "perinteiset" taksit jotka odottavat asiakkaita taksiasemilla ja hyvin usein itse ehdottavat kävelypokalle käteishintaa. Kuiteistahan olemme nähneet somessa monia monenlaisia digiajan versioita, alkaen ruutupaperille käsin tuherrettua tekstiä.
Se että Uber välityksessä keikkaa olisi niin että tolpalle ei ehdi kyttäämään rahakkaita käteisvetoja , on paskapuhetta. Kokemusta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uber on helppo maksaa myös kateisellä, ja usein kuulemma kuskit itse ehdottavat sitä.
Ai miten se onnistuu? Tilauksen hyväksyttyään kuski soittaa asiakkaalle ja ehdottaa että tilaus perutaan, mutta että kuski silti tulee hakemaan asiakkaan, ja tämä maksaa hiukan alemman hinnan joko käteisellä, tai kuskin omalle maksupäätteelle. Näin vältetään alv, tulovero sekä Uberin 25% komissio.
Kannattaa myös muistaa, että Uberin ja Yangon välittämiä kyytejä ajavat pääasiassa taksikyltilla varustetut "perinteiset" taksit jotka odottavat asiakkaita taksiasemilla ja hyvin usein itse ehdottavat kävelypokalle käteishintaa. Kuiteistahan olemme nähneet somessa monia monenlaisia digiajan versioita, alkaen ruutupaperille käsin tuherrettua tekstiä.
Se että Uber välityksessä keikkaa olisi niin että tolpalle ei ehdi kyttäämään rahakkaita käteisvetoja , on paskapuhetta. Kokemusta on.Tuossahan ei ole asiakkaalle mitään järkeä, koska asiakas joutuu maksamaan Uberin peruutusmaksun. Sitä en tiedä kuinka helpoti taksarit bannataan välityksestä peruutusten takia, Uberin Cancellation Policyn mukaan näin voi käydä.
Kävelypokalle tai vanhasta taksivälityksestä saadulle kyydille tuo on helpompaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan ei ole asiakkaalle mitään järkeä, koska asiakas joutuu maksamaan Uberin peruutusmaksun. Sitä en tiedä kuinka helpoti taksarit bannataan välityksestä peruutusten takia, Uberin Cancellation Policyn mukaan näin voi käydä.
Kävelypokalle tai vanhasta taksivälityksestä saadulle kyydille tuo on helpompaa.No jos niin olet päättänyt uskoa, en tahdo olla vastaan. Tarkoitus oli vain tuoda esiin se ,että halutessaan taksiautoilija voi kusettaa verottajaa/välitystä/asiakasta aivan yhtäläisesti riippumatta mitä kyytejä ajelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos niin olet päättänyt uskoa, en tahdo olla vastaan. Tarkoitus oli vain tuoda esiin se ,että halutessaan taksiautoilija voi kusettaa verottajaa/välitystä/asiakasta aivan yhtäläisesti riippumatta mitä kyytejä ajelee.
Lontoossa Uber-tilauksen peruutuksesta joutuu maksamaan suunnilleen £5, jos kyyti on jo välitetty kuljettajalle. Uskoisin että summa on vitosen luokkaa täälläkin, tosin Suomessa olen ajanut aika vähän Uberilla, eli täällä en ole joutunut peruuttamaan kyytejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lontoossa Uber-tilauksen peruutuksesta joutuu maksamaan suunnilleen £5, jos kyyti on jo välitetty kuljettajalle. Uskoisin että summa on vitosen luokkaa täälläkin, tosin Suomessa olen ajanut aika vähän Uberilla, eli täällä en ole joutunut peruuttamaan kyytejä.
Muistaakseni peruutuksesta velotettiin 6€ jos peruutus tapahtui jonkin tietyn ajan jälkeen. Kerran on joutunut sen joskus 2018 vuoden lopulla maksamaan ja syynä oli oma virhe joten ihan syystä veloitettiin. Eikö taksit veloita sen kanssa? Vai voiko taksin tilata ravintolan eteen vaikka ei olisi aietta mennä kyytiin?
- Anonyymi
Hyvä uudistus ja ihan kiva että saadaan kilpailua myös muualle Suomeen. Hintatietoiset kuluttajat voivat valita halvemman vaihtoehdon ja ne käyttävät perinteistä taksia ketkä haluavat. Se on kuluttajan etu että on vaihtoehtoja mistä valita. Taksialan sääntely ei kuulu nykypäivään.
- Anonyymi
Hyvä strateginen laajentaminen. Takseilla menee heikosti tällä hetkellä ja subventoiduilla kyydeillä saadaan vähätkin asiakkaat käyttämään Yangoa. Taitaa moni pirssi kaatua parin kuukauden päästä.
- Anonyymi
Tämä on myös asiakkaan etu. Ja applikaatiokyytien avulla veronkierto on estetty, toisin kuin näillä tolppatakseilla.
- Anonyymi
Noin kolmekymppisistä kavereistani kaikki käyttävät nykyään yangoa Helsingissä. Ennen nämä käyttivät tietysti th:n autoa. Sana todella on levinnyt nopeasti. Eihän se vaadi kuin, että yksi käyttää jolloin muutkin innostuvat. Paluuta ei ole.
Th hoitaa Helsingissä alkoholistit, mummot, sairaalat ja enimmäkseen hotellien respatilaukset, sekä ne ketkä maksavat firman kortilla bisnesajonsa, mutta kyllä uber ja Yango on ison osan ajoista napannut.
Näin tulee käymään Turussa ja Tampereellakin. On aivan turha möyhöttää ettei näin kävisi. - Anonyymi
Tottakai laajentaa. Suomi on osa venäjää kohta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502234Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖24889- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51831Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me118819Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733