Miksi jotkut saavat kumppanin helposti ja jotkut eivät

Anonyymi

Olen miettinyt miksi, kaverini löytävät helposti itselleen kumppanin, yksikään ystäväni ei ole enää Sinkku. Sinkku aikanakin muita iskettiin mutta minä jäin vain katselemaan vierestä 😕

Mietin, että onko minussa kuinka pahasti kaikki vialla, kun en kelpaa kenellekään. Joo olen hieman ylipainoinen, olen sairastanut masennuksen en ole ehkä kaikkein kaunein. Mutta eikö minulle silti löytyisi joku ihana ihminen viereen joka jaksaisi välittää minusta vai j
oudunko siis hyväksymään, että olen se ikisinkku ja ainainen kolmas pyörä.

Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

9

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän persoonalliset ja yksilölliset ominaisuudet vaikuttavat parisuhteen saantiin. Väittäisin, että parhaiten parisuhteen hankinta onnistuu jokaiselta naiselta ainakin nuorena. Naisen paras valtti on nuoruus. Nuoruuden ansioista saa anteeksi muita puutteita. Miehillä voi olla vaikeampaa, sillä naiset valitsevat mieluusti itseään vanhempia miehiä. Eli mies, joka on arka ja huomaamaton, jää helpommin ilman paria.

      Ei sinkkuus automaattisesti tarkoita, että ihmisessä olisi jotain vikaa. Ihan pärjäävät naiset ja miehet ovat ilman kumppania. Toisinaan ongelma voi olla niin päin, että ihminen saisi kumppanin, mutta on liian valikoiva, eli kukaan ei ole hänelle liian täydellinen. Siten ilman kumppania voi jäädä sekä erittäin täydelliset että erittäin epätäydelliset ihmiset. Ja ihan tavalliset siitä välistä.

      Jos on haku päällä, niin pitäisi muuttaa sekä kriteereitä kumppanin suhteen että tapoja, joilla kontaktia hakee. En kerro, minkä keinon olen itse ottanut käyttöön, mutta olen ainakin päässyt kommunikoimaan useamman vastapuolen edustajan kanssa kuin moneen edelliseen vuoteen yhteensä. En käy baareissa, enkä käytä netin treffipalveluita.

      Onko "iskeminen" oikeasti tapa saada pari? Eikö ole enää mahdollista tutustua hitaasti? Mieti sitä. Vanhaan aikaan todennäköisesti nykyistä helpommin tutustuttiin yhteisissä elinpiireissä kumppaniin. Nykyisessä hektisessä (ja tautisessa) maailmassa se ei taida enää olla muodissa.

    • Anonyymi

      Mietipä näitä: oletko avoin ja päästät lähellesi? Vai oletko epävarma, epäilevä, varautunut?
      Oletko iloinen ja hymyiletkö?
      Ei haittaa vaikka olisi ujo kun ei ole torjuva ja tyly. Itse asiassa ulkonäkö ei lopultakaan merkitse kovin paljoa, Ei auta vaikka olisi maailman kaunein tai komein jos on sisältä tyhjä tai epämiellyttävä. Pelkällä ulkokuorella ei kukaan mitään tee. Korea karkkipaperikin heitetään roskiin, se mitä sen sisältä löytyy on tärkeintä.
      Vähätteletkö itseäsi, arvosteletko ja vertailet toisiin? Sekin näkyy negatiivisena ulospäin. Tärkeintä o hyväksyä itsensä ja olla tasapainossa itsensä kanssa, silloin toistenkin on helpompi lähestyä.
      Itsetuntoa voi vahvistaa. Itsestään voi oppia pitämään. Se voi olla vaikeaa ja vaatii työtä, mutta se on täysin mahdollista. Myönteinen rento iloinen ihminen on aina suosittu!

    • Anonyymi

      Samassa tilanteessa kun aloittaja, minuun ei miespuoliset ole olleet kiinnostuneita vaan aina ystäviini.
      Se kolmaspyörä olen ollut tai lohdutuspalkinto kun muuta eivät ole saaneet-

    • Anonyymi

      Kyllä on kokemusta. Olen 45-vuotias nainen, enkä koskaan ollut parisuhteessa. Miehet eivät oikein koskaan ole olleet minusta kiinnostuneita, lukuunottamatta ehkä joitain ympäripäissään olevia baarituttavuuksia, jotka nyt varmaan ottaisivat mukaansa kenen tahansa, jos seksiä saisivat. Mutta minusta ihan minun itseni vuoksi ei olla kiinnostuneita.

      Joku tuossa ylempänä kysyi, oletko epävarma ja varautunut, no oikeaan osui kirjoittaja, sillä minä ainakin olen todella epävarma itsestäni ja kelpaavuudestani. Mielestäni en ole tyly, mutta kai sitten annan sellaisen kuvan ulospäin. Koulussa kiusattiin ylipainon takia, ja se jätti syvät arvet ja tunteen kelpaamattomuudestani, joka on jatkunut tähän päivään asti, vaikka nykyään olen normaalipainossa ja ainakin omasta mielestäni ihan kivan näköinen ikäisekseni.

      Tinderin latasin joskus ja sain ihan älyttömästi matchejä, mutta valtaosa oli seksinvonkausviestejä, joten menetin mielenkiintoni ja poistin sovelluksen. Pelkkä tunteeton seksi ei kiinnosta, olen sitäkin joskus nuorempana kokeillut enkä saanut siitä muuta kuin entistä pahemman tyhjyyden tunteen. Nykyään tuntuu, etten oikein enää edes uskaltaisi alkaa suhteeseen vaikka joku olisi kiinnostunutkin ihan tosi mielessä, kun olen näin kokematon vaikka olen keski-ikäinen. :(

      • Anonyymi

        Ehkä elämä on opettanut sinuakin varomaan itsesi satuttamista. Huonot kokemukset nuorena tulee aina elämässä mukana. Itse 48 v pari pidempää parisuhdetta takana. Parisuhteet on lähinnä olleet toisten paapomista ja asioiden tekemistä toisten puolesta. Narsistinen elämä mukana vahvasti mitä en silloin ymmärtänyt. Jatkuvaa naljailua, arvostelua ja vähättelyä. Ne ovat tulleet elämässä mukana. Sinkkuna nyt 10v en edes luota nykyisin itseeni enkä huomaa jos joku olisi edes kiinnostunut. Enhän minä kelpaa kun vuosia kuulee niin siihen rupeaa jo uskomaan itsekkin. En tiedä mistä hyviä miehiä löytyy tai edes hyvää ystävää. Baarista saa vaan baari tuttuja poikkeuksia tietysti löytyy


      • Anonyymi

        Seksin harrastaminen deittipalvelussa tai baarissa tapaamien ihmisten kanssa voi johtaa vaikka minkälaisiin parisuhteisiin tai seksisuhteisiin. Tietty jos kemiat kohtaa


    • Anonyymi

      Kliininen seksologia on niin kehittynyttä, että se vie mennessään ihan täysin. Sukupuukin voi olla väärä maailman silmissä, se kun tuomitsee aina.

    • Anonyymi

      Minä olen ainoa neitsyt kaveripiiristäni (yli 30 v. keskivertoa paremman näköiseksi kehuttu, sanottu jopa "liian hyvännäköiseksi" vaikka tunnen itseni vaurioituneeksi sekä epämuodostuneeksi sisäisesti inhottavaksi ja rumaksi ihmisraunioksi) ja olen tullut siihen johtopäätökseen että kyse on siitä ettei sähkövirta kulje hermostossani normaalisti koska olen nuorena saanut hermovaurioita.

      Hermoston sähköinen toiminta pätkii ja takkuilee mikä on ilmeisesti etovaa naisista.

      Tämä on teoriani miksi naiset hylkivät minua.

      10 vuotta sitten suutelin 3 promillen kuosissa jotain random blondia yökerhon tanssilattialla ja sen lähemmäksi en ole naisia päässyt . Sitten näin kun tämä blondi pian itki viereisessä pöydässä, taisi olla niin karmea kokemus.

      • Anonyymi

        Tuskin se blondi sitä itki. Sinä vaan niin luulit. Ja se on nyt jäänyt mielikuvaksi mieleesi. Ehkä liikut väärissä piireissä vai oletko liian päälle käypä. Tilanne lukua pitää olla naiset on sellaisia että niiden eteen pitää vähä nähdä vaivaa. Jos baarissa vonkaa jokaista ja joka pöydästä varmasti lähtee yksin kotiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe