Mitä tarkoittaa, kun Microsoftin sivulla ilmoitetaan, että "Pro umpeutuu 14.10.2025"?
Koneessani on nyt W10 Pro ja 20H1 eli 2004- (May 2020) versio.
Pitääkö siis uusi kone hankkia 2025 vai mitä silloin siis tapahtuu, kun Pro umpeutuu?
Windows 10 Pro
23
117
Vastaukset
- Anonyymi
Saanko antaa hyvän vinkin ??? Asenna siihen käyttöjärjestelmä elikkä ylivoimainen GNU/Linux. Toimii varmasti toisin kun "Tubutin". Itse poistin vähän aikaa sitten "Tubuttimen". Ah autuutta
PS. Hyvää Joulua!!- Anonyymi
Mikä "Tubutin"? Pro on toiminut, niin W10 kuin sen versiotkin on asentuneet aina hyvin.
Mikä tekee GNU/Linuxin paremmaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä "Tubutin"? Pro on toiminut, niin W10 kuin sen versiotkin on asentuneet aina hyvin.
Mikä tekee GNU/Linuxin paremmaksi?Tubutin on Vindows Tubutin Linuks Andero eli Windows etenkin 10. Kaikki on siinä parempaa tosin pitää huomioida että toimii toisin kun "Tubutin". Ei vakoile, eikä ainakaakaan yhtä paljon "bugeja" ja toimii paremmin. Mullakin tuli Pro 10 koneen mukana (vanha yritysläppäri) mutta poistin sen vähän aikaa ja sitten. Suosittelen jotain GNU/Linuxia. Tohon alkuperäiseen kysymykseen riittää varmaan jos päivität uudempaan versioon jos kone muuten kestää vuoteen 2025.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tubutin on Vindows Tubutin Linuks Andero eli Windows etenkin 10. Kaikki on siinä parempaa tosin pitää huomioida että toimii toisin kun "Tubutin". Ei vakoile, eikä ainakaakaan yhtä paljon "bugeja" ja toimii paremmin. Mullakin tuli Pro 10 koneen mukana (vanha yritysläppäri) mutta poistin sen vähän aikaa ja sitten. Suosittelen jotain GNU/Linuxia. Tohon alkuperäiseen kysymykseen riittää varmaan jos päivität uudempaan versioon jos kone muuten kestää vuoteen 2025.
No en sitten tiedä, kun version päivityksille on oma takarajansa ja Prolle oma umpeutumispäivänsä, että miten se versiopäivityksellä muka hoituisi.
Enkä löytänyt uudelleen sivua, jossa kaikki tiedot luki allekkain, mutta siinä tosiaan oli Prolle oma umpeutumisen päivämääränsä vuodelle 2025.
Mitä se siis tarkoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en sitten tiedä, kun version päivityksille on oma takarajansa ja Prolle oma umpeutumispäivänsä, että miten se versiopäivityksellä muka hoituisi.
Enkä löytänyt uudelleen sivua, jossa kaikki tiedot luki allekkain, mutta siinä tosiaan oli Prolle oma umpeutumisen päivämääränsä vuodelle 2025.
Mitä se siis tarkoittaa?Tarkoittaako nuo ja tuen loppumista kyseille versiolle ??? Vielä piti sanoa että "Tubutin" on hidas.
Microsoft toimittaa jakoon uudemman Windowsin ennen 14.10.2025.
Sitä se käytännössä tarkoittaa. Vanhimmat Windows Kympinkin versiot ovat jo vanhentuneita, ja ne pitää päivittää ensi tilassa. Kaaikki Windows 10 versiota 1903 vanhemmat versiot ovat vanhentuneita.- Anonyymi
Itse en ole Windowsia käyttänyt enää vuosiin mutta sei ei liity itse asiaan mitenkään.
Ei aloittajan tarvitse uutta tietokonetta hankkia mutta uudenpi versio tuolloin ennen 14. 10 2025 Windowsista on hankittava.Tosin en tiedä kuinka tehokas tietokoneesi on? Joten voi olla että tarvitsee ostaa uusi tietokone,sillä kovin tehotomaan tietokoneeseen uusin Windows ei edes asennu tai jos asentuu ei vältämättä toimi kunnolla.- Anonyymi
Eipä nämä Windows 10 versiot ole muuttuneet raskaimmaksi. Kyseessä kun ei ole tyyliin Windows 7-> muunnos.
- Anonyymi
Siis tältä sivulta löytyy nuo päivämäärät:
https://docs.microsoft.com/fi-fi/lifecycle/products/windows-10-home-and-pro
Vieläkin kysyn: mitä tarkoittaa tuolla sivulla mainittu "Windows 10 Home ja Pron umpeutumispäivä 14.10.2025"?
Koska versioita se ei tarkoita, koska niille on omat päiväyksensä.- Anonyymi
Kyllä se tarkoittaa, aivan niin kuin siellä sivulla sanotaankin, tukikanavan umpeutumista.
- Anonyymi
Miksi et kysy Microsoftilta suoraan? Kyllä sieltä löytyy tuki ihan suomeksi.
- Anonyymi
Windows 10 Home ja Pron umpeutumispäivä 14.10.2025 tarkoitaa suomeksi sanottuna sitä ettei noita Windows versioita tueta enää.Toisin sanoen ei ole saatavissa esim. päivityksiä ei tule uusia ''ominaisuuksia'' yms.Eli käyttö on turvatonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et kysy Microsoftilta suoraan? Kyllä sieltä löytyy tuki ihan suomeksi.
Ai, täällä roikutaan Windows-palstalla vain sen takia, että saa ohjata kysyjiä yhtiöitten omille sivuille.
Tuliko ehkä mieleen, että alan sanasto saattaa olla täyttä hepreaa alan ulkopuolisille ja sen takia on ihan sama mitä siellä MS:in sivuilla lukee, kun ei niitä tavallinen ihminen tajua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows 10 Home ja Pron umpeutumispäivä 14.10.2025 tarkoitaa suomeksi sanottuna sitä ettei noita Windows versioita tueta enää.Toisin sanoen ei ole saatavissa esim. päivityksiä ei tule uusia ''ominaisuuksia'' yms.Eli käyttö on turvatonta.
Eikä tarkoita vaan sitä että nykyinen ominaisuuspäivitys muuttuu turvattomaksi ellei päivitä tulevaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, täällä roikutaan Windows-palstalla vain sen takia, että saa ohjata kysyjiä yhtiöitten omille sivuille.
Tuliko ehkä mieleen, että alan sanasto saattaa olla täyttä hepreaa alan ulkopuolisille ja sen takia on ihan sama mitä siellä MS:in sivuilla lukee, kun ei niitä tavallinen ihminen tajua?Kyllä ne yrittää sopeutua kysyjän älykkyysosamäärään.
- Anonyymi
Eli uuden koneen hankinta on silloin viimeistään edessä tai Pron vaihto johonkin toiseen lisenssiin.
Mutta mihin lisenssiin? Koska Windows 10:ssä ei ole muita kuin Home tai Pro, joiden molempien tuki umpeutuu 2025.- Anonyymi
Ei ole välttämätöntä ostaa uutta tietokonetta.Voi niinkin tehdä että tuolloin kun Windowsin tuki lopuu 2025.niin ostat esim Gigantista tai Verkkokauppa com:ista.Asennusmedian ja mikäli itse osaat niin asennat sen itse tai toinen vaihtoehto on se että viet koneen johonkin tietokone liikeeseen jossa he sen asentavat.
Lisenssin saat tuolloin asennusmedian mukana vaihtoehdot onkin tuossa jotka jo itse mainitsit. Home tai Pro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole välttämätöntä ostaa uutta tietokonetta.Voi niinkin tehdä että tuolloin kun Windowsin tuki lopuu 2025.niin ostat esim Gigantista tai Verkkokauppa com:ista.Asennusmedian ja mikäli itse osaat niin asennat sen itse tai toinen vaihtoehto on se että viet koneen johonkin tietokone liikeeseen jossa he sen asentavat.
Lisenssin saat tuolloin asennusmedian mukana vaihtoehdot onkin tuossa jotka jo itse mainitsit. Home tai Pro.Laitan vielä linkin mitä se asennusmedia tulee suunnilleen maksamaan https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61828/gbqhj/Microsoft-Windows-10-Home-32-64
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan vielä linkin mitä se asennusmedia tulee suunnilleen maksamaan https://www.verkkokauppa.com/fi/product/61828/gbqhj/Microsoft-Windows-10-Home-32-64
Huhhuh kallista ebaysta saa toimivan lisenssin alta 5 eurolla:D Ei kukaan enää osta näitä virallisella hinnalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisenssin saat tuolloin asennusmedian mukana vaihtoehdot onkin tuossa jotka jo itse mainitsit. Home tai Pro.Ei tarvitse mitään ostaa vaan päivittää uusin ominaisuuspäivitys. Windows 10 aikaan tuki menee aina ominaisuuspäivityksen mukaan koska enään ei ole samanlaisia Windows versioita kuin ennen vaan sama 10 päivittyy kokoajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse mitään ostaa vaan päivittää uusin ominaisuuspäivitys. Windows 10 aikaan tuki menee aina ominaisuuspäivityksen mukaan koska enään ei ole samanlaisia Windows versioita kuin ennen vaan sama 10 päivittyy kokoajan.
Jaahas..no tuota en suoraan sanottuna tiennyt.Kuten jo aiemmin totesin en ole enää vuosiin Wintoosaa käyttänyt.Wintoosa 7 olikin viimeisin toosa jota käytin.Sitä ennen käytin kyseistä käyttöjärjestelmää yli 20v.
Wintoosa 10 oli joskus vuosia sitten yhden vuorokauden koneessani joten en voi sanoa tuntevani sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas..no tuota en suoraan sanottuna tiennyt.Kuten jo aiemmin totesin en ole enää vuosiin Wintoosaa käyttänyt.Wintoosa 7 olikin viimeisin toosa jota käytin.Sitä ennen käytin kyseistä käyttöjärjestelmää yli 20v.
Wintoosa 10 oli joskus vuosia sitten yhden vuorokauden koneessani joten en voi sanoa tuntevani sitä.Mitä sitten vastailet ja johdat kysyjää harhateille jos et tiedä mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten vastailet ja johdat kysyjää harhateille jos et tiedä mitään?
Aivan...pahoitelut siitä,lähdin siitä oletuksesta että tilanne on Windoosan osalta sama kuin vuosia sitten.Eipäs näköjään olekaan,en oleta jatkossa kyseisestä käyttöjärjestelmästä enää mitään. Kerran vielä pahoittelut aloittajalle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456