Montako joululahjaa ostatte lapsille?

Anonyymi

Monta joululahjaa ostatte per lapsi? Ostatteko kaikki mitä lapsi on toivonut?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      10-20kpl yleensä kaikki mitä lapsia on toivonut jos ne on järkeviä toiveita

      • Anonyymi

        Just! Tämä masentunut ja vetelä nuorisomme on juuri sitä sakkia, mitä lahjotaan ja joka toive toteutetaan. Näin heistä tulee juuri tätä tyytymätöntä porukkaa. Enemmän kun annettaisiin rakkautta, välittämista ja opetusta, olisivat lapset ja nuoriso terveempää. Lahjat on tärkeitä, muttei joka ainoan toiveen toteuttaminen! Kun lapsi/nuori itse tekee jotain toiveensa eteen, on ilahtuminen ja arvostua ihan toisenlaista. Lapsilla pitää olla oikeuksia, mutta yhtä tärkeitä ovat myös velvollisuudet!


    • Anonyymi

      Ei tarvii ostaa lahjoja kun ei ole kersoja.

      • Anonyymi

        Omilla rahoilla, itse ostettu toive ilahduttaa eniten!Turhaan krääsään totutetaan pienestä pitäen, niin ei anna arvoa millekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omilla rahoilla, itse ostettu toive ilahduttaa eniten!Turhaan krääsään totutetaan pienestä pitäen, niin ei anna arvoa millekkään.

        Tämä!
        Köyhissä perheissä korostuu minusta liikaa lahjojen määrän tärkeys.
        Lapset oppii, että mitä enemmän roinaa tulee, niin silloin joulu on onnistunut.
        Tunnustan itsekin, että lasten ollessa pieniä saivat aivan liikaa lahjoja ja nyt isoja jo ovat, niin tarpeen mukaan ostettu tietokonetta tai puhelinta jne.
        Tänä vuonna ei kumpikaan tarvitse mitään, niin suklaalla ja jollain pienellä paketilla mennään.


    • Anonyymi

      Vain tarvekaluja ja vaatteita, leikki -ikäselle muutama lelu. Niillä pärjää.

      • Anonyymi

        Suu makiaks ja mukavaa ja rauhallista tyhdessäoloa, se on terveellistä ja kehittävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suu makiaks ja mukavaa ja rauhallista tyhdessäoloa, se on terveellistä ja kehittävää!

        ....yhdessä oloa!


    • Anonyymi

      Olin yhden joulun sukulaisilla ja sukulaispoika sai vaikka mitä lahjoja sähköuruista lähtien. Oli ilahtunut ainoastaan taskulampusta, koska sitä oli toivonut. Kalliit urut eivät kiinnostaneet ollenkaan. Isänsä näytti pettyneeltä, koska oli ostanut ne urut. Lopulta pojan sisko opetteli soittamaan urkuja ja on nyt taitava pianisti ja tekee kai soittohommia työkseen.

      • Anonyymi

        Ei nykyisille lapsille osaa ostaa enää yhtään mitään. Ennen tyttö oli onnellinen, jos sai nuken tai nallen, poika sukset tai leikkiauton, se oli helppoa. Nyt eletään yltäkylläisyydessä, leluista ei ymmärrä aikuiset enää mitään. Raha vaan on arvossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nykyisille lapsille osaa ostaa enää yhtään mitään. Ennen tyttö oli onnellinen, jos sai nuken tai nallen, poika sukset tai leikkiauton, se oli helppoa. Nyt eletään yltäkylläisyydessä, leluista ei ymmärrä aikuiset enää mitään. Raha vaan on arvossa.

        Se tietty riippuu paljon siitä miten lapset kasvatetaan jos ne annetaan norkoilla puhelimilla päivästä toiseen ilman tiukkoja rajotuksia niin eihän ne sitten teekkää muuta.. ruutu aika käyttöön ja ylös ulos leikkimään.. lapset osaavat kyllä aikuisia käyttää hyväkseen jos niiltä ei ikinä vaadita mitään..


    • Anonyymi

      Meillä on aina ollut että 100€ per lapsi olkoon sitten leluja,vaatteita tai vaikka uusi puhelin..

      • Anonyymi

        Kaksi lahjaa, molemmat pehmeitä pakatteja; sukkia 2 paria. Lisäksi annoin 300€ .


    • Anonyymi

      Koivuniemen herraa, vitsaa ja remmiä. Siinä niille hiton riiviöille , on käyttöä.
      Vai vielä Joululahjoja.

    • Anonyymi

      Kahdelle lapselle yhteensä 26 lahjaa, raaputus arpoja toista kymmentä ja osakesalkkuun muutama sata osaketta, ostin toiselle vielä osakkeen ettei tarvitse vuokralla olla ja koko suvulle etelänmatkan jahka jos toukokuussa päästäisiin sitten sinne.
      Niin ja hyväntekeväisyyteen syöpäsäätiölle lahjoitin vielä 10€ että kaikilla olisi hyvämieli.

      • Anonyymi

        Hehee,hee, valehtelet, ei täällä savossa asu niin rikkaita ja avuliaita, että vielä syöpäsäätiölle antaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee,hee, valehtelet, ei täällä savossa asu niin rikkaita ja avuliaita, että vielä syöpäsäätiölle antaisivat.

        Hitsi kärähdin no kokoomuslaisena laitan kepun piikkiin ne valehtelee aina
        Kokoomuslainen ei anna paljostakaan edes syöpäsäätiölle


    • Anonyymi

      Montakos lahjaa olette itse saaneet lapsina ja mikä on tavaran tarve nyt aikuisena? Itse sain ainoana lapsena pienenä paljon lahjoja. En toki kaikkea mitä toivoin, koska rahaa ei aina ollut. Siitä näytti kuitenkin olevan se etu, että en mielestäni aikuisena kovin kummoisia juttuja tarvitse yleensäkään elämässäni. Tuttu sen sijaan on 14-lapsisen perheen kasvatti ja heillä ilmeisesti oli pulaa kaikesta. Aikuisena hänestä kasvoi todella ahne ja näyttämisenhaluinen. Niin auto, pukeutuminen, ruoat ja oikeastaan kaikki pitää olla viimeisen päälle ja vielä urakalla näitä toisille esitellä.

      • Anonyymi

        Onhan siinä sekin puoli, että kun lapselle ostaa kaikkea turhaketta, niin lapsi jossain vaiheessa huomaa itse, ettei oikeastaan niitä tarvinnutkaan. Tai ainakaan kovin pitkäksi ajaksi kokenut tarvetta olevan. Samalla voi tietenkin vaivihkaa vihjailla, miten kaikilla maailman lapsilla ei kaikkea olekaan- ole oikeastaan juuri mitään. Jos ei taas osta juuri mitään, koskapa ajattelee näin kasvattavansa lastaan, voi siinä käydä juuri noin, että aikuisena sama entinen lapsi ei koskaan koe tarpeitaan tyydytetyiksi, vaan aina pitää olla lisää, lisää, lisää...


    • Anonyymi

      Ostin
      Pojalle
      Ps5 konsolin


      Tytölle
      Lumi laudan
      .

      Emännälle
      Kaalimadon

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe