ADA:n ensi vuoden ohjeistuksesta?

Anonyymi

Hiilihydraattien kokonaissaannin vähentäminen diabetesta sairastavilla on osoittanut näyttöä glykemian parantumisesta, ja sitä voidaan soveltaa erilaisiin ruokailumalleihin, jotka täyttävät yksilölliset tarpeet ja mieltymykset (41). Tyypin 2 diabetesta tai prediabettia sairastaville ihmisille vähähiilihydraattiset syömissuunnitelmat osoittavat potentiaalia parantaa glykemiaa ja lipidituloksia jopa vuoden ajan (63,65,90,101-104).

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      USA:ssa kestää aikansa herätä mutta suunta tulee muuttumaan. Voidaan veeraata Trump:in hölmöilyyn. 4 vuotta ja kohta pelleen ei tartu kukaan edes pihdeillä.

    • Toteavat että karppaamisen parantaa 0.2-0.5 prosenttiyksikköä pitkää sokeria jopa vuoden ajaksi jonka jälkeen eroa ei ole. Eivät myöskään suosittele kovaa rasvaa tai punaista lihaa diabeetikoille joten jos uskoo ADAan niin parasta siirtyä kasviöljyihin ja kasviproteiiniin.

      • Anonyymi

        " Eivät myöskään suosittele kovaa rasvaa tai punaista lihaa diabeetikoille joten jos uskoo ADAan niin parasta siirtyä kasviöljyihin ja kasviproteiiniin."

        hoopovee

        Älä houkuttele muita samoille haitallisille harhateille itsesi seuraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Eivät myöskään suosittele kovaa rasvaa tai punaista lihaa diabeetikoille joten jos uskoo ADAan niin parasta siirtyä kasviöljyihin ja kasviproteiiniin."

        hoopovee

        Älä houkuttele muita samoille haitallisille harhateille itsesi seuraksi.

        "Älä houkuttele muita samoille haitallisille harhateille itsesi seuraksi."

        Kioskilta tuulee...


    • Pääsin lääkkeistä eroon, kun en juonut kaljaa, vaan pontikkaa. Litramäärät eivät tietenkään muuttuneet. Kätevästi laihtui samalla.

      Tätä minun juomavaliotani kun noudattaa edes puolet vuodesta, niin pääsee kätevästi eläkkeellekkin.

      Nooh vakavasti. Vähähiilihydraattisella laihdutin ja sen jälkeen olen katsonut, mitä suuhuni laitan. Aamupuuro on täysjyvää ja pitää nälkää pitkään, eikä nosta sokeria kovinkaan nopeasti.

      Tosiaan kaljan olen tosiaan joutunut unohtaa, mutta ei minusta täysin raitista ole tullut. Liikunta on myös tärkeää, mutta nämä ovat tosin vain minun kokemuksia.

      • Itse valikoin ruoka-aineet niiden terveellisyyden mukaan eli täysjyvää ja öljyjä. Määriin tai suhteisiin en niinkään kiinnitä huomiota.

        Aloitan kesällä kokeilut vähähiilihydraattisen oluen teolla. Tupla käyminen eli ensiksi oluthiivalla ja sitten loppuun kuohuviinihivalla. Eläkepäiviksi voin kyllä hommata pontikkapannunkin.


      • hvp27 kirjoitti:

        Itse valikoin ruoka-aineet niiden terveellisyyden mukaan eli täysjyvää ja öljyjä. Määriin tai suhteisiin en niinkään kiinnitä huomiota.

        Aloitan kesällä kokeilut vähähiilihydraattisen oluen teolla. Tupla käyminen eli ensiksi oluthiivalla ja sitten loppuun kuohuviinihivalla. Eläkepäiviksi voin kyllä hommata pontikkapannunkin.

        Pontikantekeminen kyllä pitäisi laillistaa omaan käyttöön. Tislauslaitteitakin sitten voisi ostaa ihan laboratoriotasoisia.


      • Idari kirjoitti:

        Pontikantekeminen kyllä pitäisi laillistaa omaan käyttöön. Tislauslaitteitakin sitten voisi ostaa ihan laboratoriotasoisia.

        Kannattaa tähdätä kyllä reilusti parempaan tasoon kuin laboratoriotasoon. Aika helppoa pontikkapannun teko kyllä on. Helpoin on ruotsalainen muovinen pontikkapannu. Saanto on huono ja hidas peli mutta kyllä sillä viinassa kestää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse valikoin ruoka-aineet niiden terveellisyyden mukaan eli täysjyvää ja öljyjä. Määriin tai suhteisiin en niinkään kiinnitä huomiota.

        Aloitan kesällä kokeilut vähähiilihydraattisen oluen teolla. Tupla käyminen eli ensiksi oluthiivalla ja sitten loppuun kuohuviinihivalla. Eläkepäiviksi voin kyllä hommata pontikkapannunkin.

        >Itse valikoin ruoka-aineet niiden terveellisyyden mukaan eli täysjyvää ja öljyjä.<

        Olisko syytä ymmärtää ihan aikuisten oikeesti oikein karppaaminen silleen oman etusi takia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        >Itse valikoin ruoka-aineet niiden terveellisyyden mukaan eli täysjyvää ja öljyjä.<

        Olisko syytä ymmärtää ihan aikuisten oikeesti oikein karppaaminen silleen oman etusi takia?

        Seuraan luonnollisestikin virallisia suosituksia. Kun karppaamalla on mitätön vaikutus verensokeriin niin en karppaa eikä se edes laskenut minulla painos.


    • Anonyymi

      Viite 101 on Virran ensimmäisen vuoden tutkimus. Kahden vuoden raporttikin olisi ollut ajat sitten käytettävissä.
      Pohjapaperissa - ADA:n ja EUroopan diabetestutkijoiden konsensuslausumassa jonkin vuoden takaa hiilareita rajoittavilla ruokavalioilla oli parhaat näytöt, nyt vain näytöt. Eli vähän on matkan varrella viilattu sponsoreille mieluisammaksi.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe