JAPANISSA SATANUT LUNTA!

Anonyymi

Nyt viimeistään on syytä vaihtaa nastarenkaat alle, sillä Japanissa on tullut paljon lunta ja lisää tulee. Nyt on paniikki.

17

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä voisi ajokortti-opetuksessa olevalta teiniltä alkaa leuka väpättää:
      Keskiviikkona alkanut voimakas lumentulo on keskittynyt etenkin Niigatan ja Gunman prefektuureihin. Esimerkiksi Minakamin kaupunkiin lunta on tullut kolmen vuorokauden aikana ennätykselliset 2,17 metriä.

      • Anonyymi

        Työnnäpä ne lumisateet vaikka prrsiisseessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnnäpä ne lumisateet vaikka prrsiisseessi.

        Miehekästä puhetta teiniltä.


    • Ei ole syytä. Nastat on kielletty Japanissa lailla. Ja hyvin pärjäävät, vaikka keliolot ovat paljon pahemmat kuin Suomessa.

      • Anonyymi

        Selvääkin selvempi valeuutinen. Miten siellä muka ilman nastoja pärjätään talvikeleillä, kun täällä ei pärjätä edes 10 asteen lämpötilassa.


      • Anonyymi

        Niinpä niin. Eteläsuomessahan on tiet aina suolattu ja paska lentää. Pohjoisessa ajetaan kelin mukaan eikä ole mitään ongelmia. Siinä ei muuten aja suomalaiset edes suolaa kun tulee kunnolla lunta. Kalusto loppuu samantien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Eteläsuomessahan on tiet aina suolattu ja paska lentää. Pohjoisessa ajetaan kelin mukaan eikä ole mitään ongelmia. Siinä ei muuten aja suomalaiset edes suolaa kun tulee kunnolla lunta. Kalusto loppuu samantien.

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).

        AAAARRRGGGGHH EN KESTÄ TÄTÄ TUSKAA!!! Kitkarenkaat, kitkarenkaat ja kitkarenkaat ovat tuhonneet elämäni!


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.

        Murenee, no ihan varmasti kun sinä niin sanot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.

        Ei hätää, ei niitä valmisteta niin painaviin autoihin, että eivät alla kestäisi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei hätää, ei niitä valmisteta niin painaviin autoihin, että eivät alla kestäisi.

        Ei kai ne rekatkaan mitään paina mutta niihin on olemassa kitkarenkaita.
        Tiedän kokemuksesta, että ne hajoo kun pakkanen menee n 45 - 50 asteeseen.
        Kyllä tiedän että monikaan ei ole ajanut niissä pakkasissa mutta jotku on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne rekatkaan mitään paina mutta niihin on olemassa kitkarenkaita.
        Tiedän kokemuksesta, että ne hajoo kun pakkanen menee n 45 - 50 asteeseen.
        Kyllä tiedän että monikaan ei ole ajanut niissä pakkasissa mutta jotku on.

        Jahas, -35 astetta muuttui jo -45 tai -50 asteeseen. Olisiko kuitenkin lähempänä -70 astetta?

        Joo, kumiseokset eivät kestä kylminä. Enkä usko, että nastarenkaat auttaisivat hirveästi. Mutta kun puhutaan autoista, jotka painavat niin paljon, että alla ei renkaat kestä, niin sitten puhutaan hieman erilaisista painoluokista. Ja tilaustyönä tehtävistä renkaista.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jahas, -35 astetta muuttui jo -45 tai -50 asteeseen. Olisiko kuitenkin lähempänä -70 astetta?

        Joo, kumiseokset eivät kestä kylminä. Enkä usko, että nastarenkaat auttaisivat hirveästi. Mutta kun puhutaan autoista, jotka painavat niin paljon, että alla ei renkaat kestä, niin sitten puhutaan hieman erilaisista painoluokista. Ja tilaustyönä tehtävistä renkaista.

        -35 tai enemmän voi olla vaikka -80. menikö suolatien roiskuttajalla pupu päksyyn


    • Anonyymi

      Englannin satamat meni ainakin kiinni ennen vanhaan silloin, kun satoi senttikin lunta maahan. Nykysysteemistä en sitten tiedä muuta kuin sen, että menevät kiinni koronan takia....

    • Anonyymi

      Itse katselin sarjaa hinausautokuskeista Usassa ja ei voi mitään sanoa että surkeat kuskit ja renkaat sai aikaan satojen kolarit koko ajan.Jos nastat alla niin laskisi tavikaudella onnettomuudet jenkeissä 80% ja loput ylinopeus suolaamattomalla tiellä.Oli niin naurettava sarja jotta lopetin kesken katsomisen Netfixillä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, aivan pelleilyä ja leikkimistä koko homma. Varustelukilpailua ja mitään ei voi tehdä kun menettää niin paljon rahaa samalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

      Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      51
      10083
    2. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

      Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      116
      5805
    3. "Mä elän vieläkin"

      Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      65
      4497
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

      Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      141
      3097
    5. Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen

      Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji
      Maailman menoa
      270
      2925
    6. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

      Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      145
      2787
    7. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

      haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      47
      2682
    8. Miten ikinä kelpaisin sulle

      Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      30
      2051
    9. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

      Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      2
      1865
    10. Milloin näit kaivattusi edellisen kerran?

      Olitteko juttusilla vai sivusta vain? Miten reagoit?
      Ikävä
      20
      1747
    Aihe