Aihe

Suufilaisuus

Anonyymi

Eikö niin, että suufilaisuus on ainoa oikea islamin suuntaus? Jos ei, niin miksi ei? Uskovahan ei tarvitse profeettaa (rauha hänen sielulleen) välikappaleeksi itsensä ja Allahin välille?

6

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voipi kysyä ajan saatossa, ketkä jätetään kyydistä henkisessä kehityksessä
      - taivas ei koskaan esiinny ihmisen haluamassa muodossa

• Anonyymi

Allua huutaen ei portaat vie kanna korkeuksiin

• Anonyymi

Kyllä kai sunna on tärkeä kaikille? Mutta hieman alistava ja orjuuttava. Suufit voittaa kyllä naiset ja heikkomieliset, mutta filosofia ja Intian kulttuuri jäävät tavoittamatta?
      Esoteerinen naismainen sumea humalatila ei riitä kaikkein korkeimmalle sijalle. Mutta voi herättää monia elävään uskoon. Ja ehkä kokee ilmestyksiä ja hengen voimaa.
      Tärkeä liike, mutta luulen että paikka paikoin kahlehdittu. Kaikki kolme suurta ovat kuitenkin itselleni antaneet yhtä paljon. Sunnit ehkä vähän varoen.

• Anonyymi

Tosi islam ei sunnaa kaipaa! Allah kertoo kyllä ihmiselle, mitä tältä odotetaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi islam ei sunnaa kaipaa! Allah kertoo kyllä ihmiselle, mitä tältä odotetaan.

Joo ja ole elä itse mitään aatelematta, ee muutakuin suin päin vain soppaan
        - silla taivaan portille evväät mukana

• Anonyymi

Suomalainen kahteles eri suuntia näitten uskomuksista, se auttaa tajuamaan mikä näillä on kokoajan taka-aatos

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      465
      5374
    2. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      22
      5022
    3. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

"Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      168
      2668
    4. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      2640
    5. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      39
      1774