omistan tai siis pidän tällä hetkellä hallussani isäni Canon AE-1 program järkkärikameraa ja se on alkanut reistailemaan melkeimpä ensimetreiltä asti. Ongelmina ovat seuraavat:
1. valotusmittari paukahtaa aina toisinaan sekaisin, alkaa näyttämään koko ajan 32:ta. mikä lienee vikana? voiko korjata?
2. rungossa, objektiivin takana sijaitseva aukon laukaisin (?) ei palaudu, estäen objektiivin paikalleen laiton. toisin sanoen: punainen piste jota ei saisi näkyä, näkyy. himmenninnappulan käyttäminen ei auta. mikä lienee vikana? vika ilmeni yrittäessäni ehkä hieman kovakouraisesti asettaa objektiivia, jossa oli soviterengas.
paljonko tämäntyyppiset remontit tulisivat maksamaan ammattilaisen työnä?
vastauksia odottaen....
canon AE-1:n kanssa ongelmia
maukka kameramies
1
414
Vastaukset
- AE-1
Ihan ensimmäiseksi kannattaa virittää kamera ennen objektiivin kiinnittämistä. Se ikäänkuin palauttaa kameran perustilaan ja saattaa palauttaa himmennin vivun oikeaan asentoon. Tarkistä myös ettei syväterävyyden tarkistusvipu ole päällä, ainakin AE-1 mallissa se saattaa estää linssin kiinnityksen.
Valotusmittariongemaan voisit kokeilla pariston irroittamista hetkeksi.
Valotusmittarin korjaaminen ja ylipäätään kameran korjaaminen on erittäin kallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45947