Jouluksi apua ystävät

Anonyymi

Hei. Onko näin myöhään mahdollista saada mistään ruoka-apua Jouluksi? Isäni on aivokasvaimen vuoksi sairaalassa, ei voida leikata. Minä kaksin koirani kanssa kotona. Ei ole ruokaa eikä Joulumieltä :( kiitos jos joku osaaneuvoa. Turussa asun. Jos olisi jotain Jouluohjelmaa tai ruokajakelua?

Siunausta kaikille. Tiedän, että meitä köyhiä on monia. Rukoilkaamme toistemme puolesta.

56

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen Hallitus on sitoutunut avustamaan maahanmuuttajia mutta ei Suomen omia köyhiä.
      Pelastusarmeija ja isommat seurakunnat ehkä auttavat.
      Jos asuisin lähempänä voisin tuoda sulle joulupaketin mutta matkaa on n. 400 km.

      • Anonyymi

        Suomen valtio maksaa työttömyyskorvausta ja lukuisia Kelan tukia myös kantasuomalaisille. Niillä elää, kun ei törsää. On myös ruokajonoja, joihin voi ajoissa mennä jonottelemaan ja useimmissa, toimivissa jääkaapissa yleensä on myös pakastin.

        Olen itse aikoinaan ollut asunnoton, sitten myöhemmin mm., satutettuani itseni töissä, myös työtön. Näillä korvauksilla ja onkivavan kanssa Helsingin rannoilla istuen, elätin itseni ja ison koirani, pahimmassa vaiheessa kävin hetken aikaa myös Myllypuron ruokajonossa. Lopulta pääsin eläkkeelle, nyt kuitenkin ilman niitä Kelan tukia, jotka työttömille maksetaan.

        Hyvää Joulua. 🎄


    • Anonyymi

      Ota yhteyttä Turun seurakunnan diakonii, hän varmasti auttaa ainakin jonkin verran niin taloudellisesti kuin henkisesti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rohkeasti vain soitto Turun alueen diakoneihin. Heille voit avautua luottamuksellisesti tilanteestasi. .

      • Anonyymi

        Olis myös jo aika alkaa opetella itsenäistä, vastuullista elämäntapaa. Suunnittelemaan asiat ajoissa. Eikä viime hetkellä pyrkiä herättämään sääliä ja hyväksikäyttämään herkkäuskoisia, kaatamaan omaa ongelmaansa aina toisten niskoille. Itse aloin suunnitella joulua jo syyskuulla. Hitaasti ostamaan ja pakastamaan talven ja joulun varalle sitä ja tätä. On ollut paljon työtä - terveys huono -, mutta hitaasti ja sitkeydellä onnistunut jo luomaan kodikkaan joulun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis myös jo aika alkaa opetella itsenäistä, vastuullista elämäntapaa. Suunnittelemaan asiat ajoissa. Eikä viime hetkellä pyrkiä herättämään sääliä ja hyväksikäyttämään herkkäuskoisia, kaatamaan omaa ongelmaansa aina toisten niskoille. Itse aloin suunnitella joulua jo syyskuulla. Hitaasti ostamaan ja pakastamaan talven ja joulun varalle sitä ja tätä. On ollut paljon työtä - terveys huono -, mutta hitaasti ja sitkeydellä onnistunut jo luomaan kodikkaan joulun.

        Hienoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis myös jo aika alkaa opetella itsenäistä, vastuullista elämäntapaa. Suunnittelemaan asiat ajoissa. Eikä viime hetkellä pyrkiä herättämään sääliä ja hyväksikäyttämään herkkäuskoisia, kaatamaan omaa ongelmaansa aina toisten niskoille. Itse aloin suunnitella joulua jo syyskuulla. Hitaasti ostamaan ja pakastamaan talven ja joulun varalle sitä ja tätä. On ollut paljon työtä - terveys huono -, mutta hitaasti ja sitkeydellä onnistunut jo luomaan kodikkaan joulun.

        Raakaa on !!!

        Todella raakaa !!!

        Häpeä, sinä itseäsi ja omavoimaisuuttasi täynnä oleva !

        Sinä et voi todellakaan millään tietää kaikkea sitä, mitä aloittajalla on omassa elämässään !!!

        Joten älä lyö lyötyä !!!

        Herra ei siis kehoita tuollaiseen ketään kehoita, sillä Sana sanoo:

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Tuollainen toista halveksuva kirjottelu ja itse itsensä korottelu on todella törkeää, varsinkin tälläisessä tilanteessa !!!

        Siitä huokuu se sama itseriittoinen ja halveksuva ja itseä korottava asenne, joka oli tällä fariseuksellakin:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Joten saatesanoiksi vain, että:

        HÄPEÄ !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raakaa on !!!

        Todella raakaa !!!

        Häpeä, sinä itseäsi ja omavoimaisuuttasi täynnä oleva !

        Sinä et voi todellakaan millään tietää kaikkea sitä, mitä aloittajalla on omassa elämässään !!!

        Joten älä lyö lyötyä !!!

        Herra ei siis kehoita tuollaiseen ketään kehoita, sillä Sana sanoo:

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Tuollainen toista halveksuva kirjottelu ja itse itsensä korottelu on todella törkeää, varsinkin tälläisessä tilanteessa !!!

        Siitä huokuu se sama itseriittoinen ja halveksuva ja itseä korottava asenne, joka oli tällä fariseuksellakin:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Joten saatesanoiksi vain, että:

        HÄPEÄ !!!

        En häpeä. Kirjoitin aivan asiasta. En kehuskellut itselläni, vaan halusin osoittaa, että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti.

        Oma isoäitini, maalta Helsinkiin muutettuaan, avioliittoa aloitellessaan, pieni poika pyykkikorissa nukkuen, aloitti täysin tyhjästä: vuokra-asunto, paljas lattia, muttei yhtäkään huonekalua. Suunnilleen samoin aloitin omankin elämäni, kun vihdoin aloin ottaa siitä vastuuta, muutin elämäntapojani ja opettelin ajattelemaan asioita jo ennalta, tulevaa silmälläpitäen.

        Sinä lyöt meitä, jotka jopa asunnottominakin toimimme rehellisesti, emme pummaa, käytä muita hyväksemme, siivestä / -neet. Et antanut mitään kunnioitusta meidän kaltaisillemme. Minuun nimittäin tuo aloittajan sepustus ei mennyt ollenkaan täydestä. Olen kyllä nähnyt elämässäni Suomen "köyhiä", yleensä sen taustalla on oma vastuuton elämäntapa. Minulle on myös tuttua tuo viimehetken "hädänalaisuus", alkaa todella hälytyskellot soida! Muuan tuttuni yritti taannoin huijata minulta rahaa juuri tuolla keinoin, muka yhtäkkisellä avuntarpeella: "Auta, auta, nyt on hirveä tilanne!" Katinkontit. Hän on varakkaampi kuin minä, mutta varas luonnoltaan. Myisi sitten autonsa! Itselläni ei ole varaa omaan autoon. Katkaisin tuttavuuteni.

        Mutta sinä itse: olet rikoksen suosija. Suosit hyväksikäyttäjää. Häpeäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En häpeä. Kirjoitin aivan asiasta. En kehuskellut itselläni, vaan halusin osoittaa, että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti.

        Oma isoäitini, maalta Helsinkiin muutettuaan, avioliittoa aloitellessaan, pieni poika pyykkikorissa nukkuen, aloitti täysin tyhjästä: vuokra-asunto, paljas lattia, muttei yhtäkään huonekalua. Suunnilleen samoin aloitin omankin elämäni, kun vihdoin aloin ottaa siitä vastuuta, muutin elämäntapojani ja opettelin ajattelemaan asioita jo ennalta, tulevaa silmälläpitäen.

        Sinä lyöt meitä, jotka jopa asunnottominakin toimimme rehellisesti, emme pummaa, käytä muita hyväksemme, siivestä / -neet. Et antanut mitään kunnioitusta meidän kaltaisillemme. Minuun nimittäin tuo aloittajan sepustus ei mennyt ollenkaan täydestä. Olen kyllä nähnyt elämässäni Suomen "köyhiä", yleensä sen taustalla on oma vastuuton elämäntapa. Minulle on myös tuttua tuo viimehetken "hädänalaisuus", alkaa todella hälytyskellot soida! Muuan tuttuni yritti taannoin huijata minulta rahaa juuri tuolla keinoin, muka yhtäkkisellä avuntarpeella: "Auta, auta, nyt on hirveä tilanne!" Katinkontit. Hän on varakkaampi kuin minä, mutta varas luonnoltaan. Myisi sitten autonsa! Itselläni ei ole varaa omaan autoon. Katkaisin tuttavuuteni.

        Mutta sinä itse: olet rikoksen suosija. Suosit hyväksikäyttäjää. Häpeäisit.

        "että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti"

        Aloittaja tuskin nyt on muita epärehellisempi. Olen ollut itse niin usein avuntarpeessa ja joutunut pyytämään apua.

        Avun pyytäminen ei ole häpeä. Jokainen on oman itsensä ja voimiensa asiantuntija ja tietää milloin on avun tarpeessa.

        Aloittajalle. Hae rohkeasti vain apua. Et varmasti hae sitä kevyin perustein vaan olet avun tarpeessa.
        Kukaan ei voi etukäteen tietää milloin on itse avun tarpeessa. Joskus auttajastakin voi tulla apua tarvitseva.

        Yhdessähän me tässä purressa seilaamme toinen toistamme tukien ja kantaen kukin niinkuin kykenee. Se voi olla vaikka hymy tai ystävällinen tervehdys. Kukin voimienssa ja mahdollisuuksiensa mukaan.

        Siunattua joulun aikaa

        ST

        ST


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti"

        Aloittaja tuskin nyt on muita epärehellisempi. Olen ollut itse niin usein avuntarpeessa ja joutunut pyytämään apua.

        Avun pyytäminen ei ole häpeä. Jokainen on oman itsensä ja voimiensa asiantuntija ja tietää milloin on avun tarpeessa.

        Aloittajalle. Hae rohkeasti vain apua. Et varmasti hae sitä kevyin perustein vaan olet avun tarpeessa.
        Kukaan ei voi etukäteen tietää milloin on itse avun tarpeessa. Joskus auttajastakin voi tulla apua tarvitseva.

        Yhdessähän me tässä purressa seilaamme toinen toistamme tukien ja kantaen kukin niinkuin kykenee. Se voi olla vaikka hymy tai ystävällinen tervehdys. Kukin voimienssa ja mahdollisuuksiensa mukaan.

        Siunattua joulun aikaa

        ST

        ST


        ST

        Lisään vielä alouttajalle, kun niin mielen päällä pyörii, että sinä itse tiedät juuri ne asiat joihin koet tarvitsevasi apua ja miksi.
        Mikä oloasi ja jaksamistasi helpottaa. Pyydä vain apua.
        Se on sinun oikeutesi ja meidän muiden velvollisuus on auttaa apua tarvitsevia kykyjemme mukaan.
        Hyvä että teit aloituksen ja muistutit meitä Jeesuksen perinnöstä.
        Eli palvelemisesta.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti"

        Aloittaja tuskin nyt on muita epärehellisempi. Olen ollut itse niin usein avuntarpeessa ja joutunut pyytämään apua.

        Avun pyytäminen ei ole häpeä. Jokainen on oman itsensä ja voimiensa asiantuntija ja tietää milloin on avun tarpeessa.

        Aloittajalle. Hae rohkeasti vain apua. Et varmasti hae sitä kevyin perustein vaan olet avun tarpeessa.
        Kukaan ei voi etukäteen tietää milloin on itse avun tarpeessa. Joskus auttajastakin voi tulla apua tarvitseva.

        Yhdessähän me tässä purressa seilaamme toinen toistamme tukien ja kantaen kukin niinkuin kykenee. Se voi olla vaikka hymy tai ystävällinen tervehdys. Kukin voimienssa ja mahdollisuuksiensa mukaan.

        Siunattua joulun aikaa

        ST

        ST


        ST

        Juu, en väittele aiheesta.

        Suututti tuo vihonviimeisin pyhimys, joka ei yhtään yrittänytkään nähdä asiaa siltä kantilta, jolta itse ja suht. asiallisesti, joskin tiukasti kirjoitin. Syyllisti nyt vaihteeksi itseni ja muut vastaavanlaiset, jotka todellakin olemme puskeneet itsemme läpi tuhanten vaikeuksien. Saaneet ehkä itse kuulla vieläkin tiukempaa tekstiä, kuin nuo edellä kirjoittamani.

        Haukkui, perkele, itseni, joka vain maltillisesti kirjoitin vastuuntuntoiseksi kääntymisestä, enkä edes pahasti. "Raakaa..." Tuollainen pyhimys ei ole raakaa kuullutkaan. Elämänkoulu on kovaa. Ja rappukäytävien vinttitasanne, kun siellä kaverin kanssa takin alla toisiinsa kietoutuen yrittää talvipakkasilla nukkua, toisen takki tyynynä, toisen takki peittona. Ja aamusella hiljaa hiivittävä ulos pakkaseen. Silloin oli kurjaa, ei ollut joulu ainainen. Mutta itse oli noustava ylös, käveltävä ulos, alkaa alimmilta portailta nousta ylös yhteiskunnan rappusia, monen itkun ja kauhun kautta. Enkä tässä kehuskele itseäni, vaan kerron mitä se on. Niin itselläni kuin lukemattomilla muillakin. Ylös menoa ja taas putoamista. Et usko, millainen läävä oli Hgin Viipurinkadun naistenasuntola, kusenhaju oli suorastaan pinttynyt sen seiniin. Siitä vain uudestaan eteenpäin, askel kerrallaan.

        Enkä kehu. Vaan kerron, mitä se on, kun on itse taisteltava elämänsä puolesta, tuhanten vastoinkäymisten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En häpeä. Kirjoitin aivan asiasta. En kehuskellut itselläni, vaan halusin osoittaa, että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti.

        Oma isoäitini, maalta Helsinkiin muutettuaan, avioliittoa aloitellessaan, pieni poika pyykkikorissa nukkuen, aloitti täysin tyhjästä: vuokra-asunto, paljas lattia, muttei yhtäkään huonekalua. Suunnilleen samoin aloitin omankin elämäni, kun vihdoin aloin ottaa siitä vastuuta, muutin elämäntapojani ja opettelin ajattelemaan asioita jo ennalta, tulevaa silmälläpitäen.

        Sinä lyöt meitä, jotka jopa asunnottominakin toimimme rehellisesti, emme pummaa, käytä muita hyväksemme, siivestä / -neet. Et antanut mitään kunnioitusta meidän kaltaisillemme. Minuun nimittäin tuo aloittajan sepustus ei mennyt ollenkaan täydestä. Olen kyllä nähnyt elämässäni Suomen "köyhiä", yleensä sen taustalla on oma vastuuton elämäntapa. Minulle on myös tuttua tuo viimehetken "hädänalaisuus", alkaa todella hälytyskellot soida! Muuan tuttuni yritti taannoin huijata minulta rahaa juuri tuolla keinoin, muka yhtäkkisellä avuntarpeella: "Auta, auta, nyt on hirveä tilanne!" Katinkontit. Hän on varakkaampi kuin minä, mutta varas luonnoltaan. Myisi sitten autonsa! Itselläni ei ole varaa omaan autoon. Katkaisin tuttavuuteni.

        Mutta sinä itse: olet rikoksen suosija. Suosit hyväksikäyttäjää. Häpeäisit.

        Olen samaa mieltä. Tässä yritetään valheellisesti saada hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Tässä yritetään valheellisesti saada hyötyä.

        Ilman muuta olet samaa mieltä, koska taidat olla sama kirjoittaja 🤣

        Ihanaa joulunodotusta myös sinulle. Hämärän hyssyä ja pakkastakin nokan päähän nippasemmaan.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, en väittele aiheesta.

        Suututti tuo vihonviimeisin pyhimys, joka ei yhtään yrittänytkään nähdä asiaa siltä kantilta, jolta itse ja suht. asiallisesti, joskin tiukasti kirjoitin. Syyllisti nyt vaihteeksi itseni ja muut vastaavanlaiset, jotka todellakin olemme puskeneet itsemme läpi tuhanten vaikeuksien. Saaneet ehkä itse kuulla vieläkin tiukempaa tekstiä, kuin nuo edellä kirjoittamani.

        Haukkui, perkele, itseni, joka vain maltillisesti kirjoitin vastuuntuntoiseksi kääntymisestä, enkä edes pahasti. "Raakaa..." Tuollainen pyhimys ei ole raakaa kuullutkaan. Elämänkoulu on kovaa. Ja rappukäytävien vinttitasanne, kun siellä kaverin kanssa takin alla toisiinsa kietoutuen yrittää talvipakkasilla nukkua, toisen takki tyynynä, toisen takki peittona. Ja aamusella hiljaa hiivittävä ulos pakkaseen. Silloin oli kurjaa, ei ollut joulu ainainen. Mutta itse oli noustava ylös, käveltävä ulos, alkaa alimmilta portailta nousta ylös yhteiskunnan rappusia, monen itkun ja kauhun kautta. Enkä tässä kehuskele itseäni, vaan kerron mitä se on. Niin itselläni kuin lukemattomilla muillakin. Ylös menoa ja taas putoamista. Et usko, millainen läävä oli Hgin Viipurinkadun naistenasuntola, kusenhaju oli suorastaan pinttynyt sen seiniin. Siitä vain uudestaan eteenpäin, askel kerrallaan.

        Enkä kehu. Vaan kerron, mitä se on, kun on itse taisteltava elämänsä puolesta, tuhanten vastoinkäymisten kautta.

        Hippa!! Ota kiinni jos saat ja eiku menox. Voi kun olisi lunta niin lumisota olisi nyt ihanaa.

        Sivust ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman muuta olet samaa mieltä, koska taidat olla sama kirjoittaja 🤣

        Ihanaa joulunodotusta myös sinulle. Hämärän hyssyä ja pakkastakin nokan päähän nippasemmaan.

        ST

        No, ei nyt kyllä ollut sama kirjoittaja. Kiitos muutoin hänelle.

        Minä olen tuo ent. asunnoton, vinteillä ja tuttavien lattioilla nukkunut, hyvin kauan sitten.

        Enkä halua millään tavoin solvata aloittajaa, kirjoitin vain ensiviestini tiukasti, kunnes hyökkäsi se laintäyttäjä väliin huutelemaan.
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raakaa on !!!

        Todella raakaa !!!

        Häpeä, sinä itseäsi ja omavoimaisuuttasi täynnä oleva !

        Sinä et voi todellakaan millään tietää kaikkea sitä, mitä aloittajalla on omassa elämässään !!!

        Joten älä lyö lyötyä !!!

        Herra ei siis kehoita tuollaiseen ketään kehoita, sillä Sana sanoo:

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Tuollainen toista halveksuva kirjottelu ja itse itsensä korottelu on todella törkeää, varsinkin tälläisessä tilanteessa !!!

        Siitä huokuu se sama itseriittoinen ja halveksuva ja itseä korottava asenne, joka oli tällä fariseuksellakin:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Joten saatesanoiksi vain, että:

        HÄPEÄ !!!

        No etpä se sinäkään parempaan pysty toisen auttamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis myös jo aika alkaa opetella itsenäistä, vastuullista elämäntapaa. Suunnittelemaan asiat ajoissa. Eikä viime hetkellä pyrkiä herättämään sääliä ja hyväksikäyttämään herkkäuskoisia, kaatamaan omaa ongelmaansa aina toisten niskoille. Itse aloin suunnitella joulua jo syyskuulla. Hitaasti ostamaan ja pakastamaan talven ja joulun varalle sitä ja tätä. On ollut paljon työtä - terveys huono -, mutta hitaasti ja sitkeydellä onnistunut jo luomaan kodikkaan joulun.

        Hei. Ymmärrän pointtisi. Tilanteeni vain on olut kaaoottinen jo pidemmän aikaa. En kaipaa sääliä, saatika hyväksilkäytä ketään :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raakaa on !!!

        Todella raakaa !!!

        Häpeä, sinä itseäsi ja omavoimaisuuttasi täynnä oleva !

        Sinä et voi todellakaan millään tietää kaikkea sitä, mitä aloittajalla on omassa elämässään !!!

        Joten älä lyö lyötyä !!!

        Herra ei siis kehoita tuollaiseen ketään kehoita, sillä Sana sanoo:

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Tuollainen toista halveksuva kirjottelu ja itse itsensä korottelu on todella törkeää, varsinkin tälläisessä tilanteessa !!!

        Siitä huokuu se sama itseriittoinen ja halveksuva ja itseä korottava asenne, joka oli tällä fariseuksellakin:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:

        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Joten saatesanoiksi vain, että:

        HÄPEÄ !!!

        Kiitos sinulle. “Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.”

        Ei todellakaan tarkoitus kerjätä tai hakea sääliä. Elämässäni olkut paljon muitakin vastoinkäymisiä pidemmältä ajalta, tämä pöo viimeisin. Minulla ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei nyt kyllä ollut sama kirjoittaja. Kiitos muutoin hänelle.

        Minä olen tuo ent. asunnoton, vinteillä ja tuttavien lattioilla nukkunut, hyvin kauan sitten.

        Enkä halua millään tavoin solvata aloittajaa, kirjoitin vain ensiviestini tiukasti, kunnes hyökkäsi se laintäyttäjä väliin huutelemaan.
        ~

        Ok. Niin, saloittaja pyytää apua. Sehän se oli pointti 😊

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Niin, saloittaja pyytää apua. Sehän se oli pointti 😊

        ST

        Todenäköisesti hän tietää itsekkin nuo mistä häntä tsemppasit eli omasta nelämänhallinnasta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle. “Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.”

        Ei todellakaan tarkoitus kerjätä tai hakea sääliä. Elämässäni olkut paljon muitakin vastoinkäymisiä pidemmältä ajalta, tämä pöo viimeisin. Minulla ei yksinkertaisesti ole ollut aikaa aiemmin.

        Ok. 🙂 Kirjoitinkin noinniinkuin yleisellä tasolla ja spontaanin ensireaktioni mukaan...

        Tässä ketjussa onkin annettu puh.numeroita, joista kysyä apua. Onkos niin, että nyt koronan aikana ei ole ruokajonojakaan? Itse tositilanteessa voisin soittaa ison marketin kauppiaalle ja kysyisin, oliskos heillä antaa mitään takaoven kautta, ihmiselle ja koiralle. Myös kirkkoherranviraston aukioloaikana voisit kävellä suoraan toimistoon ja kysyä, sillä ensiviikolla ei ole montaa arkipäivää.

        Mitä osaisin neuvoa? Onko nyt niin, että Suomessa saa jo neuvoa ihmisiä markettien edustalle pahvikippo kädessä kerjäämään...? Kun hätä on aito, kerjääminen sinällään ei ole häpeä. Itselläni olisi pokkaa tehdä niin, jos olisi akuutisti pakko. Sinne vaan kippo esillä seisomaan asiakkaiden kulkulinjalle, muutaman metrin etäisyys muihin kerjääjiin...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. 🙂 Kirjoitinkin noinniinkuin yleisellä tasolla ja spontaanin ensireaktioni mukaan...

        Tässä ketjussa onkin annettu puh.numeroita, joista kysyä apua. Onkos niin, että nyt koronan aikana ei ole ruokajonojakaan? Itse tositilanteessa voisin soittaa ison marketin kauppiaalle ja kysyisin, oliskos heillä antaa mitään takaoven kautta, ihmiselle ja koiralle. Myös kirkkoherranviraston aukioloaikana voisit kävellä suoraan toimistoon ja kysyä, sillä ensiviikolla ei ole montaa arkipäivää.

        Mitä osaisin neuvoa? Onko nyt niin, että Suomessa saa jo neuvoa ihmisiä markettien edustalle pahvikippo kädessä kerjäämään...? Kun hätä on aito, kerjääminen sinällään ei ole häpeä. Itselläni olisi pokkaa tehdä niin, jos olisi akuutisti pakko. Sinne vaan kippo esillä seisomaan asiakkaiden kulkulinjalle, muutaman metrin etäisyys muihin kerjääjiin...
        ~

        Siis olen tuo raakalaiseksi haukuttu, jolla kyllä sydänkin paikallaan...
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olen tuo raakalaiseksi haukuttu, jolla kyllä sydänkin paikallaan...
        ~

        Tiedän, että on sydän paikallaan. Tunnenhan minä sen rivien välistä 😍

        Ei hätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En häpeä. Kirjoitin aivan asiasta. En kehuskellut itselläni, vaan halusin osoittaa, että ihminen voi myös köyhyydessään toimia rehellisesti ja vastuuntuntoisesti.

        Oma isoäitini, maalta Helsinkiin muutettuaan, avioliittoa aloitellessaan, pieni poika pyykkikorissa nukkuen, aloitti täysin tyhjästä: vuokra-asunto, paljas lattia, muttei yhtäkään huonekalua. Suunnilleen samoin aloitin omankin elämäni, kun vihdoin aloin ottaa siitä vastuuta, muutin elämäntapojani ja opettelin ajattelemaan asioita jo ennalta, tulevaa silmälläpitäen.

        Sinä lyöt meitä, jotka jopa asunnottominakin toimimme rehellisesti, emme pummaa, käytä muita hyväksemme, siivestä / -neet. Et antanut mitään kunnioitusta meidän kaltaisillemme. Minuun nimittäin tuo aloittajan sepustus ei mennyt ollenkaan täydestä. Olen kyllä nähnyt elämässäni Suomen "köyhiä", yleensä sen taustalla on oma vastuuton elämäntapa. Minulle on myös tuttua tuo viimehetken "hädänalaisuus", alkaa todella hälytyskellot soida! Muuan tuttuni yritti taannoin huijata minulta rahaa juuri tuolla keinoin, muka yhtäkkisellä avuntarpeella: "Auta, auta, nyt on hirveä tilanne!" Katinkontit. Hän on varakkaampi kuin minä, mutta varas luonnoltaan. Myisi sitten autonsa! Itselläni ei ole varaa omaan autoon. Katkaisin tuttavuuteni.

        Mutta sinä itse: olet rikoksen suosija. Suosit hyväksikäyttäjää. Häpeäisit.

        Tämä ST nimimerkki on yksi farisealainen ja teeskentelijä,täällä keskustelupalstalla pyörii esittämässä hyvää uskovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ST nimimerkki on yksi farisealainen ja teeskentelijä,täällä keskustelupalstalla pyörii esittämässä hyvää uskovaa.

        STtn uutisia. On hää ihana, melkein ihanampi ku soffiina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        STtn uutisia. On hää ihana, melkein ihanampi ku soffiina

        Haista paska. Tuskimpa vaan kuule. Sellaisga älä mene päässäs kuvittelemaan koskaan minusta.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ST nimimerkki on yksi farisealainen ja teeskentelijä,täällä keskustelupalstalla pyörii esittämässä hyvää uskovaa.

        Ei kuule tarvitse esittää. Ihan surkea oon uskovana, mutta voitko kuvitella, että tälläkin surkealla uskolla saan kuulua Jumalanlasten joukkoon ihan yksin armosta.
        On se niin iso asia!!
        Kiitos Herralle. Olen niin onnellinen tuosta. Voi että olen iloinen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haista paska. Tuskimpa vaan kuule. Sellaisga älä mene päässäs kuvittelemaan koskaan minusta.

        ST

        Joulusiivo tehty ja paska ei haise, mutta ymmärrän mitä Saarnaaja sanoi kun totesi löytäneensä tuhannesta yhden kelvollisen miehen, mutta ei yhtäkään naista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulusiivo tehty ja paska ei haise, mutta ymmärrän mitä Saarnaaja sanoi kun totesi löytäneensä tuhannesta yhden kelvollisen miehen, mutta ei yhtäkään naista.

        🤣🤣🤣 Kuka teidät miehet pitäisi kurissa ja nuhteessa jos ei me naiset?
        Annappa kuule höpötysten olla.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olen tuo raakalaiseksi haukuttu, jolla kyllä sydänkin paikallaan...
        ~

        Minä olen se joka nuhteli sinua tiukasti, en haukkunut !!!

        Sinulla voi olla sydän kohdallaan, mutta ymmärrys puuttui tuossa kohtaa !

        Ei silloin aleta opettamaan, kun toisella on hätä ja tilanne päällä !!!

        Se on väärin !

        ENSIN autetaan siinä hädässä olevaa ja siten kuljetaan rinnalla toista kantaen !

        Sitten vasta kun on hädässä olevaa autettu ja hätä on pois, on aika miettiä ja tutkia sitä, että miten hätätilanne ehkä olisi voitu voitu estää, jos sitä ylipäänsä olisi edes voitu estää millään !!!

        Mutta tuollainen kirjoituksesi ei ottanut edes huomiion sitä mahdollisuutta, että kaikkeen ei edes voi etukäteen varautua !

        Siis YMMÄRTÄMÄTTÖMYYTTÄSI sinä löit JO lyötyä !!!


    • Anonyymi

      Joulu on vain yksi pidempi pyhä päivien jatkumossa eli ei kannata ottaa liian suurta stressiä siitä. Itse olen useammankin yksinäisen joulun viettänyt ja nauttinut siitä rauhasta, joka on. Voi lukea kirjaa ja hemmotella itseään. Ruoka-apua saat varmasti (seurakunnat, järjestöt, yksityiset lahjoittajat) ja jos keskusteluseuraa kaipaat on netissä varmasti paljon ihmisiä, joilla ei jouluna ketään lähellä ole, eli sielläkin voi jakaa tuntemuksiaan. Koita miettiä asioita, joille normaalissa arjesssa ei tunnu olevan aikaa ja tehdä niitä vaikka joulupyhinä.

    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi:
      2:1 Ja tapahtui niinä päivinä, että keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava.
      2:2 Tämä verollepano oli ensimmäinen ja tapahtui Kyreniuksen ollessa Syyrian maaherrana.
      2:3 Ja kaikki menivät verolle pantaviksi, kukin omaan kaupunkiinsa.
      2:4 Niin Joosefkin lähti Galileasta, Nasaretin kaupungista, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi on Beetlehem, hän kun oli Daavidin huonetta ja sukua,
      2:5 verolle pantavaksi Marian, kihlattunsa, kanssa, joka oli raskaana.
      2:6 Niin tapahtui heidän siellä ollessaan, että Marian synnyttämisen aika tuli. >> Jakeen lisätiedot
      2:7 Ja hän synnytti pojan, esikoisensa, ja kapaloi hänet ja pani hänet seimeen, koska heille ei ollut sijaa majatalossa.
      2:8 Ja sillä seudulla oli paimenia kedolla vartioimassa yöllä laumaansa.
      2:9 Niin heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus loisti heidän ympärillään, ja he peljästyivät suuresti.
      2:10 Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö; sillä katso, minä ilmoitan teille suuren ilon, joka on tuleva kaikelle kansalle:
      2:11 teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.
      2:12 Ja tämä on teille merkkinä: te löydätte lapsen kapaloituna ja seimessä makaamassa."
      2:13 Ja yhtäkkiä oli enkelin kanssa suuri joukko taivaallista sotaväkeä, ja he ylistivät Jumalaa ja sanoivat:
      2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"
      2:15 Ja kun enkelit olivat menneet paimenten luota taivaaseen, niin nämä puhuivat toisillensa: "Menkäämme nyt Beetlehemiin katsomaan sitä, mikä on tapahtunut ja minkä Herra meille ilmoitti."
      2:16 Ja he menivät kiiruhtaen ja löysivät Marian ja Joosefin ja lapsen, joka makasi seimessä.
      2:17 Ja kun he tämän olivat nähneet, ilmoittivat he sen sanan, joka oli puhuttu heille tästä lapsesta.
      2:18 Ja kaikki, jotka sen kuulivat, ihmettelivät sitä, mitä paimenet heille puhuivat.

      🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔🔔

    • Anonyymi

      Job.39:9 Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentävät sinne tänne ruokaa vailla? Ps.104:27 Ne kaikki odottavat sinua, että antaisit heille ruuan ajallansa. Ps.147:9 ja antaa ruuan eläimille, kaarneen pojillekin, kun ne huutavat. Ps.136:25

    • Anonyymi

      Helsingissä asun ja jos olisit kulmilta niin toisin vaikkapa kinkun. Sehän täyttää muovipussin kivasti. Toivottavasti joku jeesaa sua. Jos ei niin aina tulee uusia tilanteita eteen. Eikö seurakunta järjestä kinkkupeijaisia Turussa, jossa voisit piipahdella. Luulisi että jotakin suuntäytettä olisi tarjolle laitettu seurakunnan pöytään.

      Helsingissä 19.12. Armon vuonna 2020 jKr.

    • Anonyymi

      Hei. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä. Ei hyväksikäyttöä, ei kerjätä tai mitään vastaavaa. Mainitsemani ikävä tilanne on vain yksi muiden joukoissa. Saanhan minäkin Kelalta s. päivärahaa, mutta kuka tietää tilanteeni ha on oikeutettu tuomitsemaan? En uskoisi moista uskovaisilta.

      Varmasti o aina joku jolla, menee huonommin ja niin onkin. Minä en nuku taivasalla, elän vain kriisin aikaa, enkä keksinyt muuta kun Joulu jo ovella.

      Teilw, jotka kirjoititte kauniisti, iso kiitos. Pahoittaa mielen tuollainen haukkuminen, kn en pahaa tarkoittanut.

      Kiitos ja rauhaisaa Joulua. Siunausta teille kaikille.

      • Anonyymi

        Kiitos samoin. Minä olen kaksin Hartwallin päärynälimun 1,5 litraa kanssa 5/5 kylmää limua, lähes autuutta!

        Commandohauis


      • Anonyymi

        No, tänne kun kirjouttaa niin ei koskaan voi tietää millaisia vastauksia saa.
        Kun kirjoittaa, ottaa tietoisen riskin.
        Voi varautua saamaan monenlaisia vastauksia, johtuen siittä että provojen lusäksi anonyymius suojaa ihmustä niin ettei tarvitse olka vastuussa mitä kirjoittaa.
        Myös inhimillisyys on mukana vastaajillakin.
        Ei kannata antaa mielensä pahastua.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tänne kun kirjouttaa niin ei koskaan voi tietää millaisia vastauksia saa.
        Kun kirjoittaa, ottaa tietoisen riskin.
        Voi varautua saamaan monenlaisia vastauksia, johtuen siittä että provojen lusäksi anonyymius suojaa ihmustä niin ettei tarvitse olka vastuussa mitä kirjoittaa.
        Myös inhimillisyys on mukana vastaajillakin.
        Ei kannata antaa mielensä pahastua.

        ST

        Näinhän se on. Olet oikeassa.


    • Anonyymi

      "Hei. Tarkoitukseni ei ollut pahoittaa kenenkään mieltä"

      Hei älä välitä.
      Virheesi oli että uskovaiset luulivat joutuvansa antamaan sinulle omistaan rahaa ja se on uskovaiselle kauhistus .
      Jos olisit pyytänyt heitä rukoilemaan puolestasi he olisivat suhtautuneet asiaan eri lailla koska se ei maksa heille mitään .

      Jos oikeasti konkreettista apua haluat niin käänny joidenkin muiden puoleen kuin uskovaisten niin todennäköisesti edistyt paremmin tässä ahdingossasi eikä sinua pidetä varkaana ja huijarina

    • Anonyymi

      Siinä sitä sai jokainen esiintyä hurskaana ja lopussa se syy kaikesta tulikin sitten niiden uskovaisten päähän, kuten noin suunnilleen aina ja iäti.

      .."pois maan päältä semmoiset huutio e i ol e lakannut."

      • Anonyymi

        ketjussa ei ollut yhtään miestä, mutta riita tuli heti kättelyssä.

        voisiko siitä päätellä yhtään mitään, tulipahan vain mieleeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ketjussa ei ollut yhtään miestä, mutta riita tuli heti kättelyssä.

        voisiko siitä päätellä yhtään mitään, tulipahan vain mieleeni.

        Missäs sinä riitelyä näet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ketjussa ei ollut yhtään miestä, mutta riita tuli heti kättelyssä.

        voisiko siitä päätellä yhtään mitään, tulipahan vain mieleeni.

        Mistäs näit sukupuolenkin?


    • Anonyymi

      Missäpäin aloittaja asuu...? Voisin lahjoittaa muutaman kympin.

      • Anonyymi

        Turuus mitta tois puolt jokkee


      • Anonyymi

        Minä asun Varsinais-Suomessa Turussa päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä asun Varsinais-Suomessa Turussa päin.

        Mulla oli mummu Ukista! 🙂 Juuret merellä.


    • Anonyymi

      Miten voimme auttaa aloittajaa,kun asumme eri puolilla Suomea...? Itse olisin kyllä valmis lähettämään rahallista apua, mutta miten se onnistuisi...?!

      • Anonyymi

        Seurakunnan diakoni on hyvä idea. Tuosta olikin kirjoitettu yllä.


      • Anonyymi

        Hei! Ajatuksena olikin, jos täällä sattuisi olemaan ihmisiä lähistöltä Varsinais-Suomen alueelta.

        Minä itse kyllä tiedän, että Jouluun pitää varautua ajoissa, tukien pitää riittää, on niitä joilla menee paljon huonommin kuin juuri minulla. Mutta tarkoituksena ei ollut aiheuttaa kiistelyä.

        Olin siis itse sairaalassa pidemmän tovin, sairastuin 30 v. 2019 kesänä melko vakavasti. Äitini on sairaseläkkeellä myös suht nuorena, periytyvä sairaus. Isä pitänyt perhettä pystyssä ns. Mutta sairastui äkillisesti, halvaantui ja löytyi aivokasvain, jota ei voida leikata. Vanhempien rahat menevät isän hoitoon. Ja äiti on hyvin rikki ja masentunut ollessaan yhtäkkiä yksin 33v avioliiton jälkeen. Hän on uskovainen, mutta oli välissä alkoholisti. Nyt ollut taas uskossa ja 10 v kuivilla, mutta pelkään mitä tämä tekee hänelle.

        Tarkoitukseni ei ole kerjätä itselleni mitään hyötyä tässä. Kyse on lähimmäisenrakkaudesta. Itselläni ei ole varaa, kun olen sekä fyysisen sairauden, että masennuksen vuoksi s. lomalla ja tuilla. Haluaisin olla äidin tukena ja järjestää jotain piristystä, vaikka vaikeaa tässä on toki itsellänikin.

        Turussa on operaatioruokakassin ruokajakelut hyvin suppeita verrattuna esim. Pk seutuun. Ja vähennetty entisestään. Ja minä sain jo diakoniasta 20e lahjakortin Lidliin ja pipareita ja suklaata. Niin ja kortin ja kasvomaskeja. Siinä kaikki. Minulle on sama syödä Jouluna vaikka leipää ja olla vaan yksin. Tulee niitä Jouluja taas uusia. Ja saa Jouluruokaa sitten taas ehkä dndi Jouluna. Tiedän, että monet ovat Jouluna yksin ilman mitää. Mutta ajatuksena oli viettää aikaa ja piristää äitiä, ei verrata itseäni muihin.

        Minulla on sattunut paljon muutakin elämässäni, mutten voi täällä kaikkea jakaa. Jos jollakulla on muuta kuin ilkeilyä, niin s. postini on [email protected]. Minulla on etunimi. sukunimi s. Posti mutten laita sitä nyt tähän. Kaikki rukoukset isäni puolesta ovat paras Joululahja mitä voi antaa ❤️🙏


    • Anonyymi

      robin Hood oli niitä ensimmäisiä diakoneja, otti rahat pois rikkalta ja antoi köyhille.

      sillä erolla vain että kirkon rahat otetaan kaikilta oli köyhä tai rikas, j a ihan pkkkokeinoilla.
      siitä sitten jaetaan mihin lieneekin ja minkä verran lieneekään millä perusteella jaetaankin jos jaetaan.

    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajaa. Mietin myös, kun elää eläkkeellä, maksaa kulut, sähkön, lämmön, vakuutukset, lääkkeet ym. Jos puolisoa ei olisi, en pärjäisi. Jos hän sairastuisi niin, että olisi pakko laitospaikka ottaa vastaan, en pärjäisi näillä pienillä tuloilla.

      Kaksin on helpompi, yksin vaikeampi - eläkeläisenä. Nyt elän säästeliäästi, takki on varmasti 20 - vuotta vanha, kengät kuluu jo siitä syystä, että ne hajoaa väkisin pohjistaan, eikä niitä voi suutarilla korjata. Kotimaisilla kävelen. Kysyin tehtaalta, kun pohjat hajoavat, niin vastuu tehtaalla päättyy yhden vuoden jälkeen.

      Vain yhden mallin farkut on on käytössä, ostan niitä parit, tai kolmet, ja ompelijalla sovitan ne jalkaani. Ei ole suoria prässihousuja. En käy ulkona syömässä, kuin harvoin haen pizzan, kun puoliso pyytää ostamaan. Syön siitä reunat ja syötän vaimolle sen pizzan. Keitän kilon perunoita merisuolassa ja syön niitä kuorineen, kylmänäkin kattilasta - peitän sillä nälkäni. Leipää syön, ja halpaa leikettä, sekä juustoa.
      Kahvi on tosin päivittäinen ylellisyys, keitän sitä aamuisin molemmille, neljä kuppia.

      Eli ei meillä rönsyillen eletä. Jos tässä kaverin tulot menisi pois, tulot ei riitä noihin pieninkään kulutuksiin, koska pakolliset menot, syö taloutta.
      Aina kun sähkö nousee, vesi nousee hinnoiltaan, kysyy, kuinkahan mennään.

      Niin en ole kuluttanut kulttuuritarjontaa, ei ole rahaa. Moni ei ymmärrä sitä, että vaikka tekee täyden työrupeaman pienipalkkaisena, niin eläkeleikkuri hakkaa sen eläkkeen olemattomiin.
      Vain taivaan koti, se korjaa tilanteen. Köyhät teillä on aina keskuudessanne ja olemme Kristuksen kuva tässä ajassa. Minkä teette meille, niin löydätte meistä Jeesuksen, ja siitä sijoituksestanne palkan perillä. Ei varmaan kukaan tahalteen ole kerjäläisiä. Emme ole olleet pullon perään, eikä tupakka ole vienyt taloutta. Tulot vain ei ole yhteiskunnan toimista kasvaneet eläkeelle rakentavaksi.
      Nytkin pojalle ei anneta kunnon töitä. Olematon palkka, josta ei eläkettä synny, kutsutaan töihin jos sitä halutaan antaa, eli vastuu rikkaan rikkaudesta on köyhän pussista pois. Siitähän on kyse.
      Täällä ei ole Jumalanmielenmukainen elämä. Tunnustan että yrittäjällä on haastetta, mutta miksi me rakennamme yhteiskuntaa näin? Maailma on pahan vallassa. Riistoa on paratiisin ulkopuolella.
      Ja kuka sydämestään auttaa heikompiosaista, hän ei jää palkkaansa vaille.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle ymmärryksestä, samankaltaisessa tilanteessa olevana ymmärrät. Ja voimia ja hyvää Joulua teille ❤️❤️


      • Anonyymi

        Niin tämän saman kurjistumisen minäkin tunnen omasta kokemuksesta, siis minä joka "tuomitsi" sen, ehkä "soffiinan" kirjoituksen sisällön ja sanoman.

        Jos ja kun on vuosikausis jopa toistakymmentä vuotta sairauden vuoksi elänyt kädestä suuhun, niin elämä kurjistuu kurjistumistaan siis taloudellisesti.

        Ei ole mitään ylimääräisiä varoja, joista säästää pahanpäivän varalle, kun siis oikeasti elää kädestä suuhun ja kaikki tarvittavat hankinnatkin siirtää tulevaisuuteen.

        Siinä kuljetaan sitten vanhoissa vaatteissa niiden loppuun asti.

        Ei silloin siis ole mahdollista säästää pahan päivän varalle, kun kaiken aikaa tinkii jo tarvittavastakin.

        Siinä ei peljon tarvita, kun sekin niukka talous kaatuu !

        Olen itse tarvinnut 50c kyetäkseni saamaan tarvikkeet ruokaani varten, ja siinä kohtaa se 50c oli ISO raha, kun sekin puuttui !

        No, eihän näitä asioita sellainen tajua, joka ei ole elänyt niitä omassa elämässään läpi !

        En minäkään ennen tajunnut kun kaikki oli toisin ja elin yltäkylläisyydessä eikä 1000e ollut mikään iso raha.

        Olin itse silloin hyvin ymmätämätön ja raaka, jota nyt häpeän ihan itse kovasti, satutin monia puutteessa elävä kommenteillani aivan varmasti, niin sokea ja ymmärtämätön ja omavoimainen kun ITSE olin !!!

        Mutta niihän se Sana sanookin, että vain se joka on ITSE kärsinyt voi kärsiviä ymmärtää ja osaa oikein auttaa siinä mitassa kun se on mahdollista.

        Siis köyhä auttaa köyhiä ja jakaa omasta vähästäänkin, mutta rikas ei ymmärrä antaa PALJOSTAKAAN, eli häneltä heru ymmärrystä, eikä sääliä, eikä siten apuakaan !

        Eli köyhät sis TASAAVAT köyhyyttään, rikkaat ovat sokeita ja heiltä ei heru apua , kuten siis itsekin aikananin olin sokea enkä osannut autta vaan vain satuttaa !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      264
      3680
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      120
      2434
    3. Olen päättänyt saada sinut

      Minua ei estot pidättele. Otan vaikka väkisin.
      Ikävä
      31
      1763
    4. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      48
      1678
    5. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      99
      1654
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      196
      1510
    7. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      34
      1384
    8. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      113
      1284
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      49
      1204
    10. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1163
    Aihe