Aihe

Miksi täällä vastustetaan pakkoruotsin vaihtamista valinnaiskieleen?

Anonyymi

Halukkaathan saisivat edelleen valita ruotsin.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valinnaista ruotsia luettaisiin ilolla.

Miksei kelpaa?

• Anonyymi

Pakkoruotsittajat tietävät, miten vähän suomenruotsista on hyötyä - onhan se 4,7 %:n suuruisen vähemmistön hiipuva äidinkieli.

RKP ja taustavoimat eivät taida uskoa äidinkielensä vetovoimaan, vaikka kolmen yliopiston yhteistutkimuksen mukaan vielä kuusi vuotta sitten 45 % olisi valinnut ruotsin vapaaehtoisesti ainakin jossain laajuudessa.

Varsinkin ruotsin opettajat epäilevät vapaavalinnaisen ruotsin suosiota.

• Anonyymi

Monikohan lopultakin pakkoruotsin ottaisi ristikseen jos pakollisuus ja ruotsinkielisten etuoikeudet ja kaikenlaiset keinotekoiset ruotsivaatimukset poistettaisi .

• Anonyymi

Ehkä 10%?

• Anonyymi

Eihän kommunisteille sellainen asia sovi että kansalainen voisi itse päättää häntä koskevista asioista.

• Anonyymi

Mun mielestä esim matematiikan voisi vaihtaa vaikkapa kuvaamataitoon, halukkaat saisivat tietenkin lukea matikkaa jos kykenevät siihen!

• Anonyymi

Matematiikalle on perusteet - ei ole missään maailmassa kerätty kansalaisaloitetta matematiikan poistamiseksi. Toista se on turhat kieliopinnot, kuten pakkoruotsi. Sellaisia ei kukaan tahdo.

• Anonyymi

Miksi kukaan ei osaa vastata?

• Anonyymi

Niin miksi?

RKP taustaorganisaatioineen vastustaa vapaata kielivalintaa.

Sieltä luulisi löytyvän vastauksia.

• Anonyymi

Svekodemari Paavo Lipponen tokaisi haastattelussa, että eihän nyt KUKAAN lukisi ruotsia vapaaehtoisesti!? 😆

Mikä oli erikoinen tapa puolustaa pakkoruotsitusta. Siis koska kukaan ei lukisi, niin sen takia pitää KAIKILLE pakottaa?

Tuossakin asiassa Paavo tahallaan liioitteli! Koska olen varma, että muutama prosentti susuista lukisi ruotsi vapaaehtoisestikin.

Siis vaikka sen suurin motiivi pakkovirkaruotsi poistettaisiinkin...

• Anonyymi

Ei mitään syytä pakottaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      43
      11516
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      150
      8401
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      6706
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      25
      3925
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      171
      2631