koska se on virallinen kieli. Tämä on syy miksi minäkin haluan lopettaa ruotsin aseman virallisena kielenä Suomessa.
Monet pakkoruotsin kannattajat vetoavat, että ruotsin opiskelun on oltava pakollista
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ja moni muu...
- Anonyymi
Yksikielinen Suomi olisi fiksuin ja reiluin vaihtoehto.
- Anonyymi
Ruotsin oikea status on virallinen vähemmistökieli tai alueellinen virallinen kieli.
- Anonyymi
Ei pakkoruotsille mitään syitä ole, mutta jos virallisuutta tarjotaan syyksi turhaan pakkoon, niin poistetaan toki virallisuus...
- Anonyymi
Ei se ole syy, vaan se, että ruotsi on työelämässä niin tärkeä kieli. Se on englannin jälkeen tärkein. Siksi miellä on syytä osata ainakin suomea, ruotsia ja englantia.
- Anonyymi
Ja nämä ovat myös ne käytännössäkin pakolliset. Eli juuri kuten ollakin pitää.
Vaikka ranska on maailmalla tärkeä kieli, ei se ole Suomen työelämässä samalla tavalla tärkeä.
- Anonyymi
Kun kieli on virallinen, niin usein se on merkittävä kieli maassa, kuten ruotsi on meillä. Siksi se on myös pakollinen koulussa. Saamella ei ole samaa asemaa.
- Anonyymi
Onnistuuko pakkoruotsin poistaminen muuten kuin muuttamalla Suomi virallisesti yksikieliseksi?
Yksikielisyys olisi suuren enemmistön kiistaton etu. Ehdottomasti.
Nykyinen kielipolitiikka ajaa vain vähemmistön privilegiota. Taakan kantaa enemmistö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937578
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241070
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662