Jumalan johdattamana

Anonyymi

Sain mie­hel­tä­ni kir­jan, jos­ta olin haa­veil­lut. Tuo kir­ja on SRK:n jul­kai­se­ma Ta­kai­sin Isän ko­tiin. Ah­min sa­no­ja pit­käl­le yö­hön. Luin ih­meel­li­siä ko­ke­muk­sia sii­tä, mi­ten Ju­ma­la on py­säyt­tä­nyt ih­mi­sen ja kut­su­nut lap­sek­seen. Mie­tin sitä, mi­ten suu­ri ja kan­ta­va on Tai­vaan Isän rak­kaus.

Kir­jaa lu­kies­sa he­rä­si mie­lee­ni isä­ni ja äi­ti­ni vuo­si­kym­men­ten ta­kai­nen koh­taa­mi­nen. Ju­ma­lan suun­ni­tel­ma oli sii­nä­kin vah­vas­ti mu­ka­na.

Äi­ti­ni oli nuo­re­na ai­kui­se­na ol­lut keit­tä­jä­nä pie­nel­lä ky­lä­kou­lul­la. Kun kou­lu lak­kau­tet­tiin, hän lait­toi työn­ha­kuil­moi­tuk­sen Päi­vä­mies-leh­teen. Eri­lai­sia työ­tar­jouk­sia tuli usei­ta, mut­ta vii­mei­se­nä kir­je, joka sul­ki muut vaih­to­eh­dot pois. Hä­nel­le oli tul­lut vah­va tun­ne, et­tä oli men­tä­vä hoi­ta­maan tuo­ta apua tar­vit­se­vaa po­li­oin­va­li­dia.

Kun hä­nel­le sit­ten oli sel­vin­nyt, et­tä tuo kir­jeen kir­joit­ta­nut mies ei ol­lut­kaan us­ko­vai­nen, hän oli em­pi­nyt. Vie­raal­le seu­dul­le muut­ta­mi­nen oli pe­lot­ta­nut. Hän oli miet­ti­nyt, löy­tyi­si­kö us­ko­vai­sia ys­tä­viä, jot­ka tu­ki­si­vat. Tuo pyö­rä­tuo­li­po­ti­las oli kui­ten­kin tai­vu­tel­lut hä­net töi­hin lu­paa­mal­la, et­tä hä­nel­le jär­jes­tyi­si mah­dol­li­suus pääs­tä su­vi­seu­roi­hin.

Us­kon, et­tä Ju­ma­la joh­dat­ti nämä kak­si ih­mis­tä, isä­ni ja äi­ti­ni, tois­ten­sa luok­se. Yh­des­sä he tut­ki­vat Raa­mat­tua ja kes­kus­te­li­vat elä­män tär­keim­mis­tä asi­ois­ta. Jo pa­rin vii­kon ku­lut­tua Ju­ma­lan val­ta­kun­ta sai uu­den asuk­kaan.

Ih­meel­li­ses­ti tuli to­dek­si us­ko­vai­sen leh­ti­a­si­a­mie­hen sa­nat. Hän oli ke­hot­ta­nut ai­ka­naan isää­ni ti­laa­maan Päi­vä­mies-leh­den ja sa­no­nut, et­tä se toi­si mu­ka­naan siu­nauk­sen. Jos Päi­vä­mies­tä ei oli­si isäl­le­ni tuo­hon ai­kaan tul­lut, ei hän oli­si näh­nyt tuo­ta työn­ha­kuil­moi­tus­ta.

Ju­ma­lan joh­dat­ta­ma­na hän sai it­sel­leen hen­ki­lö­koh­tai­sen avus­ta­jan, jol­la oli elä­män ar­vok­kain lah­ja. Isä­ni sai avus­ta­jan­sa siu­naa­ma­na us­koa syn­tin­sä an­teek­si ja ai­ka­naan sai hä­nes­tä us­ko­vai­sen avi­o­puo­li­son. Olen mo­nes­ti aja­tel­lut, et­tä vai­ke­as­ta sai­rau­des­taan huo­li­mat­ta isä­ni oli on­nel­li­nen. Hä­nel­tä otet­tiin jo nuo­re­na ter­veys pois, mut­ta hän sai ti­lal­le sen, mitä eni­ten tar­vit­si.

Kun luin tuo­ta uut­ta kir­jaa, ajat­te­lin, et­tä yhä enem­män kan­nat­tai­si ja­kaa täl­lai­sia ko­ke­muk­sia. Muis­to­ja sii­tä, mi­ten Ju­ma­la on ra­kas­ta­nut ja aut­ta­nut. Tu­li­si loh­dut­taa ja roh­kais­ta toi­si­am­me. Usein vai­ke­at elä­män­ti­lan­teet ovat Ju­ma­lan pu­hut­te­lua ja siu­naus­ta. Niin oli myös isä­ni koh­dal­la.

Ko­ro­na-ai­ka­na­kin on tur­val­lis­ta aja­tel­la, et­tä jo­kai­nen asia on Ju­ma­lan tie­dos­sa. Hän kan­taa elä­män eri vai­heis­sa ja an­taa siu­nauk­sen­sa kaik­kiin päi­viin.

Kun sinä kat­se­let omaa elä­mää­si taak­se­päin, tun­tuu­ko si­nus­ta, et­tä olet kul­ke­nut sat­tu­man va­ras­sa? Vai us­kot­ko, et­tä Ju­ma­la on ha­lun­nut vii­toit­taa myös si­nun pol­ku­a­si?

Anne Lindfors
---
Kirjan voi ostaa tuolta:

https://www.julkaisumyymala.fi/category/29/elamanpolulla

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjan nimi on väärin, sen pitäisi olla 'Epäjumalan johdattamana'!

    • Anonyymi

      Minun mies ei antanut vielä kirjaa tai odotan joulun aattoa.Ois hyvä saada hyvää luettavaa.
      Olemme kaksin miehet

    • Anonyymi

      Ylläolevilta kommentoijilta puuttuu luetun ymmärtäminen.

    • Anonyymi

      No jopa ssattui: Minäkin sain mieheltäni kirjan.
      Siinä on erilaisia asentoja.

      Terkuin Jorma

      • Anonyymi

        Tosi hyvä että SRK on julkaissut kirjoja myös meille miespareille. Mieheni Martti tilasi tuon kirtjan minulle, ja minä tilaan saman kirjan hänelle.
        Kirjassa on tosi hyviä ohjeita telakoitumiseen ja junan muodustukseen.
        Sidontaleikit- osio on kans tosi hyvä.

        Terkuin Jortsu


    • Ei yhtään Jeesus sanaa koko kirjoituksessa. Täydellinen suoritus eksytyksessä.

      Vellut elävät vielä vanhan liiton aikaa.

      • Anonyymi

        Ei tässä jeesuksii tarvii!


    • Anonyymi

      Hieman kommentaaria;

      Jumala ei juuri pysäytä, eikä tuomitse ketään, Hän on antanut vallan Pojalleen, jo tässä mennään ensilauseissa hako teille, ilman Raamatun ohjeita.
      Joh. 5:22 Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle
      Saman Jeesus sanoo Kaikkivaltiaana Matt 28;18, ja vahvistus VT;ssä on Jesajassa.

      Jumalan Rakkaus on vain Israelia kohtaan, sekä Pojassaan Jeesuksessa. Jumalan oma rakkaus, ei pelasta ketään, se on annettu Jeesukselle, mutta Vellujen on vaikea lausua sitä nimeä, mutta sanoma menee pieleen.

      Jumalan suunnitelma ja tahto on Raamatun mukaan vain se, että uskoa Jeesus luvatuksi Messiaaksi ja seurata Häntä, Jeesus kertoo Isälleen kyllä, kenet pelastaa.
      Ilm. 17:14 Nuo kaikki käyvät taisteluun Karitsaa vastaan, mutta Karitsa voittaa heidät, sillä hän on herrojen Herra ja kuninkaiden Kuningas. Hänen kanssaan saavat voiton hänen uskollisensa, kaikki kutsutut ja valitut."

      Mielenkiintoinen tarina tuo Äitisi ja Isäsi kohtaaminen, mutta sitä ei johtanut Jumala, vaan Henki ja Jeesus. Jumala johti aikoinaan vain Israelia.

      Taas Jumalan Valtakunta tulee maan päälle yhdessä Jeesuksen kanssa, eikä Häntä ole vielä näkynyt?

      Kiitä Jeesusta, jota et tunne kyseisistä siunauksista kuten Henkeäkin.

      Ajatuksesi on jehovalaisuudesta, heille Jeesus, kuten varmaan sinullekin on heidän uusi oivallus, Ilmestyskirjan 12 Israelin heimon jäsentä, jotka Jumala on valinnut 144,000, siihen jehovat ovat lisänneet myös Jeesuksen, eli nyt niitä on 144001, jehovan todistajaa, höystettynä Jeesuksella.

      Kokeile Jeesusta, jospa aurinko alkaisi paistaa sinullekin, Joh. 14:6

      Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani


      r

      • Anonyymi

        Totesit ettei Jumalan rakkaus ei pelasta ketään? Tuo on väärin r. Kai muistat että niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainokaisen poikansa..jne. Rakkaus pitää olla molemminpuolista, Jeesuksen antama käsky rakasta Jumalaa ylin kaiken..
        Jos tarkoitit pelastusta niin Jeesuksella on annettu valta Isältä ja häneen uskovat pelastuvat.
        Mutta rakastaa pitää kaikkia, Isää, Poikaa ja lähimmäisiä. Muuten rikot Jeesuksen käskyjä.
        w.


      • Anonyymi

        Mihin se Jumala on oikeen hävinnyt teidän vapisten uskosta? Ja mikä ihmeen Henki? On olemassa vaan Pyhä Henki ja se on uskovaisilla, ei sellaisilla jotka ei usko edes itse Taivaan Isään. Voi ihme teidän kanssa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totesit ettei Jumalan rakkaus ei pelasta ketään? Tuo on väärin r. Kai muistat että niin on Jumala maailmaa rakastanut että antoi ainokaisen poikansa..jne. Rakkaus pitää olla molemminpuolista, Jeesuksen antama käsky rakasta Jumalaa ylin kaiken..
        Jos tarkoitit pelastusta niin Jeesuksella on annettu valta Isältä ja häneen uskovat pelastuvat.
        Mutta rakastaa pitää kaikkia, Isää, Poikaa ja lähimmäisiä. Muuten rikot Jeesuksen käskyjä.
        w.

        Lue W tarkemmin, kirjoitin; Jumalan Rakkaus on vain Israelia kohtaan, sekä Pojassaan Jeesuksessa. Jumalan oma rakkaus, ei pelasta ketään, se on annettu Jeesukselle, mutta Vellujen on vaikea lausua sitä nimeä, mutta sanoma menee pieleen.
        Käsittääkseni se on faktaa.
        Kyllä kerroin Jeesuksen vallasta, Hänhän on kaikkivaltias.
        Itse näen, että näkemyksissämme ei ole eroja, enkä riko Jeesuksen antamaa käskyä, joka täyttää Jeesuksen seuraajalle ne VT;n 618 mizvaa.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin se Jumala on oikeen hävinnyt teidän vapisten uskosta? Ja mikä ihmeen Henki? On olemassa vaan Pyhä Henki ja se on uskovaisilla, ei sellaisilla jotka ei usko edes itse Taivaan Isään. Voi ihme teidän kanssa..

        Jumalana Jeesus on sanonut seuraavaa, Jumalan tuntemisesta, jota teillä todellakaan, Jeesuksen päälle kävelijöillä syntien anteeksi jakelijoilla ei ole.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Eli kukaan ei tunne teistä Isää.
        Se on sitä Islamin sooloilua ja soopaa.
        Sitten se käsite Henki;
        Matt. 4:1
        Sitten Henki vei Jeesuksen autiomaahan Paholaisen kiusattavaksi
        Minkä Hengen sen luulet olevan, onko se henki, joita tupakka -tauolla, vielä 70/80 luvulla Vellut puhalelivat toistensa päälle? Sanottiin, että – ota Pyhä Henki?,
        Vai se;
        Mark. 1:10
        Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin
        Hieman nolottaa puolestasi, olisit kysynyt puhujilta.
        Taas helpottaakseni sinua; Henki esiintyy -38 Raamatussa 138 kertaa, mutta Pyhä Henki vain24 kertaa.
        Et taida juuri lukea Jumalan Sanaa?
        Kaikki uskoo Taivaan Isään, jopa saatanakin, Hän on luonut Luchiveruksen, mutta se ei pelasta, mutta joka uskoo Jeesukseen Herrana ja kaikkivaltiaana, pelastuu, mutta saatana, kuten Vellut eivät tunnusta Häntä kaikkivaltiaaksi, näin ollen siinä jengissä ei pelastu, mutta vapaissa pelastumme ja julistamme aina Jeesuksen suuruutta.
        r


    • Anonyymi

      Jassoo. Ensin mainospuhe ja sitten kehoitus ostaa kirja. Maailmallinen kaupallisuus on tässäkin takana. Raha.

      • Anonyymi

        Mä luin jo kirjan ja kaunista tarinaa on siinä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe