JAPANISSA SATANUT LUNTA!

Anonyymi

Nyt viimeistään on syytä vaihtaa nastarenkaat alle, sillä Japanissa on tullut paljon lunta ja lisää tulee. Nyt on paniikki.

17

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä voisi ajokortti-opetuksessa olevalta teiniltä alkaa leuka väpättää:
      Keskiviikkona alkanut voimakas lumentulo on keskittynyt etenkin Niigatan ja Gunman prefektuureihin. Esimerkiksi Minakamin kaupunkiin lunta on tullut kolmen vuorokauden aikana ennätykselliset 2,17 metriä.

      • Anonyymi

        Työnnäpä ne lumisateet vaikka prrsiisseessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnnäpä ne lumisateet vaikka prrsiisseessi.

        Miehekästä puhetta teiniltä.


    • Ei ole syytä. Nastat on kielletty Japanissa lailla. Ja hyvin pärjäävät, vaikka keliolot ovat paljon pahemmat kuin Suomessa.

      • Anonyymi

        Selvääkin selvempi valeuutinen. Miten siellä muka ilman nastoja pärjätään talvikeleillä, kun täällä ei pärjätä edes 10 asteen lämpötilassa.


      • Anonyymi

        Niinpä niin. Eteläsuomessahan on tiet aina suolattu ja paska lentää. Pohjoisessa ajetaan kelin mukaan eikä ole mitään ongelmia. Siinä ei muuten aja suomalaiset edes suolaa kun tulee kunnolla lunta. Kalusto loppuu samantien.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin. Eteläsuomessahan on tiet aina suolattu ja paska lentää. Pohjoisessa ajetaan kelin mukaan eikä ole mitään ongelmia. Siinä ei muuten aja suomalaiset edes suolaa kun tulee kunnolla lunta. Kalusto loppuu samantien.

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).

        AAAARRRGGGGHH EN KESTÄ TÄTÄ TUSKAA!!! Kitkarenkaat, kitkarenkaat ja kitkarenkaat ovat tuhonneet elämäni!


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suola ei toimi kuin luokkaa -5 asteeseen asti, joten turha sitä olisi pohjoiseen ajaakaan. Toisaalta, kitkarenkaiden toiminta paranee nastoihin verrattuna kun lämpötila laskee. Nollan pinnassa on kitkojen kannalta pahimmat kelit. Joku -20 asteinen jääpinta ja kitka pitää yhtä hyvin kuin nasta, ellei paremminkin (kuluneena paremmin).

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.

        Murenee, no ihan varmasti kun sinä niin sanot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat sulaa kesällä ja murenee pakkasessa. Ei siis tietenkään missään pääkaupunkiseudun - 3- -5 asteessa. Mutta murenee kun on painava auto ja -35 tai enemmän pakkasta. Siis ovat parhaimmillaan uutena veneen kyljessä kesällä.

        Ei hätää, ei niitä valmisteta niin painaviin autoihin, että eivät alla kestäisi.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Ei hätää, ei niitä valmisteta niin painaviin autoihin, että eivät alla kestäisi.

        Ei kai ne rekatkaan mitään paina mutta niihin on olemassa kitkarenkaita.
        Tiedän kokemuksesta, että ne hajoo kun pakkanen menee n 45 - 50 asteeseen.
        Kyllä tiedän että monikaan ei ole ajanut niissä pakkasissa mutta jotku on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai ne rekatkaan mitään paina mutta niihin on olemassa kitkarenkaita.
        Tiedän kokemuksesta, että ne hajoo kun pakkanen menee n 45 - 50 asteeseen.
        Kyllä tiedän että monikaan ei ole ajanut niissä pakkasissa mutta jotku on.

        Jahas, -35 astetta muuttui jo -45 tai -50 asteeseen. Olisiko kuitenkin lähempänä -70 astetta?

        Joo, kumiseokset eivät kestä kylminä. Enkä usko, että nastarenkaat auttaisivat hirveästi. Mutta kun puhutaan autoista, jotka painavat niin paljon, että alla ei renkaat kestä, niin sitten puhutaan hieman erilaisista painoluokista. Ja tilaustyönä tehtävistä renkaista.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jahas, -35 astetta muuttui jo -45 tai -50 asteeseen. Olisiko kuitenkin lähempänä -70 astetta?

        Joo, kumiseokset eivät kestä kylminä. Enkä usko, että nastarenkaat auttaisivat hirveästi. Mutta kun puhutaan autoista, jotka painavat niin paljon, että alla ei renkaat kestä, niin sitten puhutaan hieman erilaisista painoluokista. Ja tilaustyönä tehtävistä renkaista.

        -35 tai enemmän voi olla vaikka -80. menikö suolatien roiskuttajalla pupu päksyyn


    • Anonyymi

      Englannin satamat meni ainakin kiinni ennen vanhaan silloin, kun satoi senttikin lunta maahan. Nykysysteemistä en sitten tiedä muuta kuin sen, että menevät kiinni koronan takia....

    • Anonyymi

      Itse katselin sarjaa hinausautokuskeista Usassa ja ei voi mitään sanoa että surkeat kuskit ja renkaat sai aikaan satojen kolarit koko ajan.Jos nastat alla niin laskisi tavikaudella onnettomuudet jenkeissä 80% ja loput ylinopeus suolaamattomalla tiellä.Oli niin naurettava sarja jotta lopetin kesken katsomisen Netfixillä.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, aivan pelleilyä ja leikkimistä koko homma. Varustelukilpailua ja mitään ei voi tehdä kun menettää niin paljon rahaa samalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe