Aihe

Usko ILMAN TÖITÄ on kuollut usko

Anonyymi

Lestadiolaisuudessa on väärä, JUmalan sanan vastainen käsitys kuolleesta uskosta.

Jeesuksen velipuoli Jaakob kirjoitti kuolleesta uskosta.

Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

Lestadiolaisuudessa käsitys kuolleesta uskosta on sellainen, että henkilö jopka uskoo vapaasti Jumalan armoon, ja epäilemättä Kristuksen teon riittävyyttä olisi kuollutta uskoa.

Elävä usko, heidän mukaansa, on seuroissa näkyvää julkista porua, katumusta, voivottelua, vaikerrusta ja anteeksipyytelyä siitä, ettei minusta tullut parempaa kristittyä.

He eivät millään tajua sitä, että tuo "parempi kristitty"- vaatimus tulee heidän hengellisesti ylpeästä lihastaan. Koko liike pyörii tällaisen kuplan sisällä, kadehtien tiedostamatta niitä kristittyjä, jotka ovat (Jumalan armosta) Kristuksessa Jeesuksessa tulleet uskon kautta vapaiksi kaikista lain vaatimista teoista. - Kaikista. -

Kukaan lakihenkinen ei enään pysty tällaista kristittyä hallitsemaan ja vallitsemaan omilla ihmisopeillaan, vaatimuksillaan ja perinnäissäännöillään.
Nämä yksin Kristusta vanhurskautenaan julistavat ja Jumalan armoon uskovat henkilöt ovat uhkana erehtymättömälle kaikki tietävälle liikkeen johdolle, siksi heitä on paneteltava ja halveksittava saarnoissa ja keskinäisissä juonitteluissa. Hiiriksi ja rotiksi haukkuminen on yksi saatanallisimmista pilkkapuheista. Tekopyhät ihmiset ovat oikeasti kamalia ihmisiä, koska he julmia syntejä tehdessään uskovat olevansa Jumalan asialla.

Tuntoa omista synneistään ei heillä ole, koska syntiseksi tulemisen pelko on peittänyt heiltä Kristuksen joka ottaisi pois heidän syntikuormansa USKON kautta. Niinpä he heittävät omat syntinsä muiden uskovien ja maailman kannettavaksi, muita ihmisiä panettelevissa saarnapuheissaan.

Vapaaksi syntinen pääsee vasta kun ottaa ansaitsemansa kadotustuomion vastaan ja rukoilee armoa Kristukselta. Ihmisopit ja lakihenkisyys ei Kristusta tunne täydellisenä syntiensä sovittajana ja vanhurskautetuksi tekijänä.

6

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Satuseppo, älä yleistä, jos sinä olet ollut tällainen, niin ne eivät ole, jotka ovat käsittäneet elävän uskon.
      Ensiksi: Tännekin on kirjoitettu, että Jumalalla ei ole lastenlapsia, on vain lapsia. Sinä sanot Jaakobia, joka On myös Jumalan lapsi, Jeesuksen velipuoleksi, Hän on Jeesuksen veli, siinä missä mekin.
      Toiseksi: ”Lestadiolaisuudessa käsitys kuolleesta uskosta on sellainen, että henkilö jopka uskoo vapaasti Jumalan armoon, ja epäilemättä Kristuksen teon riittävyyttä olisi kuollutta uskoa.
      Elävä usko, heidän mukaansa, on seuroissa näkyvää julkista porua, katumusta, voivottelua, vaikerrusta ja anteeksipyytelyä siitä, ettei minusta tullut parempaa kristittyä.”
      Ei pidä paikkaansa.
      Kolmanneksi: ”He eivät millään tajua sitä, että tuo "parempi kristitty"- vaatimus tulee heidän hengellisesti ylpeästä lihastaan. Koko liike pyörii tällaisen kuplan sisällä, kadehtien tiedostamatta niitä kristittyjä, jotka ovat (Jumalan armosta) Kristuksessa Jeesuksessa tulleet uskon kautta vapaiksi kaikista lain vaatimista teoista. - Kaikista. –”
      Mitä tekoja muka laki vaatii esikoislestadiolaisilta? Ei mitään, mutta uskosta tulevat hyvät teot.
      ”Kukaan lakihenkinen ei enään pysty tällaista kristittyä hallitsemaan ja vallitsemaan omilla ihmisopeillaan, vaatimuksillaan ja perinnäissäännöillään.
      Nämä yksin Kristusta vanhurskautenaan julistavat ja Jumalan armoon uskovat henkilöt ovat uhkana erehtymättömälle kaikki tietävälle liikkeen johdolle, siksi heitä on paneteltava ja halveksittava saarnoissa ja keskinäisissä juonitteluissa. Hiiriksi ja rotiksi haukkuminen on yksi saatanallisimmista pilkkapuheista. Tekopyhät ihmiset ovat oikeasti kamalia ihmisiä, koska he julmia syntejä tehdessään uskovat olevansa Jumalan asialla.”
      Nyt ilmeisesti kehut esikoisten eriseuraa ja haukut kristillisyyden vanhimpia? Olet luterilainen, etkä tiedä että hän on nimittänyt niitä hiiriksi ja rotiksi, jotka ovat seurakunnan ulkopuolella. Jeesus on sanonut hurskaita juutalaisia kyykäärmeen sikiöiksi. Raamattu sanoo myös, että ulkopuolella ovat koirat ja velhot. Jos sanot esikoislestadiolaisia tekopyhiksi, niin et tiedä mitä ovat tekopyhät. Jos sanot raamatun mukaista oppia ihmisopiksi ja perinnäissäännöiksi, on perkele kääntänyt silmäsi nurin. Sellaista toisten seurakuntien haukkumista en ole kuullut muualla kuin esikoisten saarnoissa. Voi olla että leeviläiset haukkuvat samalla lailla, mutta en ole niitä kuullut.

      Neljänneksi: ”Tuntoa omista synneistään ei heillä ole, koska syntiseksi tulemisen pelko on peittänyt heiltä Kristuksen joka ottaisi pois heidän syntikuormansa USKON kautta. Niinpä he heittävät omat syntinsä muiden uskovien ja maailman kannettavaksi, muita ihmisiä panettelevissa saarnapuheissaan.”
      Nyt kirjoitat aivan erilailla kuin edellä. Viha on ilmeisesti sokaissut sinut, että et huomaa mitä oikein valehtelet. Edellä kirjoitit, että ”Elävä usko, heidän mukaansa, on seuroissa näkyvää julkista porua, katumusta, voivottelua, vaikerrusta ja anteeksipyytelyä siitä, ettei minusta tullut parempaa kristittyä.” Nyt, että ”Niinpä he heittävät omat syntinsä muiden uskovien ja maailman kannettavaksi,” Meillä on Edesvastaaja Isän tykönä. Hän on käskenyt saarnata parannusta ja syntien anteeksi antamista. Syntien anteeksi antaminen ei vaikuta mitään, ellei sitä ota uskolla vastaan Pyhän Hengen saaneelta ihmiseltä. Luther sanoo monessa saarnassaan, ettei syntejä saa muuten anteeksi kuin ihmisen kautta. Eli ei vain uskomalla.
      Viidenneksi: ” Vapaaksi syntinen pääsee vasta kun ottaa ansaitsemansa kadotustuomion vastaan ja rukoilee armoa Kristukselta. Ihmisopit ja lakihenkisyys ei Kristusta tunne täydellisenä syntiensä sovittajana ja vanhurskautetuksi tekijänä.”
      Raamattu eikä Luther, ei myöskään Laestadius, jota vielä tunnustatte, ei vahvista tällaista omanvanhurskauden oppia. Jeesuskaan ei hyväksynyt sellaista, että häntä koskettamalla paranisi salaa, vaan se tarvitsi tuoda julki. Joka pahat tekonsa tunnustaa ja hylkää, sille tapahtuu laupeus, mutta joka ne ei hänelle hyvin käy.

      • Anonyymi

        "Elävä usko, heidän mukaansa, on seuroissa näkyvää julkista porua, katumusta, voivottelua, vaikerrusta ja anteeksipyytelyä siitä, ettei minusta tullut parempaa kristittyä.”
        Ei pidä paikkaansa."

        Kyllä tuo nyt ihan varmasti on suurin "oikeassaolemisen peruste" esikoislestadiolaisille. Kiitosäänet. Niihin on niin paljon vedottu, että paljastuit valehtelijaksi kirjoittamalla tuon "Ei pidä paikkaansa"!!


      • Anonyymi

        Ethän sinä raukka edes tiedä, mitä omavanhurskaus on. Esikoislestadiolainen ei tunnista omavanhurskautta, koska se on liikkeessä sisäänrakennettuna autuuden perustuksena.

        Kun Halme alkoi Kristusta julitaa, niin tämä vallanhimoonsa orientoitunut omavanhurskas liikkeen johto raivostui ja aloitti 20 vuotta kestäneen panettelu ja valhekampanjan näitä julistajia vastaan. Seurauksena opiton ja sekaoppinen vapaakirkko, ilman selkeätä Kristuksen Herraksi ja vapahtajaksi tunnustamista.

        Ei ole muuta tietä, kuin usko Kristukseen. Joka muuta opettaa, hän on valehtelija. Edes mitää lisukkeita, (kuten Jumalan sanan vastaista seurakunta ja pyhitysoppia), ei Kristuksen rinnalle saa asettaa. Kristus riittää suurimmankin syntisen vanhurskaudeksi, USKON kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä raukka edes tiedä, mitä omavanhurskaus on. Esikoislestadiolainen ei tunnista omavanhurskautta, koska se on liikkeessä sisäänrakennettuna autuuden perustuksena.

        Kun Halme alkoi Kristusta julitaa, niin tämä vallanhimoonsa orientoitunut omavanhurskas liikkeen johto raivostui ja aloitti 20 vuotta kestäneen panettelu ja valhekampanjan näitä julistajia vastaan. Seurauksena opiton ja sekaoppinen vapaakirkko, ilman selkeätä Kristuksen Herraksi ja vapahtajaksi tunnustamista.

        Ei ole muuta tietä, kuin usko Kristukseen. Joka muuta opettaa, hän on valehtelija. Edes mitää lisukkeita, (kuten Jumalan sanan vastaista seurakunta ja pyhitysoppia), ei Kristuksen rinnalle saa asettaa. Kristus riittää suurimmankin syntisen vanhurskaudeksi, USKON kautta.

        Omaa vanhurkautta on montaa eri lajia, sinä et ilmeisesti tiedä kun yhden ja syytät siitä viattomia. Sellaiset, jotka ovat vanhurskautettu Kristuksen vanhurkaudella, eivät ole sellaisia jotka tekisivät jotain vanhurskauttamisen eteen. Jotkut voivat kuitenkin mennä liian pitkälle siinä, että pysyvät vanhurkautettuina, kun taas toiset luottavat siihen, että on kerran vanhurskautettu, niin voi elää miten sattuu. Synti tulee luvalliseksi ja kun se tulee luvalliseksi, niin se tulee tavalliseksi ja luvallisuuden varjon alla tehdyksi.

        Sellaiset, jolla synti on luvallinen eivät tarvitse kulkea pyhityksen tietä, eli korjata jälkiään, vaan luottavat, että Jeesus on maksanut kaikki synnit. Raamatussa puhutaan monessa paikassa huoruudesta, joista monessa tarkoitetaan hengellistä huoruutta. Kuten huoruus, niin hengellinenkin huoruus tekee tunnottomaksi. Sama koskee juoppoutta, hengellinen juoppous on kielletty siinä missä hengellinen huoruuskin. Aaro Hartikkakin varoitti juomasta joka kupista.

        Tyhmät neitseetkin olisivat varmasti olleet valmiita, jos ylkä olisi tullut heti kun he ottivat lampun, mutta kun ylkä viipyi, heidän lamppunsa ei enää palannutkaan, koska heillä ei ollut öljyä astiassa. Kun he sitten kolkuttivat ovelle heitä ei tunnettu, vaan heidät ajettiin pois.
        Samoin käy monille, jotka luulevat olleensa samalla tiellä kuin Jeesus, nauttineensa ehtoollista hänen pöydässään ja luottaneensa kasteeseen, heillekin sanotaan: Menkää pois minun tyköani te väärin tekijät.


      • Anonyymi

        Lukekaa se Lutherin saarna missä hän puhuu näistä " hiiristä ja totista " Lutherin Kirkkopostilla 2. Joulupäivänä. Kysyn vaan että missä ne hiiret ja rotat silloin oli ? Itse ymmärsin tekstin niin että ne hiiret ja rotat oli seurakunnan paimenia, joita Luther kylläkään ei pitänyt niinä jotka olisivat siinä hengellisessä seurakunnassa mikä on se oikea yksi seurakunta, minä ei ole sidottu mihinkään aikaan ja paikkaan jne. niinkuin katkismus kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa vanhurkautta on montaa eri lajia, sinä et ilmeisesti tiedä kun yhden ja syytät siitä viattomia. Sellaiset, jotka ovat vanhurskautettu Kristuksen vanhurkaudella, eivät ole sellaisia jotka tekisivät jotain vanhurskauttamisen eteen. Jotkut voivat kuitenkin mennä liian pitkälle siinä, että pysyvät vanhurkautettuina, kun taas toiset luottavat siihen, että on kerran vanhurskautettu, niin voi elää miten sattuu. Synti tulee luvalliseksi ja kun se tulee luvalliseksi, niin se tulee tavalliseksi ja luvallisuuden varjon alla tehdyksi.

        Sellaiset, jolla synti on luvallinen eivät tarvitse kulkea pyhityksen tietä, eli korjata jälkiään, vaan luottavat, että Jeesus on maksanut kaikki synnit. Raamatussa puhutaan monessa paikassa huoruudesta, joista monessa tarkoitetaan hengellistä huoruutta. Kuten huoruus, niin hengellinenkin huoruus tekee tunnottomaksi. Sama koskee juoppoutta, hengellinen juoppous on kielletty siinä missä hengellinen huoruuskin. Aaro Hartikkakin varoitti juomasta joka kupista.

        Tyhmät neitseetkin olisivat varmasti olleet valmiita, jos ylkä olisi tullut heti kun he ottivat lampun, mutta kun ylkä viipyi, heidän lamppunsa ei enää palannutkaan, koska heillä ei ollut öljyä astiassa. Kun he sitten kolkuttivat ovelle heitä ei tunnettu, vaan heidät ajettiin pois.
        Samoin käy monille, jotka luulevat olleensa samalla tiellä kuin Jeesus, nauttineensa ehtoollista hänen pöydässään ja luottaneensa kasteeseen, heillekin sanotaan: Menkää pois minun tyköani te väärin tekijät.

        Pyhitys ei ole maasta tehdyllä lihalla väännettyä ollenkaan.

        Pyhitys on kokonaan Jeesuksen Kristuksen teossa joka yksin uskolla otetaavastaan ilman ihmisen tekoja. Omavanhurskas ihminen luulee teoillaan pyhittävänsä itsensä, mutta ei tajua yhtään mitä on tekemässä.

        Hepr. 10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-***) - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."

        Hepr. 10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
        Hepr. 10:9 sanoo hän sitten:

        ***) - "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
        Hepr. 10:10 Ja tämän tahdon perusteella ...

        ***) ...me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
        Hepr. 2:11
        - Sillä sekä hän, joka pyhittää,
        - että ne, jotka pyhitetään,
        - ovat kaikki alkuisin yhdestä.
        - Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,

        Nämä itseensä rakastuneet tekopyhät höyläävät lihaansa hiki hatussa, pilkaten ja halveksien Kristuksessa lunastettuja pyhiä, vanhurskaita ja puhtaita Jeesuksen omia.
        Näin he luulevat kelpaavansa Jumalalle, ja siksi pilkkaavat Kristuksessa täydellisesti pyhitettyjä kateuksissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      7882
    2. Mikäs emäntä se joka listi lapset ja itsensä?

      Oli muhokselta,ouluun saakka piti mennä toteuttamaan tuokin asia. Onneksi ei silti rekan alle ajanut. Ei nimiä, toki ne tulee minfoon. Mutta niillä ei
      Muhos
      118
      7711
    3. Halla-aho: Emme halua, että punavihreä hallitus jatkaa

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000007761119.html Alkaa olla nykyhallituksella lopun ajat.
      Maailman menoa
      514
      6003