Ei muuta. Hyvä periaate...
Kuntakohtainen kielen virallisuus kuntiin, joissa ruotsia puhuvia on riittävä määrä.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ruotsinkieliset koulut tietysti jatkaisivat.
- Anonyymi
Niin, periaatteessa mikään ei muuttuisi - vain muita ei enää pakkoruotsitettaisi.
- Anonyymi
Ratkaisisi kerralla palveluongelma - ruotsinkielisissä kunnissa riittäisi ruotsinkielisiä palvelemaan omiaan.
- Anonyymi
Tämäkin on järkevä ehdotus.
- Anonyymi
Kuzetus loppuisi samalla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuzetus loppuisi samalla,
Ruotsienemmistöisissä kunnissa ruotsinkielinen palvelu.
Se on realismia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsienemmistöisissä kunnissa ruotsinkielinen palvelu.
Se on realismia.Ruotsinkieliset pystyvät hoitamaan ruotsienemmistöisissä kunnissa palvelunsa itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsinkieliset pystyvät hoitamaan ruotsienemmistöisissä kunnissa palvelunsa itse.
Kyllä, Gunillat hoitavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsinkieliset pystyvät hoitamaan ruotsienemmistöisissä kunnissa palvelunsa itse.
Tutkimusten mukaan jo 30 %:n vähemmistökielen puhujien määrä riittää elävään kaksikielisyyteen, juuri ja juuri. 40 % riittää selkeästi, ei tarvitse olla ruotsienemmistöinen kunta.
- Anonyymi
Ja muuten maa yksikielisesti suomenkieliseksi
- Anonyymi
Tämä on realismia.
- Anonyymi
Tosi hyvä periaate
- Anonyymi
Tervejärkinen ajatus.
- Anonyymi
Kaksikielisyysnäytelmä vahingollisena purkuun.
- Anonyymi
Edes Ahvenanmaalla kaksikielisyys ei ole rikkaus - eivät siis ruotsinkielisetkään usko muuhun kaksikielisyyden ihanuuteen kuin suomalaisten pakkoruotsitukseen.
- Anonyymi
Ratkaisu
- Anonyymi
Kyllä!
Tosiasiat voisi tunnustaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä!
Tosiasiat voisi tunnustaa.Ahvenanmaa totesi, että suomen kieli syö nuorten kielitaidon. Kaksi kansalliskieltä ja ns. kaksikielisyys ei siis ole Ahvenanmaalla rikkaus. Pakkosuomi poistettiin ja tilalle säädettiin pakollinen englanti.
- Anonyymi
Ei niitä oo missään tarpeeksi .
- Anonyymi
4,7 % on aika vähän.
Noin 30.000 ruotsinkielistä ei osaa suomea, pääosin saariston ja pienten rannikkoplänttien ikäihmisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741369Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2431259Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1511061Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551038- 51755
- 64714
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62707Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39688Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44661- 30607