Taksiuudistus pilasi taksialan totaalisesti

Anonyymi

Ulkomaalaiset kuskit tappelevat toisten kuskien kanssa eikä suurimmalla osalla ole tarvittavaa tietotaitoa alalle (monikaan heistä ei esimerkiksi osaa suomea). Moni suomalainen kuski taas on täysin kyllästynyt työhönsä ja sen näkee muun muassa huonossa aiskaspalvelussa. Taksikyytien hintojen piti laskea, ja niin on osittain käynytkin, mutta ne halvimmat kuskit ovat juuri noita ulkomaalaisia joiden kyytiin ei kukaan täysijärkinen halua.

Taksiuudistus todellakin pilasi taksialan totaalisesti.

19

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kansa sai mitä halusi.

      • Anonyymi

        Kuinka niin? Minä en tunne ketään joka olisi halunnut taksiuudistusta. Ei "kansa" tällaista halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin? Minä en tunne ketään joka olisi halunnut taksiuudistusta. Ei "kansa" tällaista halunnut.

        Helsingissä ei tarvitse enää odottaa taksia. Taksin saa ilmaiseksi tilattua ja taksin hinta on perustuu kysyntään Yangolla ja Uberillä. Tuskin yksikään asiakas joka on alkanut käyttää Uberia tai Yangoa haluaisi palata vanhaan systeemiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka niin? Minä en tunne ketään joka olisi halunnut taksiuudistusta. Ei "kansa" tällaista halunnut.

        Minä ainakin halusin. Olen supisuomalainen uuden ajan taksiyrittäjä ja asiakkaat tykkää mun raikkaasta palveluhenkisyydestäni.

        Tuntuisi typerältä odottaa jotain taksilupaa vuosia bisnekseen joka ei vaadi kovinkaan suurta kapasiteettia tai muita lahjoja.

        Toki hyvän asuakaspalvelun tuottaminen vaatii lahjoja ja valitettavasti useimmat maahanmuuttajataustaiset tyypit tekee sen paremmin kuin kantasuomalaiset.

        Itse rulaan suomalaisuudella ja sillä että asiakas kuin asiakas viihtyy kanssani taksimatkan.

        Mutta oikeesti perusteita sille, että taksi toimialana pitäisi olla monopoli-tyyppinen juttu on kivikautinen ajatus.

        Kiitos Berner, että sain aloittaa taksitoiminnan helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin halusin. Olen supisuomalainen uuden ajan taksiyrittäjä ja asiakkaat tykkää mun raikkaasta palveluhenkisyydestäni.

        Tuntuisi typerältä odottaa jotain taksilupaa vuosia bisnekseen joka ei vaadi kovinkaan suurta kapasiteettia tai muita lahjoja.

        Toki hyvän asuakaspalvelun tuottaminen vaatii lahjoja ja valitettavasti useimmat maahanmuuttajataustaiset tyypit tekee sen paremmin kuin kantasuomalaiset.

        Itse rulaan suomalaisuudella ja sillä että asiakas kuin asiakas viihtyy kanssani taksimatkan.

        Mutta oikeesti perusteita sille, että taksi toimialana pitäisi olla monopoli-tyyppinen juttu on kivikautinen ajatus.

        Kiitos Berner, että sain aloittaa taksitoiminnan helposti.

        Taksiuudistus johti harmaan talouden räjähdysmäiseen kasvuun taksialalla.
        Jos taksiuudistus oli jonkun harmaan talouden toimijan kannalta menestys, se tuskin oli sitä esim. verotuksen näkökannalta, josta tehdään selkoa artikkelissa, joka aukeaa jäljempänä olevasta linkistä:

        Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
        ”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.

        Olisiko liikaa pyydetty, jos veronmaksupinnarit kustantaisivat omin varoin verovaroin kustannettavat palvelut: tiet, koulut, sosiaaliturva, julkinen terveydenhoito j.n.e.? Olisi toki. Siipiveikkojen ajatus kun ei juuri omaa napaa laajemmalle yllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin halusin. Olen supisuomalainen uuden ajan taksiyrittäjä ja asiakkaat tykkää mun raikkaasta palveluhenkisyydestäni.

        Tuntuisi typerältä odottaa jotain taksilupaa vuosia bisnekseen joka ei vaadi kovinkaan suurta kapasiteettia tai muita lahjoja.

        Toki hyvän asuakaspalvelun tuottaminen vaatii lahjoja ja valitettavasti useimmat maahanmuuttajataustaiset tyypit tekee sen paremmin kuin kantasuomalaiset.

        Itse rulaan suomalaisuudella ja sillä että asiakas kuin asiakas viihtyy kanssani taksimatkan.

        Mutta oikeesti perusteita sille, että taksi toimialana pitäisi olla monopoli-tyyppinen juttu on kivikautinen ajatus.

        Kiitos Berner, että sain aloittaa taksitoiminnan helposti.

        Taitaa olla reitittäjä, anteeks, ylivertainen reitittäjä asialla.


      • Anonyymi

        Tyhmä mielipide, siis todella tyhmä!
        Mutta tässä tulee järkevää asiaa:
        Olisi kiva tietää totuus, kuka on se taksiuudistuksen taustalla toiminut ministeriön virkamies, jonka hankkeen Berner hyväksyi?!


      • Anonyymi

        Taksi uudistus oli kuitenkin tarpeellinen
        Kardellien takiaäliiankalliiden tuotan y ovälineiden hankinnan takia ja niiden maksatus suoraan asikkaille.
        Siis mersun hinta heti hntaan ja y oplpalle rikastumaan kolmensadan au y iåolla.


    • Anonyymi

      Tilatkaa ruotsinkielinen kuljettaja.

      • Anonyymi

        Onko se joku lehti?


    • Anonyymi

      Suomen kieltä osaamaton ei saa lain mukaan olla kuljettajana. Se on liikenneluparikkomus, josta pitää ilmoittaa heti poliisin päivystykseen.

    • Anonyymi

      Taksiuudistus toi enempi huonoa kuin hyvää. Entinen malli oli mielestäni ihan hyvä maassamme.

    • Anonyymi

      Kouluttamattomille tolloille piti saada töitä.

      • Anonyymi

        Sit ne päästettiit samalle toimialalle muiden kouluttamattomien tollojen kanssa.


    • Anonyymi

      ei kaikissa ammateissa tarvi olla lukiooiden käyneitä. vaan se että haluu tehdä töitä ja elättää itsensä ja maksaa vuokransa.kun minä ajatelin 25vuotiaana kun olin kovassa myyntityössä. niin mitä voisin tehdä 50 vuotiaana ajatelin että en pärjää myyntityössä 25vuotta puhumatta että olisin ollu myyntityössä 68 vuoteen.tajusin tyhmyyttäni että taksia pystyn ajamaan 50vuoteen ja hoitamaan omat laskuni. mutta kun olin 50vuotta huomasin että pystyn jatkaa vieläkin.ja niin meni vielä 18vuotta lisää.välillä auton takapenkillä nukutiin.tietoa mitä tänään ansaisten maisemat vaihtu toinen vaihtoehto olisi ollut k kaupan varasto missä pimeetä.mulla usein paistoi aurinko odotelin 3 tuntia keikkaa menin sunnuntai aamusta klo 7.00 töihin muiden taksien perää odottamaa kyytiä kun on liikaa ollu aina takseja. sit sain jo klo 11.00 ensinmäinen kyydin joka oli 11,80e että sillain ja minä en ole provo.

      • Anonyymi

        Mitä?


    • Anonyymi

      Bernerin ja sipilän hyväksyminen kepulaisiksi kävi kalliiksi keskustalle.
      Enää ei enää kokoomuksen myyriä pitäisi päästää kepuun.
      Persuthan taksimiesten ahdingosta yrittävät ottaa irtopisteitä vaikka eivät todellakaan niitä ansaitse hölmöityään sipilän ja orvon hallituksessa.

    • Anonyymi

      Minusta taksi on parempi kuin koskaan, mutta olenkin asiakas.

      Ehkä teillä kuskeilla ei ole enää niin mahtavaa, mutta miksi meitä pitäisi se kiinnostaa? Ei sinuakaan mun työolot tai töissä viihtyminen kiinnosta.

    • Anonyymi

      Kuulostaa järjettömälle. Itse olen toki tiukassa kontrollissa enkä uskalla sanoa asioista mitää mielisairaala lähetteen pelossa. Mutta toivotan siunausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Niin surullinen

      onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      104
      3036
    2. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

      Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      87
      2405
    3. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

      Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      24
      1946
    4. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

      "Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1510
    5. Mitä tapahtuu?

      Mitä säpäkän risteyksessä on tapahtunut kun poliiseja, ambulansseja ja kopteri paikalla?
      Outokumpu
      29
      1480
    6. Tiesitkö? Johannes Brotheruksen ex-isäpuoli on kuin onkin Mikko Kuustonen - Tästä on kyse!

      Tiesitkö? Ja hehän on kuin kaksi marjaa... Johannes Brotherus on KUUMAA-yhtyeen jäsen ja tänä syksynä mukana Vain elämää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1375
    7. siis ihan oikeesti

      Tämä on naurettavaa
      Ikävä
      87
      902
    8. Murtautuminen uimahalliin

      17.10. yöllä Kiuruveden uimahalliin murtauduttiin yläkerran oven ikkunasta. Onko kellään havaintoja tapauksesta?
      Kiuruvesi
      26
      887
    9. Mitä tarkalleen tunnet

      Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      62
      846
    10. Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.

      Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois
      Hybridi- ja sähköautot
      2
      759
    Aihe